Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: steunt u de beslissing van de belgische regering?
ja 8 27,59%
nee 21 72,41%
Aantal stemmers: 29. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 21 maart 2011, 22:03   #41
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Het is geen schrik. Ik steun voor 100% het Iraanse regime, omdat dit regime het dichtst bij mijn gedachtegoed komt. Eindelijk een regime die echt conservatief durft te zijn.
Ik hoop alleszins dat Vlaanderen nooit uw Vlaanderen zal worden...
freelancer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2011, 22:09   #42
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Nee, je begrijpt het niet. Het regime in Bahrein mag op ongewapende burgers schieten. Want het zijn stevige bondgenoten van de VS (en nog in een hogere schuif dan Moebarak).

In Soedan kwam niemand tussenbeide. Er valt niets te rapen, en het zijn toch maar negers hé.

Ivoorkust: iedereen erkend dat Gbagbo weg moet. Niemand doet iets. Het land is niet interessant: meer zelfs, je kan er gouden zaakjes doen als het in burgeroorlog zit.

Mugabe krijgt in Zimbabwe de vrije hand om oppositieleden tegen de muur te kwakken. Want pff, hoe moet je daar je vliegtuigen krijgen?

Dat lijkt jou dat allemaal niet hypocriet?
Daarstraks heeft men niet ver van waar ik woon 3 gangsters opgepakt...
En dit terwijl er nog honderden rondlopen, die veel grotere misdaden hebben gepleegd en veel zwaarder bewapend zijn.

Ik heb tegen de pakkemannen ook gezegd dat ik het hypocriet vond dat ze dit drietal oppakten... Maar het hielp niet...
freelancer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2011, 22:10   #43
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, je begrijpt het niet. Het regime in Bahrein mag op ongewapende burgers schieten. Want het zijn stevige bondgenoten van de VS (en nog in een hogere schuif dan Moebarak).

In Soedan kwam niemand tussenbeide. Er valt niets te rapen, en het zijn toch maar negers hé.

Ivoorkust: iedereen erkend dat Gbagbo weg moet. Niemand doet iets. Het land is niet interessant: meer zelfs, je kan er gouden zaakjes doen als het in burgeroorlog zit.

Mugabe krijgt in Zimbabwe de vrije hand om oppositieleden tegen de muur te kwakken. Want pff, hoe moet je daar je vliegtuigen krijgen?

Dat lijkt jou dat allemaal niet hypocriet?
Ik begrijp je wel. We hebben er geen belangen. Is het dat wat je bedoelt ? Je zou nog gelijk hebben ook.
Als ik met niet vergis intervenieert SA in Bahrein.
Zonder steun van de arabische liga komt het westen nergens meer tussen in de arabische wereld. Waarom zou de arabische wereld een probleem in bahrein zelf niet kunnen oplossen. Wie zegt dat het westen groen licht zou krijgen van de arabische liga voor een aanval op Bahrein.
Alle respect voor uw medeleven en uw rechtvaardigheidsgevoel, maar je mag ook niet te naiëf zijn. Begrijp je me een beetje ?
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2011, 22:26   #44
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
Daarstraks heeft men niet ver van waar ik woon 3 gangsters opgepakt...
En dit terwijl er nog honderden rondlopen, die veel grotere misdaden hebben gepleegd en veel zwaarder bewapend zijn.

Ik heb tegen de pakkemannen ook gezegd dat ik het hypocriet vond dat ze dit drietal oppakten... Maar het hielp niet...
Er is een verschil tussen proberen toch al 3 van de 100 criminelen te pakken, en aan de andere kant te zeggen: "Deze 3 criminelen gaan we pakken. Wat zegt u? Die 97 andere criminelen? Ja nee, want die 20 zijn informant voor ons. De 5 anderen zijn best sympathiek op zichzelf. Die 10 hebben we zelf gelanceerd in de criminaliteit. Die 10 ginderen leveren ons goedkope meisjes, &c."
Oud 21 maart 2011, 22:35   #45
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Ik begrijp je wel. We hebben er geen belangen. Is het dat wat je bedoelt ? Je zou nog gelijk hebben ook.
Als ik met niet vergis intervenieert SA in Bahrein.
Zonder steun van de arabische liga komt het westen nergens meer tussen in de arabische wereld. Waarom zou de arabische wereld een probleem in bahrein zelf niet kunnen oplossen. Wie zegt dat het westen groen licht zou krijgen van de arabische liga voor een aanval op Bahrein.
Alle respect voor uw medeleven en uw rechtvaardigheidsgevoel, maar je mag ook niet te naiëf zijn. Begrijp je me een beetje ?
Naïef? Ik vind het gewoon een beetje raar. Heel de leiding van de oppositie in Libië bestaat uit Kaddafisten. Allemaal mensen die enkele weken geleden nog minister of generaal waren. Of ambassadeur bij de VN...

Het gaat hier dus wel degelijk niet meer om wat ongewapende Twitteraars in sneakers en t-shirts. Het gaat hier om overgelopen legereenheden. En de bevolking zelf loopt al half bewapend rond. Ik weet niet of je de reportage zaterdag hebt gezien - in een bepaalde stad riep de oppositie toen op of iedereen die een wapen had aub naar plaats X wou komen. Kun je je inbeelden dat zoiets in België gebeurt?

In Tunesië en Egypte waren wekenlang straatprotesten aan de gang. Mensen op straat werden doodgeschoten. In Syrië, Jemen en Bahrein is al een tijdje hetzelfde aan de gang. In geen van die landen zie je een abnormale situatie zoals in Libië waarbij pakweg Mubarak's vicepresident deserteert met de helft van het leger en Luxor inneemt.

Het ging in Libië om een burgeroorlog. Je moet daar eerlijk in durven zijn. Er was repressie, er was een dictatuur - maar nu zijn het de machthebbers van gisteren die een hoofd boven water wordt gehouden en op het Elysée uitgenodigd worden.

Ik vind het allemaal echt raar. Ivoorkust, Soedan, Zimbabwe - deze landen schreeuwen al jaren om nog maar gewoon de erkénning van hun problemen. Maar nu dat goedkope olieconcessies in het vooruitzicht zijn gesteld, staat iedereen te springen om Libië in te palmen.

Voor wat? De verbetering van een volk dat het economisch niet slecht heeft? Dictatuur hadden ze: en dictatuur zullen ze krijgen. Want het is in internationaal belang dat het land stevig geregeerd wordt zodat de olietoestroom gegarandeerd blijft.
Oud 21 maart 2011, 22:58   #46
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is geen schrik. Ik steun voor 100% het Iraanse regime, omdat dit regime het dichtst bij mijn gedachtegoed komt. Eindelijk een regime die echt conservatief durft te zijn.
Jaja, het lijkt daar wel een warme samenleving, in Iran....................
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  MullahJustice-X.gif‎
Bekeken: 113
Grootte:  29,5 KB
ID: 79260  

Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  iran_election_protest_cartoon22.jpg‎
Bekeken: 111
Grootte:  63,0 KB
ID: 79261  

Bijgevoegde afbeelding(e)

Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2011, 01:58   #47
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Schaam u! De Kapelaan rolt zich om in zijn graf.
Oud 22 maart 2011, 10:50   #48
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Ge moet u eigen eens afvragen, ... wie er eigenlijk voor het westen had moeten winnen, ...

Ge moet weten nu zit Kadafi daar, ok ne lul, 100 % akkoord, maar ge kunt hem bespelen, ... wat geld, een Oekraieense verpleegster, kom maar hier met dat gas en die olie Muhamar, ... en wij kijken wel even de andere kant op (zie Lockerbie-BP deal van niet zo lang geleden... )

Maar als Kadafi weg is, ... wie komt er dan te zitten, ... als dat Kolonel Huppeldepup is, die ook wel verzot is op schone wijven, drank en dure auto`s, dan is er niks aan de hand, ... maar als dat Imam Alli Ben Terrorist is, ... dan zit ge in een world of shit, en dat aan de achterdeur van West-Europa...

Dus eerlijk,... voor mij had Kadafi mogen winnen.
Zeg dat tegen de families van de slachtoffers van Lockerbie.

Kadhafi is onberekenbaar als hij zijn zin niet krijgt.

Een democratie gaat misschien niet naar de pijpen van de westerse multinationals dansen, maar moet dat wel ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2011, 11:04   #49
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
die zijn ruimschoots gecompenseerd

Citaat:

Een democratie gaat misschien niet naar de pijpen van de westerse multinationals dansen, maar moet dat wel ?
en gij denkt dat er een democratie in de plaats komt. Weten ze eigenlijk al wat er in de plaats zou kunnen komen, of wordt het Irak²?
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2011, 11:18   #50
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik vind hem ook een eikel he, ... (heb ik al gezegd trouwens... ) maar het probleem is, dat daar geen democratie in de plaats komt, ... democratien werken niet in dat deel van de wereld, ...

je mag er eentje zoeken van mij dat er een is, en die werkt, ...

en ik wens u veel succes.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2011, 11:20   #51
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
niks te omdraaien !

20 ton beton
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2011, 11:32   #52
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Libië krijgt geen democratie.
Oud 22 maart 2011, 11:36   #53
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Libië krijgt geen democratie.
Dat hoeft toch ook niet?

Niet optreden was een vorm van schuldig verzuim geweest.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2011, 11:54   #54
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Dat hoeft toch ook niet?

Niet optreden was een vorm van schuldig verzuim geweest.
schuldig verzuim zoals voor Yemen, Bahrein, Tsjaad, Darfour, Oeganda, Zimbabwe, Ivoorkust?
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.

Laatst gewijzigd door Pieke : 22 maart 2011 om 11:55.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2011, 12:27   #55
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
schuldig verzuim zoals voor Yemen, Bahrein, Tsjaad, Darfour, Oeganda, Zimbabwe, Ivoorkust?
Ergens wel, men moet echter pragmatisch te werk gaan.

Dat betekent : er moet eensgezindheid zijn in de VN dat ingrijpen nodig en wenselijk is en er moet een duidelijke lijn getrokken worden hoever men gaat.

Deze militaire operatie om een no-fly zone te forceren voldoet hieraan.
Oud 22 maart 2011, 12:49   #56
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Ergens wel, men moet echter pragmatisch te werk gaan.

Dat betekent : er moet eensgezindheid zijn in de VN dat ingrijpen nodig en wenselijk is en er moet een duidelijke lijn getrokken worden hoever men gaat.

Deze militaire operatie om een no-fly zone te forceren voldoet hieraan.
Libie is gewoon een sitting duck, ... en heeft olie, en is dicht tegen Europa, ...

Mocht het om Darfur gaan bvb, ... van waaruit zouden ze dan hebben moeten bombarderen,...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2011, 13:12   #57
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Libie is gewoon een sitting duck, ... en heeft olie, en is dicht tegen Europa, ...

Mocht het om Darfur gaan bvb, ... van waaruit zouden ze dan hebben moeten bombarderen,...
In Darfur was een militair optreden zeker en vast ook nuttig geweest.
Helaas is dat inderdaad een veel moeilijker politiek geval.

Ik ontken zeker en vast niet dat er verregaande hypocrisie is en dat er geo-politieke belangen meespelen.
Maar zomaar zeggen : we komen niet tussen in ELK binnenlands conflict waarbij onze belangen niet op het spel staan, is gewoon niet te verantwoorden.

Laatst gewijzigd door parcifal : 22 maart 2011 om 13:15.
Oud 22 maart 2011, 13:17   #58
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
die zijn ruimschoots gecompenseerd
Kadhaffi is een onbetrouwbaar sujet dat verwijderd moet worden en openlijk dreigt met terrorisme als em zijn zin niet krijgt.

Citaat:
en gij denkt dat er een democratie in de plaats komt. Weten ze eigenlijk al wat er in de plaats zou kunnen komen, of wordt het Irak²?
Niets doen was geen optie.

Je kan geen massamoord toelaten in de achtertuin van europa, met kans op enorme vluchtelingenstromen richting de unie.

Ik weet trouwens niet wat er in de plaats komt, maar zal het zoveel slechter zijn als een Kolonel Kadhaffi ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2011, 18:57   #59
Max van Dietschland

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Zeker niet, de Kapelaan zou mij begrijpen. Vergeet niet dat Cyriel Verschaeve geen problemen had met moslims en vooral met joden problemen had.

De combinatie tussen nationalisme en religie is iets waar Cyriel Verschaeve voor stond.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2011, 19:00   #60
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zeker niet, de Kapelaan zou mij begrijpen. Vergeet niet dat Cyriel Verschaeve geen problemen had met moslims en vooral met joden problemen had.

De combinatie tussen nationalisme en religie is iets waar Cyriel Verschaeve voor stond.
Verschaeve was dus eigenlijk een soort van Khamenei "avant la lettre", een soort ayatollah, dus ????
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be