![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Kinderen zijn geen robots. Mogen de kinderen nog even tot rust komen na school ja? Mij lijkt het wel nuttig voor een gelovig kind. Bent je anti-religie dan volg je maar zedenleer. Staat dat u niet aan, dan word je vrijgesteld en hoef je geen LBV te volgen.
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Die krijgen ze mee in de zedenleerklas.
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Marxmannetje : 30 mei 2011 om 18:26. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Inderdaad, religie was er om levensvragen te beantwoorden. Maar evenzeer ook om de kerkelijke macht in stand te houden. Pakweg 50 jaar geleden was godsdienst nog belangrijk. kijk hoe we er nu in België tegenover kijken. De verhaaltjes die vertelt werden en die een antwoord proberen te vinden hoe men zich moet gedragen kan men evenzeer doen in lessen ethiek, moraal etc. Met hedendaagse voorbeelden. Wedden dat ze beter zullen blijven hangen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar je hebt gelijk. Ik voorzie dan ook een reusachtige toename in het vrij onderwijs, omdat men daar tenminste nog een beetje gevrijwaard is van die verrijkende extra cultuur zodat het niveau tenminste op Vlaams niveau kan behouden worden. Daar neem ik desnoods wel wat kruistekens en rituelen bij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Als ik zo uw kritiek lees dan denk ik niet op naar de 50% maar op naar de 0%. Relletjes zoals in griekenland zouden hier ook niet misstaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Banneling
|
![]() sommige verhaaltjes kan men even stichtend noemen als de sprookjes van Grimm. andere verhaaltjes (zeker de koranvertelsels) zijn eerder een blauwdruk voor oorlogsvoering en roofovervallen. Er bestaat zelfs een hoofdstuk dat "de buit" heet....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Daarom vind ik 3 jaar godsdienstgeschiedenis, van magie tot monotheïsme, in het middelbaar meer dan voldoende. In de lagere school hebben kinderen wel nood aan wat anders om zo sterk mogelijk in hun schoenen te staan voor het leven later. Daar moet veel meer tijd gemaakt worden om op de specifieke noden of interesses van een kind in te spelen. Laatst gewijzigd door Scherven A. Mok : 30 mei 2011 om 18:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
t wordt trouwens tijd dat iemand me eens de bijdrage van godsdienst in de laatste 100 jaar kan aantonen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Verwondert me niets. HLN is een ordinaire sensatiegazet. Ik weet niet of je die dingen een beetje volgt, maar alle onderwijsnetten lijken af te takelen. Ik denk dat mijn generatie zo wat de laatste is die nog 'behoorlijk' onderwijs heeft gekregen. (Heb trouwens gans mijn leven op katholieke scholen gezeten, waaronder twee in het secundair mét veel allochtonen) Op haast alle vlakken is men alles aan het vergemakkelijken en de manier van opvoeden is meer en meer van dat wollig nietszeggend pseudoporgessief gedoe, opgesteld door pedagogen die nog nooit in een klas hebben gestaan. Bij wetenschappen en wiskunde lijkt het verval het snelste te gaan. In concentratiescholen is de instroom van lompenproletariaat-moslims misschien wel een belangrijke reden van verloedering. Maar in gewone scholen ligt het volgens mij vooral aan verdere onderwaardering van het leerkrachtenambt en de verloedering van leerkrachtenopleidingen aan hogescholen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Op die manier is het niveau veel hoger van de klas en was van mijn klas zelfs 100% geslaagd in hun eerste jaar universiteit. Zo creeer je gelijke kansen maar nu krijg ik het gevoel dat iedereen moet slagen (dan meer geld voor de scholen ) en dat komt het algemeen resultaat niet ten goede. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Sociale, economische en politieke verklaringen lijken me veel aannemelijker. Religie/ideologie zijn daarbij in de meeste gevallen slechts een laagje cultureel vernis. Bij vergaande polarisering komt het vrij vaak voor dat twee partijen elkaar diaboliseren en religie/ideologie omtoveren tot de dienstmaagd van de heersende klasse. Bijvoorbeeld toen de Amerikanen Irak binnenvielen. Officieel (ideologisch) was de reden om over te gaan tot de inval schendingen van mensenrechten, bezit van massavernietigingswapens en meer van dat fraais. De facto (geopolitiek) ging het echt wel om controle over de geostrategisch en economisch erg belangrijke regio. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Banneling
|
![]() Misschien toch eens Anwar Shaikh lezen: http://iranpoliticsclub.net/authors/...aikh/index.htm
en met name: http://iranpoliticsclub.net/library/...ent1/index.htm |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De belangrijkste partij die volgens gelijke kansen kunnen creëren zijn de ouders. Studiediscipline en inzet zijn dingen die je moet aanleren. Mij hebben ze dat nooit aangeleerd. Ik draag er nog altijd sporen van mee. Het secundair kon ik weliswaar vrij vlot doorlopen, maar in het hoger onderwijs heb ik chronisch problemen met leerhouding. Het is erg moeilijk om jezelf op te voeden toch maar te doen wat moet gebeuren. Een heuse karwei van lange adem. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Banneling
|
![]() ik interpreteer niks. Ik lees wat er staat. in de koran staat: hak hun hoofden af. in de gebiedende wijze.
|
![]() |
![]() |