Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 mei 2011, 13:00   #41
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ziet gij een verschil met arbeidsinspectie, sociale inspectie, btw-controleurs ..??

Is er dan zo'n groot probleem om zich neer te leggen bij een democratisch genomen beslissing, zelfs al ben je er niet mee akkoord ?
Zie je een verschil met iemand die tegen de huidige snelheidsbeperkingen is, die voor drugs is, die vindt dat roken op de trein wel toegelaten moet zijn ....

Neen, ik heb er geen probleem mee om dat na te leven, al ga ik er niet mee akkoord. Maar je moet naief zijn om te denken dat iedereen er zich gaat bij neerleggen. Als zo een controleurke een café binnenstapt en hij ziet de lokale vechtjas een sigaretje op steken dan wens ik hem veel succes bij het verbaliseren van die klant.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2011, 14:22   #42
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Neen, ik heb er geen probleem mee om dat na te leven, al ga ik er niet mee akkoord. Maar je moet naief zijn om te denken dat iedereen er zich gaat bij neerleggen. Als zo een controleurke een café binnenstapt en hij ziet de lokale vechtjas een sigaretje op steken dan wens ik hem veel succes bij het verbaliseren van die klant.
Als die 'rokerscontroleur' vallen onder de sociale inspectie - of gelijkaardige bevoegdheden krijgen - dan heeft zo'n controleur meer bevoegdheden dan een gewone agent.

Wat de sociale inspectie 'mag' is eigenlijk redelijk vergaand. En zo iemand tegenwerken is van dezelfde aard als een agent aanvallen - daar zijn ze niet mals op.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2011, 18:29   #43
Fj9lnir
Gouverneur

Fj9lnir's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als zo een controleurke een café binnenstapt en hij ziet de lokale vechtjas een sigaretje op steken dan wens ik hem veel succes bij het verbaliseren van die klant.
Als we wetgeving laten vallen alleen maar omdat we bang zijn dat er dan iemand gewelddadig gaat doen omdat 't tegen zijn goesting is, dan is het ver gekomen
Dan zeg ik ook tegen de belastingdienst dat als ze hun geld willen ik ze nen toek op hulle bakkes zal geven, dan moet ik ook nooit geen belastingen nimeer betalen
Fj9lnir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2011, 21:46   #44
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wel, mocht ik daar toevallig getuige van zijn, dan moogt ge die lokale vechtjas gaan bezoeken in het hospitaal. Ge moet u niet haasten, hij/zij zal er minstens twee maanden vertoeven.

(als gij hypotheses van mijn teelballen kunt maken, dan ik ook)

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2011, 12:27   #45
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rizzz Bekijk bericht
Hier in Aus zijn ze al enkele jaren verder op dat vlak.
Dat roken op cafe is al jaren verboden, nu liggen er voorstellen op tafel voor een systeem met vergunning en swipe card.

Als je dus wil roken moet je daarvoor een vergunning aanvragen en dan krijg je een pasje waar je cigaretten mee kan kopen, dit pasje kan dan ook gebruikt worden om te limiteren hoeveel cigaretten iemand zich binnen een bepaalde duur aanschaft.

Het uiteindelijke doel is een volledig verbod op verkoop en gebruik van tabak, dit zou realiseerbaar moeten zijn binnen de 10-15 jaar.

lees hier verder:
http://www.businesschannel.com.au/na...id=615900&vId=
Ideaal voor de zwarte handel zo'n systeem
Oud 29 mei 2011, 12:30   #46
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door superLouis Bekijk bericht
Elk rookverbod is volkomen terecht !!!

Als wij mensen werden geboren met een schoorsteen op ons hoofd,
dan kon ik me nog iets van rook voorstellen maar dat is niet het geval.
Kan je dat ook in het roze zetten ?
Oud 29 mei 2011, 23:47   #47
JanJanssens
Partijlid

Standaard

Behalve roken bestaat er nog een veel ergere verslaving: ZEVEREN. Zeveraars hebben al veel meer levens beschadigd dan rokers.

Voorbeeld: Di Pipo moet nu zelf een operatie ondergaan want in zijn eigen zever gestikt, Lees: hij gelooft zijn eigen zever, maar wist niet dat die zo giftig was dat die zijn eigen keel zou aantasten.

Ik denk dat men zulke zeveraars moet aanmoedigen.

Jan.
JanJanssens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2011, 00:16   #48
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Gaan die rookinspecteurs ook op regelmatige basis binnenwippen bij de lokale chichabars waar achter de verduisterde ramen iedereen aan de waterpijp zit te lurken? Per slot van rekening hebben die allochtone zelfstandigen hun zaakje gemaakt rond roken ...
Of zouden ze dan wat bang hebben om op teentjes te trappen???

Laatst gewijzigd door manta : 30 mei 2011 om 00:18.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be