Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 april 2011, 19:17   #41
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pibo® Bekijk bericht
Da snap ik nu niet , ik ben VOOR de burka ....... maar dan moet wel het mannelijk gedeelte van het burka volkje OOK zo een kopvod dragen , dan moete we tenminste nimeer op hun gezicht zien ............. en is op de koop toe nog goed voor het terugkerings beleid naar land van herkomst !
De Vlaamse bekrompen reacties in deze draad, niet te geloven.

Droom lekker verder Kereltje, jij hebt hier evenveel dit zeggen in dit land als alle andere nieuwe Belgen/Allochtonen (noem ze hoe je zelf wilt).
Dit land is evengoed van de allochtonen. Staat het u niet aan dan bol je het maar af!

Btw: doe wat aan al die schrijffouten. Je maakt jezelf belachelijk.
Oud 29 april 2011, 19:19   #42
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door toccata Bekijk bericht
Intriest stemgedrag van de meeste groenen
Het intriest stemgedrag van de groene minderheid wil je zeggen. Die smiley, walgelijk gewoon.

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 29 april 2011 om 19:19.
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2011, 19:28   #43
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Daarbij. Ik heb zojuist het opiniestuk van Brems in DS eens gelezen. Haar hoofdbreken is of de onder druk van hun vent zijnde burka-dragende vrouwen niet het slachtoffer zullen worden. Ze heeft geen 100% ongelijk. Maar ik wacht op de eerste feministe die een alternatief aanbiedt.
is een punt maar het blijft calimerogezwets van iemand die voelt dat ze geen steun krijgt..

ze moet dan maar haar amnesty energie steken in het vervolgen van venten die hun vrouw niet willen buitenalaten zonder schaamdoek..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2011, 19:30   #44
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
is een punt maar het blijft calimerogezwets van iemand die voelt dat ze geen steun krijgt..

ze moet dan maar haar amnesty energie steken in het vervolgen van venten die hun vrouw niet willen buitenalaten zonder schaamdoek..
Dat is onmogelijk, vrees ik. Maar het zou wel mooi zijn.
Oud 29 april 2011, 19:31   #45
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
De Vlaamse bekrompen reacties in deze draad, niet te geloven.

Droom lekker verder Kereltje, jij hebt hier evenveel dit zeggen in dit land als alle andere nieuwe Belgen/Allochtonen (noem ze hoe je zelf wilt).
Dit land is evengoed van de allochtonen. Staat het u niet aan dan bol je het maar af!

Btw: doe wat aan al die schrijffouten. Je maakt jezelf belachelijk.
het blijft een feit dat dit land van u de burka democratisch heeft weggestemd.;

het blijft een feit dat de 'normale' moslimallochtonen geen probleem heben met dit verbod omdat ze het zelf idioterie vinden..
Oud 29 april 2011, 19:32   #46
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:

Iedereen die zo begaan is met het lot van die vrouwen zouden daarin wat meer energie mogen steken.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2011, 19:33   #47
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Fijn.

Ruil je zwembroek maar in voor een burka tijdens de eerstvolgende manifestatie.

Was er echt geen enkele vrijgevochten vrouw die tegen was ?

En Eva Brems, heeft die haar gat in de haag gestoken of zo ?
freelancer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2011, 19:34   #48
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is onmogelijk, vrees ik. Maar het zou wel mooi zijn.
moeilijk afdwingbaar akkoord, maar nog steeds geen excuus om dan maar onderdrukkende rituelen toe te staan..

Maar dat zijn we gewoon van extreem-links , if you can't beat it , legalise it..
Oud 29 april 2011, 19:36   #49
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Iedereen die zo begaan is met het lot van die vrouwen zouden daarin wat meer energie mogen steken.
ohja ?
Nochthans worden burka opposanten door links direct horizontaal geklasseerd als VB'ers die de godsdienstvrijheden willen ondermijnen..
Oud 29 april 2011, 19:38   #50
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
het blijft een feit dat dit land van u de burka democratisch heeft weggestemd.;

het blijft een feit dat de 'normale' moslimallochtonen geen probleem heben met dit verbod omdat ze het zelf idioterie vinden..
Heb ik de feiten ontkent, meneer? Neen, toch? Ik zeg gewoon wat ik denk net als jij en al die anderen die hier reageren.

Dus ik ben geen 'normale' moslimallochtoon? Ik draag geen boerka en zou er ook nooit aan beginnen. De gedachte alleen al. Maar ik vind niet dat men zoiets kan verbieden. Wat heb je nu aan een verbod? Zeg me dat liever...

Men wil deze vrouwen zogezegd 'bevrijden'. Maar ondertussen worden zij nog meer onderdrukt dankzij zo een verbod. Onder de boerka-dragers zullen er waarschijnlijk wel vrouwen tussen zitten die nu met de handen in de haren zullen zitten en niet meer weten wat te doen..

Democratie, zeg je? Ik begin met de dag een degout te krijgen van wat men hier in dit kutland democratie noemt.
Oud 29 april 2011, 19:41   #51
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
moeilijk afdwingbaar akkoord, maar nog steeds geen excuus om dan maar onderdrukkende rituelen toe te staan..

Maar dat zijn we gewoon van extreem-links , if you can't beat it , legalise it..
Een typische Vlamen reactie.

Onderdrukkend? Ah gij hebt al met vele vrouwen gesproken die verplicht worden een boerka te dragen. Indien niet dan slaat uw reactie nergens op.
Oud 29 april 2011, 19:44   #52
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Heb ik de feiten ontkent, meneer? Neen, toch? Ik zeg gewoon wat ik denk net als jij en al die anderen die hier reageren.

Dus ik ben geen 'normale' moslimallochtoon? Ik draag geen boerka en zou er ook nooit aan beginnen. De gedachte alleen al. Maar ik vind niet dat men zoiets kan verbieden. Wat heb je nu aan een verbod? Zeg me dat liever...

Men wil deze vrouwen zogezegd 'bevrijden'. Maar ondertussen worden zij nog meer onderdrukt dankzij zo een verbod. Onder de boerka-dragers zullen er waarschijnlijk wel vrouwen tussen zitten die nu met de handen in de haren zullen zitten en niet meer weten wat te doen..Democratie, zeg je? Ik begin met de dag een degout te krijgen van wat men hier in dit kutland democratie noemt.
Dat heet de bangmakerij doctrine...een flauw excuus om een verbod te verhinderen..

Ik heb ook nog niemand horen zeggen dat bij een rookverbod in de cafés de rokers thuis bij de kinders gaan zitten dompen..
Oud 29 april 2011, 19:47   #53
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:

Onderdrukkend? Ah gij hebt al met vele vrouwen gesproken die verplicht worden een boerka te dragen. Indien niet dan slaat uw reactie nergens op.
Omdat een doelgroep een gebruik/handeling niet als schadelijk ervaart wil dat nog niet zeggen dat de maatschappij daar niet anders over kan oordelen..

Ik verwijs opnieuw naar het rookverbod
Oud 29 april 2011, 19:48   #54
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
ohja ?
Nochthans worden burka opposanten door links direct horizontaal geklasseerd als VB'ers die de godsdienstvrijheden willen ondermijnen..
Ik heb nog nooit de indruk gehad dat VB'ers begaan zijn met het lot van die vrouwen.
Oud 29 april 2011, 19:49   #55
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Dat heet de bangmakerij doctrine...een flauw excuus om een verbod te verhinderen..
Maw ge probeert u eruit te lullen ondanks dat ge maar al te goed beseft dat ge deze vrouwen niet verder helpt maar gewoon een beetje komt onderdrukken. Zo kennen we dit volk hé.
Citaat:
Ik heb ook nog niemand horen zeggen dat bij een rookverbod in de cafés de rokers thuis bij de kinders gaan zitten dompen..
Een rookverbod kun je niet vergelijken met zo'n verbod. Roken schaadt de gezondheid en ge schaadt ook de gezondheid van uw medemensen.
Loopt jij iets van schade op als er een boerkavrouw voorbijloopt?

Even ernstig blijven hé.

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 29 april 2011 om 19:54.
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2011, 19:50   #56
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Als het niet onderdrukkend is, verplicht door de man, vraag ik mij af wat eigenlijk het probleem is.
Zonder burka kunnen moslima's dan toch probleemloos de straat op.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2011, 19:51   #57
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Omdat een doelgroep een gebruik/handeling niet als schadelijk ervaart wil dat nog niet zeggen dat de maatschappij daar niet anders over kan oordelen..
Dus de maatschappij oordeelt dat 't schade met zich meebrengt, zo een boerka? Komaan, wat hebt gij vandaag gegeten, zeg?

Citaat:
Ik verwijs opnieuw naar het rookverbod
Ernstig blijven en vooral geen domme reacties neertypen.
Oud 29 april 2011, 19:51   #58
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:

Men wil deze vrouwen zogezegd 'bevrijden'. Maar ondertussen worden zij nog meer onderdrukt dankzij zo een verbod. Onder de boerka-dragers zullen er waarschijnlijk wel vrouwen tussen zitten die nu met de handen in de haren zullen zitten en niet meer weten wat te doen..

Democratie, zeg je? Ik begin met de dag een degout te krijgen van wat men hier in dit kutland democratie noemt.
Door het verbod in het strafrecht in te schrijven, hebben de rechtbanken nu eindelijk wat werk.
Die verveelden zich steendood.
Oud 29 april 2011, 19:53   #59
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ik heb nog nooit de indruk gehad dat VB'ers begaan zijn met het lot van die vrouwen.
Volledig mee akkoord..helaas idem dito voor de extreem-linkse tegenstanders van dit verbod..beiden geven geen zak om die vrouwmensen..
Oud 29 april 2011, 19:54   #60
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Als het niet onderdrukkend is, verplicht door de man, vraag ik mij af wat eigenlijk het probleem is.
Zonder burka kunnen moslima's dan toch probleemloos de straat op.
Ik ben realistisch en ik denk dat er wel vrouwen (enkelingen weliswaar) die de boerka dragen omdat de man hen verplicht of dat liever heeft. Daar moet tegen opgetreden worden maar een verbod voor alle vrouwen dan vind ik erover.

U wilt deze vrouwen zogezegd bevrijden maar ondertussen onderdrukt ge hen en geeft ge hen de keuze niet om zich te kleden hoe ze willen. Ik ben ook geen boerka-fan, islamitische gezien is dat ook helemaal geen verplichting. Maar ik vind het jammer voor de vrouwen. Het zijn overigens vooral Vlaamse bekeerde vrouwen die zo een boerka dragen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be