Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 april 2011, 09:27   #41
Nyquist
Minister-President

Nyquist's schermafbeelding

Standaard

Nog nooit iemand zoveel energie in internet trolling weten steken, Harrie.

Chapeau voor de moeite, maar krijgen we nu ondertussen bijna ons forum terug?
Nyquist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2011, 13:02   #42
Rael
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Omdat het heelal in de eerste plaats de oneindige ruimte is en ruimte kan sowieso niet uitdijen.
Om te beginnen kost het me moeite om me ertoe te bewegen je hier nog van repliek te dienen, niet in de eerste plaats omdat je je als een volleerde en irritante intrigant opstelt, maar ook omdat je redenering volledig fout zit.

Een eigenschap van wat mag verstaan worden onder oneindig is dat het geen einde heeft, en dat dus uitdeinen er geen effect op heeft. Iets oneindig kan dus wel uitdijen. Waar je het waanidee haalt is mij een raadsel, maar op zich is het niet verwonderlijk, gezien je toch zowat alle wetenschap naast je neerlegt.
Er is niet één methode die jij kan noemen of bedenken waarmee kan vastgesteld worden dat het heelal waar we het hier over hebben (wetenschappers wiens authoriteit jij uiteraard ontkent beweren zelfs dat er meerdere heelals zouden kunnen zijn) oneindig zou zijn. Dus, logisch redeneren (hopelijk behoort dat nog tot je verstandelijke capaciteiten) leert ons hieruit :
- als het oneindig is, dan kan het uitdijen zoveel het wil
- as het niet oneindig is kan het ook uitdijen

Citaat:
Wel kunnen sterren uit elkaar bewegen.
Maar het ene is niet hetzelfde als het andere.
In de lege ruimte zelf zijn geen punten waaraan je een uitdijing zou kunnen meten.
Om te meten hebben we discrete meetpunten nodig. Waar het leeg is (tussen twee hemellichamen -objecten in het heelal) hebben we die niet, maar daaruit concluderen dat er geen uitdeining is, kan je toch moeilijk ernstig menen. Op atomaire schaal bestaat alles uit overwegend niets (als je ten minste niet betwist dat we uit moleculen bestaan en dus uit atomen, die uit elementaire deeltjes bestaan, die elk veel kleiner zijn dan de ruimte die hun atoom uitmaakt). Maar daaruit kan je toch niet concluderen dat jij niets bent. Die conclusie is dan misschien niet ver van de waarheid, ze is vanuit wetenschappelijk standpunt onwaar (en zelfs dom).

Citaat:

uitdijing van sterren heeft geen effect op de lege ruimte.
Deze blijft gewoon aan zichzelf gelijk.
Als het deeg rijst, zeg ik ook niet dat de ruimte rijst.
Ruimte is het volume, en wat doet deeg dat rijst ? Juist het volume zet uit (je zal het ontkennen, maar de molecules gaan verbindingen aan die meer plaats inneemt). Dus zeg je met deeg dat rijst dat de ruimte die dat deeg inneemt groter wordt, en dus uitdijt.
Tenzij je het niet eens bent met de semantiek van de gebruikte woorden.

En om te bewijzen dat ik ook grappig kan zijn op jouw manier : uiteraard rijst deeg niet, want rijst is een gewas, en als je deeg zou gewassen worden, zou het merendeel oplossen in het water, dus, de ruimte dijt niet uit, ze lost op.
Klopt het zo een beetje volgens jouw universele micro-wezentjes-theorie ?

Citaat:
Als een ster ontploft zeg ik ook niet dat de ruimte ontploft.
Er staat geen IQ-vereiste op het publiceren op dit forum. Zoveel is duidelijk.

Citaat:

Dat moet je aan de wetenschap vragen: die heeft dat vastgesteld, niet ik.
ze zitten overal in, dus ook in de paddestoelen.Van mini-microwezentjes en die weer van nog kleinere wezentjes, enzovoort, tot in het oneindige.
Dus alles komt niet uit Niets voort, wat onlogisch is, maar juist omgekeerd uit een oneindige reeks van steeds hogere culturen in de microkosmos.
Dat is wel logisch.
Godsdienstwaanzin zeker ? Dat is NIET logisch. Want waar komen die hogere culturen dan vandaan ?

Citaat:
Overigens heeft die oneindige reeks altijd al bestaan.
Een goeie raad: onthoud je van domme opmerkingen.
Je kan beter je eigen raad opvolgen, zoveel is voor iedereen hier duidelijk.

Citaat:

En als je dat toch per se wilt doen, probeer dan origineel te zijn.

Dat zal niet mee vallen voor een dom massamens.
Ach. Arme, zielige man (merk op dat jij begonnen bent met me dom te noemen).
Rael is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2011, 15:18   #43
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

harriechristus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nyquist Bekijk bericht
Nog nooit iemand zoveel energie in internet trolling weten steken, Harrie.

Chapeau voor de moeite, maar krijgen we nu ondertussen bijna ons forum terug?
Er is al genoeg Leugen op deze wereld.

Wees blij dat hier de waarheid wordt verkondigd.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2011, 15:49   #44
Nyquist
Minister-President

Standaard

Citaat:
Er is al genoeg Leugen op deze wereld.

Goed, maar kan je al je waarheid niet bundelen in bijvoorbeeld één thread, en dan hoef je dat niet telkens te herhalen in elke andere thread die hier wordt gepost. Iedereen die dan wil blaken in het licht van de heilige geest van Harrie hoeft dan ook niet meer te zoeken.

Zou dat niet beter zijn?
Oud 29 april 2011, 16:02   #45
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rael Bekijk bericht
Om te beginnen kost het me moeite om me ertoe te bewegen je hier nog van repliek te dienen, niet in de eerste plaats omdat je je als een volleerde en irritante intrigant opstelt, maar ook omdat je redenering volledig fout zit.

Een eigenschap van wat mag verstaan worden onder oneindig is dat het geen einde heeft, en dat dus uitdeinen er geen effect op heeft.
Het kan sowieso niet uitdijen, ten eerste omdat de ruimte niet kan uitdijen en ten tweede omdat het oneindige niet kan uitdijen.
Citaat:
Iets oneindig kan dus wel uitdijen.
Waar haal je die conclusie vandaan?
Citaat:
Waar je het waanidee haalt is mij een raadsel, maar op zich is het niet verwonderlijk, gezien je toch zowat alle wetenschap naast je neerlegt.
Gelukkig maar, want deze heeft geen verstand van filosofie en leutert maar wat.
Citaat:
Er is niet één methode die jij kan noemen of bedenken waarmee kan vastgesteld worden dat het heelal waar we het hier over hebben (wetenschappers wiens authoriteit jij uiteraard ontkent beweren zelfs dat er meerdere heelals zouden kunnen zijn) oneindig zou zijn.
De methode is de logische filosofie, namelijk dat de ruimte als algemeen Zijn ook oneindig moet zijn.
Want de ruimte als zodanig, die leeg is, heeft geen grens, niet in zichzelf, en ook niet tegen iets anders, want iets anders zou iets eindigs moeten zijn, een ding, dat echter ook ruimte inneemt.
Wat wel kan eindigen is het DING in de ruimte, dus de materie.
Kenmerk daarvan is dan ook het eindig zijn, en als algemeenheid is dat de eindeloosheid der dingen, die als zodanig één zijn met de oneindigheid der ruimte.
Om de dingen met de ruimte zelf te verwarren is een denkfout der wetenschap.
Citaat:
Dus, logisch redeneren (hopelijk behoort dat nog tot je verstandelijke capaciteiten) leert ons hieruit :
- als het oneindig is, dan kan het uitdijen zoveel het wil
dat kan juist niet, want het oneindige heeft geen grens, waar de uitdijing zich zou moeten manifesteren.
Citaat:
- as het niet oneindig is kan het ook uitdijen
De ruimte kan niet eindig zijn, want het is op zichzelf helemaal Niets, namelijk leeg.
Een leegte kan niet eindigen, tenzij door een volheid, die echter ook ruimte inneemt, zodat de ruimte daar door gaat.
Citaat:

Om te meten hebben we discrete meetpunten nodig. Waar het leeg is (tussen twee hemellichamen -objecten in het heelal) hebben we die niet, maar daaruit concluderen dat er geen uitdeining is, kan je toch moeilijk ernstig menen.
zeker wel: want wat gemeten wordt zijn de sterrenstelsels en niet de ruimte zelf, wat ook niet kan.
Citaat:
Op atomaire schaal bestaat alles uit overwegend niets
fout, want alles wat leeg schijnt te zijn is op nog kleinere schaal weer vol en ook andersom.
De ruimte is een eenheid van leeg en vol: Niets en Zijn.
Uit dat idee is juist de atomaire filosofie ontstaan van Leukippos en Democritos
Citaat:
(als je ten minste niet betwist dat we uit moleculen bestaan en dus uit atomen, die uit elementaire deeltjes bestaan, die elk veel kleiner zijn dan de ruimte die hun atoom uitmaakt).
Volgens mij zijn er ook nog veel kleinere deeltjes en wel tot in het oneindig kleine.
Zie daarvoor mijn atoomtheorie.
Citaat:
Maar daaruit kan je toch niet concluderen dat jij niets bent. Die conclusie is dan misschien niet ver van de waarheid, ze is vanuit wetenschappelijk standpunt onwaar (en zelfs dom).
Elk Mens is een eenheid van Zijn en Niets, zowel geestelijk als ook lichamelijk.
Daarbij is echter de ruimte het Niets als zijnde leeg en de materie is het Zijn als het volle.
Dat laatste kan uitdijen, maar het eerste niet.
Want wat leeg is kan je nergens aan meten.
Wel is er een idee van een zogenaamd gesloten heelalsysteem, waarbij je naar de ene kant gaande aan de andere kant weer terug zou kunnen komen.
Maar het is nooit bewezen dat zoiets ook werkelijk bestaat.
Zulk een gesloten systeem zou een bepaalde grootte hebben en dus uit kunnen dijen.
Er is dan sprake van een vorm evenals de rechte dimensies waaruit de ruimte bestaat.
Dus aan een vorm ontkom je niet wat de dimensies betreft, maar om de ruimte de vorm van willekeurige dingen te geven is absurd.
Dat is dan wat Einstein doet, die meent dat de aantrekkingskracht de ruimte doet verbuigen.
Nog even en de ruimte kan ook groen en blauw en geel zijn.

Citaat:

Ruimte is het volume, en wat doet deeg dat rijst ? Juist het volume zet uit (je zal het ontkennen, maar de molecules gaan verbindingen aan die meer plaats inneemt).
De ruimte zelf dijt niet uit: wel het deeg.
Die daardoor een grotere ruimte in neemt.
Zou de ruimte zelf uit kunnen dijen dan zou dat ook zonder deeg aangetoond moeten kunnen worden.
Citaat:
Dus zeg je met deeg dat rijst dat de ruimte die dat deeg inneemt groter wordt, en dus uitdijt.
De ruimte wordt zelf wordt niet groter: het deeg wordt groter en neemt dan meer ruimte in.
Citaat:
Tenzij je het niet eens bent met de semantiek van de gebruikte woorden.
het gaat hier om het begrip.
Citaat:
En om te bewijzen dat ik ook grappig kan zijn op jouw manier : uiteraard rijst deeg niet, want rijst is een gewas, en als je deeg zou gewassen worden, zou het merendeel oplossen in het water, dus, de ruimte dijt niet uit, ze lost op.
Klopt het zo een beetje volgens jouw universele micro-wezentjes-theorie ?
dat volg ik niet, maar ik geloof dat je nu bezig bent het rijzen te verklaren met het oplossen in water. Dat zal dan wel, maar in ieder geval dijt de ruimte zelf niet uit.
Citaat:

Er staat geen IQ-vereiste op het publiceren op dit forum. Zoveel is duidelijk.
dat is dan een groot voordeel voor jou. Het uitdijen van lege ruimte zal je hersenvolume zeker niet toe doen nemen.....
Citaat:

Godsdienstwaanzin zeker ? Dat is NIET logisch. Want waar komen die hogere culturen dan vandaan ?
Die hebben hun grondslag in nog hogere culturen, tot in het oneindige en dat alles heeft zijn grondslag in de Logica der oneindigheid en eeuwigheid, nog beter: in Gods Geest.

Uit Niets komt Niets, maar wel heeft alles zijn grondslag in de oneindigheid.
Wat eindig is is onwaar, want begrensd.
Citaat:

Ach. Arme, zielige man (merk op dat jij begonnen bent met me dom te noemen).
Daar blijf ik dan ook bij.

Zelfs wat het uitdijen der ruimte heb ik je nog moeten helpen en wel dat zoiets wel mogelijk is bij een gesloten heelal.

Maar of dat zo is, is nooit bewezen.
Wel meent de wetenschap al gauw dat ze iets bewezen heeft, om al kort daarna weer met een ander idee op de proppen te komen.
Oud 29 april 2011, 16:07   #46
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Goed, maar kan je al je waarheid niet bundelen in bijvoorbeeld één thread, en dan hoef je dat niet telkens te herhalen in elke andere thread die hier wordt gepost. Iedereen die dan wil blaken in het licht van de heilige geest van Harrie hoeft dan ook niet meer te zoeken.

Zou dat niet beter zijn?
Het is verkeerd jezelf zo te irriteren.

Als je mijn posten niet mag, dan lees je ze gewoon niet.

Beter ware het dat al jullie wetenschappelijke nonsens, die al zo overbekend zijn, in één topic geplaatst zou worden en ik gewoon mijn vrije ruimte zou behouden en ook eens serieus genomen zou worden.

Er zijn immers al zoveel robotten op de wereld: wees vooral zuinig met die ene vrije mens, die een nieuwe Geest bezit: de Geest der Waarheid.

De domme massa is onverdraagzaam tegenover de enkeling, en voelt zich al gauw bedreigd.
Oud 29 april 2011, 16:50   #47
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Het is niet 'de waarheid', Harrie, maar 'uw waarheid'.
Oud 29 april 2011, 16:52   #48
Alboreto

Standaard

Citaat:
en ook eens serieus genomen zou worden.
Wilt ge serieus genomen worden zult ge u eerst serieus moeten gedragen.
- niet iedereen beledigen
- geen nonsens verkondigen
- niet uzelf constant tegenspreken
- niet spreken over dingen waar ge geen snars van verstaat.
Oud 29 april 2011, 16:55   #49
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rael Bekijk bericht
Mag ik u als nieuweling even op het volgende wijzen:

Citaat:
Morosofie

Een morosofie (van het Grieks Μόρια: gekte en Σοφία: wijsheid) is een evident absurde waanwetenschappelijke theorie. Een 'waangeleerde' of 'waanwijze' wordt ook wel morosoof genoemd. Anders dan de, middelmatiger, pseudowetenschappen zijn morosofieën vaak zo bizar en ongerijmd dat ze welhaast literaire kwaliteit krijgen. Morosofen zijn vaak autodidact, en dikwijls obsessieve enige aanhangers van hun eigen theorieën. Belachelijk en schijnbaar ongevaarlijk stellen ze zich vaak te kijk, met publicaties (op eigen kosten), interviews, lezingen, en gaan welwillend in dovemansdiscussies met gelegenheidsopponenten. Hun redeneringen zijn vaak moeilijk te weerleggen, want vaak geconstrueerd uit combinaties van verschillende uiteenlopende disciplines. De term morosofie werd in de Nederlandse literatuur bekend gemaakt door Matthijs van Boxsel, in zijn Encyclopedie van de domheid.

Bekende morosofen

...

Harrie Weggelaar

Een andere bekende morosofie is "Atomen zijn ruimteschepen", van de Amsterdammer Harrie Weggelaar (geb. 1945). Volgens Weggelaar bestaat elk atoom uit ruimteschepen, waarin super-intelligente microwezens wonen. Die microwezens bestaan ook weer uit atomen, die ook weer uit bevolkte ruimteschepen bestaan. En de mensheid zal, in de toekomst, "het heelal ingaan om ruimteschepen te bouwen, in de uiteindelijke vorm van macro-atomen!!" (dubbele uitroeptekens van de morosoof zelf). Weggelaar annonceerde zijn theorie jarenlang in betaalde advertenties in een aantal kranten; wie dat wilde kon bij hem een gratis boekwerk bestellen waarin hij de theorie uit de doeken deed. Inmiddels is hij ook op internet te vinden.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Morosofie
Oud 29 april 2011, 17:30   #50
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht

Het is niet 'de waarheid', Harrie, maar 'uw waarheid'.
Wat jij zegt is jouw waarheid en wat ik zeg is DE waarheid.

Ik openbaar Gods eeuwige en oneindige Geest.

Jij moet nodig naar bed.....
Oud 29 april 2011, 17:36   #51
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mag ik u als nieuweling even op het volgende wijzen:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Morosofie
De schande van de Morosofie is door Mij geworden tot de hoogste Waarheid, evenals de schande van het Kruis voor Jezus.

De Morosofie leert:

1 - de mores van de heilige geest.

2 - dat niet de atoomtheorie krankzinnig (Moria) is, maar deze wereld, die er niks van begrijpt en onder gaat aan haar eigen leugens en eindigheid.

3 - morte als dood tot het eeuwige leven in gods hemelrijk als vervolg op het christendom.

Tevens openbaart het de Godin Sofia, die de Wijsheid verenigt met de Liefde, anders dan Moeder Maria, die door ene Jahweh is verkracht en een Zoon heeft gebaard, die nooit heeft bestaan en tevens (naast een aantal goede dingen) ook een hoop onzin heeft uitgekraamd.

Oud 29 april 2011, 17:38   #52
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wilt ge serieus genomen worden zult ge u eerst serieus moeten gedragen.
- niet iedereen beledigen
- geen nonsens verkondigen
- niet uzelf constant tegenspreken
- niet spreken over dingen waar ge geen snars van verstaat.
je bent niet erg opgeschoten qua intelligentie.

Maar goed: je geeft toe dat het slechts jouw mening is en niks met DE waarheid van doen heeft.

In die zin ben je dan nog pienter te noemen, maar wijsheid is iets anders.
Oud 29 april 2011, 18:28   #53
Alboreto

Standaard

Citaat:
je bent niet erg opgeschoten qua intelligentie.

Maar goed: je geeft toe dat het slechts jouw mening is en niks met DE waarheid van doen heeft.

In die zin ben je dan nog pienter te noemen, maar wijsheid is iets anders.
Oud 29 april 2011, 20:13   #54
Nyquist
Minister-President

Standaard

Citaat:
Beter ware het dat al jullie wetenschappelijke nonsens, die al zo overbekend zijn, in één topic geplaatst zou worden en ik gewoon mijn vrije ruimte zou behouden en ook eens serieus genomen zou worden.
Mag ik ook beter doen en u een eigen forum aanbieden?
Oud 29 april 2011, 20:15   #55
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Waar komt die gulheid plotseling vandaan?

Uit de oneindige goedheid van je hart?

Oud 29 april 2011, 20:24   #56
Nyquist
Minister-President

Standaard

Citaat:
Waar komt die gulheid plotseling vandaan?

Uit de oneindige goedheid van je hart?

Precies. Is dat een 'ja'?
Oud 29 april 2011, 20:34   #57
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik heb niet zoveel vertrouwen in dat goede hart van jou.

Had je werkelijk een goed hart dan zou je mij hier voor geen moment kunnen missen.

Oud 29 april 2011, 20:35   #58
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
slaap kindje slaap.....daar buiten loopt een schaap....een schaap met vier witte voetjes.....Alboreto slaapt er zo zoetjes.....

Laatst gewijzigd door harriechristus : 29 april 2011 om 20:36.
Oud 2 mei 2011, 03:47   #59
Rizzz
Parlementslid

Rizzz's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar Rizzz
Standaard

Citaat:
Vlak, open en gesloten: het is fantasie der wetenschap.

Leuk bedacht, daar niet van.

Maar het heelal is gewoon recht en oneindig.
Nochtans, voordien verklaarde je heel zelfzeker:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus
Alleen het zogenaamde zadeldekheelal (open heelal) is oneindig, wat dan plotseling uit de oerknal van een singulariteit ontstaan zou zijn.
Maar dan moest je op je woorden terug komen:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus
Ook een vlak heelal kan oneindig zijn.
En nu verander je je verhaal weeral en zeg je dat het hele idee van de 3 mogelijke modellen voor het heelal een "fantasie der wetenschap is".

Je maakt het steeds erger hoor.
Hoe wil je nu dat de mensen je ooit geloven?
Je moet hier telkens weer op je woorden terug komen en dan probeer je telkens wat rond de pot te draaien omdat je niet wil toegeven dat je fout was.
Rizzz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2011, 04:01   #60
Rizzz
Parlementslid

Rizzz's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar Rizzz
Standaard

Citaat:
Mag ik ook beter doen en u een eigen forum aanbieden?
Goed idee!

harrie, je kan op gratis providers zoals byethost, met gratis forumsoftware, zoals phpBB, je een eigen forum maken, volledig toegewijd aan je atoomtheorie en volledig gratis.

google eens "byethost" & "phpBB", je vindt handleidingen, voorbeeldjes, en zelfs youtube videos die je stap voor stap uitleggen hoe je dit doet.
Rizzz is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be