Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 13 april 2011, 19:09   #41
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roderik Bekijk bericht
Het uur van de waarheid staat voor de deur.
Als er de komende week geen akkoord komt, dan is het einde verhaal.
Fabula acta est?

Dat kennen we al sinds oktober. We zijn nu een half jaar verder en het verhaal is toch niet gedaan.

Eerst allemaal een cursus volgen bij Madame Blanche vooraleer hier te komen voorspellen.
Vito is offline  
Oud 13 april 2011, 19:11   #42
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Maar het zwakke punt is dat je geen effectieve splitsing kan bekomen zonder dat je met de Franstaligen akkoorden hebt gesloten over 1001 zaken. Dit komt in het boek van Annemans duidelijk ter sprake. Maar hij vergist zich als hij echt denkt dat die besprekingen vlot zullen verlopen.
Dat kan wel: de geschiedenis staat bol met voorbeelden waarbij de afgesplitste staat niet overeenkomt met de moederstaat.

Maar of dat goede voorbeelden zijn...
Vito is offline  
Oud 13 april 2011, 19:16   #43
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Jij snapt het niet !!

Ik herhaal: de meest asociale - en voor de bevolking onnoemelijk handig verborgen gehouden wat zijn consequenties betrof - maatregel sedert WOII was ... de acht procent devaluatie van 'Poupehan'.

Iedere sociale organisatie zou elke dag een uur op hun blote knieën moeten zitten bidden, om de EU te danken dat ze ons daarvoor behoeden.
Er zouden niet eens problemen zijn geweest indien de €uriërs ons de afgelopen decennia geen liberaliseringen hadden opgedrongen. Hoe sneller de €U weg is, hoe beter. Die EU moeten we niet bedanken op onze knieën, we zouden integendeel de knieën van de €urocraten eens goed moeten bewerken.
Pelgrim is offline  
Oud 14 april 2011, 10:44   #44
Roderik
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vito Bekijk bericht
Fabula acta est?

Dat kennen we al sinds oktober. We zijn nu een half jaar verder en het verhaal is toch niet gedaan.

Eerst allemaal een cursus volgen bij Madame Blanche vooraleer hier te komen voorspellen.
De zwaarste beslissing is ,het leven van een comapatient te beeindigen.
Roderik is offline  
Oud 16 april 2011, 19:21   #45
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roderik Bekijk bericht
**zucht***

dan toch maar weer verkiezingen
Liever nu verkiezingen dan een regering tot 2014 zonder NVA. Dan zou het momentum weg kunnen zijn.

Wat haat ik soms toch die democratie dat als er een meerderheid in het parlement is, ook al zijn die allemaal tegen het eigen volk, dat je je daarbij moet neer leggen.

Misschien moet Standard en Poors maar eerst eens uit hun kot komen, dat dan de economie volledig kan instorten dat hierdoor misschien toch een revolutie mogelijk is.

https://x.com/dietschland

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 16 april 2011 om 19:23.
Max van Dietschland is offline  
Oud 17 april 2011, 10:13   #46
floris flitspaal
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Liever nu verkiezingen dan een regering tot 2014 zonder NVA. Dan zou het momentum weg kunnen zijn.

Wat haat ik soms toch die democratie dat als er een meerderheid in het parlement is, ook al zijn die allemaal tegen het eigen volk, dat je je daarbij moet neer leggen.

Misschien moet Standard en Poors maar eerst eens uit hun kot komen, dat dan de economie volledig kan instorten dat hierdoor misschien toch een revolutie mogelijk is.
"Wat haat ik de democratie": een echte Vlaemsch-Nationalist! En blijkbaar zijn jullie bereid om het straatarme Moldavië aan de Noordzee te worden, om toch maar onafhankelijk te zijn. Beste speculanten: val KBC maar aan, Max wil dat de economie in Vlaanderen instort!!!

Conclusie: de dromers van NVA worden stilaan gek omdat hun Leider er niets van bakt, en ze liggen 's nachts wakker om te fantaseren. Ik had toch gehoopt dat er op dit forum een deftige discussie zou komen. Helaas, in Vlaanderen is dat niet mogelijk. Achterlijk boerengat?
floris flitspaal is offline  
Oud 17 april 2011, 10:32   #47
Bokkenreyder

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door floris flitspaal Bekijk bericht
Conclusie: de dromers van NVA worden stilaan gek omdat hun Leider er niets van bakt, en ze liggen 's nachts wakker om te fantaseren. Ik had toch gehoopt dat er op dit forum een deftige discussie zou komen. Helaas, in Vlaanderen is dat niet mogelijk. Achterlijk boerengat?
En waar ligt dan volgens jouw 'flitspalogie' het heil? In het schelden op en neerbuigend doen over ander forumgangers omdat ze je mening niet delen?
Wees gerust, geen enkele 'dromer van de N-VA' wordt gek. N-VA zit in een zetel. De anderen weten op dit moment niet meer van welk hout pijlen maken. Alles wat ze geprobeerd hebben om N-VA te beschadigen mislukt omdat de doorsnee Vlaming de kuiperijen van de traditio's eindelijk doorheeft. De verdienste van N-VA anno 2010-2011 zal voor altijd zijn dat het het zelfbewustzijn van de modale Vlaming heeft gestimuleerd en dat deze contreien - wat er ook moge gebeuren - nooit meer terug zullen keren naar het Belgique �* papa. Dat op zich is al revolutionair te noemen.
Bokkenreyder is offline  
Oud 17 april 2011, 10:40   #48
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
... Ik had toch gehoopt dat er op dit forum een deftige discussie zou komen...
Twee vragen:

- wat is 'een deftige discussie'?

- welke inspanningen getroost u zich om zo'n 'deftige discussie' te (helpen) verwezenlijken?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline  
Oud 17 april 2011, 11:29   #49
floris flitspaal
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Twee vragen:

- wat is 'een deftige discussie'?

- welke inspanningen getroost u zich om zo'n 'deftige discussie' te (helpen) verwezenlijken?
Een mooie quote over wat het probleem is, wordt gegeven door Plakker:
"Het probleem van fora als politics.be is dat daar alleen maar mensen komen die van hun standpunt toch nooit meer willen afwijken" DVP.

Ik geef dus ruiterlijk toe dat ik nog niet veel geholpen heb om het probleem op te lossen. Maar ik ben steeds bereid om een deftige discussie te starten, maar dan wel over serieuze onderwerpen en niet over de onzin waarmee dit onderwerp gestart is.
floris flitspaal is offline  
Oud 17 april 2011, 11:44   #50
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een mooie quote over wat het probleem is, wordt gegeven door Plakker:
"Het probleem van fora als politics.be is dat daar alleen maar mensen komen die van hun standpunt toch nooit meer willen afwijken" DVP.

Ik geef dus ruiterlijk toe dat ik nog niet veel geholpen heb om het probleem op te lossen. Maar ik ben steeds bereid om een deftige discussie te starten, maar dan wel over serieuze onderwerpen en niet over de onzin waarmee dit onderwerp gestart is.
Ik geef toe dat ik al van mening ben veranderd nadat ik hier werd blootgesteld aan argumenten die ik als 'geldig' kon aanvaarden.

Ik geef toe dat ik niet goed weet of 'het einde van België' een voldoende serieus onderwerp is om over te discussiëren.

Vroeg of laat is het hoe dan ook toch gedaan met dit land.

Wie nu leeft kan hoogstens proberen om dit einde een beetje vlugger en zo veel mogelijk op eigen voorwaarden te laten komen.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline  
Oud 18 april 2011, 07:24   #51
Roderik
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ik geef toe dat ik al van mening ben veranderd nadat ik hier werd blootgesteld aan argumenten die ik als 'geldig' kon aanvaarden.

Ik geef toe dat ik niet goed weet of 'het einde van België' een voldoende serieus onderwerp is om over te discussiëren.

Vroeg of laat is het hoe dan ook toch gedaan met dit land.

Wie nu leeft kan hoogstens proberen om dit einde een beetje vlugger en zo veel mogelijk op eigen voorwaarden te laten komen.
Na 1 jaar een regering van lopende zaken ,is het gedaan met het land.
Het einde van Belgie staat voor de deur en er zal dringend een plan nodig zijn om hier aan te werken.
Roderik is offline  
Oud 18 april 2011, 08:40   #52
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Nochtans is een voorafgaand akkoord om te splitsen helemaal niet nodig. Eerst splitsen, dan de boel verdelen. Als we onze centen al in eigen beheer hebben, kunnen ze eens nadenken wat ze kunnen geven om toch nog een beetje centen te krijgen...
op basis van welke grens zul je splitsen?
De Franstaligen zullen niet aanvaarden dat dat op basis van de taalgrens kan.
azert is offline  
Oud 18 april 2011, 08:42   #53
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
En waar ligt dan volgens jouw 'flitspalogie' het heil? In het schelden op en neerbuigend doen over ander forumgangers omdat ze je mening niet delen?
Wees gerust, geen enkele 'dromer van de N-VA' wordt gek. N-VA zit in een zetel. De anderen weten op dit moment niet meer van welk hout pijlen maken. Alles wat ze geprobeerd hebben om N-VA te beschadigen mislukt omdat de doorsnee Vlaming de kuiperijen van de traditio's eindelijk doorheeft. De verdienste van N-VA anno 2010-2011 zal voor altijd zijn dat het het zelfbewustzijn van de modale Vlaming heeft gestimuleerd en dat deze contreien - wat er ook moge gebeuren - nooit meer terug zullen keren naar het Belgique �* papa. Dat op zich is al revolutionair te noemen.
ten tijde van Stevaert dachten de soc. ook dat ze in een zetel zaten; maar Stevaert weg en...
Ook Dedecker was op een bep. moment niet meer te stoppen.
Ook aan lijst-Dewever komt een einde.
azert is offline  
Oud 18 april 2011, 08:50   #54
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
Uiteraard niet, de taalgrens is door hen nog nooit gerespecteerd.
Oud 18 april 2011, 08:57   #55
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Denk je dat er "iets" is wat de franstaligen wel gaan aanvaarden???
manta is offline  
Oud 18 april 2011, 08:57   #56
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
Uiteraard niet, de taalgrens is door hen nog nooit gerespecteerd.
omdat ze in 1963 niet dachten dat de VL het ook als staatsgrens zouden gaan interpreteren.
in 63 dachten ze niet dat VL uit was op een eigen staat via die taalgrens.
Die taalgrens werd enkel aanvaard binnen een Belgisch denkkader.

Laatst gewijzigd door azert : 18 april 2011 om 08:57.
azert is offline  
Oud 18 april 2011, 09:03   #57
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
omdat ze in 1963 niet dachten dat de VL het ook als staatsgrens zouden gaan interpreteren.
in 63 dachten ze niet dat VL uit was op een eigen staat via die taalgrens.
Die taalgrens werd enkel aanvaard binnen een Belgisch denkkader.
De taalgrens komt quasi overeen met de Gewest en Gemeenschapsgrenzen. Worden die dan ook niet gerespecteerd?

Laatst gewijzigd door Snerror : 18 april 2011 om 09:04.
Snerror is offline  
Oud 18 april 2011, 09:10   #58
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
zo erg is dat niet hoor. Europa en de internationale financiele instanties zijn objectieve bondgenoten van de n-va. Wat zij als belangrijke maatregelen en hervormingen voorstelden om de financiën van belgië op orde te stellen, was voor een groot deel wat n-va net op tafel heeft gelegd... maar afgeketst door de overkant.
Kortom: ofwel gaan de franstaligen nu akkoord om op een deftige manier te hervormen, ofwel zal het hen op een brute manier door de strot geduwd worden door europa.
Probleem is dat Europa geen regio's kent.
De staffen die Europa kan uitspreken (ik dacht vanaf 2013 of 2014) van 0,..% van het BNP treft bijgevolg ook de vlamingen die wel willen.

Let op: Het gaat Europa op dit moment alleen maar om een meerjarenplanning ivm de begroting. Het volgende dat op tafel ligt is het procent tewerkgestelden tussen 20 en 60 jaar. Ook hier willen de walen niet aan meewerken, ook hier staan boetes op.
Oud 18 april 2011, 09:12   #59
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
De N-VA is niet Vlaanderen. Wat als de andere zeventig procent van de Vlamingen nu eens niet die 'belangrijke maatregelen en hervormingen' wil? Wat als over vijf jaar de Vlaamse meerderheid beslist een ander beleid te willen voeren?
Zo lang wacht Europa niet, de boetes kunnen oplopen tot een paar honderd miljoen euro.
Oud 18 april 2011, 09:13   #60
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door leuri Bekijk bericht
Als dat andere beleid betaalbaar is zal dat voor Europa geen probleem zijn.
Welk ander beleid kan betaalbaar zijn?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be