Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 22 mei 2011, 14:43   #41
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door QuasiX Bekijk bericht
Toon eerst enig verband van je vraag met de titel of de openingspost. Daarna, beantwoord op mijn vraag die ik ter verduidelijking van je vraag aan jou gesteld heb.

Dan zien we wel.
Wil je de openingspost van de discussie eens lezen? Dat gaat over een betoging waarbij mannetjes en vrouwtjes apart moeten betogen, dus is de vraag of je dit goedkeurt zeer relevant, nu graag antwoord!

Is het een teken van integratie wanneer bij betogingen mannen en vrouwen apart moeten demonstreren?

Kun je nu even ter zake komen?
Lukt dat nog denk je?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2011, 15:47   #42
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht
Wat vind jij van het feit dat er van de organisatie gescheiden, mannen en vrouwen apart, gedemonstreerd moest worden?
Wat vind jij van het feit dat in Vlaanderen de toiletten gescheiden zijn voor man en vrouw?

Citaat:
De rest van de zaken die je aanhaalt, komen stuk voor stuk elders ook voor en lijken mij daarom niet bepaald specifiek Vlaamse dingen te zijn.
De combinatie en intensiteit van deze zaken komt alleen in Vlaanderen voor.

Waar anders in de wereld kan een bekennende kinderverkrachter staatspensioen opstrijken zonder dat zijn eigen cultuur (de Vlaamse toch?), dit onmogelijk maakt?

De Vlaamse cultuur, een unieke cultuur. Maar vooral niet iets om je aan aan te passen.

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 22 mei 2011 om 15:51.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2011, 15:56   #43
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Wat vind jij van het feit dat in Vlaanderen de toiletten gescheiden zijn voor man en vrouw?
Op het ogenblik dat iemand een vraag over demonstraties waar mannen en vrouwen gescheiden moeten zijn omdat dat één of andere god zou behagen, met een wedervraag over gescheiden toiletten beantwoordt, is wat mij betreft de discussie ten einde gekomen.
Oud 22 mei 2011, 21:38   #44
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Omdat jij onze taal foutloos wil leren; en opdat iedereen zou begrijpen wat er staat.

Het is "beantwoord mijn vraag" of "antwoord op mijn vraag".
Hartelijk dank, Artisjok.
QuasiX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2011, 21:56   #45
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Wil je de openingspost van de discussie eens lezen? Dat gaat over een betoging waarbij mannetjes en vrouwtjes apart moeten betogen, dus is de vraag of je dit goedkeurt zeer relevant, nu graag antwoord!
In het algemeen ben ik een voorstander van "bijna gelijke rechten" voor mannen en vrouwen. Dat heb ik op dit forum reeds gezegd.

Citaat:
Is het een teken van integratie wanneer bij betogingen mannen en vrouwen apart moeten demonstreren?
Gaat het over België?
In de openingspost baseert de demagoog zich op het feit dat er een demonstratie is plaats gevonden waarbij mannen en vrouwen appart hebben gedemonstreerd. Daarna begint demagogie-boodschap; volgens hem demonstreren alle moslims altijd appart en daarom (hij gaat ervan uit dat... ); "Het zou moslims niet passen om actief deel te nemen aan een westerse democratische verworvenheid als verkiezingen."

Terwijl hieronder bijvoorbeeld kun je duidelijk een manifestatie van moslim mannen samen met moslim vrouwen in Iran zien;
http://www.youtube.com/watch?v=OmHCqR1LfcA

En nog een extra'tje: http://www.youtube.com/watch?v=CtTug39Ikiw

Citaat:
Kun je nu even ter zake komen?
Lukt dat nog denk je?
En waarom staat er een Vlaamse leeuw niet samen met een Vlaamse leeuwin op de vlag van Vlaanderen? En is leeuw een Vlaamse dier?

Laatst gewijzigd door QuasiX : 22 mei 2011 om 22:01.
Oud 22 mei 2011, 22:11   #46
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Op het ogenblik dat iemand een vraag over demonstraties waar mannen en vrouwen gescheiden moeten zijn omdat dat één of andere god zou behagen, met een wedervraag over gescheiden toiletten beantwoordt, is wat mij betreft de discussie ten einde gekomen.
dat de discussie stopt is idd de bedoeling van de multicullovers hier...
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2011, 23:19   #47
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In het algemeen ben ik een voorstander van "bijna gelijke rechten" voor mannen en vrouwen. Dat heb ik op dit forum reeds gezegd.

Gaat het over België?
In de openingspost baseert de demagoog zich op het feit dat er een demonstratie is plaats gevonden waarbij mannen en vrouwen appart hebben gedemonstreerd. Daarna begint demagogie-boodschap; volgens hem demonstreren alle moslims altijd appart en daarom (hij gaat ervan uit dat... ); "Het zou moslims niet passen om actief deel te nemen aan een westerse democratische verworvenheid als verkiezingen."

Terwijl hieronder bijvoorbeeld kun je duidelijk een manifestatie van moslim mannen samen met moslim vrouwen in Iran zien;
http://www.youtube.com/watch?v=OmHCqR1LfcA

En nog een extra'tje: http://www.youtube.com/watch?v=CtTug39Ikiw

En waarom staat er een Vlaamse leeuw niet samen met een Vlaamse leeuwin op de vlag van Vlaanderen? En is leeuw een Vlaamse dier?
Draaikont. Opnieuw beantwoord je de vraag niet, vind je dat mannen en vrouwen apart moeten demonstreren ja of nee?
Het gaat over DEZE demonstratie, daarbij moest apart betoogt worden en dat verandert niet omdat elders die niet is gebeurd!
Vind je gescheiden demonstreren op basis van gender een teken van integratie of van religieuze dogma's die integratie onmogelijk maken ?
En wat mogen we ons voorstellen van " bijna gelijke rechten"?

Je vraag over een Vlaamse leeuw doet totaal niet ter zake, hou je aan het onderwerp.
Oud 22 mei 2011, 23:22   #48
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht

De combinatie en intensiteit van deze zaken komt alleen in Vlaanderen voor.

Waar anders in de wereld kan een bekennende kinderverkrachter staatspensioen opstrijken zonder dat zijn eigen cultuur (de Vlaamse toch?), dit onmogelijk maakt?

De Vlaamse cultuur, een unieke cultuur. Maar vooral niet iets om je aan aan te passen.
Gescheiden toiletten zijn niets anders dan een wettelijke verplichting die te maken heeft met hygiene, net zoals het voorzien van een toilet voor gehandicapten een wettelijke verplichting is in bijvoorbeeld Spanje, wat dit te maken heeft met het onderwerp is een raadsel.
Oud 22 mei 2011, 23:24   #49
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Draaikont. Opnieuw beantwoord je de vraag niet, vind je dat mannen en vrouwen apart moeten demonstreren ja of nee?
Het gaat over DEZE demonstratie, daarbij moest apart betoogt worden en dat verandert niet omdat elders die niet is gebeurd!
Vind je gescheiden demonstreren op basis van gender een teken van integratie of van religieuze dogma's die integratie onmogelijk maken ?

Je vraag over een Vlaamse leeuw doet totaal niet ter zake, hou je aan het onderwerp.
Die vraag stellen aan iemand die vindt dat mannen en vrouwen 'bijna gelijke rechten' zouden moeten hebben?
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2011, 04:41   #50
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En wat betekent "verplichte scheiding der sexen"?
Ah, we gaan spelletjes spelen. Schattig.
Oud 23 mei 2011, 04:43   #51
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Bijna gelijke rechten. In het algemeen dan nog. Nou, me dunkt dat mijn vraag is beantwoord.
Oud 23 mei 2011, 05:27   #52
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Het heeft inderdaad maar weinig zin een discussie aan te gaan met iemand die dergelijke van de pot gerukte (pun intended) vergelijkingen gebruikt.
Oud 23 mei 2011, 05:37   #53
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Eerst moet ik weten/begrijpen waarom ze appart demonstreren.

Citaat:
De vlag van Vlaanderen bijvoorbeeld.

Citaat:
Ok.
Oud 23 mei 2011, 05:57   #54
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Bijna gelijke rechten. In het algemeen dan nog.
Ja, want ze moeten eerst bijna gelijke plichten hebben.

Citaat:
Nou, me dunkt dat mijn vraag is beantwoord.
Welke vraag?

Laatst gewijzigd door QuasiX : 23 mei 2011 om 05:58.
Oud 23 mei 2011, 13:33   #55
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Eerst moet ik weten/begrijpen waarom ze appart demonstreren.

De vlag van Vlaanderen bijvoorbeeld.

Ok.
Het is duidelijk wat je bedoeling is, de discussie lamleggen door onzinnige vragen te stellen en niet te beantwoorden wat wel relevant is binnen deze discussie , het is trouwens apart en niet appart!
De moderatie zou iets aan getrol zoals het uwe mogen doen.
Oud 23 mei 2011, 15:32   #56
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Het is duidelijk wat je bedoeling is, de discussie lamleggen door onzinnige vragen te stellen en niet te beantwoorden wat wel relevant is binnen deze discussie , het is trouwens apart en niet appart!
De moderatie zou iets aan getrol zoals het uwe mogen doen.
Mijn vragen zijn serieuze en volwaardige vragen, waarop ik nog steeds geen antwoord heb gekregen door dat ik op dig ogenblik blijkbaar (in feite) tegen niet deftige en niet serieuze forummers praat.

Laatst gewijzigd door QuasiX : 23 mei 2011 om 15:34.
Oud 23 mei 2011, 15:56   #57
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
...

...
De persoon die deze draad opstartte heeft bij mijn weten nog niet beweerd dat "ALLE moslims ALTIJD apart demonstreren". Indien ik mij vergis, zou ik het waarderen mocht u zo goed willen zijn een link naar dergelijke uitspraak te geven.

De zin "Het zou moslims niet passen om actief deel te nemen aan een westerse democratische verworvenheid als verkiezingen" werd voorafgegaan door:

"Hizb ut Tahrir riep moslims in Nederland vorig jaar nog op niet te gaan stemmen voor de Tweede Kamerverkiezingen."

"Het zou moslims niet passen om actief deel te nemen aan een westerse democratische verworvenheid als verkiezingen" vertolkt dus het standpunt van Hizb ut Tahrir. Het zou mij verwonderen mocht de topicstarter daar ook zo over denken, al weet je natuurlijk nooit. We kunnen het de topicstarter altijd even vragen, nietwaar?

Hoe dan ook doet u er m.i. niet slecht aan voortaan wat voorzichtiger om te springen met woorden als 'demagoog' en 'demagogie'.

Voor u het goed en wel beseft, kunnen ze als de spreekwoordelijke boemerang in uw eigen spreekwoordelijke gezicht terugkeren.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!

Laatst gewijzigd door djimi : 23 mei 2011 om 15:57.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2011, 16:04   #58
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
De persoon die deze draad opstartte heeft bij mijn weten nog niet beweerd dat "ALLE moslims ALTIJD apart demonstreren". Indien ik mij vergis, zou ik het waarderen mocht u zo goed willen zijn een link naar dergelijke uitspraak te geven.
OK. Maar daarvoor moet ik aantal vragen stellen aan jou, djimi. Gelieve de topicstarter (de demagoog) tot het einde te verdedigen. Ben je er klaar voor? Of ga je vanaf een bepaald moment zeggen dat er aantal vragen door de topicstarter zelf dienen te worden beantwoord? Nee, ik meen het!
Oud 23 mei 2011, 16:22   #59
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
OK. Maar daarvoor moet ik aantal vragen stellen aan jou, djimi. Gelieve de topicstarter (de demagoog) tot het einde te verdedigen. Ben je er klaar voor? Of ga je vanaf een bepaald moment zeggen dat er aantal vragen door de topicstarter zelf dienen te worden beantwoord? Nee, ik meen het!
Waarom zou ik wie of wat dan ook 'tot het einde' moeten verdedigen?

Ik verdedig bij voorkeur alleen datgene wat ik verdedigbaar acht, en ik kan u garanderen dat ik niet eens alles wat ik zélf zeg of doe daar zomaar bij reken.

U mag in elk geval zoveel vragen stellen als u nodig vindt en voor zover die vragen aan mij persoonlijk gericht zijn en ik ze ernstig kan nemen, zal ik mijn best doen die te beantwoorden.

Ik mag dan al uitermate aanmatigend, arrogant, betweterig en verwaand zijn, toch kan ik - voorlopig - helaas alleen mijn eigen mening weergeven.

Gelieve mij dan ook niet te vragen in naam van iemand anders te spreken.

Hartelijk dank bij voorbaat,

djimi

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2011, 16:27   #60
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Waarom zou ik wie of wat dan ook 'tot het einde' moeten verdedigen?
OK.
Wat is het doel van uw tussenkomst, djimi?

En wie bent u voor Machiavelli?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be