Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 6 april 2011, 14:26   #41
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Samen een betere toekomst in Vlaanderen door meer armoede binnen de Vlaamse ruit?
Oud 6 april 2011, 15:32   #42
Nyquist
Minister-President

Nyquist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Gekke redenering weeral... omdat ik wel versta dat men een eenzijdige splitsing zal beantwoorden met een eenzijdige uitbreiding ben ik triest gesteld?
Kan u nog eens uitleggen wat de bezwaren zijn tegen een splitsing volgens het voorstel dat is gestemd in de commissie?

En wat moeten we precies begrijpen onder een 'eenzijdige uitbreiding'? De Franstaligen hebben noch de vereiste stemmen, noch de vereiste quota om een bijzondere wet 'eenzijdig' te stemmen.
Nyquist is offline  
Oud 6 april 2011, 15:36   #43
Nyquist
Minister-President

Standaard

Citaat:
U noteert wat U wil... voor mij moet die meest logische oplossing er komen met de gepaste compensaties voor de verliezende partij (hoe symbolisch dat verlies uiteindelijk ook maar is... het zijn wij die het zo opgeblazen hebben). en voor mij mogen die compensaties erg ver gaan ik heb daar geen enkel probleem mee...
Terwijl we bezig zijn, kan u even aangeven wat volgens u gepaste compensaties waren geweest van de vrouwen ten opzichte van de mannen bij de invoering van het algemeen stemrecht?

Van de zwarten ten opzichte van de blanken bij het afschaffen van de apartheid?
Nyquist is offline  
Oud 6 april 2011, 15:37   #44
Bergerac
Vreemdeling

Bergerac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
Elio laat de uier nooit los.
Nooit.
figuurlijk dan
uiers interesseren hem niet
Bergerac is offline  
Oud 6 april 2011, 17:33   #45
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
jij vindt dus ook dat de transfers naar Wallonië de verarming in Vlaanderen tewerkstelligen?
In het geheel niet. Ik vind zelfs dat dat die cijfers van transfers een heel vertekend beeld geven. Er zijn geen transfers van Vlaanderen naar Wallonië. Er zijn wel transfers van zij die veel hebben naar zij die minder of weinig hebben. Als de statistieken volgens taalgrenzen gaat opmaken kan het ook niet anders dan dat de resultaten gelijk met de taalgrens lopen.

Wat ik wilde aantonen is dat men diezelfde redenering binnen Vlaanderen kan toepassen. Het verschil tussen de rijke Vlaamse ruit en de rest. M.a.w. volgens die redenering zou er binnen Vlaanderen ook een afscheuring moeten gebeuren. En binnen die Vlaamse ruit dan weer een splitsing...Wat blijft er over?
Weigering van samen een betere toekomst in Antwerpen door armoede in Brasschaat?
pajoske is offline  
Oud 6 april 2011, 17:36   #46
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In het geheel niet. Ik vind zelfs dat dat die cijfers van transfers een heel vertekend beeld geven. Er zijn geen transfers van Vlaanderen naar Wallonië. Er zijn wel transfers van zij die veel hebben naar zij die minder of weinig hebben. Als de statistieken volgens taalgrenzen gaat opmaken kan het ook niet anders dan dat de resultaten gelijk met de taalgrens lopen.

Wat ik wilde aantonen is dat men diezelfde redenering binnen Vlaanderen kan toepassen. Het verschil tussen de rijke Vlaamse ruit en de rest. M.a.w. volgens die redenering zou er binnen Vlaanderen ook een afscheuring moeten gebeuren. En binnen die Vlaamse ruit dan weer een splitsing...Wat blijft er over?
Weigering van samen een betere toekomst in Antwerpen door armoede in Brasschaat?
Puur goud!

Oud 6 april 2011, 18:02   #47
Nyquist
Minister-President

Standaard

Citaat:
En wat als je die statistieken niet volgens taalgrenzen gaat opmaken, maar per arrondissement?

Goh, dan loopt de kloof nog steeds exact volgens de taalgrens, of eerder, volgens de gewestgrens. De verantwoordelijkheid van de Franstalige politiek is hier een absoluut vaststaand feit. Het baat niet van dat te willen ontkennen, niet langs Vlaamse en zeker niet langs Franstalige kant.
Nyquist is offline  
Oud 6 april 2011, 18:31   #48
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Salvadorii's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Er is separatisme omdat Wallonie ipv zijn armoede en werkloosheid aan te pakken, probeert te leven in een onhoudbare (zelfs met bakken Vlaams geld) jaren-70-sossen-staat, en dan niet alleen de gevolgen van dat wanbeleid weigert te dragen, maar bovendien ook nog eens de Vlaamse meerderheid wil verplichten om in die nonsens mee te gaan ('oneerbare' en 'deloyale' concurrentie (voor een sos is concurrentie per se slecht he) mag niet, alles moet federaal blijven). Wallonie is eigenlijk een prins Laurent in 't groot; massas geld ontvangen, en dan weigeren om daar iets, maar dan ook iets, tegenover te stellen, zelfs respekt niet. Tja, wie dat normaal vind of daarin een houdbare toekomst voor Belgie ziet, moet dringend aan de psychiater vragen om zijn dosis te verlagen...

Hoe dan ook is er echt niemand dat Vlaanderen onafhankelijk wil gewoon omdat de Walen armer zijn. En dat niet inzien getuigd van oftewel weinig intelectuele capaciteiten oftewel van kwade trouw.

Laatst gewijzigd door Salvadorii : 6 april 2011 om 18:32.
Salvadorii is offline  
Oud 6 april 2011, 18:34   #49
Nyquist
Minister-President

Standaard

Tiens Pajoske, ik merk het nu pas. De vorige keer dat ik dit kaartje had gepost was OOK als reactie op jou, die toen OOK quasi hetzelfde argument aan het maken was.

Dat wil dus zeggen dat jij de dingen nu dus bewust en opzettelijk verkeerd aan het voorstellen bent, m.a.w aan het liegen bent.

Ik begin stilaan meer dan genoeg te krijgen van dergelijke mensen op dit forum, die gelijk krijgen belangrijker vinden dan gelijk hebben. Bah. Respect weg.
Nyquist is offline  
Oud 6 april 2011, 18:53   #50
Bokkenreyder

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nyquist Bekijk bericht
En wat als je die statistieken niet volgens taalgrenzen gaat opmaken, maar per arrondissement?

Goh, dan loopt de kloof nog steeds exact volgens de taalgrens, of eerder, volgens de gewestgrens. De verantwoordelijkheid van de Franstalige politiek is hier een absoluut vaststaand feit. Het baat niet van dat te willen ontkennen, niet langs Vlaamse en zeker niet langs Franstalige kant.
Zelfs de bron mag voor een francofiel niet onverdacht zijn.
Bokkenreyder is offline  
Oud 6 april 2011, 21:03   #51
Karel Martel B

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar vergeet niet dat Muyters pertinent weigert overschotten te boeken op de Vlaamse begroting omdat dit wel eens ten goede zou kunnen komen aan de federale staat.
Dat lijkt me toch maar normaal ook.

Waarom zou Vlaanderen uberhaupt meer belastingen moeten heffen dan het uitgeeft? Dat is toch krankzinnig?
Oud 6 april 2011, 21:29   #52
pajoske

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nyquist Bekijk bericht
Dat wil dus zeggen dat jij de dingen nu dus bewust en opzettelijk verkeerd aan het voorstellen bent, m.a.w aan het liegen bent.
Uw kaartje heeft weinig waarde. Als ik zie dat voor het arrondissement Maaseik iets meer dan 4% werkloosheid wordt aangegeven moet ik eens hartelijk lachen. Kan niet anders dan dat al mijn werkloze leeftijdsgenoten (50-plus) daar niet bij staan wegens ergens weggemoffeld in een ander statuut (want wel werkloos maar niet werkzoekend).
pajoske is offline  
Oud 6 april 2011, 21:34   #53
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uw kaartje heeft weinig waarde. Als ik zie dat voor het arrondissement Maaseik iets meer dan 4% werkloosheid wordt aangegeven moet ik eens hartelijk lachen. Kan niet anders dan dat al mijn werkloze leeftijdsgenoten (50-plus) daar niet bij staan wegens ergens weggemoffeld in een ander statuut (want wel werkloos maar niet werkzoekend).
Ik zie nochtans staan dat ze hun informatie bij de VDAB en FOREM haalden. Natuurlijk is het wel juist dat bepaalde werklozen niet in de statistieken van de eigenlijke werklozen/werkzoekenden staan, maar dat is een criterium dat in Noord als Zuid wordt toegepast (volgens de federale criteria).
Jan van den Berghe is offline  
Oud 6 april 2011, 22:20   #54
pajoske

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ik zie nochtans staan dat ze hun informatie bij de VDAB en FOREM haalden. Natuurlijk is het wel juist dat bepaalde werklozen niet in de statistieken van de eigenlijke werklozen/werkzoekenden staan, maar dat is een criterium dat in Noord als Zuid wordt toegepast (volgens de federale criteria).
Dat is wel correct, maar Vlaanderen gebruikt meer de mogelijkheid om de cijfers te verbloemen met allerlei trucjes. Dat criterium wordt niet gelijkmatig toegepast.
Om een vb te geven: de Vlaamse geprepensioneerde werknemer van een international als opel staat niet in de statistieken, de Waalse werkloze 50-plusser die door ene plaatselijek schrijnwerker afgedankt werd daarentegen staat wel in de statistieken.
Mijn vrouw zou indien ze werkloos werd in de statistieken staan, terwijl haar leeftijdsgenoten die nog onder het mijnwerkersstatuut vallen, of bij bedrijven als FORD werkten daar niet bij staan, alhoewel die al jaren werkloos zijn. En van de kas der werklozen uitbetaald worden.
pajoske is offline  
Oud 6 april 2011, 22:25   #55
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is wel correct, maar Vlaanderen gebruikt meer de mogelijkheid om de cijfers te verbloemen met allerlei trucjes. Dat criterium wordt niet gelijkmatig toegepast.
Om een vb te geven: de Vlaamse geprepensioneerde werknemer van een international als opel staat niet in de statistieken, de Waalse werkloze 50-plusser die door ene plaatselijek schrijnwerker afgedankt werd daarentegen staat wel in de statistieken.
Mijn vrouw zou indien ze werkloos werd in de statistieken staan, terwijl haar leeftijdsgenoten die nog onder het mijnwerkersstatuut vallen, of bij bedrijven als FORD werkten daar niet bij staan, alhoewel die al jaren werkloos zijn. En van de kas der werklozen uitbetaald worden.
Staat de Vlaamse werkloze 50-plusser die door een plaatselijke schrijnwerker afgedankt werd dan niet in de statistieken?
Jan van den Berghe is offline  
Oud 6 april 2011, 22:25   #56
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is natuurlijk niet de vraag... De vraag is wel zijn we in Vlaanderen bereid een stukje welvaart (nu) door te sluizen (transfers) aan Wallonië om samen een betere toekomst te hebben? Is trouwens altijd de vraag geweest...
En het antwoord is er al héél lang mijn beste....

Sinds de jaren 60 al gaat er een stuk welvaart van Vlaanderen richting wallonië met als exponent de wafelijzerpolitiek van Martens destijds...

Miljarden verdwenen er in prestigieuze waalse projecten mét als resultaat noppes wat de economische relance van de waalse industrie betreft en het enige zichtbare resultaat een immense staatschuld van méér dan 130% was...

In 1989 met het ontstaan van de financiëringswet sluist Vlaanderen ieder jaar bij een economische groei een steeds groter wordend stukje van zijn welvaart richting wallonië...

Al 22 jaar lang met als resultaat dat de waalse economie er nog slechter aan toe is...

En nu vragen ze om nog maar liefst 15 jaar door de gaan met de Vlaamse hoorn des overvloeds,en dit nadat ze de voorbije 22 jaar vrolijk al die transferts hebben opgesmost...

Een stamp tegen hun achterwerk kunnen ze nog krijgen...
Svennies is offline  
Oud 6 april 2011, 22:45   #57
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ja, en dat soort wegmoffelen gebeurt in de eerste plaats in Vlaanderen.
Moesten we gewoon nu de paashaas kunnen pakken of de tandfee konden bellen was alles koek en ei ....
Oud 6 april 2011, 22:55   #58
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Als ge uw eigen nonsens maar gelooft is het goed zeker?
Want iedereen weet dat er in Vlaanderen veel meer ex-mijnwerkers zijn zonder job dan in Wallonie... man man man Bon dat ge dat ons probeert wijs te maken, dat is niet erg, maar uwzelf? Uw houding doet mij denken aan die van de traditionele partijen + agalev toen het Blok zijn opmars begon: vooral altijd en overal ontkennen dat er een echt probleem is. Toen hebben we twintig jaar en meer een verslechterende situatie aangepakt door collectief het kop in 't zand te steken (ik spreek over 'politiek correct Belgie/Vlaanderen' als 'we'). Nu misschien vind gij de problemen die ons gesteld worden door globalisatie, de opwarming van de aarde, 'energy security', de vergrijzing etc etc niet belangrijk of zorg wekken, ik wel. En een struisvogel politiek over de problemen met het Belgische staatsbestel gaat ervoor zorgen dat we ALLEMAAL verarmen, en geen klein beetje. In tijden van grote veranderingen voor roestige vastheid kiezen, is zijn eigen doodsvonnis tekenen.
Oud 6 april 2011, 22:59   #59
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
En het antwoord is er al héél lang mijn beste....

Sinds de jaren 60 al gaat er een stuk welvaart van Vlaanderen richting wallonië met als exponent de wafelijzerpolitiek van Martens destijds...

Miljarden verdwenen er in prestigieuze waalse projecten mét als resultaat noppes wat de economische relance van de waalse industrie betreft en het enige zichtbare resultaat een immense staatschuld van méér dan 130% was...

In 1989 met het ontstaan van de financiëringswet sluist Vlaanderen ieder jaar bij een economische groei een steeds groter wordend stukje van zijn welvaart richting wallonië...

Al 22 jaar lang met als resultaat dat de waalse economie er nog slechter aan toe is...

En nu vragen ze om nog maar liefst 15 jaar door de gaan met de Vlaamse hoorn des overvloeds,en dit nadat ze de voorbije 22 jaar vrolijk al die transferts hebben opgesmost...

Een stamp tegen hun achterwerk kunnen ze nog krijgen...
22 jaar? Vlaanderen betaalt al sinds 1830 voor Wallonie, hongersnood of niet, arm of niet. Er is nooit solidariteit geweest, of anders is een teek ook solidair met zijn gastheer. Vlaanderen was een kolonie van de franstaligen, en zo hebben ze ons behandeld. Het is eigenlijk hun groot geluk dat we een meerderheid zijn in Belgie of we waren al lang onafhankelijk, omdat dit een valse gevoel van eigenbeschikking genereerde.
Oud 6 april 2011, 23:21   #60
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bron voor deze nonsens?

Geen gelul als repliek aub...

Ik vraag een duidelijke bron!
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)

Laatst gewijzigd door Nierika : 6 april 2011 om 23:21.
Nierika is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be