![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: steunt u de beslissing van de belgische regering? | |||
ja |
![]() ![]() ![]() |
8 | 27,59% |
nee |
![]() ![]() ![]() |
21 | 72,41% |
Aantal stemmers: 29. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En dit terwijl er nog honderden rondlopen, die veel grotere misdaden hebben gepleegd en veel zwaarder bewapend zijn. Ik heb tegen de pakkemannen ook gezegd dat ik het hypocriet vond dat ze dit drietal oppakten... Maar het hielp niet... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik met niet vergis intervenieert SA in Bahrein. Zonder steun van de arabische liga komt het westen nergens meer tussen in de arabische wereld. Waarom zou de arabische wereld een probleem in bahrein zelf niet kunnen oplossen. Wie zegt dat het westen groen licht zou krijgen van de arabische liga voor een aanval op Bahrein. Alle respect voor uw medeleven en uw rechtvaardigheidsgevoel, maar je mag ook niet te naiëf zijn. Begrijp je me een beetje ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het gaat hier dus wel degelijk niet meer om wat ongewapende Twitteraars in sneakers en t-shirts. Het gaat hier om overgelopen legereenheden. En de bevolking zelf loopt al half bewapend rond. Ik weet niet of je de reportage zaterdag hebt gezien - in een bepaalde stad riep de oppositie toen op of iedereen die een wapen had aub naar plaats X wou komen. Kun je je inbeelden dat zoiets in België gebeurt? In Tunesië en Egypte waren wekenlang straatprotesten aan de gang. Mensen op straat werden doodgeschoten. In Syrië, Jemen en Bahrein is al een tijdje hetzelfde aan de gang. In geen van die landen zie je een abnormale situatie zoals in Libië waarbij pakweg Mubarak's vicepresident deserteert met de helft van het leger en Luxor inneemt. Het ging in Libië om een burgeroorlog. Je moet daar eerlijk in durven zijn. Er was repressie, er was een dictatuur - maar nu zijn het de machthebbers van gisteren die een hoofd boven water wordt gehouden en op het Elysée uitgenodigd worden. Ik vind het allemaal echt raar. Ivoorkust, Soedan, Zimbabwe - deze landen schreeuwen al jaren om nog maar gewoon de erkénning van hun problemen. Maar nu dat goedkope olieconcessies in het vooruitzicht zijn gesteld, staat iedereen te springen om Libië in te palmen. Voor wat? De verbetering van een volk dat het economisch niet slecht heeft? Dictatuur hadden ze: en dictatuur zullen ze krijgen. Want het is in internationaal belang dat het land stevig geregeerd wordt zodat de olietoestroom gegarandeerd blijft.
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jaja, het lijkt daar wel een warme samenleving, in Iran....................
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Schaam u! De Kapelaan rolt zich om in zijn graf.
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Kadhafi is onberekenbaar als hij zijn zin niet krijgt. Een democratie gaat misschien niet naar de pijpen van de westerse multinationals dansen, maar moet dat wel ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
en gij denkt dat er een democratie in de plaats komt. Weten ze eigenlijk al wat er in de plaats zou kunnen komen, of wordt het Irak²?
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
je mag er eentje zoeken van mij dat er een is, en die werkt, ... en ik wens u veel succes. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Libië krijgt geen democratie.
![]() |
![]() |
#53 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
|
![]() schuldig verzuim zoals voor Yemen, Bahrein, Tsjaad, Darfour, Oeganda, Zimbabwe, Ivoorkust?
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. Laatst gewijzigd door Pieke : 22 maart 2011 om 11:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat betekent : er moet eensgezindheid zijn in de VN dat ingrijpen nodig en wenselijk is en er moet een duidelijke lijn getrokken worden hoever men gaat. Deze militaire operatie om een no-fly zone te forceren voldoet hieraan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mocht het om Darfur gaan bvb, ... van waaruit zouden ze dan hebben moeten bombarderen,... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Helaas is dat inderdaad een veel moeilijker politiek geval. Ik ontken zeker en vast niet dat er verregaande hypocrisie is en dat er geo-politieke belangen meespelen. Maar zomaar zeggen : we komen niet tussen in ELK binnenlands conflict waarbij onze belangen niet op het spel staan, is gewoon niet te verantwoorden. Laatst gewijzigd door parcifal : 22 maart 2011 om 13:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Banneling
|
![]() Kadhaffi is een onbetrouwbaar sujet dat verwijderd moet worden en openlijk dreigt met terrorisme als em zijn zin niet krijgt.
Citaat:
Je kan geen massamoord toelaten in de achtertuin van europa, met kans op enorme vluchtelingenstromen richting de unie. Ik weet trouwens niet wat er in de plaats komt, maar zal het zoveel slechter zijn als een Kolonel Kadhaffi ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
|
![]() Zeker niet, de Kapelaan zou mij begrijpen. Vergeet niet dat Cyriel Verschaeve geen problemen had met moslims en vooral met joden problemen had.
De combinatie tussen nationalisme en religie is iets waar Cyriel Verschaeve voor stond. |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Verschaeve was dus eigenlijk een soort van Khamenei "avant la lettre", een soort ayatollah, dus ????
|
![]() |
![]() |