![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik ben daar niet van overtuigd dat dat het enige is. Ik erken onmiddelijk dat speculanten een zekere toegevoegde waarde hebben. Als indicator, om de liquiditeit te verhogen. Maar er zijn ook veel schadelijke effecten, i.e. de huidige speculatie is héél erg korte termijn gericht en alsdusdanig weinig voorspellend. En de eindprijs voor de werkelijke afnemer is enorm opgedreven. De 'virtuele' economie van speculatie is dus met een enorm deel van de werkelijk toegevoegde waarde gaan lopen. De werkelijk toegevoegde waarde is immers reëel, niet virtueel. Ik dacht dat een vat olie ongeveer 14 keer aan- en verkocht wordt voor het uiteindelijk verbruikt wordt. In die zin zou ik in eerste instantie pleiten voor het verplichten van het gedurende een langere periode aanhouden van opties en andere afgeleiden. Dit zou een stuk van de voorspellende waarde herstellen en een deel van de in mijn ogen weinig waarde toevoegende speculatie wegnemen. Een bedrijf dat zich terecht wil verzekeren tegen abrupte prijsschommelingen in zijn grondstoffen zal daar geen enkel probleem mee hebben. De korte-termijn speculant wordt hier wel door getroffen. Maar ik vrees dat het in ons geval allemaal niet veel zoden aan de dijk meer zet omdat we in een sowieso onhoudbare virtuele economie leven. Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 11 mei 2011 om 00:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Belangrijk is dunkt mij dat er geen tijdelijke schaarste gecreëerd wordt door grote speculanten doordat zij voorraden vasthouden. We zijn gebaat bij prijsstabiliteit. Dat is iets voor toezichthouders. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dit geld niet enkel olie maar voor alle grondstoffen en gewassen. Maar dit geld ook voor de aandelen van veel beursgenoteerde bedrijven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Datgene waar Victor Lamme naar verwijst is een hypothese. Een belangrijke hypothese voor sommige economen, maar nog steeds een hypothese. Citaat:
[insert quote on great minds here]
Studies show that those who rely on the [corporate] media for their information have a poor understanding of the issues and are unable to discern misrepresentations in political advertising. Laatst gewijzigd door Andy : 12 mei 2011 om 16:20. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Je moet eens googlen op 'Riding the South Sea Bubble'. Dat artikel gaat over zo'n speculant die kunstmatig de prijzen van zijn aandelen de hoogte in jaagt en erop blijft zitten (wetende dat de aandelen fundamenteel gezien slechts een fractie ervan waard zijn). Dit soort van speculatie is in staat om crisissen te veroorzaken, ook al zijn andere speculanten ongetwijfeld in staat om tekorten te voorkomen. Voor de geïnteresseerden: ik kan u ten zeerste aanraden u te verdiepen in de grote beursspeculaties vanaf de zestiende eeuw. Een boeiende en amusante historie, waarin zowat alle kleine kantjes van bankiers, speculanten en alle andere rotzooi meer dan eens komt bovendrijven.
Studies show that those who rely on the [corporate] media for their information have a poor understanding of the issues and are unable to discern misrepresentations in political advertising. Laatst gewijzigd door Andy : 12 mei 2011 om 16:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wanneer je het rendement van een belegging berekent heb je natuurlijk wel gelijk, maar dan redeneer je post factum.
![]() |
![]() |
#47 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Als het een randverschijnsel is valt er inderdaad mee te leven en is het zelfs gezond. Maar ik denk dat het de dag van vandaag dominant geworden is ipv een randverschijnsel, en ik zie daar veel nadelen aan.
|
![]() |
![]() |