![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Wegens de enige echte werkende afgebakende entiteit... Op belgisch niveau teveel gekibbel over de besteding van wat dan ook... Een discussiepunt minder op federaal vlak, een bevoegdheid en centen bij op regionaal vlak. Meer goed zelfbestuur.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Is het dan te verwonderen dat er geen akkoord kan komen tussen De Wever en Di Rupo? Want deze nefaste filosofie passen ze toe op elk onderdeel van een staatshervorming. De Belgicistische zeikerds die hier dag na dag het hebben over De Wever "die niets bereikt heeft" weten dat ook wel. Maar erkennen dat dáár het probleem ligt is natuurlijk wat anders. Met dergelijk francofoon standpunt kan niemand met hen tot een akkoord komen. Tenzij je bereid bent als Vlaming volledig van je standpunten af te stappen.
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort. Laatst gewijzigd door quercus : 21 april 2011 om 11:21. |
|
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wees bang domme Vlaming! Wees zeer bang! Heb je nu eigenlijk nog altijd niet door dat die dwaze mantras hier toch niet pakken?
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En wat zal er met WAL en BRU gebeuren als VL véél armer wordt, denkt u?
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
#45 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Indien de Vlamingen daarmee niet akkoord gaan (wat dacht u ?) zijn zij eventueel wel bereid te luisteren naar voorstellen die eenzelfde eindresultaat hebben. Lees : zij houden mordicus vast aan hun onverteerbare “corridor”-eis, zoniet wordt er nada gesplitst en komt er voor hen geen “ingrijpende staatshervorming”. Op zich is dat al voldoende om te weten dat er geen akkoord mogelijk is. Het is kennelijk een belgicistische hobby geworden om Bart De Wever met de vinger te wijzen om het “mislukken” van “de onderhandelingen” (nou ja, er zijn eenvoudigweg geen onderhandelingen meer sinds begin oktober vorig jaar), maar ik zou wel eens de Vlaamse partij willen zien die op voormelde eis wil ingaan… |
|
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Om �*lle misbruiken te ontkrachten MOETEN de kinderbijslagen geregionaliseerd worden. Al de rest is grote prietpraat !!! Punt !!! Laatst gewijzigd door Boduo : 21 april 2011 om 18:58. |
|
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=floris flitspaal;5419610]De VOKA-bestuurders vonden dat de Franstalige partijvoorzitters er naast zaten als ze wilden dat de kinderbijslagen geregionaliseerd konden worden, maar dat het bedrag ervan bepaald zou worden door de federale overheid en dat de financiering ook federaal bleef. Ik kan ze alleen maar gelijk geven. Maar sedert de verkiezingscampagne van 2010 vraag ik me toch af waarom de kinderbijslagen geregionaliseerd zouden moeten worden.
Na veel nadenken kan ik een aantal redenen bedenken: Maar voor elk van deze redenen heb ik bezwaren: 1. Dat kan snel wijzigen; ik begrijp dat het enthousiasme om de pensioenen te splitsen kleiner is, want daar zit Vlaanderen op termijn veel slechter. 2. Arme mensen sturen hun kinderen niet naar crèches, dus ze verliezen eraan. 3. Lijkt sociaal, maar je vergroot de werkloosheidsval. 4. Bevestigt de kritiek van de Franstaligen, dat de staatshervorming alleen dient om de Franstaligen te verarmen __________________________________________________ _______________ De oplossing: de franstaligen werken en wroeten EVEN VEEL als de VLAMINGEN: 99 % v.d. problemen zijn oplgelost (in een confederaal belgie) |
![]() |
![]() |
#48 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
En dan zitten wij nog altijd met dat hautaine volkje opgescheept zonder enig vooruitzicht op beterschap... Natuurlijk loopt dat voor geen meter aangezien een splitsing uiterst desastreus zal blijken te worden voor het virtueel falliete wallonië... Dé grote schrik van de hautaine franstalige bourgeoikes... In een klap gedaan om met hun pollen in de federale kas te zitten.... Voor ze dan iets kunnen uitgeven ,zullen ze het zélf eerst moeten verdienen... Dat gaat dus ferm besparen én inleveren worden daar in het zuiden,en nét om die reden alléén ben ik voor een splitsing... Citaat:
Hun plan B hadden ze nochtans eerst niet al te goed besproken hé mijn beste... Eerst een beetje komen dreigen met dat planneke,en dan rappekes inbinden toen bleek dat dit planneke absoluut niet uitvoerbaar was gezien het grote francofone pijnpunt duidelijk zichtbaar werd... Géén geld meneer.... ![]() ![]() ![]() |
|||
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zegt een symphatisant van een partij die het toejuicht dat Europa de vorm van onze komkommers beslist. Zelfbestuur my ass.
|
![]() |
![]() |
#50 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ja, je leest het goed, enkel en alleen al om mensen zoals u te koeieneren.
![]() |
![]() |
#51 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Omdat kinderbijslagen een persoonsgebonden materie zijn en die behoort grondwettelijk gezien tot de gemeenschappen.
(standpunt van de Gezinsbond - www.gezinsbond.be)
#52 | |
|
![]() Citaat:
Trouwens de reactie van de NVA op de europese gebeurtenissen deze week is in dat opzegt veelzeggend, en dyuidelijk ontkrachtend voor je posting.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
|
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vermoed, als nva-stemmer, dat de nva erge voorstander is van het subsidiariteitsprincipe. Je regelt de dingen op het juiste niveau, en als je kan kiezen dan is het de laagste (in de zin van: dichtst bij de bevolking) niveau dat de voorkeur heeft. 25 suppelementaire EU-parlementsleden zonder meer, dat is in de huidige omstandigheden, erover. (zeker als je vermoedt dat Verafstoot het voorstel ondersteunde, omdat hij wel graag tot die 25 zou behoren, en hij zou een kans maken omdat ze in de rest van de EU zijn fratsen nog niet kennen ...)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 22 april 2011 om 13:13. |
|
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Sorry voor de lange zinsconstructie. |
|
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het spectaculairste voorbeeld van verdamping was het afstaan van onze bevoegdheid inzake de munt. Noteer dat geen enkele ernstige partij in Vlaanderen of Walenland daartegen was. In het buitenland is, naar mijn aanvoelen, het spectaculairste voorbeeld van subsidiariteit, de bevoegdheden van de deelstaten van Amerika, om zelf te beslissen of ze de doodstraf toepassen, en zo ja, op welke wijze (voor dit laatste: zolang de grondwet maar gerespecteerd blijft). Een "concurrerende" vorm van subsidiariteit in de staatsinrichting, is het principe van 'checks and balances' in Amerika, om de uitgebreide bevoegdheden van de president toch ergens te kunnen kanaliseren.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#57 | |
|
![]() Citaat:
http://www.trouw.nl/tr/nl/4324/Nieuw...en-rsquo.dhtml „Dat hangt van de kiezer af. Wij streven naar een evolutie, geen revolutie. Die mentale evolutie is al bezig in Vlaanderen. Men beseft dat de Belgische overheid faalt. En steeds meer mensen zeggen: „Bart De Wever maakt de juiste analyse.” En mijn analyse is: Laat België rustig verdampen, tussen Europa en de deelstaten. Zoals een Engelse journalist ooit schreef: If Belgium disappears, will anyone notice? Ik zou er persoonlijk geen traan om laten.” Laatst gewijzigd door Steve_M : 22 april 2011 om 14:36. |
|
![]() |
![]() |
#58 | |
|
![]() Citaat:
JM dedecker wilde bijv. zelf kunnen beslissen hoe snel hij reed. |
|
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
en zelfs mocht het kloppen, dan is het nog beter dan dat onverkozen Laeken-figuren en PS-criminele-communistjes hier in Vlaanderen hun eigen wil en wet mogen opdringen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#60 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We mogen van Europa niets eens kiezen hoe onze komkommers er uit zien. Zelfbeschikking my ass.
|
![]() |