Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Wat als mijn kind ho/le/bi is?
Ik zal het aanvaarden / Ik heb het aanvaard; ook al is het pijnlijk voor mij. 7 20,00%
Ik zal het aanvaarden / Ik heb het aanvaard; en het is helemaal niet pijnlijk voor mij. 15 42,86%
Ik zal het aanvaarden / Mijn kind moet gelukkig zijn. 10 28,57%
Ik kan het aanvaarden, maar het is en blijft mijn schuld. 1 2,86%
Ik kan/zal het niet aanvaarden, ook al is het mijn schuld. 0 0%
Ik kan/zal het niet aanvaarden, en het is mijn schuld niet. 2 5,71%
Dan is hij/zij mijn kind niet. 0 0%
Aantal stemmers: 35. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 7 juni 2011, 17:41   #41
St Germain Tourist
Burgemeester

St Germain Tourist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
Als ik dit oppervlakkig lees dan zou ik denken dat de voorstanders van de liberalisering van het druggebruik geestelijk familie zijn van de mormonen...
Of vergis ik me (opnieuw)...
Ik zie het verband niet
St Germain Tourist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2011, 17:49   #42
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
Als ik dit oppervlakkig lees dan zou ik denken dat de voorstanders van de liberalisering van het druggebruik geestelijk familie zijn van de mormonen...
Of vergis ik me (opnieuw)...
U vergist zich, maar dat is blijkbaar een gewoonte van u. In het eerste leerjaar kreeg u begrijpend lezen, misschien tijd om dat eens te hernemen.
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2011, 19:30   #43
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Wel een beetje egoistisch van perse kleinkinderen te willen ?

Je kan ook een zoon of dochter hebben die daar niet van moeten weten en toch hetro zijn.
Jij hebt een mening en een wil en jouw kinderen ook.

Ik respecteer hun mening, maar dat zal die van mij niet veranderen. Ruzie niet, teleurgesteld ja.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2011, 19:37   #44
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Jij hebt een mening en een wil en jouw kinderen ook.

Ik respecteer hun mening, maar dat zal die van mij niet veranderen. Ruzie niet, teleurgesteld ja.
Ik vind het altijd spijtig wanneer ouders zo'n druk en grote verwachtingen op hun kinderen leggen.
Eigenlijk staat een mens alleen in het leven - mensen die het gevoel hebben onvoorwaardelijk geliefd te worden door hun ouders hebben een behoorlijke streep voor op geluksniveau. Weten dat je een teleurstelling bent voor je ouders is behoorlijk pijnlijk.
Als je dan toch kinderen maakt omdat ze jouw verwachtingen moeten inlossen, zorg er dan tenminste voor dat je er een stuk of 3 of meer maakt, dan moet die ene die graag zijn/haar eigen pad volgt niet gedrukt gaan onder de last je daarbij geen kleinkinderen of een "normaal gezin" te schenken.
Oud 7 juni 2011, 19:40   #45
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Ik vind het altijd spijtig wanneer ouders zo'n druk en grote verwachtingen op hun kinderen leggen.
Eigenlijk staat een mens alleen in het leven - mensen die het gevoel hebben onvoorwaardelijk geliefd te worden door hun ouders hebben een behoorlijke streep voor op geluksniveau. Weten dat je een teleurstelling bent voor je ouders is behoorlijk pijnlijk.
Als je dan toch kinderen maakt omdat ze jouw verwachtingen moeten inlossen, zorg er dan tenminste voor dat je er een stuk of 3 of meer maakt, dan moet die ene die graag zijn/haar eigen pad volgt niet gedrukt gaan onder de last je daarbij geen kleinkinderen of een "normaal gezin" te schenken.
Ik geloof dat eerlijk zijn in het leven een belangrijke waarde is. Tegen jezelf, en tegen je familie/vrienden.

Sorry, maar dit is hoe ik me voel over dit onderwerp.
Oud 7 juni 2011, 19:41   #46
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik geloof dat eerlijk zijn in het leven een belangrijke waarde is. Tegen jezelf, en tegen je familie/vrienden.

Sorry, maar dit is hoe ik me voel over dit onderwerp.
Je kan er ook voor kiezen geen kinderen te hebben dan.
Oud 7 juni 2011, 20:15   #47
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Je kan er ook voor kiezen geen kinderen te hebben dan.
Ik zal dan maar hopen op een beetje geluk he.

Ik denk trouwens niet dat ik in de minderheid ben met deze gedachte. Maar zoals velen zullen we wel bijdraaien....
Oud 7 juni 2011, 20:21   #48
Tavek
Banneling

Standaard

Ohja, ik ben geen homofoob, zeker niet, maar is het nu zo abnormaal om een beetje teleurgesteld te zijn als je dochter met een vrouw naar huis komt ?
Oud 7 juni 2011, 20:30   #49
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ohja, ik ben geen homofoob, zeker niet, maar is het nu zo abnormaal om een beetje teleurgesteld te zijn als je dochter met een vrouw naar huis komt ?
Ik reageerde op het kinderen krijgen. Een holebi kan nog steeds kinderen krijgen. Daarom wil die dat nog niet. Of misschien kan het toch niet, wegens onvruchtbaar. Zoals een hetero misschien wel eens geen kinderen wil, of geen kinderen kan krijgen, of geen partner heeft. Ik ken zelf iemand die nooit geen kinderen heeft gehad. Ze waren aan het 'proberen' toen haar partner overleed. Toen ze uiteindelijk een nieuwe partner had, was ze helaas al geopereerd moeten worden en bijgevolg steriel. Haar ouders hebben er vroeger altijd vol vreugde naar uitgekeken om kleinkinderen van haar te krijgen en haar op het hart gedrukt dat zij de enige kans was op kleinkinderen (wegens geen broers of zussen). Wees gerust, dat blijft hangen nadat zowat alles wat je wou fout loopt. Na een paar jaar psychiatrie in en psychiatrie uit en een zelfmoordpoging gaat het wat beter - ze heeft wel gebroken met haar ouders ondertussen.
Oud 7 juni 2011, 20:30   #50
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Uiteraard is dat normaal, maar dat teleurgesteld zijn is nog altijd geen reden tot discriminerende wetten.
Oud 7 juni 2011, 20:43   #51
St Germain Tourist
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
Uiteraard is dat normaal, maar dat teleurgesteld zijn is nog altijd geen reden tot discriminerende wetten.
Wat voor discriminerende wetten heeft Tavek voorgesteld ?
Oud 7 juni 2011, 20:57   #52
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door St Germain Tourist Bekijk bericht
Wat voor discriminerende wetten heeft Tavek voorgesteld ?
Huwelijk tussen 2 mensen verbieden omdat ze niet tot de meerderheid behoren.
Oud 7 juni 2011, 20:58   #53
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Niks te wetten. Laat mensen vrij. Maar probeer niet iemands gevoelens te controleren.
Oud 7 juni 2011, 20:58   #54
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Huwelijk tussen 2 mensen verbieden omdat ze niet tot de meerderheid behoren.
Ik denk dat je mijn comments in de homo threads eens moet lezen
Oud 7 juni 2011, 21:01   #55
St Germain Tourist
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Ik denk dat je mijn comments in de homo threads eens moet lezen
Achja, ik ben daar ook op tegen en hij noemt dat ook discriminerend.
Over wat precies discriminatie is of niet verschillen mensen van mening.
Oud 7 juni 2011, 21:20   #56
regenboog
Schepen

regenboog's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Hoezo?
Een probleem is het niet, ik weet het ook. Zelfs een homozoon kan altijd een kind bij een vrouw kopen ergens in een arm land, dus een kleinkind zal je ook al hebben.
Maar een klavertje vier is het ook niet Leuk is anders.

Als al mijn kinderen (tenzij er meer zijn natuurlijk) homoseksueel zou blijken te zijn, dan is het precies een kleine hint van de moeder natuur: uw genen kunnen we hier best missen hoor...
Nee, serieus, hoe zou dat komen, denkt u? Ik heb ergens gelezen over vier homo's in een gezin, da's pas leuk
Je kunt daar natuurlijk een statement van maken, van een nood een deugd, zoals u dat doet. De beste strategie, u hebt gelijk
regenboog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2011, 21:28   #57
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door St Germain Tourist Bekijk bericht
Achja, ik ben daar ook op tegen en hij noemt dat ook discriminerend.
Over wat precies discriminatie is of niet verschillen mensen van mening.
Discrimineren komt neer op het verbieden van bepaalde dingen omdat de persoon in kwestie door de discriminerende als "anders" bestempeld wordt. In de geschiedenis heeft dat verschillende vormen gehad: religie, afkomst, geslacht en leeftijd. In deze thread discrimineert u op basis van geaardheid. Homohuwelijk verbieden staat ethisch gelijk aan huwelijk tussen blanke en zwarte verbieden.

Er zijn verschillen in de maatschappij, dat ontken ik niet. Maar ondanks de verschillende kenmerken die we ieder hebben, moeten we dezelfde keuzes krijgen in het leven. Ik wil trouwen met iemand die ik graag zie, het geslacht van die persoon is irrelevant in mijn zoektocht naar geluk dmv het huwelijk.
Oud 7 juni 2011, 21:32   #58
St Germain Tourist
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Discrimineren komt neer op het verbieden van bepaalde dingen omdat de persoon in kwestie door de discriminerende als "anders" bestempeld wordt. In de geschiedenis heeft dat verschillende vormen gehad: religie, afkomst, geslacht en leeftijd. In deze thread discrimineert u op basis van geaardheid. Homohuwelijk verbieden staat ethisch gelijk aan huwelijk tussen blanke en zwarte verbieden.

Er zijn verschillen in de maatschappij, dat ontken ik niet. Maar ondanks de verschillende kenmerken die we ieder hebben, moeten we dezelfde keuzes krijgen in het leven. Ik wil trouwen met iemand die ik graag zie, het geslacht van die persoon is irrelevant in mijn zoektocht naar geluk dmv het huwelijk.
Ik moet toegeven dat je een klein beetje gelijk hebt Maar homoseksuelen verschillen nu eenmaal van heteroseksuelen. Het is waar dat ze met het huwelijk geen schade toebrengen aan de maatschappij, maar het huwelijk zelf wordt toch een beetje gedegradeerd vind ik. Het stelt qua symboliek al minder en minder voor, en met het toestaan van het homohuwelijk is dat nog erger geworden. De maatschappij van tegenwoordig ziet het nu vooral als een contract, en niet meer als een symbool.

Laatst gewijzigd door St Germain Tourist : 7 juni 2011 om 21:32.
Oud 7 juni 2011, 21:34   #59
regenboog
Schepen

regenboog's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik wil trouwen met iemand die ik graag zie, het geslacht van die persoon is irrelevant in mijn zoektocht naar geluk dmv het huwelijk.
Huwelijk heeft helemaal niets te maken met 'zoektocht naar geluk'. Geluk vind je zonder huwelijk.
regenboog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2011, 21:38   #60
St Germain Tourist
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door regenboog Bekijk bericht
Huwelijk heeft helemaal niets te maken met 'zoektocht naar geluk'. Geluk vind je zonder huwelijk.
Ik heb me altijd al verbaast dat sommige mensen zeggen dat ze gelukkig worden door een 'huwelijk'. Een paar homo's zeggen dat ze niet gelukkig kunnen zijn zonder dat
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be