![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Wat als mijn kind ho/le/bi is? | |||
Ik zal het aanvaarden / Ik heb het aanvaard; ook al is het pijnlijk voor mij. |
![]() ![]() ![]() |
7 | 20,00% |
Ik zal het aanvaarden / Ik heb het aanvaard; en het is helemaal niet pijnlijk voor mij. |
![]() ![]() ![]() |
15 | 42,86% |
Ik zal het aanvaarden / Mijn kind moet gelukkig zijn. |
![]() ![]() ![]() |
10 | 28,57% |
Ik kan het aanvaarden, maar het is en blijft mijn schuld. |
![]() ![]() ![]() |
1 | 2,86% |
Ik kan/zal het niet aanvaarden, ook al is het mijn schuld. |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Ik kan/zal het niet aanvaarden, en het is mijn schuld niet. |
![]() ![]() ![]() |
2 | 5,71% |
Dan is hij/zij mijn kind niet. |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Aantal stemmers: 35. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Burgemeester
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Minister-President
|
![]() U vergist zich, maar dat is blijkbaar een gewoonte van u. In het eerste leerjaar kreeg u begrijpend lezen, misschien tijd om dat eens te hernemen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik respecteer hun mening, maar dat zal die van mij niet veranderen. Ruzie niet, teleurgesteld ja. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eigenlijk staat een mens alleen in het leven - mensen die het gevoel hebben onvoorwaardelijk geliefd te worden door hun ouders hebben een behoorlijke streep voor op geluksniveau. Weten dat je een teleurstelling bent voor je ouders is behoorlijk pijnlijk. Als je dan toch kinderen maakt omdat ze jouw verwachtingen moeten inlossen, zorg er dan tenminste voor dat je er een stuk of 3 of meer maakt, dan moet die ene die graag zijn/haar eigen pad volgt niet gedrukt gaan onder de last je daarbij geen kleinkinderen of een "normaal gezin" te schenken.
![]() |
![]() |
#45 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Sorry, maar dit is hoe ik me voel over dit onderwerp. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je kan er ook voor kiezen geen kinderen te hebben dan.
![]() |
#47 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Banneling
|
![]() Ohja, ik ben geen homofoob, zeker niet, maar is het nu zo abnormaal om een beetje teleurgesteld te zijn als je dochter met een vrouw naar huis komt ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik reageerde op het kinderen krijgen. Een holebi kan nog steeds kinderen krijgen. Daarom wil die dat nog niet. Of misschien kan het toch niet, wegens onvruchtbaar. Zoals een hetero misschien wel eens geen kinderen wil, of geen kinderen kan krijgen, of geen partner heeft. Ik ken zelf iemand die nooit geen kinderen heeft gehad. Ze waren aan het 'proberen' toen haar partner overleed. Toen ze uiteindelijk een nieuwe partner had, was ze helaas al geopereerd moeten worden en bijgevolg steriel. Haar ouders hebben er vroeger altijd vol vreugde naar uitgekeken om kleinkinderen van haar te krijgen en haar op het hart gedrukt dat zij de enige kans was op kleinkinderen (wegens geen broers of zussen). Wees gerust, dat blijft hangen nadat zowat alles wat je wou fout loopt. Na een paar jaar psychiatrie in en psychiatrie uit en een zelfmoordpoging gaat het wat beter - ze heeft wel gebroken met haar ouders ondertussen.
![]() |
#50 |
Minister-President
|
![]() Uiteraard is dat normaal, maar dat teleurgesteld zijn is nog altijd geen reden tot discriminerende wetten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Burgemeester
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Minister-President
|
![]() Huwelijk tussen 2 mensen verbieden omdat ze niet tot de meerderheid behoren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Burgemeester
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Schepen
|
![]() Een probleem is het niet, ik weet het ook. Zelfs een homozoon kan altijd een kind bij een vrouw kopen ergens in een arm land, dus een kleinkind zal je ook al hebben.
Maar een klavertje vier is het ook niet ![]() Als al mijn kinderen (tenzij er meer zijn natuurlijk) homoseksueel zou blijken te zijn, dan is het precies een kleine hint van de moeder natuur: uw genen kunnen we hier best missen hoor... Nee, serieus, hoe zou dat komen, denkt u? Ik heb ergens gelezen over vier homo's in een gezin, da's pas leuk ![]() Je kunt daar natuurlijk een statement van maken, van een nood een deugd, zoals u dat doet. De beste strategie, u hebt gelijk ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Er zijn verschillen in de maatschappij, dat ontken ik niet. Maar ondanks de verschillende kenmerken die we ieder hebben, moeten we dezelfde keuzes krijgen in het leven. Ik wil trouwen met iemand die ik graag zie, het geslacht van die persoon is irrelevant in mijn zoektocht naar geluk dmv het huwelijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door St Germain Tourist : 7 juni 2011 om 21:32. |
|
![]() |
![]() |