![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De provincie Luxemburg bij het Groothertogdom. En de Brusselaars, gaan die aansluiten bij de as Luik-Charleroi dat niet levensvatbaar is of bij Vlaanderen. Dit is een retorische vraag! |
|
![]() |
![]() |
#42 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#43 |
Gouverneur
|
![]() Het idee van een 'natuurlijke' (lees: één die niet kunstmatig is) natie is sowieso overroepen. Wat is een natie? Een aantal mensen die een aantal niet gedefinieerde kenmerken delen?
Of ik nu in België woon, of in een onafhankelijk Vlaanderen, ik zal altijd met mensen in een staatkundige eenheid worden ondergebracht met wie ik niets gemeenschappelijk heb. Ieder land, en iedere natie, is kunstmatig tot op het bot. Het wordt tijd dat dit besef doordringt. |
![]() |
![]() |
#44 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#45 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Zelfs met deze minimalistische visie op identiteit, is België géén natie. |
|
![]() |
![]() |
#46 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik lig trouwens niet wakker van het feit dat België geen natie is. Dat is voor mij niet belangrijk. |
|
![]() |
![]() |
#47 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#48 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door respublica : 17 april 2011 om 16:28. |
|
![]() |
![]() |
#49 |
Minister
|
![]() De centen van dat gebroed zijn anders wel zeer gegeerd.
#50 |
Gouverneur
|
![]() Maar op zich verlamt het feit dat er meerdere volken zijn een staat toch niet? Het Verenigd Koninkrijk is niet verlamd en Zwitserland ook niet. Dan is er toch iets anders dat er schort?
|
![]() |
![]() |
#51 |
Banneling
|
![]() U gaat toch niet beweren dat U nog altijd niet weet wat er schort?
|
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het electoraal systeem.
|
![]() |
![]() |
#53 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Is dat één dezelde kranten , maar in verschillende kleuren? |
|
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dus 3/4 van de leden van de VN zijn geen naties? Is Spanje en VK dan een natie?
Laatst gewijzigd door solidarnosc : 17 april 2011 om 16:43. |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#57 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Of zullen ze na verloop van tijd gaan bedelen bij NL om aansluiting want ze hebben de ratio tussen inkomsten en uitgaven een beetje overschat. En last but not least, tegen wie zullen ze dan nog kunnen kankeren zoals kleine kinderen want over arrogantie en verwaandheid gesproken, daar hebben julie de franstaligen al lang in voorbijgestoken. ?
![]() |
#58 | |
Minister
|
![]() Citaat:
De meeste leden van de VN zijn geen democratieën, en dus helemaal geen naties in de moderne zin van het woord (niet in de 19e eeuwse zin). |
|
![]() |
![]() |
#59 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Daarom ook dat een onafhankelijk Vlaams rompstaatje zonder Brussel - om het even hoe het tot stand komt, want dat hoeft niet automatisch het gevolg te zijn van een Vlaamse onafhankelijkheidsverklaring - maar best snel toenadering zoekt tot Nederland. Het valt inderdaad niet uit te sluiten dat een intermezzo zonder hoofdstad waarmee men zich kan identificeren - dat identificatieproces kan gemakkelijk jaren tot in het slechtste geval zelfs een hele generatie duren - de interne cohesie binnen Vlaanderen kan doen wegvallen. In het allerslechtste scenario zou het zelfs niet ondenkbaar zijn dat sommige gebieden van Vlaanderen uiteindelijk door Frankrijk opgeslorpt zullen worden.
|
![]() |
![]() |
#60 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Nu is de democratische opdeling eigenlijk al volbracht. De Vlaamse democratie heeft eigen politici, eigen partijen en eigen media, net zoals de Franstalige democratie. De kloof is gigantisch en de meningsverschillen maken goed beleid onmogelijk. De verkiezingsuitslagen zijn letterlijk elkaars tegengestelde, hoe kan je daar nu één regering mee maken in een federaal land? Ik noem mezelf zonder problemen Vlaams-nationalist, maar ik ben niet echt zeker of ik ooit een nationalist zou zijn geworden, moest ik ergens anders geboren zijn dan hier. Laatst gewijzigd door respublica : 17 april 2011 om 17:41. |
|
![]() |