![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Uw antwoord is een wijs antwoord. Het is natuurlijk niet zo dat men altijd de schuld moet zoeken bij de Katholieke kerk. Dat zou wat te gemakkelijk zijn. Niet elke Vlaamse priester was gewonnen voor het scenario van de Oostfronter. Verre verre van. De voornaamste aanzet voor recrutering van de Vlaamse Oostfronter waren de toenmalige collaborerende Vlaamsnationalistische bewegingen en politieke partijen. En als u wilt, zal ik dit met plezier ondersteunen met een redevoering van Staf de Clercq bij het vertrek in Brussel van de eerste lichtingen van de Oostfrontstrjders. U zegt het maar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Banneling
|
![]() "rari nantes in gurgite vasto" om het zoals jullie idool in 't Latijn te zeggen.
Laatst gewijzigd door filosoof : 19 mei 2011 om 20:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat Staf De Clercq betreft, die was natuurlijk een ideologische collaborateur bij uitstek. Ik vraag mij af of dergelijke zeer zware collaborateurs zich wel altijd ten volle bewust waren van de misdadige kant van het Nazisme. Als het zo is dat ze op de hoogte waren van genocidale projecten van het regime dan maakt dat de zaak natuurlijk alleen maar erger. Wat onze hedendaagse minister De Clercq betreft, die zijn uitlating voor de RTBF omtrent de noodzaak "d'oublier" was uiteraard uitermate dom. Ik heb van die man geen hoge pet op. Hij heeft een gelegenheid gemist om te zwijgen.
![]() |
![]() |
#45 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Overigens ging De Clercq niet eens zover. Hij zei vooral dat er over moet kunnen 'gepraat' worden. Ik ga verder: algemene amnestie voor iedereen. Ik zeg dit uit humanistische overwegingen en niet omdat ik dit zo graag zeg. Maar goed, men moet ook dingen kunnen doen en zeggen die niet altijd van harte zijn. Op een gegeven ogenblik moet men het bord schoonvegen. Dat is nu eenmaal het leven. Laatst gewijzigd door system : 19 mei 2011 om 21:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Overigens, het debat heeft zijn relevantie omzeggens helemaal verloren. Het is gewoon té laat.
![]() |
![]() |
#47 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 19 mei 2011 om 21:45. |
|
![]() |
![]() |