Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 maart 2011, 13:08   #41
Jeronimo
Minister-President

Jeronimo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Zo beter leesbaar, mini-Goebbels?
Citaat:
Maar laat dat u niet tegenhouden om in naam van alle inwoners te spreken.
Jeronimo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2011, 13:15   #42
Jeronimo
Minister-President

Standaard

Citaat:
Laat ons zeggen: medeverantwoordelijk.
Is "Niet in onze naam jong" dan ook medeverantwoordelijk wanneer ik daar een kassei tegen de knikker van een belgicistische bejaarde kegel omdat ik "niet zit te wachten" op de frietrevolutie?

Citaat:
Punt is: niemand in deze zogenaamde 'ontstolen gebieden' wil dat zijn gemeente bij Vlaanderen zou gevoegd worden. Zoals ook niemand van die betogers uit de streek afkomstig is (enkele uitzonderingen niet te na gesproken natuurlijk). De mensen walgen er gewoon van dat gedoe. Men moet echt niks hebben van fascisten, daar in de streek. Vraag maar eens aan de oudere mensen wat ze vinden/vonden van 'streekgenoot' Staf De Clercq, VNV-führer uit WO II - en dus held van Voorpost, dat spreekt.
Die gebieden zijn, zoals je zelf zegt, verfranst.

Citaat:
Oorspronkelijke volkstaal is Vlaams dialect (doorspekt weliswaar met Franse leenwoorden). Stevige verfransing na de Tweede Wereldoorlog.
Indien Vlaanderen erkent dat deze gebieden Waals zijn, betekent dat dat de belgische verfransingspolitiek gelukt is. Wij laten ons NIET chanteren door een "politiek van de voldongen feiten". Als Edingen vandaag wordt opgegeven, wordt de Walen praktisch een carte blanche om te verfransen gegeven.
Oud 28 maart 2011, 13:18   #43
Jeronimo
Minister-President

Standaard

Citaat:
Mijn marrainneke heeft gewoon lak aan al dat gedoe. Dat had ze ook al toen in de jaren 70 de vorige generatie van dat crapuul, nl. de VMO, dezelfde marsen kwam houden. En natuurlijk hebben fascisten recht op hun mening. Ze hebben zelfs het recht om te janken in de gazetten als ze mot hebben gekregen.
Het punt waarmee je een probleem lijkt te hebben is dat belgicisten niet het recht hebben om bejaarden te bekogelen.
Oud 28 maart 2011, 13:19   #44
Wisord
Banneling

Standaard

Die kale met zijn vlaamse vlag was begonnen.
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2011, 13:21   #45
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
nice try, maar dat is niet wat de journalisten schreven.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2011, 13:22   #46
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jeronimo Bekijk bericht

Die gebieden zijn, zoals je zelf zegt, verfranst.
Et alors?
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2011, 13:26   #47
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Et alors?
alors, gaat de onderwijssituatie om maar iets te noemen, er drastisch op achteruit. Hoe ziet het nu met het onderwijs van de tweede taal van t land in Edingen ? en met die van de eerste taal van t land ?
Oud 28 maart 2011, 13:31   #48
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Mag ik hier uit opmaken dat uw mémé "eigen volk eerst" krijt als Voorpost op vreedzame wijze voorbijmarcheert maar geen enkel probleem heeft als het langharig werkschuw tuig (dat ook niet van "Enge" is veronderstel ik) deze demonstranten aanvalt?
Let op hé: uw mémé heeft volgens mij het recht om zo te denken, maar dan vind ik ook dat Voorposters het recht hebben op hun mening.
Je veronderstelt weeral een hele stropop...
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2011, 13:37   #49
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
alors, gaat de onderwijssituatie om maar iets te noemen, er drastisch op achteruit. Hoe ziet het nu met het onderwijs van de tweede taal van t land in Edingen ? en met die van de eerste taal van t land ?
Zoals ik al schreef: iedereen spreekt er min of meer beide talen, zeker de jongeren, veel Franstaligen, aan beide kanten van de taalgrens, sturen hun kinderen naar school in Vlaams-Brabant. Er is dus amper een taalprobleem. De buurgemeenten Herne en Bever (overigens: willen jullie die laatste dan ook 'teruggeven' aan Wallonië, waartoe het tot 1963 behoorde?) zijn dan ook de BHV-gemeenten die zich het minst met BHV bezighouden.
Voorpost vecht een achterhoedgevecht. (Niet verwonderlijk natuurlijk voor een organisatie die is blijven steken in een vooroorlogs gedachtengoed.). Ieder zijn hobby natuurlijk, maar dat ze die mensen van het Pajottenland en omstreken eens met rust laten. Het gaat over hén, en zij hebben lak aan de Auflösungen van Voorpost en consorten.
Oud 28 maart 2011, 13:38   #50
azert
Perm. Vertegenwoordiger VN

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijke volkstaal is Vlaams dialect (doorspekt weliswaar met Franse leenwoorden). Stevige verfransing na de Tweede Wereldoorlog. Sinds enkele jaren is er een kleine inhaalbeweging en komen er meer en meer Nederlandstaligen wonen. Over het algemeen heerst er een relatieve verdraagzaamheid, de bevolking is er immers grotendeels tweetalig. Vooral de 'Vlamingen' dan , al merk je wel dat de Franstalige jeugd opvallend goed Nederlands praat, zeker in vergelijking met hun ouders. Veel Franstaligen sturen hun kinderen over de taalgrens naar school, in Herne bijvoorbeeld. Vaak spreken die na een tijdje beter Nederlands dan de 'autochtone' jeugd die niet zelden in zijn dialect blijft steken.
Ik hoorde inderdaad ook dat heel veel ouders uit Edingen hun kinderen naar de lagere school in Vlaanderen sturen.
Op het ogenblik dat alsmaar meer Franstaligen een serieuze inspanning doen om NL te leren en slechts een heel kleine minderheid nog met dedain neerkijkt op het NL zal de VL Beweging haar droom bereikt hebben: BE (grotendeels) gesplitst zodat VL geen contact meer moet hebben met die Franstaligen die toch geen NL willen leren.
azert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2011, 13:40   #51
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Franstaligen rekenen niet echt meer op het talenonderwijs. Ze beseffen dat je in een tal moet ondergedompeld worden.
Veel jongeren die uit het VL onderwijs komen kennen maar weinig FR meer en EN kennen ze wel maar dat heeft weinig met het onderwijs te maken; maar vooral met contact via de media.
Oud 28 maart 2011, 13:41   #52
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zag gisteren beelden van 2004: Boonen wint Gent-Wevelgem in een zee van VL vlaggen.
2011: Boonen wint weer, te midden BE vlaggen.
Oud 28 maart 2011, 13:41   #53
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Zoals ik al schreef: iedereen spreekt er min of meer beide talen, zeker de jongeren, veel Franstaligen, aan beide kanten van de taalgrens, sturen hun kinderen naar school in Vlaams-Brabant. Er is dus amper een taalprobleem. De buurgemeenten Herne en Bever (overigens: willen jullie die laatste dan ook 'teruggeven' aan Wallonië, waartoe het tot 1963 behoorde?) zijn dan ook de BHV-gemeenten die zich het minst met BHV bezighouden.
Voorpost vecht een achterhoedgevecht. (Niet verwonderlijk natuurlijk voor een organisatie die is blijven steken in een vooroorlogs gedachtengoed.). Ieder zijn hobby natuurlijk, maar dat ze die mensen van het Pajottenland en omstreken eens met rust laten. Het gaat over hén, en zij hebben lak aan de Auflösungen van Voorpost en consorten.
jullie ? waar haal je het ?

maar geen nood, ik noteer dus dat taalgrenzen vast kunnen liggen
Oud 28 maart 2011, 13:46   #54
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Waarmee ik mij uiteraard richt tot de Voorposters.
Oud 28 maart 2011, 13:46   #55
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn marrainneke heeft gewoon lak aan al dat gedoe. Dat had ze ook al toen in de jaren 70 de vorige generatie van dat crapuul, nl. de VMO, dezelfde marsen kwam houden. En natuurlijk hebben fascisten recht op hun mening. Ze hebben zelfs het recht om te janken in de gazetten als ze mot hebben gekregen.
Ah...een pak van mijn hart...even samenvatten: uw mémé vindt het prima als ze in haar amadagazetten leest dat Voorpost mot gekregen heeft omdat veertig jaar geleden de VMO daar ook slag heeft geleverd met diezelfde Amada.
Oud 28 maart 2011, 13:53   #56
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Ah...een pak van mijn hart...even samenvatten: uw mémé vindt het prima als ze in haar amadagazetten leest dat Voorpost mot gekregen heeft omdat veertig jaar geleden de VMO daar ook slag heeft geleverd met diezelfde Amada.
Ik heb geen mémé, ik heb een marrainekke. Capice? Ze heeft altijd Het Volk gelezen, tot die krant werd opgedoekt door De Persgroep. Nu leest ze vooral L' Echo de la Haute Senne' en het parochieblad.

Ik denk dat de mensen ginder in de jaren 70 gewoon verbijsterd naar die exotische walrussnorren met hun motorhelmen stonden te kijken, toen die voorbij marcheerden. Tegenwoordig gooien ze al eens een steen. je zou voor minder.
Oud 28 maart 2011, 13:55   #57
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
nice try, maar dat is niet wat de journalisten schreven.

Die journalist stond daar ook met zo een vlag.
Oud 28 maart 2011, 13:59   #58
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:

maar geen nood, ik noteer dus dat taalgrenzen vast kunnen liggen

De vlaggers willen blijkbaar een stammenoorlog, en gaan daarvoor in anderen hun voortuin zeiken, en daarna bleiten dat ze al vlaggend op hun bek gaan. Loooooooooool..... ... boontje komt om zijn loontje. In heel Europa heerst er sociale onrust en deze randdebielen gaan met hun vlaggetjes waaien.
Oud 28 maart 2011, 14:04   #59
Jeronimo
Minister-President

Standaard

Citaat:
Et alors?
Niet vergeten verder te lezen.
Oud 28 maart 2011, 14:07   #60
Jeronimo
Minister-President

Standaard

Citaat:
De vlaggers willen blijkbaar een stammenoorlog, en gaan daarvoor in anderen hun voortuin zeiken, en daarna bleiten dat ze al vlaggend op hun bek gaan. Loooooooooool..... ... boontje komt om zijn loontje. In heel Europa heerst er sociale onrust en deze randdebielen gaan met hun vlaggetjes waaien.
Minder smileys en meer inhoud alstublieft.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be