Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 7 mei 2011, 20:11   #1
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard Is dit nu integratie?

Vanmiddag vond op de Dam in Amsterdam een demonstratie plaats tegen het barbaarse regime in Syrië. Klinkt goed, zou men op het eerste gezicht zeggen, een nobel doel en wie is er nu niet tegen barbaarse regimes en voor meer vrijheid? Ware het niet dat tijdens de demonstratie mannen en vrouwen gescheiden moesten staan demonstreren. In Nederland. In 2011.

De gescheiden demonstranten op de Dam schreeuwden Arabische leuzen en "Allah Akbar" (God is groot). Ze zwaaiden met vlaggen, toonden foto's van slachtoffers van het geweld in het Midden-Oosten en droegen borden met zich mee met teksten als "The West's Puppets will fail, Islam will prevail". Bij de demonstratie waren ook jonge kinderen aanwezig.

De demonstratie blijkt blijkbaar georganiseerd te zijn door Hizb ut Tahrir, een internationale club van anti-democratische islamisten die een wereldwijd islamitisch rijk (kalifaat) wil stichten en de shariah wil invoeren.
Hizb ut Tahrir riep moslims in Nederland vorig jaar nog op niet te gaan stemmen voor de Tweede Kamerverkiezingen. Het zou moslims niet passen om actief deel te nemen aan een westerse democratische verworvenheid als verkiezingen.

Hier is een opname te zien van de demonstratie vanmiddag:
http://www.youtube.com/watch?v=JE9av...ature=youtu.be

Die zwarte vlaggen met Arabische tekens heb ik al vaker gezien. Let ook op de Engelse teksten die de demonstranten met zich meedragen.

Demonstratieaankondiging:

Mannen aan de ene kant:

Vrouwen aan de andere kant:

Mijn vraag is daarom of deze mensen goed geïntegreerd zijn of juist niet.

Persoonlijk vind ik dit nu niet bepaald het schoolvoorbeeld van een geslaagde integratie waarbij de nieuwkomers zich naadloos aan de maatschappij hebben aangepast en de Nederlandse normen en waarden delen en onderschrijven. Integendeel zelfs. Ik ben hierdoor behoorlijk geschokt en vind wat er vanmiddag op de Dam in Amsterdam plaatsvond beslist geen verrijking.

Het ergste van alles vind ik misschien nog wel dat er kleine kinderen bij waren die op deze manier geïndoctrineerd worden. Kleine kinderen die met zulk gedachtegoed over een jaar of 15-20 geacht worden deel te nemen aan de samenleving.
Ook het feit dat één van de verworvenheden die ik, na de vrijheid van meningsuiting, het hoogst acht, namelijk het recht op demonstreren, op dusdanige manier verkracht en misbruikt wordt om anti-democratische en anti-westerse propaganda te spuien, stemt mij niet bepaald tot vreugde. Dat vind ik regelrecht abject.

Wat vinden jullie?
Oud 7 mei 2011, 21:00   #2
Mahalingam
Minister

Mahalingam's schermafbeelding

Standaard

Op deze overzicht foto kan je zien dat het voor de passanten gewoon "Aapjes kijken" was:

Duidelijk is ook te zien aan de vrouwen dat de Islam niet 1 pot nat is: zie hoeveel verschillende hoofddoeken er zijn!
Aan de andere kant: iedere vrouw had een hoofddoek om. Kleine meisjes hadden een oefen-hoofddoekje.
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2011, 22:10   #3
Macchiavelli
Minister

Standaard

Een gemeenteraadslid van de VVD was ook bij de demonstratie aanwezig. Ook hij is nogal geschokt en schrijft op de website van de Amsterdamse afdeling van de VVD o.a. het volgende:

Op zaterdag 7 mei vond op de Dam in Amsterdam een bizarre demonstratie plaats. Het doel leek nobel: steun geven aan de opstandelingen in Syrie die van een dictator proberen af te komen.

Ik ben erg van de vrijheidstrijd, dus vol goede moed ging ik naar de Dam. Wat bleek. De vrouwen moesten links demonstreren, de mannen rechts. De vrijheidsstrijd blijkt dus ook hier nog gevoerd te moeten worden.

Echt zorgelijk was dat er ook veel kinderen waren.

Helaas kon ik de teksten niet verstaan. Mijn Arabisch is niet zo goed. Naast mij stond een man die vol ongeloof de spreker aanhoorde. Heftig neeschuddend legde hij mij uit dat deze mensen heel gevaarlijk zijn. Ze willen een strikt islamitische staat in Syrie en gaan zelfs zo ver dat ze de inwoners van Syrie oproepen niet te gaan stemmen als er verkiezingen komen omdat geen enkele partij voldoende islamitisch is.

De demonstratie tegen de onderdrukking kreeg nu pas echt een andere kleur voor me.

Het doel werd tijdens de demonstratie steeds duidelijker: alleen de Koran kan de moslims redding brengen. Daartoe moet afstand worden genomen van het westen. Dit is niet mijn interpretatie, maar werd letterlijk gezegd.

Dat zal zo zijn. Maar als deze mensen in Syrie en flink aantal andere landen hetzelfde deden als wat ze in ons vrije land nu deden, dan hadden ze niet deze column, maar een kogel in hun hoofd gehad.

Het is van een schaamteloosheid te prediken wat ze predikten, het westen de maat te nemen zoals ze dat deden en ondertussen onze vrijheid, onze normen en waarden van gelijke rechten, zo te beschimpen als men deed.

De linten van de kransen van de dodenherdenking wapperden in het aanzicht van deze bizarre demonstratie vrolijk in de wind.

http://frankvandalen.nl/article/113/

De laatste zin van zijn stukje zegt eigenlijk alles. Twee dagen geleden vond de jaarlijkse dodenherdenking plaats bij het Nationaal Monument op de Dam, met de traditionele kransenlegging en twee minuten stilte voor hen die voor onze vrijheid vielen; op dezelfde Dam waar vandaag deze mensen hun demonstratie tegen de vrijheid, tegen democratie en tegen het westen hielden...
Oud 7 mei 2011, 22:57   #4
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Integreren betekent niet de nederlandse cultuur onderschrijving.

Dat is immers assimilatie, dewelke in het fascistisch-racistische gedachtengoed toehoort. De progressieve partijen in Belgie & Nederland hebben het concept immers perfect omschreven:

Integreren = Het enige dat men kan vragen is dat ze de wil tonen om nederlands te leren. Gaat dit niet ver genoeg? Dan ben je een Vuil Blokker. -einde discussie-
Oud 8 mei 2011, 00:37   #5
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Geen probleem voor onze progressieve multiculturalisten.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2011, 11:41   #6
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht
Vanmiddag vond op de Dam in Amsterdam een demonstratie plaats tegen het barbaarse regime in Syrië. Klinkt goed, zou men op het eerste gezicht zeggen, een nobel doel en wie is er nu niet tegen barbaarse regimes en voor meer vrijheid? Ware het niet dat tijdens de demonstratie mannen en vrouwen gescheiden moesten staan demonstreren. In Nederland. In 2011.

De gescheiden demonstranten op de Dam schreeuwden Arabische leuzen en "Allah Akbar" (God is groot). Ze zwaaiden met vlaggen, toonden foto's van slachtoffers van het geweld in het Midden-Oosten en droegen borden met zich mee met teksten als "The West's Puppets will fail, Islam will prevail". Bij de demonstratie waren ook jonge kinderen aanwezig.

De demonstratie blijkt blijkbaar georganiseerd te zijn door Hizb ut Tahrir, een internationale club van anti-democratische islamisten die een wereldwijd islamitisch rijk (kalifaat) wil stichten en de shariah wil invoeren.
Hizb ut Tahrir riep moslims in Nederland vorig jaar nog op niet te gaan stemmen voor de Tweede Kamerverkiezingen. Het zou moslims niet passen om actief deel te nemen aan een westerse democratische verworvenheid als verkiezingen.

Die zwarte vlaggen met Arabische tekens heb ik al vaker gezien. Let ook op de Engelse teksten die de demonstranten met zich meedragen.

Mannen aan de ene kant:

Persoonlijk vind ik dit nu niet bepaald het schoolvoorbeeld van een geslaagde integratie waarbij de nieuwkomers zich naadloos aan de maatschappij hebben aangepast en de Nederlandse normen en waarden delen en onderschrijven. Integendeel zelfs. Ik ben hierdoor behoorlijk geschokt en vind wat er vanmiddag op de Dam in Amsterdam plaatsvond beslist geen verrijking.

Het ergste van alles vind ik misschien nog wel dat er kleine kinderen bij waren die op deze manier geïndoctrineerd worden. Kleine kinderen die met zulk gedachtegoed over een jaar of 15-20 geacht worden deel te nemen aan de samenleving.
Ook het feit dat één van de verworvenheden die ik, na de vrijheid van meningsuiting, het hoogst acht, namelijk het recht op demonstreren, op dusdanige manier verkracht en misbruikt wordt om anti-democratische en anti-westerse propaganda te spuien, stemt mij niet bepaald tot vreugde. Dat vind ik regelrecht abject.

Wat vinden jullie?
Deze mensen zijn een gevaar voor onze samenleving ! Arresteren en het land uitzetten, waarom niet naar Syrië verplaatsen ? Dan kunnen zij ter plaatse meedoen aan de volksopstand die daar plaats vind...
Ik ben zeker geen supporter van de dictators die daar de lakens uitdelen, maar moet mij toch afvragen wat er in de plaats gaat komen, moesten die verdreven worden ? Gaan het niet van kwaad naar erger eigenlijk ?
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2011, 11:53   #7
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Altijd leuk om te zien hoe ingepakte pinguins en baardmannen gebruik maken van ONZE verworvenheden en vrijheden om te staan kwelen hoe goed de islamitische zandparadijzen wel zouden zijn.

Waarom gaan die niet gewoon ineens ginds protesteren? Toch veel spannender?
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2011, 11:58   #8
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Altijd leuk om te zien hoe ingepakte pinguins en baardmannen gebruik maken van ONZE verworvenheden en vrijheden om te staan kwelen hoe goed de islamitische zandparadijzen wel zouden zijn.

Te gevaarlijk, neem ik aan ?
Hier kunnen ze hoogstens een paar dagen luxe-bak krijgen.
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2011, 18:22   #9
Macchiavelli
Minister

Standaard

Citaat:
Dat niet alleen, maar het perverse vind ik dat onze verworvenheden worden misbruikt om tegen ons, tegen het westen te demonstreren.

Citaat:
Dat ze niet ginds gaan protesteren, zal wel zijn omdat ze hier een bepaalde missie hebben. Dat begrijp ik tenminste uit de doelstellingen van de Hizb ut Tahrir die deze demonstratie georganiseerd hebben.

Uit wikipedia:

In het Westen is de beweging zeer actief, vooral in het Verenigd Koninkrijk. In Duitsland is de organisatie verboden vanwege de antisemitische uitdragingen. In Nederland wordt de organisatie door de AIVD radicaal islamitisch genoemd. De beweging opereert volgens de AIVD bijzonder heimelijk en kent een cellenstructuur met een bijna militaire hiërarchie. „De ideologie kenmerkt zich door een virulent antizionisme, een intense afkeer van seculiere regeringen en westerse filosofieen en ideologieën, het volledig mijden van andersdenkenden en het voorschrijven van een confronterende en sterk polariserende boodschap”, aldus de veiligheidsdienst. De organisatie is in Nederland echter niet verboden.
Oud 9 mei 2011, 11:59   #10
Wimpeus
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht

Dat is immers assimilatie, dewelke in het fascistisch-racistische gedachtengoed toehoort. De progressieve partijen in Belgie & Nederland hebben het concept immers perfect omschreven:

Integreren = Het enige dat men kan vragen is dat ze de wil tonen om nederlands te leren. Gaat dit niet ver genoeg? Dan ben je een Vuil Blokker. -einde discussie-
Assimilatie in fascistisch-racistische zin is het gedwongen onderwerpen van personen die tegen hun zin overheerst worden door een vreemde agressor.
Personen die echter zelf kiezen om in een bepaald land te gaan wonen, kunnen aldus nooit aanhalen dat ze op fascistische wijze worden onderworpen aan een vreemde wil.
Mensen die vrijwillig in ons land komen wonen en zich niet willen aanpassen vergelijken met mensen die tegen hun zin bezet werden door een (nazi) oppressor, is niet alleen dom, het getuigt ook van weinig respect voor de personen die gedwongen en zonder enige keuzevrijheid onder zulke regimes hebben moeten leven (zoals ondergetekende trouwens).
Wimpeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2011, 12:08   #11
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wimpeus Bekijk bericht
Assimilatie in fascistisch-racistische zin is het gedwongen onderwerpen van personen die tegen hun zin overheerst worden door een vreemde agressor.
Personen die echter zelf kiezen om in een bepaald land te gaan wonen, kunnen aldus nooit aanhalen dat ze op fascistische wijze worden onderworpen aan een vreemde wil.
Mensen die vrijwillig in ons land komen wonen en zich niet willen aanpassen vergelijken met mensen die tegen hun zin bezet werden door een (nazi) oppressor, is niet alleen dom, het getuigt ook van weinig respect voor de personen die gedwongen en zonder enige keuzevrijheid onder zulke regimes hebben moeten leven (zoals ondergetekende trouwens).

een dikke 100% akkoord.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2011, 10:38   #12
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht

Juist, einde discussie, hè?

Als hun imbecielengeloof hun voorschrijft, hun dochters niet met koefaar te laten trouwen en de ongelovigen, als de heilige maanden voorbij zijn, af te slachten waar men ze ook vindt, dan moeten wij gedogen dat zij dit verkondigen en hun kinderen bijbrengen. En als een priester uit hun contreien hier komt waarschuwen dat iedere moslim die hier geboren wordt de potentiële moordenaar is van de autochtone kinderen die hier geboren worden, dan dient dit gerechtelijk te worden vervolgd en bestraft.

En zo zullen we weldra het droevige einde van alle discussie bereiken.
Oud 14 mei 2011, 10:40   #13
kameleon
Minister

Standaard

De betoging heeft het bewezen, dictators zijn een goede oplossing voor deze lui.
kameleon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2011, 15:23   #14
Macchiavelli
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kameleon Bekijk bericht
De betoging heeft het bewezen, dictators zijn een goede oplossing voor deze lui.
Ik vrees dat je gelijk hebt.

Het probleem is echter dat ik een dictatuur hier nu niet bepaald zie zitten om dat soort lui met zulk gedachtegoed in toom te houden. We hebben immers al veel te veel van onze vrijheid moeten inleveren dankzij de aanhangers van dit gedachtegoed.

Dus hoe dit op te lossen?
Oud 20 mei 2011, 18:55   #15
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht

Mannen aan de ene kant:

Wat vinden jullie?
Neen, dit is geen integratie maar laat juist zien met welke kloof we opgezadeld zitten. Mannen en vrouwen hebben gelijke toegang tot openbare ruimtes, niemand kan dus opleggen dat zij apart zouden moeten betogen, dat is in strijd met het gelijkheidsbeginsel.

De betoging had om die reden verboden moeten worden, mannen en vrouwen verplichten apart te lopen is discriminerend en dus verboden!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2011, 07:38   #16
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Neen, dit is geen integratie maar laat juist zien met welke kloof we opgezadeld zitten. Mannen en vrouwen hebben gelijke toegang tot openbare ruimtes, niemand kan dus opleggen dat zij apart zouden moeten betogen, dat is in strijd met het gelijkheidsbeginsel.

De betoging had om die reden verboden moeten worden, mannen en vrouwen verplichten apart te lopen is discriminerend en dus verboden!
Even los van het feit dat ik geen voorstander ben om betogingen te verbieden, geen enkele politieker die d�*�*r zijn of haar handen gaat aan verbranden. Heeft iets te maken met islamofobie of zoiets.

Betogen voor ... ja, voor w�*t eigenlijk? Democratische grondrechten? Burgerlijke vrijheden? - én terzelfdertijd een scheiding der sexen hanteren?

Fijne integratie. Triestige bedoening.
Oud 21 mei 2011, 11:52   #17
bf62
Gouverneur

bf62's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Even los van het feit dat ik geen voorstander ben om betogingen te verbieden, geen enkele politieker die d�*�*r zijn of haar handen gaat aan verbranden. Heeft iets te maken met islamofobie of zoiets.

Betogen voor ... ja, voor w�*t eigenlijk? Democratische grondrechten? Burgerlijke vrijheden? - én terzelfdertijd een scheiding der sexen hanteren?

Fijne integratie. Triestige bedoening.
Een van de zwaarste uitdagingen van de westerse wereld is het tegengaan van het feit dat sommige vreemde culturen onze westerse vrijheid misbruiken om onvrijheid te verwezenlijken.
bf62 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2011, 12:28   #18
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bf62 Bekijk bericht
Een van de zwaarste uitdagingen van de westerse wereld is het tegengaan van het feit dat sommige vreemde culturen onze westerse vrijheid misbruiken om onvrijheid te verwezenlijken.
Een van de zwaarste uitdagingen van de westerse wereld België is het tegengaan van het feit dat sommige vreemde culturen partijen van "anti's" onze westerse vrijheid in onze samenleving misbruiken om onvrijheid te verwezenlijken.
QuasiX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2011, 13:30   #19
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door QuasiX Bekijk bericht
Een van de zwaarste uitdagingen van de westerse wereld België is het tegengaan van het feit dat sommige vreemde culturen partijen van "anti's" onze westerse vrijheid in onze samenleving misbruiken om onvrijheid te verwezenlijken.
U bent dus pro.
Oud 21 mei 2011, 14:55   #20
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
U bent dus pro.
Ik ben een X
QuasiX is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be