Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 12 mei 2011, 15:00   #41
spherelike
Europees Commissaris

spherelike's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Even in herinnering brengen dat BDW al akkoord geweest is om het niet over de financieringswet te hebben op voorwaarde dat de responsabilisering via andere mechanismes werd ingebouwd. Het blank blad van Elio voldeed niet aan die voorwaarden.

Vreemd dat jij dat vetgedrukte precies vergeten bent. Nochtans is dat vrij essentieel. Of is het je misschien gewoon te doen om een beetje op BDW te bashen?
Ik ben dat niet vergeten, de anderen hier blijkbaar wel, die beweren dat er zonder nieuwe financieringswet geen akkoord mogelijk was.
Er was wel degelijk een afspraak zonder aanpassing van de financieringswet, dat lijken NVA-supporters nu te willen vergeten.
En zoals hier iemand zegt, is het Cd&v die het op tafel gegooid heeft, volgens mij om BDW en EDR hun akkoord te torpederen. En de beste vlaming onder ons is daar met open ogen ingetrapt, en wou zich niet laten voorbijsteken.
Toen was meteen alle vertrouwen weg, en is de aanslepende miserie begonnen.
Wie anders beweert liegt.
Als BDW vond dat EDR het akkoord niet honoreerde, dan had hij hem dit onder 4 ogen moeten meedelen, met de dreiging dat hij dan ook terugkwam op zijn afspraak. Dat is niet gebeurd, hij is in volle vergadering op de kar van CD&V gesprongen om toch maar de beste te blijven (waarschijnlijk voor eigen achterban).
Ook een vlaamse GOD kan fouten maken, dit is er één van.
spherelike is offline  
Oud 12 mei 2011, 15:05   #42
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den ambetantsten Bekijk bericht
Hoe zit dat hier nog met die vooruitgang?
sommigen zouden zeggen: uw plaat blijft hangen
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline  
Oud 12 mei 2011, 15:13   #43
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
sommigen zouden zeggen: uw plaat blijft hangen
Jamaar, ik ben gewoon op zoek naar de doorbraak... c'est tout!
den ambetantsten is offline  
Oud 12 mei 2011, 15:14   #44
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Ik ben dat niet vergeten, de anderen hier blijkbaar wel, die beweren dat er zonder nieuwe financieringswet geen akkoord mogelijk was.
Er was wel degelijk een afspraak zonder aanpassing van de financieringswet, dat lijken NVA-supporters nu te willen vergeten.
En zoals hier iemand zegt, is het Cd&v die het op tafel gegooid heeft, volgens mij om BDW en EDR hun akkoord te torpederen. En de beste vlaming onder ons is daar met open ogen ingetrapt, en wou zich niet laten voorbijsteken.
Toen was meteen alle vertrouwen weg, en is de aanslepende miserie begonnen.
Wie anders beweert liegt.
Als BDW vond dat EDR het akkoord niet honoreerde, dan had hij hem dit onder 4 ogen moeten meedelen, met de dreiging dat hij dan ook terugkwam op zijn afspraak. Dat is niet gebeurd, hij is in volle vergadering op de kar van CD&V gesprongen om toch maar de beste te blijven (waarschijnlijk voor eigen achterban).
Ook een vlaamse GOD kan fouten maken, dit is er één van.

U draait de zaken om. Veel meer valt daar niet over te zagen. En BDW is geen god, hij komt er gewoon veel beter uit dan de rest van de Vlaamse politici omdat hij zijn kiezers niet in een handomdraai bedriegt. Dat is niet de verdienste van De Wever maar het is de "verdienste" van zijn concullegas.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 12 mei 2011, 15:16   #45
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Precies, Belgie is voorbij.
Ze moeten dat alleen nog beseffen...
Herr Flick is offline  
Oud 12 mei 2011, 15:18   #46
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter

Standaard

Ik lees dat volgens den beek alle bouwstenen aanwezig zijn. Is dat dan voor die zeven werven van den rompie of hoe zit dat? Wie laat zijn licht schijnen in deze institutionele duisternis? Iemand met kennis van zaken? Krijger?
Oud 12 mei 2011, 15:19   #47
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jamaar, ik ben gewoon op zoek naar de doorbraak... c'est tout!
alé jong, afgelopen twee weken was er de ene na de andere!
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline  
Oud 12 mei 2011, 15:20   #48
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
.

Zoals ik zei: ja er was een akkoord om niet aan de financieringswet te komen indien men responsabilisering ging inbouwen bij de bevoegdheidsoverdracht. Di Rupo wilde dat niet, dus bleef er niets anders over dan het dan maar te proberen te regelen via de financieringswet.

En dat wil Di Rupo ook niet. Di Rupo wil helemaal niets, behalve een grote zak geld extra voor Brussel en een niet-splitsing van bhv
vrijevlaming is offline  
Oud 12 mei 2011, 15:20   #49
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
alé jong, afgelopen twee weken was er de ene na de andere!
Lege zakken rechtgezet.
giserke is offline  
Oud 12 mei 2011, 15:21   #50
vrijevlaming
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik lees dat volgens den beek alle bouwstenen aanwezig zijn. Is dat dan voor die zeven werven van den rompie of hoe zit dat? Wie laat zijn licht schijnen in deze institutionele duisternis? Iemand met kennis van zaken? Krijger?
tuurlijk zijn alle bouwstenen aanwezig. Die zijn al aanwezig sinds de nota BDW en ook VDL. Alleen willen de Vlamingen en Walen een volledig ander huis zetten met die stenen. Tjah, dan lukt het natuurlijk ook niet hé
vrijevlaming is offline  
Oud 12 mei 2011, 15:22   #51
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Lege zakken rechtgezet.
a kijk, se! er is al iets rechtgezet! doorbraaak!

ps: ge beseft toch dat ik hier zit te spotten ende te lachen met die grapjas die meende dat een pisuitspraak van Di Rupo een topic waard was met als titel "dan toch een doorbraak?"...
Txiki is offline  
Oud 12 mei 2011, 15:23   #52
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Ze moeten dat alleen nog beseffen...
Ze beseffen het terdege, mispak u maar niet.

Waarom denk je dat er geen verkiezing mag komen?
Oud 12 mei 2011, 15:24   #53
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe zit dat hier nog met die vooruitgang?
Alle elementen voor een akkoord liggen op tafel. Nu nog iemand vinden om ze in elkaar te passen
fonne is offline  
Oud 12 mei 2011, 15:24   #54
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
tuurlijk zijn alle bouwstenen aanwezig. Die zijn al aanwezig sinds de nota BDW en ook VDL. Alleen willen de Vlamingen en Walen een volledig ander huis zetten met die stenen. Tjah, dan lukt het natuurlijk ook niet hé
Doeme toch... ik had wel een deskundige uitleg gevraagd hé, van mensen als de krijger, of rikske 1, of een ander genie... Ik ben namelijk nogal een groot voorstander van een tegensprekelijk debat.
Oud 12 mei 2011, 15:25   #55
spherelike
Europees Commissaris

spherelike's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
U draait de zaken om. Veel meer valt daar niet over te zagen. En BDW is geen god, hij komt er gewoon veel beter uit dan de rest van de Vlaamse politici omdat hij zijn kiezers niet in een handomdraai bedriegt. Dat is niet de verdienste van De Wever maar het is de "verdienste" van zijn concullegas.
Ik geef cronologisch de feiten, u wil de uitleg ACHTERAF van NVA aan de man brengen, en niet de waarheid, tot daar de verschillende invalshoek.

Iemand die een akkoord breekt, is geen haar beter dan iedere andere politicus.

Of is een waal bedriegen minder erg dan een vlaamse kiezer bedriegen? Gevaarlijke denkpiste als u het mij vraagt.

Laatst gewijzigd door spherelike : 12 mei 2011 om 15:27.
spherelike is offline  
Oud 12 mei 2011, 15:26   #56
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Alle elementen voor een akkoord liggen op tafel. Nu nog iemand vinden om ze in elkaar te passen
Bouwstenen, fonne, bouwstenen. Zijn er hier bouwvakkers in de zaal?
Oud 12 mei 2011, 15:26   #57
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik geef cronologisch de feiten, u wil de uitleg ACHTERAF van NVA aan de man brengen, en niet de waarheid, tot daar de verschillende invalshoek.

Iemand die een akkoord breekt, is geen haar beter dan iedere andere politicus.

Of is een waal bedriegen minder erg dan een vlaamse kieze bedriegen? Gevaarlijke denkpiste als u het mij vraagt.
Ah u was daar persoonlijk bij! Nu snap ik 't!
Oud 12 mei 2011, 15:29   #58
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Laten we even eerlijk zijn, niemand weet de exacte waarheid, de gesprekken zijn achter gesloten deuren, we moeten het dus stellen met vage opmerkingen & halve waarheden.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline  
Oud 12 mei 2011, 15:30   #59
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Salvadorii's schermafbeelding

Standaard

DOORBRAAK!!!!

ah nee, wacht...
Oud 12 mei 2011, 15:31   #60
vrijevlaming
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Laten we even eerlijk zijn, niemand weet de exacte waarheid, de gesprekken zijn achter gesloten deuren, we moeten het dus stellen met vage opmerkingen & halve waarheden.
yep. Conclusie: ALLES is de schuld van de N-VA. 't Schijnt dat ze regen voorspellen ook
vrijevlaming is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be