![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wachten tot de 70% van de parlementsleden die niet tot die twee partijen behoren een regering vormen bijvoorbeeld. Wat belet ze om dat te doen, de koning misschien?
|
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Vlaamse regering wordt ook zonder de koning gemaakt. Het is nog nooit voorgevallen dat dat meer dan een paar weken geduurd heeft.
|
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En gaat die eenhoorn door het spek van Bart geraken? Verdomme, plan B weer mislukt! Blijft alleen nog Plan 9 from Outer Space: de doden opwekken. Martens, Eyskens, Tobback en De Croo vormen een regering van nationale tweedracht.
|
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Miek en Roel. |
|
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#47 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Mooie tekst ! Maar goed, nu terug naar uw koning en de vraag of nieuwe verkiezingen zin hebben. Ja, natuurlijk hebben nieuwe verkiezingen zin. Het is in België voorlopig de enige democratische mogelijkheid van de burgers om zich over de evolutie van de politieke toestand uit te spreken. Aldus kunnen zij aangeven welke partijen en welke politiekers het volgens hen sinds de vorige verkiezingen goed of slecht deden bij de tot dusver mislukte (en in feite onbestaande) “onderhandelingen” tot het vormen van een bestuursmeerderheid. Dat de “klassieke” partijen en vooral uw koning het in de broek doen voor eventuele nieuwe verkiezingen ligt volgens mij aan het feit dat zij enerzijds (wellicht terecht) vermoeden dat de politieke machtsverhoudingen voor hen dan zo mogelijk nog “slechter” zullen zijn, en vooral dat er nadien geen excuus meer is : lukt het dan nog niet, in een voor hen nog “moeilijker” context, om een federale regeringsmeerderheid te vormen, tja…wat kun je dan nog bedenken om een feitelijke splitsing van de Belgische staat te vermijden ? Laatst gewijzigd door Gwylan : 9 mei 2011 om 00:53. |
|
![]() |
![]() |
#48 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#49 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Verkiezingen. NU!
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
#50 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Inzake hetgeen ik in het citaat vetjes aangaf : in wezen is het net dat waar naar mijn overtuiging voor te vrezen valt. Als ik merk dat de N-VA zonder veel tegenspraak extremistische elementen (bijvoorbeeld �* la Van Aelst) en stellingen in haar midden toelaat, doet mij dat zéér twijfelen aan de kansen die de Vlaamse beweging heeft om uiteindelijk haar bonafide doelstellingen waar te maken. Misschien moeten we redelijkerwijs aannemen dat een partij die op dergelijke korte tijdspanne dermate is gegroeid er moeilijk kan in slagen om intern alles rustig onder controle te houden, maar net nu de Vlamingen voor het eerst een partij naar voren hebben geduwd die tot dusver het been wist stijf te houden en kennelijk oprecht de belangen van de Vlamingen wenst te behartigen, ware het bijzonder jammer en zelfs onvergeeflijk dat die partij zich middels wild om zich heen schoppende extremisten zou bevuilen aan ideologische uitwassen waarvoor niemand respect kan opbrengen. Ik hoop dat de leiding van de N-VA dat zelf voldoende inziet. |
|
![]() |
![]() |
#51 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
derp wegens derp want politics.be. Want derp en derp en derp, zei 'iemand'. Laatst gewijzigd door Salvadorii : 9 mei 2011 om 16:07. |
|
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik dagelijk en ik merk van een impasse totaal niets. Ik vraag me af waar u wel vertoeft als dat daar zo'n probleem is ? |
|
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als u dat nu leuk vindt of niet doet niets terzake. |
|
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Parlementslid
|
![]() Tot hiertoe gaat alles goed, dacht hij. - Toen hij de dertigste, negenentwintigste, achtentwintigste verdieping in zijn val, voorbij raasde!!!!
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In tegenstelling tot jij, kom ik maar om de twee dagen onder de mensen, en inderdaad, daar merk ik niets van een impasse. Maar daar merk ik ook niets van de bemoeienissen van een roi de Laeken, de capriolen van de Prince van 26.000 € per maand, ... ik merk zelf niets van het bestaan van de ziekenkassen, want momenteel ken ik niemand die de afgelopen week ziek is geweest ... Maar zo heel af en toe, in een onbevlogen moment van gestichtsverbijstering, kijk ik verder dan mijn Vlaamse neus lang is ... en daarom heb ik het al lang erg gevonden dat er een slechte regering was, dat het nu beter is (liever geen, dan een slechte), maar dat ik hoop op een betere, vooral met een beter regeerprogramma ....
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#59 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Wablief? Zou je wel willen, helaas staat het wel ter discussie, vooral door jullie soort, nb. Niks toegeven, alle problemen ontkennen en denken dat het kop in het zand steken alles ok zal maken. Merci, Rik, echt, het is dank zij u dat mijn droom werkelijkheid wordt, elke dag een klein beetje meer.
#60 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Anderzijds, geniet nog van onderdaan te zijn terwijl het nog kan.
derp wegens derp want politics.be. Want derp en derp en derp, zei 'iemand'. Laatst gewijzigd door Salvadorii : 9 mei 2011 om 17:31. |
|
![]() |