![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Wat moet er gebeuren tegen de Joodse scholen? | |||
Deze scholen moeten compleet verboden worden. Joden moeten een juist beeld over de wereld en de Vlaamse samenleving aangeleerd worden. |
![]() ![]() ![]() |
12 | 48,00% |
Deze school kan verder blijven doen als privé-school. |
![]() ![]() ![]() |
8 | 32,00% |
Deze scholen mogen verder blijven bestaan op Vlaams belastingsgeld en mogen zelf nog verder en dieper censureren. |
![]() ![]() ![]() |
5 | 20,00% |
Aantal stemmers: 25. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Banneling
|
![]() Er is toch nog een verschil tussen "de evolutietheorie onderwijzen en allerlei kritische zaken aanstippen" en "het hoofdstuk evolutietheorie weglaten".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Akkoord i.v.m. subsidies. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Staatssecretaris
|
![]() Wat de poll betreft;
"Deze scholen mogen verder blijven bestaan op Vlaams belastingsgeld en mogen zelf nog verder en dieper censureren." Ik zou het beetje anders schrijven; "Deze scholen mogen verder blijven gesubsideerd worden en mogen eventueel nog verder en dieper censureren." Maar ik zou eigenlijk stemmen voor; "Deze school kan verder blijven doen als privé-school en mag niet censureren." Laatst gewijzigd door QuasiX : 19 maart 2011 om 12:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Liefst zou ik hebben dat het niet bestond, daarom stemde ik voor de eerste optie. In praktijk echter zouden ze als privéschool verder kunnen gaan. Sowieso moeten de leerlingen daar hun examens af gaan leggen aan de Examencommissie indien ze een valabel diploma willen ontvangen. Ze kunnen er niet om heen.
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 19 maart 2011 om 12:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tenzij hij op zo'n joodse school werkt, dan is hij integendeel uiterst geschikt.
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Minister
|
![]() Ik vind het eigenlijk aanstootgevend hoe weinig mensen daar aanstoot aan nemen. Als zoiets met moslimscholen gebeurt dan staat heel het land in rep en roer
![]() Laatst gewijzigd door Ars_Nova : 19 maart 2011 om 19:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind daar niets aanstootgevend aan. Onderwijs hoort naar mijn standpunt niet neutraal te zijn. Onderwijs is immers veel meer dan een loutere kennisoverdracht.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe? Geen mens die het ons kan vertellen, want het overstijgt ons menselijk verstand oneindig vele malen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() het gaat over 1 (een) v/d 14 scholen subsidies gewoon afpakken en het probleem is opgelost...
sus antigoon ![]() sociale en politieke voordelen, maar van onze roots doen we geen afstand, dit zou verraad zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil, enkel nodig voor het één en ander te bekomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben veel magerder, en kijk niet altijd zo boos
![]() Laatst gewijzigd door bgf324 : 20 maart 2011 om 00:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar een even grote ijdeltuit.
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Vreemd. Ik heb de reportage op Koppen ook gezien, maar ik haal daar totaal niet uit, wat ik jou hier zie concluderen, namelijk dat er afkeer en haat wordt gecreëerd tegen niet-Joden en onkuisheid. Wat naar voren kwam, was dat er in zeer sterke mate aan censuur werd gedaan. Blote ledematen werden bijvoorbeeld gecensureerd, bepaalde teksten of woorden die in verband konden worden gebracht met relaties tussen de man en vrouw en uitingen daarvan werden geschrapt, alsook bepaalde delen van de geschiedenis die niet stroken met wat verkondigt wordt in de thora. Over het bestaan van andere godsdiensten, werd tevens gezwegen. De eindtermen konden dus niet worden gehaald, daar deze kinderen niet over deze kennis mochten beschikken van de school. Tegelijkertijd zag ik in het audit-rapport dat men liet zien van overheidswege iets staan over beperkte taalkennis van de kinderen. (Maar dit ging snel dus ik kan fout zijn.) Daarnaast liet men uitschijnen dat velen onterecht A-attesten kregen en C-attesten uit den boze waren.
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
|
![]() Ik heb op de eerste optie gestemd.
Ieder kind, ongeacht de religie of afkomst van zijn ouders, heeft het recht om te beschikken over dezelfde en voldoende kennis op basis waarvan het (hopelijk) tot een eigen beeld van de wereld kan komen. Dit is ook een belangrijke manier om ervoor te zorgen dat er in onze samenleving geen groepen zullen ontstaan die afgescheiden en verdoken van kennis leven en daaruit volgend veel minder kansen hebben dan andere groepen op arbeid, zelfontplooiing en een interessante sociaal-maatschappelijke status. Daarnaast is België een kennis-economie, het zou jammer zijn het potentieel aan kennis te fnuiken en de manier waarop dit gebeurt tegelijkertijd "opleiding" of "scholing" te noemen. Dit spreekt mekaar flagrant tegen.
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 20 maart 2011 om 02:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
|
![]() Citaat:
Daar heb ik zowel kennis gemaakt met andere godsdiensten, de evolutieleer, Bijbelteksten, de geschiedenis van het westen en heb ik leren kritisch denken op alles om me heen. Dat denk ik tenminste toch. ![]() Een heel representatieve en betrouwbare test is het niet, maar n al de jaren dat ik vrije toegang heb tot openbare bibliotheken, ben ik nooit inhoud tegengekomen waarvan ik dacht "dit heeft men voor mij willen verzwijgen". ![]()
![]() |
![]() |