![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
D�*�*r gaat het om in deze draad, en niet over jouw lust om met mij een welles-nietes spelletje uit te vechten. Ga in de kindertuin zitten met die mentaliteit, hier gaat het over belangrijkere dingen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Banneling
|
![]() Leugens hebben korte benen...
http://www.demorgen.be/dm/nl/990/Bui...en-chaos.dhtml Wat gebeurd er daar écht ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
In deze post slaag je er in elk geval weeral niet in. Citaat:
Ik stel daar tegenover dat jij net dat doet wat je anderen verwijt, dat je zelf leugens, verdraaiingen en misinformatie post. En, op de koop toe toon ik dat aan. Jouw grote probleem is dat je het gewoon niet kan hebben dat mensen op basis van ratio en kennis het niet eens zijn met jouw waanbeelden, en dat je dan als een klein verwend kind op de grond gaat zitten janken omdat die stouterds niet naar je luisteren... ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En de kerncentrale in Japan die tijdens een ramp (ja murphy) al 20 bestraalde werknemers opgeleverd heeft, wordt dus nu in een rampspoed scenario stilgelegd en afgebouwd. Maar noteer goed, jullie zitten opportunistisch hier groene propaganda te strooien om maar jullie punt te maken, terwijl denk toch wel de mensen moeten proberen juiste informatie te geven en dingen te duiden. Ten eerste als je spreekt over radioactiviteit moet je dingen in RELATIE zien met wat normaal is, en wat een mens kan 'ondergaan' . Als Tokyo 0.15µSv/u heeft, en als dit 1000 keer minder is dan de dosis die je krijgt in luchthavens dan mag dat toch wel gesteld worden ??? Ofwel schaf je die bodyscans af in de luchthavens en verklaar je Tokyo onveilig, ofwel verklaar je die dosis in Tokyo veilig.. Het is één van de twee hoor ?? Je zult moeten wetenschappelijk gebaseerd kiezen. Ten tweede als je spreekt over 'risico's Je hebt hier een PERFECT voorbeeld hoe het allemaal kan mislopen. Dus focus u nu op die problemen, en zorg dat onze centrales dezelfde fout niet maken... Dat is toch het minste dat de politiek kan bekomen. Dus in het geval die fout gebeurt in Belgie, hoe reageert die machines ??? ze noemen dat de stresstest, ik zeg gewoon, transparantie kan hier geen kwaad, iedereen mag weten of ze nu nog veilig zijn of niet die centrales; En inderdaad we moeten electrabel niet sparen. Dus als die machines niet voldoen, en niet kunnen upgegrade worden naar een hoger niveau, dan mogen ze ONMIDDELLIJK sluiten, waarom zouden we zo'n bom in onze omgeving tolereren. Ten derde, als je dan de relativiteit van de Tsunami die 20.000 mensen wegspoelt eens wilt bekijken versus 20 bestraalde werknemers.. Dan wil ik toch een sdat jullie de mediaaandacht wat minder opeisen, en zorgt dat er voldoende aandacht gaat naar de problemen van japanners die overblijven, ipv te focussen op een massa angstpsychose die jullie aan het creeeren zijn. Een onzichtbare vijand is altijd iets die verlamt. Maar je moet vooral bvb in Belgie nu al die Geigertellermetingen ONLINE zichtbaar maken, als je voor één ding moet ijveren is het TRANSPARANTIE. Hedentendage kan dat dankzij het internet; EN waarom niet een APP die op Ipad en Android de DICHTSBIJZIJNDE stralingsmeting toont.... Dus stop eens met die angstpsychose te creeren, dat is angstpolitiek en dat is goed voor de ziekenkas in kosten te jagen door stijgende depressies, en dat heeft dus niet smeer met objectieve problemen te maken. Ten vierde: ik raad gewoon aan om de VIERDE generatie reactoren te ontwikkelen die er inderdaad moet in slagen om een die nucleaire afval te verbranden, zeg maar een goeie kweekreactor op thorium, en tegelijkertijd die waarom niet een aardbeving richter 9 overleeft, en inderdaad waarom niet zonder die zwembaden met afkoelende staven in het gebouw zelf zit, en inderdaad waarom niet alle scenario's van Japan perfect moet overleven, en inderdaad in handen wordt gegeven van een maatschapij die een concurrent voor electrabel moet worden... Daarmee slaan we dan 5 vliegen in 1 klap Dus met een beetje VISIE zou ik zeggen 1° electrisch 100% onafhankelijk van aardolie en aardgas uit 'minder stabiele regio's zoals Libie, Rusland, en Arabie' dankzij zeker kerncentrales in combinatie met windmolen -zonneenergie en het zal een heuse investering vragen, dus het feesttijdperk is gedaan, iedereen aan de slag en werken aan een energiezuinigere maatschappij. 2° mobiliteit electrifieren, zodat we efficienter en goedkoper kunnen rijden, en ondertussen onze CO2 footprint verder reduceren. Dus inderdaad steden electrifieren zodat we een 'drive en momentum' creeeren voor een doelsegment die electrisch- hybrid zal rondrijden en pendelen naar de steden. 3° verwarming electrifieren bij vloerverwarmingen en WKK koppelen bij appertementsgebouwen, zodat we ook daar 100% efficientie winnen en ons voorbereiden op biogas economie. Dus biogas of gas moeten elkaars substituten zijn enerzijds en toelaten dat investerinen in WKK verwarmingen gevaloriseerd worden en kunnen switchen van russisch gas, LPG gas of biogas. Maar de diversificatie laat toe om 'relatief onafhankelijk te zijn van leveranciers. Dus ipv zoals NVA partijen hun shisma-mantra hebben om alle problemen van belgie op te lossen, zoook bestaan er anti-nucleaire mantra's gebaseerd op angstpsychosen en paranoia' reacties, veeleer dan op objectieve kennis en metingen. Dus debateren over energie gaat dus over veel meer dan gewoon kerncentrales sluiten volgens mij. Dus verlies vooral het geheel niet uit het oog. EN probeer scenario's te schrijven waar je realistische en complete oplossingen hebt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Hell, dit is net waarom je het op een forum zet, toch??. Laatst gewijzigd door Ars_Nova : 22 maart 2011 om 21:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik stel mij dus vragen als ik mensen tegen weer en wind in hoor verkondigen dat kernenergie veilig is...Persoonlijk vind ik dat crimineel, maar wees gerust, niemand gaat dat verbieden, want de politici, die allemaal grof geld verdienen dankzij de atoomlobby, geven het voorbeeld, en liegen dat de stukken eraf vliegen... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waar het mij om gaat, is voor te beginnen één bekentenis afdwingen, namelijk dat kernenergie een énorm gevaar vertegenwoordigd. Van daar uitgaand zou men dus zo vlug mogelijk andere oplossingen moeten zoeken voor onze energievoorziening. Maar we zijn zelfs nog niet aan het begin van een bekentenis. Alle oude en nieuwe rampen ten spijt, blijft men ons zand in de ogen strooien, en zeggen dat het allemaal zo erg niet is, of dat er helemaal niets aan de hand is... Ook hier weer eens :http://www.gva.be/nieuws/binnenland/...en-belgie.aspx Het is altijd hetzelfde liedje... Laatst gewijzigd door den dinges : 23 maart 2011 om 00:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zélfs op financiêl gebied . Want de kosten in geval van ongelukken kosten waarachtige fortuinen, om van de kostprijs voor het stockeren van kernafval nog niet te spreken. Daarover hoor je pro energie freaks nooit of zelden... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Pro energie militanten zijn geen criminelen. "Wir haben es nicht gewusst", weet je wel. De criminelen zijn niet die braven mensen die in iets geloven. Wel de klootzakken die hun eigen pro militanten en anti militanten constant bedriegen.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Maarja, dat was vroeger hé.
![]() ![]() Laatst gewijzigd door George : 25 maart 2011 om 06:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar ik heb ook het recht te zeggen wat ik van zulke prietpraat vind. Als ik hier mensen de vreselijke feiten in Fukushima hoor minimiseren, mensen die naar eigen zeggen kennis van zaken hebben, dan vraag ik mij af wat die hun drijfveren zijn ? Zichzelf bedotten, of anderen bewust leugens vertellen ? Of liegen ze ook over hun vermeende kennis, en zijn ze gewoon te dom om te helpen donderen ? Dit soort zaken moet met de vinger gewezen worden, en onschuldige lezers en toehoorders moeten tegen deze leugens en onzin-verspreiders beschermd worden. Dat is de taak van alle mensen van goede wil, en in bezit van een minimum gezond verstand. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |