Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 mei 2011, 14:12   #41
fb718882
Gouverneur

fb718882's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frost Bekijk bericht
Hier in de buurt is er een uitstekende Mercedes garage. Ook nooit problemen gehad met de elektronica?
Niet met de electronica . Met niks eigenlijk , alleen begint hij nu wel hier en daar te roesten . Vooral rond de wielkassen , dat zal ik een van de dagen wel eens bijprutsen . Heb ooit horen zeggen dat er Mercedes-taxi's rondrijden met meer dan een miljoen kilometers op de teller . Zelf gezien : ene van over de 700.000 .
Er zijn verschillende goede garages waar ge ze in occasie kunt kopen , voor een "schappelijk" prijske . Maar ik heb nog altijd liever een goede occasie van Mercedes dan een nieuwe auto waar ge regelmatig kosten aan hebt . Heb ooit met een Lada gereden (allee , meer stilgestaan dan gereden eigenlijk ...)
en van Mercedes heb ik nooit te klagen gehad .
fb718882 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2011, 14:12   #42
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Dronkoers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Dat is nu al de tweede keer dat ik hier een Corsa zie passeren. Ik ben de trotse bezitter van een tweedehandscorsa, heerlijk autootje, vinnig, compact (handig in de stad) en bergaf met wind in de rug haal ik er 175 km/u uit. Nog nooit kosten aan gehad en ik word niet om de haverklap aangeklampt door toeristen die naar Zaventem moeten geraken.
Mijn corsatje is kapoet
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2011, 14:13   #43
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
't Is wel bijna 5000€ om die auto in te schrijven en bijna 225 kw vermogen dat is niet niks om te verzekeren. Dat houdt veel mensen tegen denk ik.
't Is toch een bedrijfswagen? Dus wat maakt het dan uit?
Oud 18 mei 2011, 14:15   #44
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is nu al de tweede keer dat ik hier een Corsa zie passeren. Ik ben de trotse bezitter van een tweedehandscorsa, heerlijk autootje, vinnig, compact (handig in de stad) en bergaf met wind in de rug haal ik er 175 km/u uit. Nog nooit kosten aan gehad en ik word niet om de haverklap aangeklampt door toeristen die naar Zaventem moeten geraken.
ikke ook Corse 2de hands

Zeer content over, en ik onderschrijf wat ge hier zegt.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2011, 14:15   #45
Frost
Provinciaal Gedeputeerde

Frost's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht
't Is toch een bedrijfswagen? Dus wat maakt het dan uit?
Sure allemaal mogelijk maar ik zie daar het nut niet van in.
Oud 18 mei 2011, 14:17   #46
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zie ook het nut niet in van inschrijvingstaksen enzo
Oud 18 mei 2011, 14:19   #47
Frost
Provinciaal Gedeputeerde

Frost's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fb718882 Bekijk bericht
Niet met de electronica . Met niks eigenlijk , alleen begint hij nu wel hier en daar te roesten . Vooral rond de wielkassen , dat zal ik een van de dagen wel eens bijprutsen . Heb ooit horen zeggen dat er Mercedes-taxi's rondrijden met meer dan een miljoen kilometers op de teller . Zelf gezien : ene van over de 700.000 .
Er zijn verschillende goede garages waar ge ze in occasie kunt kopen , voor een "schappelijk" prijske . Maar ik heb nog altijd liever een goede occasie van Mercedes dan een nieuwe auto waar ge regelmatig kosten aan hebt . Heb ooit met een Lada gereden (allee , meer stilgestaan dan gereden eigenlijk ...)
en van Mercedes heb ik nooit te klagen gehad .
Ok. Indien ik met privékapitaal een wagen zou kopen dan is het sowieso een tweedehands. Van zodra je met de nieuwe wagen de garage uit rijdt is de waarde al met €5000 gezakt bij wijze van spreken. Koop je via Nearly New Car?
Oud 18 mei 2011, 14:20   #48
fb718882
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Dat kan een simpele tweedehands opel corsa ook zijn, he. Maar nee, het moet iets groots, duurs, exclusiefs zijn. Nogmaals: wat is het doel van een auto? Ermee rondrijden, van punt A naar punt B. Al de rest is dikke zever.
Bijlange niet ! Voor mij moet een auto betrouwbaar zijn en veilig . Ik heb hoegenaamd niksniemendalle "dikkenekkerig" . 't Is niet dat ge de grote jan wilt uithangen omdat ge met een bepaald automerk rijdt . Hier in de buurt is toevallig een goei garage waar ze voor een niet al te hoge prijs goede tweedehands-Mercedessen verkopen . Ge kunt toch niet ontkennen dat dat goei auto's zijn zeker ?
Oud 18 mei 2011, 14:22   #49
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bijlange niet ! Voor mij moet een auto betrouwbaar zijn en veilig . Ik heb hoegenaamd niksniemendalle "dikkenekkerig" . 't Is niet dat ge de grote jan wilt uithangen omdat ge met een bepaald automerk rijdt . Hier in de buurt is toevallig een goei garage waar ze voor een niet al te hoge prijs goede tweedehands-Mercedessen verkopen . Ge kunt toch niet ontkennen dat dat goei auto's zijn zeker ?
Ja, Ali, je Mercedes is een goeie auto.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2011, 14:24   #50
fb718882
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Ok. Indien ik met privékapitaal een wagen zou kopen dan is het sowieso een tweedehands. Van zodra je met de nieuwe wagen de garage uit rijdt is de waarde al met €5000 gezakt bij wijze van spreken. Koop je via Nearly New Car?
Niks Nearly New Car ! Gewoon in een klein "boerengarageke" met 1 meewerkende eigenaar en 1 gast en de vrouw van den baas doet het bureauwerk . Daarom zal het ook allemaal nog wel betaalbaar zijn .
Oud 18 mei 2011, 14:26   #51
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar dat bedoel ik ook niet, he. Die reactie moet ge wel in z'n context laten, he. Mevrouw heeft een autootje nodig om mee rond te toeferen in het kader van haar werk. Wel, dat kan ook een smarteke zijn, bij wijze van spreken. Maar, nee peperduur willen gaan. Daar gaat het over, he.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Oud 18 mei 2011, 14:26   #52
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar zij wil zo'n gadget ofzo?
Oud 18 mei 2011, 14:28   #53
fb718882
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Ja, Ali, je Mercedes is een goeie auto.
Het is verboden iemands echte naam te noemen .

Met vriendelijke groet ,

Fré B.
Oud 18 mei 2011, 14:30   #54
Frost
Provinciaal Gedeputeerde

Frost's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar dat bedoel ik ook niet, he. Die reactie moet ge wel in z'n context laten, he. Mevrouw heeft een autootje nodig om mee rond te toeferen in het kader van haar werk. Wel, dat kan ook een smarteke zijn, bij wijze van spreken. Maar, nee peperduur willen gaan. Daar gaat het over, he.
Peperduur? Onzin. Een Porsche op de zaak zetten no problem hoor. Zo zijn wij niet.
Oud 18 mei 2011, 14:31   #55
fb718882
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Ja , natuurlijk ! Ik bedoel maar : in "mijn" garage kost een occasie-Mercedes van een jaar of 5 , 6 evenveel als een nieuwe middenklasse van eender welk merk . En dan kies ik voor Mercedes . En voor die garagist .
Oud 18 mei 2011, 14:35   #56
Frost
Provinciaal Gedeputeerde

Frost's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niks Nearly New Car ! Gewoon in een klein "boerengarageke" met 1 meewerkende eigenaar en 1 gast en de vrouw van den baas doet het bureauwerk . Daarom zal het ook allemaal nog wel betaalbaar zijn .
Inderdaad voor een NNC moet je al redelijk veel afdokken. Het verbruik bij Mercedes is subliem te noemen zeker? Met onze Lexus IS 220 D zit ik toch al vlug aan 7.2 liter/100km (uitstekende wagen wel). Mijn collega pendelt dagelijks van Lasne naar Brussel ongeveer een 80 kilometer h/t 4,9 liter/100!

Laatst gewijzigd door Frost : 18 mei 2011 om 14:35.
Frost is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2011, 14:41   #57
fb718882
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Inderdaad voor een NNC moet je al redelijk veel afdokken. Het verbruik bij Mercedes is subliem te noemen zeker? Met onze Lexus IS 220 D zit ik toch al vlug aan 7.2 liter/100km (uitstekende wagen wel). Mijn collega pendelt dagelijks van Lasne naar Brussel ongeveer een 80 kilometer h/t 4,9 liter/100!
Als ik gewoon hier in de buurt rondcross : in de zomer +/- 6,2 liter per 100 km . In de winter iets méér . Verleden week nog gekontroleerd : heel de dag op Deutsche Autobahn tegen 150 per uur verbruikt hij minder dan 6 liter . Wel bij denken : 12 jaar oud en 330.000 km op de teller .
Oud 18 mei 2011, 14:54   #58
Frost
Provinciaal Gedeputeerde

Frost's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als ik gewoon hier in de buurt rondcross : in de zomer +/- 6,2 liter per 100 km . In de winter iets méér . Verleden week nog gekontroleerd : heel de dag op Deutsche Autobahn tegen 150 per uur verbruikt hij minder dan 6 liter . Wel bij denken : 12 jaar oud en 330.000 km op de teller .
Dat is een mooi resultaat.
Oud 18 mei 2011, 15:23   #59
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Blijkbaar dit onderwerp twee keer gepost, excuses. Wij kopen niet merkgebonden enkel BMW, Audi en VW komt hier niet binnen wegens te weinig vernieuwing. Voor de Lexus Alfa Romeo 156 gehad ook zeer tevreden over. Hier telt het buikgevoel. Frans, Italiaans, Duits, Japans moet allemaal kunnen .
Da's dan weer de slechtste wagen waar ik ooit mee gereden heb. Huidige wagen is BMW, en die steekt met kop en schouders boven al de rest waar ik al mee gereden heb (Citroen, Peugeot, Jeep, Mazda, Opel). Nooit problemen mee gehad; de volgende is opnieuw een BMW.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2011, 15:32   #60
Frost
Provinciaal Gedeputeerde

Frost's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Da's dan weer de slechtste wagen waar ik ooit mee gereden heb. Huidige wagen is BMW, en die steekt met kop en schouders boven al de rest waar ik al mee gereden heb (Citroen, Peugeot, Jeep, Mazda, Opel). Nooit problemen mee gehad; de volgende is opnieuw een BMW.
't Zijn wel goeie wagens ja. Maar 't is wel wat saai. Maar goed smaken verschillen. De 3-serie is het slachtoffer van haar eigen succes geworden en de 5 ook wel denk ik vooral die fameuze Bangle butt wagens zie je echt wel overal rijden.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be