Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 19 april 2011, 20:01   #41
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

dubbele post

Laatst gewijzigd door Micele : 19 april 2011 om 20:08.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2011, 20:04   #42
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Dat zeg ik toch niet, ge hebt echt problemen met de nuances van de Nederlandse taal blijkbaar.
"Ge kunt zelfs geen conclusies trekken..." is tweede persoon zoals "ge hebt echt..." hierboven. Wie bedoel je dan ?

Schrijf dan: men kan... ; dan is het duidelijk, en dan is het algemeen.

Citaat:
Ge stelt dat anderen een conclusie mogen trekken.
Idd, en met een smiley-knipoog erachter.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele
Ik trek hier helemaal geen conclusies uit hoor, doen jullie dat maar. = smiley: knipoog
Citaat:
Ik stel dat ge op basis van uw gegoochel met cijfers dat gewoon niet kunt.
As simple as that.
Dat men niet kan.

En goochelen met cijfers doe ik niet, ik citeer ze alleen maar, cijfers bijten niet.
- - - - -

Wat was eigenlijk de bedoeling van deze post, en antwoord van jou ?
Citaat:
In Nederland hebben ze goede resultaten gehad met hun snelheidsbeleid.
In België een pak minder.
Op sites zoals deze ziet ge ook direct waarom.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PeterCC
hoe kom je tot de conclusie dat Nl goede resultaten heeft gehad met haar snelheidsbeleid?
Citaat:
Geen idee.
Feit is toch dat de laatste statistische jaren (2006-2009) gemiddeld ~ 9 miljoen NL-bestuurders gepakt werden op overdreven snelheid ? En zeker nog x-meer niet gepakt...

Laatst gewijzigd door Micele : 19 april 2011 om 20:32.
Oud 19 april 2011, 20:58   #43
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
"Ge kunt zelfs geen conclusies trekken..." is tweede persoon zoals "ge hebt echt..." hierboven. Wie bedoel je dan ?
Wie Vlaams kan verstaat het.
Maar ik zie dat ge daar problemen mee hebt.
Oud 19 april 2011, 21:08   #44
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wie Vlaams kan verstaat het.
Maar ik zie dat ge daar problemen mee hebt.
Neen, ik merk dat je problemen met AN hebt, zelfs met het "Vlaams". En heel slordig zijt.
In een forum probeert men zich zo duidelijk mogelijk uit te drukken.
Uw excuses neem ik aan.
Oud 19 april 2011, 23:34   #45
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Goed zo.

Het kan altijd beter, maar we weten allemaal, en gij zeker dat de tegen de stroom in varen.
De Belg (een aantal in ieder geval) is rebel without a clue op dat vlak en bevecht de maatregelen die genomen worden.
Daardoor doen we het ook heel slecht tov de andere Europese landen, uw cijfers tonen dat inderdaad aan.
Er zijn nog veel te veel prutsers op de weg.
Ik zie die iedere dag, dus als gij ook op de weg zit, ziet ge die ook.

Vind je dat nu echt niet het gemakkelijkste ? De schuld bij de automobilist leggen... INderdaad hij heeft het stuur vast, en hij drukt de pedaal in.
Maar een ongeval gebeurt in een context, en een context laat altijd de mogelijkheid ontstaan om interpretatiefouten te maken.

Ik zou liever een overheid zien die aktieve veiligheidssystemen verplicht, genre
snelheidsbegrenzers die afstandhouden, genre collisiondetection... en dit bvb in cascade verplichten vanaf voertuigen > 150pk ... en zo een roadmap uitstippelen... Dan een overheid die altijd zit de indruk te geven dat mensen de 'rotte ding zijn in het geheel'

Bekijk het eens als fouten die je maakt als mens, en systemen zoeken die fouten voorkomen...

Hoeveel fouten voorkomt een flitspaal ??? Hij voorkomt inderdaad dat de snodaart die het lef heeft door het rood te rijden, zijn lef doet varen uit schrik voor de boete... Maar voorkomt die flitspaal echt beoordelingsfouten ? Van kan ik nog veilig door het licht rijden zonder te botsen of niet ??
Jehebt volgens mij 20% kans om geflitst te worden terwijl je door het rood rijdt, en ondertussen 10% kans om een botsing te hebben.. Stel dat uw auto zou remmen voor elk rood licht, en in autolaunch zou accelereren bij groen licht... Hoeveel prettiger zou dat zijn?? EN denk je niet dat dit systeem veel veiliger kan zijn...

Een flitspaal is zoals een videobewakingscamera: je ziet wie er inbreekt, maar je voorkomt de inbraak niet. Een alarm daarentegen probeert de inbraak af te schrikken. En een veilig slot probeert de inbraak te voorkomen... Normaal is het eerst dat je moet doen is uw slot beveiligen, het tweede een alarm zetten, en uiteindelijk de luxe is een camera.

Laatst gewijzigd door brother paul : 19 april 2011 om 23:38.
brother paul is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2011, 06:41   #46
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Vind je dat nu echt niet het gemakkelijkste ? De schuld bij de automobilist leggen...
Nee, persoonlijk vindt ik het gemakkelijker om de schuld bij de overheid te leggen, dan moet ik zelf geen actie ondernemen.
Maar ervaring leert me dat zelf actie ondernemen en zelf de verantwoordelijkheid voor mijn eigen rijgedrag nemen me geen windeieren heeft gelegd.
Ik kan er prat op gaan dat ik ettelijke tientallen ongevallen vermeden heb door een goed rijgedrag, en daar waren zowel situaties bij waar de andere een fout had gemaakt, of waar ik even onoplettend was.

Citaat:
INderdaad hij heeft het stuur vast, en hij drukt de pedaal in.
Maar een ongeval gebeurt in een context, en een context laat altijd de mogelijkheid ontstaan om interpretatiefouten te maken.

Ik zou liever een overheid zien die aktieve veiligheidssystemen verplicht, genre
snelheidsbegrenzers die afstandhouden, genre collisiondetection... en dit bvb in cascade verplichten vanaf voertuigen > 150pk ... en zo een roadmap uitstippelen... Dan een overheid die altijd zit de indruk te geven dat mensen de 'rotte ding zijn in het geheel'
Bekijk het eens als fouten die je maakt als mens, en systemen zoeken die fouten voorkomen...
Kijk, daar ben ik het dus mee eens in de zin dat hulpmiddelen zeker kunnen helpen, maar het mag geen 'of' verhaal zijn.
Het mag niet zo zijn dat de hulpmiddelen een vervanging worden voor de rijkunsten van de bestuurder.
Zo zijn er cijfers van verzekeringsmaatschappijen die aantonen dat na de invoering van ABS, de mensen met ABS vaker in een ongeval betrokken waren dan die zonder, gewoon omdat ze redeneerden dat ze wat sneller of dichter bij hun voorganger konden rijden omdat ze toch ABS hadden.

Maar inderdaad, ik ben zeker voor snelheidsbegrenzers, eventueel gecombineerd met GPS.

Citaat:
Hoeveel fouten voorkomt een flitspaal ??? Hij voorkomt inderdaad dat de snodaart die het lef heeft door het rood te rijden, zijn lef doet varen uit schrik voor de boete... Maar voorkomt die flitspaal echt beoordelingsfouten ? Van kan ik nog veilig door het licht rijden zonder te botsen of niet ??
De flitspaal dient niet om fouten te voorkomen.
Die dient om op die plaatsen de mensen aan te sporen trager te rijden, zodat bij een fout de gevolgen ervan niet zo groot zouden zijn als bij hogere snelheden.

Citaat:
Jehebt volgens mij 20% kans om geflitst te worden terwijl je door het rood rijdt, en ondertussen 10% kans om een botsing te hebben.. Stel dat uw auto zou remmen voor elk rood licht, en in autolaunch zou accelereren bij groen licht... Hoeveel prettiger zou dat zijn?? EN denk je niet dat dit systeem veel veiliger kan zijn...
Voor mijn part mogen ze dat inderdaad morgen invoeren.

Citaat:
Een flitspaal is zoals een videobewakingscamera: je ziet wie er inbreekt, maar je voorkomt de inbraak niet. Een alarm daarentegen probeert de inbraak af te schrikken. En een veilig slot probeert de inbraak te voorkomen... Normaal is het eerst dat je moet doen is uw slot beveiligen, het tweede een alarm zetten, en uiteindelijk de luxe is een camera.
Hoewel uw vergelijking niet helemaal klopt ben ik het er wel mee eens, dat sloten inderdaad primair zijn, maar toch werken camera's ook afschrikkend.

Het is niet omdat we betere sloten vinden, dat de camera's moeten afgeschaft worden.
Indien de sloten falen kunnen de beelden van de camera wel degelijk dienen om de dief op te sporen.

Waarmee ik wil zeggen dat ik uw mening omtrent andere maatregelen wel degelijk deel, maar dat dit niet wil zeggen dat de flitspalen nutteloos zijn.
Oud 20 april 2011, 06:42   #47
Alboreto

Standaard

Citaat:
Neen, ik merk dat je problemen met AN hebt, zelfs met het "Vlaams". En heel slordig zijt.
Uw excuses neem ik aan.
Een spellingnazi en een troll.
Nice.
Oud 20 april 2011, 06:50   #48
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Thumbs down

Citaat:
Uw excuses neem ik aan.
Wij hebben de GE vorm nog geleerd in onze schooltijd. Was toen ABN.
Oud 20 april 2011, 08:58   #49
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard Wallonie doet het beter dan Vlaanderen !!!

http://www.lalibre.be/actu/belgique/...sse-de-12.html

Citaat:
La baisse du nombre de morts sur les routes est clairement plus marquée en Wallonie (-16,3%) qu'en Flandre (-3,8%). Pour les accidents avec blessés, la baisse est de 6,1% en Wallonie et de 3,8% en Flandre. pour la région de Bruxelles-Capitale, le nombre de tués sur la route varie depuis 2005 entre 20 et 25. Quant au nombre d'accidents avec blessures, il a baissé l'année dernière de 7,3%.
Boe dus voor Crévits, de trut heeft ons geld gewoon verkwanseld...
Oud 20 april 2011, 09:57   #50
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Wij hebben de GE vorm nog geleerd in onze schooltijd. Was toen ABN.
Inderdaad, natuurlijk kan(kon) men ge/je ook gebruiken als onbepaald voornaamwoord. Nu nog altijd.
Maar ge/je is ook 2e persoon persoonlijk voornaamwoord.

Voor de duidelijkheid zou ik het onbepaald voornaamwoord men gebruiken in een forum, zeker om iets inconcreets te verduidelijken.

Citaat:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Onbepaald_voornaamwoord
Het onbepaald voornaamwoord of pronomen indefinitum is een voornaamwoord dat gebruikt wordt om iets inconcreets aan te duiden.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Persoonlijk_voornaamwoord

Als er een provincie is waar doorgaans ge en gij gebruikt wordt (ook 2e persoon meervoud) is het wel in Limburg, imho.

Laatst gewijzigd door Micele : 20 april 2011 om 10:12.
Oud 20 april 2011, 10:04   #51
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een spellingnazi en een troll.
Nice.
Ken uzelf.
Oud 20 april 2011, 10:26   #52
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Be heeft nu eenmaal een uitgesproken apathisch flitspaalbeleid, Paul.

Men ziet het duidelijk aan de evolutie van het aantal letselongevallen in vergelijking met andere vergelijkbare landen/staten. Daar dalen ze wel significant hier niet.
Enkel aan strohalm dalende verkeersdoden houden ze zich nog een beetje fatsoenlijk maar wel in de laagste regionen. Met het zeer groot dalingspotentieel (povere gordeldracht/...verkeersinfra/...mentaliteit verkeersregels.../...alcoholinvloed/...) dat Be heeft is dat ook niet zo moeilijk.

Beide landen ~ 10,8 milj inwoners eind 2009;
een land heeft 355 inwoners/km², ander land 301 inwoners/km².
Hier evolutie 2000-2009 van de letselongevallen in het verkeer:

2000 49.064
2001 47.443
2002 47.606
2003 -
2004 -
2005 49.313
2006 49.182
2007 49.815
2008 48.827
2009 47.794

2000 43.371
2001 43.149
2002 42.050
2003 41.561
2004 40.425
2005 40.227
2006 40.096
2007 40.634
2008 37.955
2009 35.922

Welke reeks zou Be zijn ?

Laatst gewijzigd door Micele : 20 april 2011 om 10:45.
Oud 20 april 2011, 10:44   #53
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Be heeft nu eenmaal een uitgesproken apathisch flitspaalbeleid, Paul.

Men ziet het duidelijk aan de evolutie van het aantal letselongevallen in vergelijking met andere vergelijkbare landen/staten. Daar dalen ze wel significant hier niet.
Enkel aan strohalm dalende verkeersdoden houden ze zich nog een beetje fatsoenlijk maar wel in de laagste regionen. Met het zeer groot dalingspotentieel (povere gordeldracht/...verkeersinfra/...mentaliteit verkeersregels.../...alcoholinvloed/...) dat Be heeft is dat ook niet zo moeilijk.

Beide landen ca 10,8 milj inwoners, een land 355 inwoners /km², ander land 301 inwoners/km², hier 2000-2009:

2000 49.064
2001 47.443
2002 47.606
2003 -
2004 -
2005 49.313
2006 49.182
2007 49.815
2008 48.827
2009 47.794

2000 43.371
2001 43.149
2002 42.050
2003 41.561
2004 40.425
2005 40.227
2006 40.096
2007 40.634
2008 37.955
2009 35.922

Welk is Be
Het eerste

en heb je de daling in Wallonie gezien -16% met minder flitspalen doen de walen het beter ????
Oud 20 april 2011, 11:06   #54
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het eerste

en heb je de daling in Wallonie gezien -16% met minder flitspalen doen de walen het beter ????
Was niet moeilijk hé.

Ik weet Paul, Wallonie is altijd al veel verkeersveiliger geweest als Vlaanderen betreft aantal letselongevallen/inwoner.
De Walen halen al jarenlang ~ Duits niveau (Rheinland-Pfalz). De dodelijkheid of de ernst van de ongevallen is echter wel 2 x hoger als in Vlaanderen; maar dat is quasi logisch als men een 2,5 maal dichtbevolktere deelstaat (VL= 456 inw/km²/W= 202 inw/km² of drukker verkeer = veel langzamer verkeer), met een andere deelstaat of Gewest vergelijkt.

Die verhouding (ernst of doden/1000 letselongevallen) is in Duitsland ook zo als men Nordrhein-Westfalen (524 inw/km²) met Rheinland-Pfalz (203 inw/km²) vergelijkt.

Maar de Wallonie is ook betreft "verkeersdoden" zijn schade geleidelijk aan het inhalen. Minder verkeersongevallen is 2 vliegen in een klap, minder verkeersdoden is dan automatisch meer uitgesproken.
uit de laatste verkeersbarometer:
Citaat:
1.2. Op regionaal niveau
Zowel in het noorden als in het zuiden van het land vinden we de nationale daling van de doden ter plaatse en de letselongevallen terug.

Deze dalingen zijn echter iets meer prominent in Wallonië als in Vlaanderen: voor de letselongevallen noteren we -4,2% (Wallonië) tegen -2,6% (Vlaanderen) en voor de doden ter plaatse -11,2% tegen -7,0%.

In het Brussels Hoofdstedelijk Gewest, blijft zowel het aantal ongevallen als het aantal doden ter plaatse stabiel sinds begin 2007. (zie tabel 6, 8 en 10)

Deze evoluties hebben gevolgen voor de ernst van de ongevallen in de gewesten. In Brussel blijft de ernst stabiel, namelijk rond de 5 doden ter plaatse per 1000 ongevallen sinds eind 2005.
In Vlaanderen vermindert de ernst van de ongevallen zeer geleidelijk sinds 2 jaar (13,1 voor het jaartotaal van november 2010).

In Wallonië tot slot, is de ernst van de ongevallen twee keer groter dan in Vlaanderen maar er is een dalende tendens van eind 2007 tot november 2010 (sterke daling van eind 2007 tot eind 2008 en een meer gematigde daling tussen eind 2008 en november 2010). (zie grafiek 10)

http://bivvweb.ipower.be/baro/docs_n...ber%202010.pdf

Laatst gewijzigd door Micele : 20 april 2011 om 11:08.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be