Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 mei 2011, 22:06   #41
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Zo te zien gaat het helemaal niet over de keuze of eisen van de ouders die afstand doen van hun kind, maar wel over een sharia vereiste die wordt opgelegd door de Marokkaanse Staat! En d�*�*r gaat belgique dan mee akkoord?
Er heeft dan ook niemand beweerd dat het in het geval van Marokko over een voorkeur van de biologische ouders gaat. Ik schreef:

Citaat:
En tenslotte is het een gangbare praktijk bij binnenlandse adoptie dat de biologische ouder(s) of andere verwanten voorwaarden kunnen stellen aan kandidaat adoptieouders (zoals christelijk zijn, getrouwd zijn, niet homoseksueel zijn,...), net zoals zowat alle landen voorwaarden hebben voor kandidaatouders trouwens.
Indien België niet akkoord zou gaan met de voorwaarden die andere landen stellen, dan zou buitenlandse adoptie niet meer kunnen, vrees ik. Of vindt je de vereiste om getrouwd te zijn, katholiek te zijn, niet homoseksueel te zijn,... allemaal geen probleem?
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2011, 22:11   #42
eno2
Banneling

Standaard

fox
Citaat:
Moest het in het belang van het kind zijn dan gaat men de potentiele mogelijkheden zo wijd mogelijk opentrekken en niet inperken met discriminerende maatregelen.
Dat is in het belang van adoptie maar niet persé in het belang van het kind.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2011, 22:17   #43
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht
Bedoel je dat de Brangelina's en Madonna's een soort "regenboogpieten" willen, maar dan niet alleen tijdens de sinterklaasperiode, maar op permanente basis?

Hoe dan ook, Marokko is beslist niet gediend van zulke kleurrijke zaken en bedient zich van openlijke discriminatie en racisme. En dat land zou na Turkije de volgende kandidaat-lidstaat van de EU moeten zijn.
!!!! Marrokko ? ! ? Kandidaat voor de E.U. ? Ik weet niet of ik moet wenen of schaterlachen...
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2011, 22:18   #44
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Kinderen die worden afgestaan ter adoptie verblijven meestal ook in weeshuizen in afwachting van adoptie, beste Macchiavelli. En zoals ik al herhaaldelijk schreef, hebben zowat alle landen voorwaarden voor adoptieouders. Nog nooit een haan naar horen kraaien hier. Maar nu het over Marokko en islam gaat, wordt er ineens moord en brand geschreeuwd. Hypocrieter kan haast niet.

Nogmaals het gaat niet over dergelijke voorkeuren, maar over algemene zaken zoals getrouwd zijn, religie, seksuele geaardheid,...

En indien je denkt dat die roots voor adoptiekinderen onbelangrijk zijn, stel ik voor om je eens te verdiepen in adoptie. Men heeft ondertussen al genoeg ervaring om te weten hoe belangrijk dat is. Daarom dat die inspraak er is bij binnenlandse adoptie. En daarom geeft men er bij buitenlandse adoptie de voorkeur aan om kinderen in de eerste plaats bij de familie te houden, als dat niet kan voor adoptie in eigen land te kiezen en pas dan voor buitenlandse adoptie.
wel ik denk niet dat onze belgische wet regels over godsdienst heeft ingewerkt in haar adoptieschema.
En vertel mij eens welke regels alle westerse landen opleggen voor adoptie gebaseerd op huidskleur, taal, godsdienst, en waarom niet ziektes.

Weet je we zouden beter stoppen met kinderen adopteren vanuit het buitenland, die gasten dumpen gewoon hun afval in belgie.
brother paul is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2011, 22:22   #45
eno2
Banneling

Standaard

Edina
Citaat:
De verontwaardiging hierover is dus weer maar eens hypocriet.
Dat zou zo zijn als ze (we) goed geïnformeerd waren.
Maar...je zegt het zelf:

Citaat:
Ik vrees dat je slecht geïnformeerd bent over adoptie
Oud 4 mei 2011, 22:44   #46
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
wel ik denk niet dat onze belgische wet regels over godsdienst heeft ingewerkt in haar adoptieschema.
En vertel mij eens welke regels alle westerse landen opleggen voor adoptie gebaseerd op huidskleur, taal, godsdienst, en waarom niet ziektes.

Weet je we zouden beter stoppen met kinderen adopteren vanuit het buitenland, die gasten dumpen gewoon hun afval in belgie.
Citaat:
Moeten we daaruit begrijpen dat jij buitenlandse adoptiekinderen beschouwt als afval?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2011, 22:56   #47
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Kinderen die worden afgestaan ter adoptie verblijven meestal ook in weeshuizen in afwachting van adoptie, beste Macchiavelli. En zoals ik al herhaaldelijk schreef, hebben zowat alle landen voorwaarden voor adoptieouders. Nog nooit een haan naar horen kraaien hier. Maar nu het over Marokko en islam gaat, wordt er ineens moord en brand geschreeuwd. Hypocrieter kan haast niet.

Nogmaals het gaat niet over dergelijke voorkeuren, maar over algemene zaken zoals getrouwd zijn, religie, seksuele geaardheid,...

En indien je denkt dat die roots voor adoptiekinderen onbelangrijk zijn, stel ik voor om je eens te verdiepen in adoptie. Men heeft ondertussen al genoeg ervaring om te weten hoe belangrijk dat is. Daarom dat die inspraak er is bij binnenlandse adoptie. En daarom geeft men er bij buitenlandse adoptie de voorkeur aan om kinderen in de eerste plaats bij de familie te houden, als dat niet kan voor adoptie in eigen land te kiezen en pas dan voor buitenlandse adoptie.
Weeshuizen dus, zoals ik al een aantal maal zei.

Verder komt het er op neer, althans dat is het enige wat ik uit jouw woorden op kan maken, dat jij inzake adoptie, discriminatoire eisen goed lijkt te keuren als die religieus geïnspireerd zijn. Sorry hoor, maar dat vind ik toch wel van enige hypocrisie getuigen.
Ik persoonlijk vind dat soort discriminatoire eisen echt niet kunnen, ik vind die compleet abject zelfs, maar ik ben dan ook niet iemand die voor religies en door religies geïnspireerde zaken uitzonderingen wenst te maken. M.a.w. probeer ik juist hypocrisie te vermijden.
Oud 4 mei 2011, 23:02   #48
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
QUOTE=filosoof;5442021]Moeten we daaruit begrijpen dat jij buitenlandse adoptiekinderen beschouwt als afval?
[/quote]
Dat staat er toch

Laatst gewijzigd door eno2 : 4 mei 2011 om 23:02.
Oud 4 mei 2011, 23:07   #49
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht
Weeshuizen dus, zoals ik al een aantal maal zei.

Verder komt het er op neer, althans dat is het enige wat ik uit jouw woorden op kan maken, dat jij inzake adoptie, discriminatoire eisen goed lijkt te keuren als die religieus geïnspireerd zijn. Sorry hoor, maar dat vind ik toch wel van enige hypocrisie getuigen.
Ik persoonlijk vind dat soort discriminatoire eisen echt niet kunnen, ik vind die compleet abject zelfs, maar ik ben dan ook niet iemand die voor religies en door religies geïnspireerde zaken uitzonderingen wenst te maken. M.a.w. probeer ik juist hypocrisie te vermijden.
In mijn vorige post zei ik al, dat hypocrisie niet kan gelden als je niet goed op de hoogte bent.
Trouwens, die kwalificatie van Edina was niet voor jouw bedoeld. nog eens goed lezen.
Oud 5 mei 2011, 00:03   #50
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
In mijn vorige post zei ik al, dat hypocrisie niet kan gelden als je niet goed op de hoogte bent.
Trouwens, die kwalificatie van Edina was niet voor jou bedoeld. nog eens goed lezen.
Oud 5 mei 2011, 05:40   #51
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Help is dat geen racisme ?
Nee, dat is geen racisme.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2011, 06:10   #52
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Conscience Bekijk bericht
Gewoon een nieuw immigratiekanaal dat geopend wordt.
Om het inteelt onder de Vlamingen tegen te gaan. Zal wel enkele generaties duren, maar op de lange duur kunnen we echt véél meer nieuw DNA gebruiken dan dat er tot nu toe binnenstroomt.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2011, 06:32   #53
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Moeten we daaruit begrijpen dat jij buitenlandse adoptiekinderen beschouwt als afval?
ik zie gewoon kweniehoeveel adoptiekinderen die gewoon 'gehandicapt' zijn. Dus bulken van de medische zorgen, en waarhet adoptiekanaal gebruikt wordt om het kind een 'kans' te geven, terwijl ze zelf het allang niet meer zien zittenom ervoor te zorgen. Dus dat is dumpen. Afval is een nogal zwaar woord, maar een kwestie van het in een oneliner te kunnen resumeren hoe ik denk over het feit dat er nogal significant veel medische problemen terecht komen bij adoptieouders

Laatst gewijzigd door brother paul : 5 mei 2011 om 06:34.
Oud 5 mei 2011, 06:35   #54
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Om het inteelt onder de Vlamingen tegen te gaan. Zal wel enkele generaties duren, maar op de lange duur kunnen we echt véél meer nieuw DNA gebruiken dan dat er tot nu toe binnenstroomt.
op dat vlak moeten we niet twijfelen, Belgie is aan het globaliseren. Ik vind het trouwens leuk om al die bruine meisje nederlands te horen praten. Sommige leren het moeilijk, maar andere zijn schitterend gewoon.

Laatst gewijzigd door brother paul : 5 mei 2011 om 06:36.
Oud 5 mei 2011, 06:55   #55
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
hoezo inteelt tegengaan? Net Marokkaantjes huwen met neven en nichten en Vlaamse mannen zijn totaal uit den boze. Welke inteelt ga je tegen?
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2011, 07:02   #56
Bhairav

Standaard

Citaat:
hoezo inteelt tegengaan? Net Marokkaantjes huwen met neven en nichten en Vlaamse mannen zijn totaal uit den boze. Welke inteelt ga je tegen?
Ik zei toch dat het generaties zal duren? Ooit zullen ze zich wel mengen met ons.
Oud 5 mei 2011, 07:04   #57
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zei toch dat het generaties zal duren? Ooit zullen ze zich wel mengen met ons.
je bedoelt als heel Vlaanderen (of heel Europa) verislamiseerd is ? Anders blijven ze toch liever gewoon hun bruiden en -gommen importeren? Marokko heeft nog heel veel te bieden op dat gebied.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2011, 07:08   #58
Bhairav

Standaard

Citaat:
je bedoelt als heel Vlaanderen (of heel Europa) verislamiseerd is ? Anders blijven ze toch liever gewoon hun bruiden en -gommen importeren? Marokko heeft nog heel veel te bieden op dat gebied.
Neen, ze zullen waarschijnlijk meer en meer afstand nemen van "de" islam.
Het is idd zo dat de Islam in de praktijk meer en intenser beleefd word dan het Christendom. Maar ik zou er ni teveel schrik van hebben, ik krijg daar niet zo'n enorme kik van, noch testosteron-uitbarstingen, zoals dat bij u hoogstwaarschijnlijk het geval is. Of vind u Vlamingen dom genoeg dat ze massaal moslim gaan worden?
Oud 5 mei 2011, 07:12   #59
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen, ze zullen waarschijnlijk meer en meer afstand nemen van "de" islam.
Het is idd zo dat de Islam in de praktijk meer en intenser beleefd word dan het Christendom. Maar ik zou er ni teveel schrik van hebben, ik krijg daar niet zo'n enorme kik van, noch testosteron-uitbarstingen, zoals dat bij u hoogstwaarschijnlijk het geval is. Of vind u Vlamingen dom genoeg dat ze massaal moslim gaan worden?
het stemt al tot hoop dat ze facebook omarmd hebben om hun leiders omver te gooien in een nieuw democratisch proces.
Oud 5 mei 2011, 07:13   #60
Bhairav

Standaard

Citaat:
het stemt al tot hoop dat ze facebook omarmd hebben om hun leiders omver te gooien in een nieuw democratisch proces.
Het stemt idd hoop. Maar er zijn veel mensen die liever schrik hebben van de islam.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be