![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
Bekijk resultaten enquête: De Prinsenvlag is helemaal geen NSB-symbool. | |||
Eens |
![]() ![]() ![]() |
26 | 74,29% |
Oneens |
![]() ![]() ![]() |
2 | 5,71% |
Weet niet |
![]() ![]() ![]() |
3 | 8,57% |
Duvel |
![]() ![]() ![]() |
1 | 2,86% |
Bah |
![]() ![]() ![]() |
1 | 2,86% |
Oooh, Bovenbuur is ne nazi! |
![]() ![]() ![]() |
2 | 5,71% |
Aantal stemmers: 35. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() ![]() Die beter? Zelfde blog, voor zover bekend niet van een vooraanstaande linkse politicus die zich verantwoorelijk zou moeten kunnen gedragen.
![]() |
![]() |
#42 |
Minister
|
![]()
![]() |
#43 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Een in 1852 opgerichte Gentse studentenvereniging had van oudsher deze kleuren in haar vlag, al gebruikt ze die niet op haar website, en dat al in de 19de eeuw. 22 jaar na de afscheuring van België was de Nederlandse vlag wellicht nog veel vaker oranje-blanje-bleu, en wilde deze toentertijd orangistische vereniging de kleur oranje niet in haar vaandel missen. Het orangisme geniet bij vele leden nog wel ergens een lichte sympathie, maar ook niet meer. De vader van een jeugdvriend van me stond als orangist bekend, wat echt wel als héél ouderwets en wereldvreemd gold, maar ook geen gewone mens stoorde, en die hing op bepaalde dagen de prinsenvlag aan zijn mast, ik weet niet meer of het Vlaamse, Nederlandse of Belgische feestdagen waren, of de drie. En dat is waar ik als Vlaming aan denk bij het zien van de prinsenvlag: orangisme. Iets wat ook mij niet stoort, al vrees ik dat er andere prioriteiten zijn dan staatkundig samengaan met een land waarmee we toch al samen in de EU, en theoretisch ook nog eens in de Benelux zitten. Edit: ik vergat nog bijna de taalunie.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” Laatst gewijzigd door Kodo Kodo : 12 mei 2011 om 14:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
En ik ben het met Ernst eens: die prinsenvlag geldt in Vlaanderen als groot-Nederlands, en wat er in de jaren '30 mee gebeurd is, is voor vroegere periodes irrelevant, en voor latere meestal ook.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Mijn probleem met de enquête: het woordje "helemaal". Als er nou stond: "grosso modo", ja dan was ik het ermee eens.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Tenminste, niet als je wil dat die vlag ooit nog van dat taboe af raakt.
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Europees Commissaris
|
![]() Uw posting is derhalve irrelevant. Toch bedankt voor de moeite.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Tot zover de vrijheid van meningsuiting in Nederland. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Europees Commissaris
|
![]() Begrijpelijk. Maar wie mag dan wel - zonder gebrandmerkt te worden - de prinsenvlag gebruiken?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Europees Commissaris
|
![]() Wees gerust. Ook de Vlaamse Leeuw wordt op dezelfde wijze gedemoniseerd door het Belgofiele establishment, want 'verdacht van collaboratie'.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Minister
|
![]() Ach, die Prinsenvlag is uiteindelijk slechts een symbool uit het verleden. En hoewel ik de Groot-Nederlandse gedachte, gesymboliseerd door de Prinsenvlag, niet ongenegen ben, zijn er eerst nog andere, belangrijker katten te geselen. Bovendien lijkt het me dat wanneer het tot een daadwerkelijk hereniging tussen Vlaanderen en Nederland komt, er een andere dan de Prinsenvlag dient te komen. Iets als, ik noem maar wat, de vlag van Transvaal, maar met dan op de plaats van de groene verticale balk een gele balk met zwarte leeuw.
![]() |
#53 |
Minister
|
![]() O jee, was het weer zover?
![]() |
#54 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Om eens één van die katten te noemen ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Europees Commissaris
|
![]() Nederland kent drie 'pijnpunten': NSB, Groot-Nederland en, naar nu blijkt, de prinsenvlag. Het is 'verdacht'. Het overwegend Randstedelijke establishment weet dat uitstekend de stigmatiseren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Europees Commissaris
|
![]() Uiterst rechtse organisaties als Voorpost zorgen er juist voor dat de prinsenvlag nog steeds in een kwaad daglicht staat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Oui, il y a d'autres chats �* fouetter. Bijvoorbeeld dat de Vlamingen nog steeds vertaald Frans schrijven, en niet weten hoe de vlag van Transvaal eruit ziet.
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Minister
|
![]() Citaat:
De vlag van Transvaal: http://nl.wikipedia.org/wiki/Vlag_van_Transvaal ![]()
![]() |
![]() |
#60 |
Minister
|
![]() Ik begrijp dat wel hoor, maar dat die prinsenvlag nu wordt aangepakt, heeft natuurlijk wel alles te maken met de bewuste campagne die door de gevestigde politiek, het journaille etc tegen Wilders en zijn PVV wordt gevoerd. Alles wordt uit de kast getrokken om dit zogenaamde gevaar koste wat kost onschadelijk te maken, net als destijds bij Fortuyn.