![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Steden hebben vele toeristen nodig en die toeristen willen een aantrekkelijke stad zien of komen geheel niet meer. We vragen niet liever om zo snel mogelijk van onze rommel en werk vanaf te geraken, maar 8 uur werk verspreid over bv 50 klanten kan je niet klaren in 1 of 2 uur per dag. We wensten dat we het konden, financieel zou dat zeer welkom zijn. Maar het kan dus echt niet. En dit is waar stadsbesturen te kortzichtig in zijn. Ze leggen ons regels op die onmogelijk worden.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 25 april 2011 om 00:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Laatst gewijzigd door drosophila : 28 april 2011 om 22:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Banneling
|
![]() http://www.nieuwsblad.be/article/det...a-451603d75e80
Citaat:
Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 29 april 2011 om 07:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Burgemeester
|
![]() Wel fijn dat de belastingbetaler mag betalen voor de distributie van de waren van winkels in Hasselt.
En gaan ze rest van die 800.000 euro betalen met afval op te halen? De totale kostprijs bedraagt ongeveer 800.000 euro. Het is de bedoeling dat het project financieel zelfbedruipend wordt. ...De leveringen van de vrachtwagen per dag zijn gratis voor de deelnemende handelaars... Laatst gewijzigd door Boa : 29 april 2011 om 13:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zone 30 in Brussel, dank u Bruno De Lille, autohater van beroep en minister met nauwelijks 1000 stemmen ofzoiets (klopt dit?)
Zone 30 in Antwerpen: rode waanzin. De zone 30 in Sint Niklaas met de lege markt is ook rood-groene idioterie. En nu willen ze de stationsstraat ook nog wat autovrij maken. Er klopt iets niet: automobilisten moeten meer en meer betalen en krijgen er NIKS voor in de plaats, integendeel. Maar... niks is voor eeuwig ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Handelaars willen veel verloop, en mensen lopen niet zo graag lang te voet. Die willen zo dicht mogelijk parkeren.
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als men parkeerplaatsen bovengronds allemaal ondergronds vervangt heb ik er niet zoveel problemen mee.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dat is inderdaad een vrij goede oplossing, indien die parkings makkelijk bereikbaar zijn.
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Gouverneur
|
![]() Tegenwoordig rij je eigenlijk al 30 overal,omdat m'n gewoon tegen elkaar aan zit te drummen in het verkeer.
Een fiets nemen bv als je naar de bakker gaat,zou al veel helpen. Maar met de ik-mentaliteit,van een ander moet dat maar doen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Iedereen moet met de fiets rijden zodat ik plaats heb met mijn Auto. Normaal toch? niet? ![]()
![]() |
![]() |
#52 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Om de auto te ontraden zal helaas enkel repressie helpen. De dure parkeerplaatsen die nu al de grootsteden te vinden zijn, zijn hier een mooi voorbeeld van.
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Misschien eerst eens de kleine buurtwinkels promoten in plaats van enkel de chique boetieks?
![]() |
![]() |
#54 |
Minister
|
![]() Och ja als men hier maar idiote uitspraken kan posten en populair doen... Men ziet gewoon zijn eigen foute redenaties niet meer in en denkt alleen uit eigenbelang en geeft geen zier om anderen hun leven want dat verstaan zij onder vrijheid; een "license to thrill & kill" zeg maar bijna!
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Lokaal Raadslid
|
![]() ... rijdt 30 per uur.
Het is dan ook een slakkengangetje. Bij ons in de straat heerst ook een 30 km-regime. Als ik veertig meter verder de hoek omdraai rijd ik al sneller (en dan heb ik eerst nog een paar fietsers doorgelaten en de voorrang van rechts gerespecteerd). Waarom zou men anders pas beginnen flitsen vanaf 40 of 50? En daar gaat het helemaal niet om. Het gaat erom dat automobilisten opnieuw moeten leren om zich uit zichzelf aan de omstandigheden aan te passen. Om het nog eens over onze straat te hebben: ik verwacht van niemand dat ie 30 per uur rijdt. Maar wel dat hij vertraagt aan voornoemd kruispunt en dus niet, zoals ik elke dag ervaar, tegen zeventig, tachtig voorbij raast. En ook hier meen ik dat alleen harde maatregelen kunnen helpen. Flitsen en de derde keer prijs. Bij mijn weten werd er in onze straat echter nog nooit geflitst. |
![]() |
![]() |