Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 8 juni 2011, 12:15   #41
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Salvadorii's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
U beschouwt dus Franstaligen als parasieten? De maskers vallen en uw gratis afkeer tegenover Franstaligen is meer dan duidelijk.
Wat noemt gij iemand die 3000 euro per jaar van een ander opslorpt, en alleen vijandigheid in de plaats geeft?
Oud 8 juni 2011, 12:16   #42
Fj9lnir
Gouverneur

Fj9lnir's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salvadorii Bekijk bericht
Een parasiet hoeft zich natuurlijk weinig zorgen te maken...

Daar ben ik niet zo zeker van. Ik heb momenteel ne parasiet en na enkele maanden antibiotika vecht die momenteel toch wel (hopelijk) zijne laatsten doodsstrijd uit zenne.

Een paar kuren van 15x2/dag BDW-pillekes gedurende een half jaar zou dat genoeg zijn?
Fj9lnir is offline  
Oud 8 juni 2011, 12:18   #43
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Ter attentie van de "bons Belges" onder ons:

"La cigale, ayant chanté
Tout l'été,
Se trouva fort dépourvue
Quand la bise fut venue
Pas un seul petit morceau
De mouche ou de vermisseau.
Elle alla crier famine
Chez la fourmi sa voisine,
La priant de lui prêter
Quelque grain pour subsister
Jusqu'�* la saison nouvelle.
«Je vous paierai,» lui dit-elle,
«Avant l'oût, foi d'animal,
Intérêt et principal.»
La fourmi n'est pas prêteuse;
C'est l�* son moindre défaut.
«Que faisiez-vous au temps chaud ?»
Dit-elle �* cette emprunteuse.
«Nuit et jour �* tout venant
Je chantais, ne vous déplaise.
- Vous chantiez ? j'en suis fort aise.
Eh bien : dansez maintenant."

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline  
Oud 8 juni 2011, 12:20   #44
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salvadorii Bekijk bericht
Wat noemt gij iemand die 3000 euro per jaar van een ander opslorpt, en alleen vijandigheid in de plaats geeft?
We leven nog steeds in België, dat u het wil of niet. Het is dus logisch dat er solidariteit en transfers tussen gemeenschappen bestaan, als men dit in een Belgisch kader bekijkt. Het is dus logisch dat de rijkere regio - Vlaanderen - de armere regio - Wallonië - helpt. Waar ziet u vijandigheid? Ik zie die in de domme uitspraken van Van Aelst die enkel en alleen gedwongen confrontratie met Franstaligen verdient, en dit zelfs als hij niet meer met Franstaligen wil spreken.
Everytime is offline  
Oud 8 juni 2011, 12:20   #45
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fj9lnir Bekijk bericht
Daar ben ik niet zo zeker van. Ik heb momenteel ne parasiet en na enkele maanden antibiotika vecht die momenteel toch wel (hopelijk) zijne laatsten doodsstrijd uit zenne.

Een paar kuren van 15x2/dag BDW-pillekes gedurende een half jaar zou dat genoeg zijn?
Oud 8 juni 2011, 12:26   #46
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
We leven nog steeds in België, dat u het wil of niet. Het is dus logisch dat er solidariteit en transfers tussen gemeenschappen bestaan, als men dit in een Belgisch kader bekijkt. Het is dus logisch dat de rijkere regio - Vlaanderen - de armere regio - Wallonië - helpt. Waar ziet u vijandigheid? Ik zie die in de domme uitspraken van Van Aelst die enkel en alleen gedwongen confrontratie met Franstaligen verdient, en dit zelfs als hij niet meer met Franstaligen wil spreken.
bwa, het opeisen van grondgebied vind ik toch vrij vijandig hoor.

ook het onstatief weigeren om Nederlands te leren als federaal minister, kan je als vijandig beschouwen.
Oud 8 juni 2011, 12:28   #47
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Grondgebied van Vlaanderen eisen is voor u geen vijandigheid?

Trouwens, waarom geldt die solidariteit slechts in 1 richting en niet toen Wallonie rijker was dan Vlaanderen? U weet toch dat zelfs toen de transfers van noord naar zuid gingen hé?

De franstalige vijandelijkheid is bijna met geen pen te beschrijven, of is het niet vijandig om de Vlamingen op continue basis te vergelijken met nazis, Mladic, etc etc...

Is het niet vijandig om de middenvinger op te steken naar mensen die het niet met u eens zijn.

Is het niet vijandig om compromisteksten naar de vuilnisbak te verwijzen alvorens je hem gelezen hebt?

Ga toch ergens anders heen met uw fabeltjes als zouden de franstaligen niet wakker liggen van wat er in Vlaanderen gebeurt.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 8 juni 2011, 12:55   #48
Nyquist
Minister-President

Nyquist's schermafbeelding

Standaard

"Wallonië heeft geen lessen te krijgen van Voka. Dat stelt Waals minister van Begroting André Antoine intussen [..]. Zo had De Bruyckere het over een Waals primair tekort van 6 miljard euro. Het gaat echter niet om reële cijfers, maar om het primair tekort in geval van een splitsing van het land. In werkelijkheid bedroeg het primair deficit vorig jaar 210 miljoen euro, preciseert Antoine."
Dit bleef me bij. Zijn antwoord is in weze: "Jamaar, als ge daar het geld dat we via transfers krijgen van aftrekt, is het veel minder."

Tja, dat was nu wel min of meer het punt, meneer de minister. Misschien toch nog een klein lesje van toepassing?
Nyquist is offline  
Oud 8 juni 2011, 13:05   #49
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
bwa, het opeisen van grondgebied vind ik toch vrij vijandig hoor.

ook het onstatief weigeren om Nederlands te leren als federaal minister, kan je als vijandig beschouwen.
We vullen aan:
een wet die door een meerderheid gestemd wordt in het parlement, tegenhouden door juridische spitstechnologie, namelijk het fijntjes alle Franstalige en Duitstalige deelparlementen, mooi na mekaar, een belangenconflict in te laten roepen ...

We zouden ook eens moeten vragen aan kleine Croo, hoe hij het precies zou verwoorden met één term, waarom hij precies de stekker uit de regering getrokken heeft.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 8 juni 2011, 13:13   #50
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
...

De franstalige vijandelijkheid is bijna met geen pen te beschrijven, of is het niet vijandig om de Vlamingen op continue basis te vergelijken met nazis, Mladic, etc etc...
De lezerscommentaren bij dit artikel http://www.lalibre.be/actu/belgique/...a-chambre.html lonen alvast wéér de moeite.

Ik geef toe dat ik erg benieuwd ben naar wat er zoal zal worden geschreven op het ogenblik dat naast mevrouw Sminate ook mevrouw Mbungu-Dinkueno voor de N-VA in het parlement mag zetelen en spreken.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline  
Oud 8 juni 2011, 13:35   #51
poekieJ
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Reactie van gecomplexeerde Vlaming, dat verbaast me niet. Franstaligen verliezen hun tijd niet met zo'n brol en nemen meer het leven op de positieve kant.
Ik vond je vroeger eigenlijk een min of meer genuanceerde poster die niet blindelings media zoals le soir en RTBF achterna liep. Aan uw, soms ronduit beledigende, reacties is het alleszins niet meer te merken. Ik vind persoonlijk zelfs dat de kwaliteit van je Nederlands erop achteruit gaat. Het gebruiken van meer dan 23 woorden wil nog wel eens helpen om uw Nederlands te onderhouden.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime
De meeste Franstaligen lachen met uw spel en gaan nog steeds evenveel naar Vlaanderen als vroeger zonder zich af te vragen wat de Vlamingen van hen denken. Bent u het meer dan beu met de Franstaligen? Pech voor u maar dit is niet het probleem van de Franstaligen.
Citaat:
Welke realiteitszin? Als Vlamingen �* la Van Aelst het meer dan beu met de Franstaligen zijn, is dit enkel en alleen hun probleem.
Citaat:
Voor uw informatie, had de RTBF Van Aelst uitgenodigd op hun debat maar heeft Van Aelst geweigerd te komen. In dit geval en met wat Van Aelst over de Franstaligen zei, geloof ik de RTBF 100%. Wat Van Aelst in feit verdient, is een gedwongen confrontatie tussen hem en Franstaligen en dit zelfs als hij niet meer met Franstaligen wil spreken. Zou hij niet op zijn gemak zijn? Pech voor hem maar dat zou niet het probleem van de Franstaligen zijn!

Citaat:
Vergelijk niet wat lezers zeggen en wat de meeste Franstaligen zeggen. De meeste Franstaligen lachen met uw brol, gaan evenveel naar Vlaanderen als vroeger en letten niet op met wat Vlamingen van hen denken. Bent u het beu met Franstaligen? Pech voor u maar dit is niet het probleem van de Franstaligen!
Citaat:
Nu, wat Van Aelst betreft, is de man gewoon, zoals hij zelfs zei,"gefrustreerd, verbitterd en vermoeid". Ik zou ook "zielig" toevoegen. Dat veel Vlamingen, zoals hij, Franstaligen helemaal niet graag hebben, is enkel en alleen het probleem van de Vlamingen.

Citaat:
Die zever over Brussel doet me meer lachen dan iets anders. Dat Vlamingen zoals u het moeilijk hebben met het feit dat het Frans zo belangrijk in Brussel is, is enkel en alleen uw probleem. Franstalige Brusselaars zien helemaal geen probleem met het huidige Brussel en u kan nog heel lang wachten voordat Brussel "terug Vlaams" wordt.
Citaat:
Helemaal niet! Ik wens helemaal geen oorlogstoestanden en ik lach trouwens meer met uw spel dan iets anders. Wat ik bedoel, is dat Vlamingen geen andere keuze hebben dan de Franstaligen in Vlaanderen te accepteren, wat ze van hen mogen denken.

Citaat:
De meeste Franstaligen die in Vlaanderen wonen, passen zich aan en u weet het zeer goed. Wat de Vlamingen �* la Van Aelst stoort, is gewoon het feit dat veel Franstaligen in Vlaanderen komen wonen. Misschien zou heel Vlaanderen veel meer Franstaligen dan Vlamingen moeten tellen opdat zo'n Vlamingen begrijpen dat hun spel tot niets leidt, wie weet............

Citaat:
Missionarisgevoel is misschien een overdreven woord maar om de Vlamingen te laten begrijpen dat hun brol op niets trekt. Steeds meer Franstaligen blijven inderdaad naar Vlaanderen gaan en het kan hen helemaal niet schelen wat de Vlamingen van hen mogen denken.

Laatst gewijzigd door poekieJ : 8 juni 2011 om 13:36.
poekieJ is offline  
Oud 8 juni 2011, 13:37   #52
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door poekieJ Bekijk bericht
Ik vond je vroeger eigenlijk een min of meer genuanceerde poster die niet blindelings media zoals le soir en RTBF achterna liep. Aan uw, soms ronduit beledigende, reacties is het alleszins niet meer te merken. Ik vind persoonlijk zelfs dat de kwaliteit van je Nederlands erop achteruit gaat. Het gebruiken van meer dan 23 woorden wil nog wel eens helpen om uw Nederlands te onderhouden.
Als ik het goed begrijp, is het dus allemaal niet het probleem van de Franstaligen. Klopt dat?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 8 juni 2011, 13:41   #53
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Als ik het goed begrijp, is het dus allemaal niet het probleem van de Franstaligen. Klopt dat?

Inderdaad, volgens de franstaligen is er klaarblijkelijk geen probleem. Alles loopt op wieltjes. De aanbevelingen van de EU zijn pure nonsens en de heropleving van de Waalse economie is volop bezig. Jaja, de grote Franstalige Belgische staat fleurt helemaal op en staat aan de vooravond van een glorieuze francofone toekomst! HEIL ELIO!
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 8 juni 2011, 14:24   #54
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

En het kan wel eens het probleem van de Franstaligen worden als dat geldezeltje uit het noorden er niet meer is.

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Nebur is offline  
Oud 8 juni 2011, 14:28   #55
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nebur Bekijk bericht
En het kan wel eens het probleem van de Franstaligen worden als dat geldezeltje uit het noorden er niet meer is.
Maar, neen, gij! Dan komt de grote Franse broer toch ter hulp zeker! Die helpt in een wip dat gat opvullen! Ze moeten echt geen schrik hebben: Parijs zal solidair zijn met hun taalgenoten. En het potverteren zal gewoon kunnen verdergaan. *proest*

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 8 juni 2011, 14:32   #56
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Maar, neen, gij! Dan komt de grote Franse broer toch ter hulp zeker! Die helpt in een wip dat gat opvullen! Ze moeten echt geen schrik hebben: Parijs zal solidair zijn met hun taalgenoten. En het potverteren zal gewoon kunnen verdergaan. *proest*
'Le Nord' is nu al zo geliefd in Frankrijk, dat komt wel goed!

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Nebur is offline  
Oud 8 juni 2011, 19:15   #57
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Reactie van gecomplexeerde Vlaming, dat verbaast me niet. Franstaligen verliezen hun tijd niet met zo'n brol en nemen meer het leven op de positieve kant.
Neen, natuurlijk niet. Mentaal zitten jullie met een PIGS-mentaliteit opgescheept. Komt erop neer dat jullie het doodnormaal vinden dat anderen opdraaien voor het feit dat jullie krampachtig pogen vér boven jullie stand te leven. Continuez a danser, mon cher. Mais, c'est votre dernier tango.
Oud 8 juni 2011, 19:20   #58
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zeker. Maar die solidariteit moet dan 1) transparant zijn. En dat is het op dit ogenblik allesbehalve. In tegenstelling tot de situatie in Duitsland. 2) Voorwaardelijk en resultaatgebonden zijn. M.a.w. jullie moeten verantwoording afleggen over de besteding van de transfers. Dat gebeurt ook nog steeds niet. Integendeel, jullie zijn doodsbang van responsabilizering.
Oud 8 juni 2011, 19:20   #59
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Grondgebied van Vlaanderen eisen is voor u geen vijandigheid?

Trouwens, waarom geldt die solidariteit slechts in 1 richting en niet toen Wallonie rijker was dan Vlaanderen? U weet toch dat zelfs toen de transfers van noord naar zuid gingen hé?

Is het niet vijandig om de middenvinger op te steken naar mensen die het niet met u eens zijn.

Is het niet vijandig om compromisteksten naar de vuilnisbak te verwijzen alvorens je hem gelezen hebt?

Ga toch ergens anders heen met uw fabeltjes als zouden de franstaligen niet wakker liggen van wat er in Vlaanderen gebeurt.
De hoofdstad van Vlaanderen ligt dus niet op Vlaams grondgebied? Interessant.

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 8 juni 2011 om 19:21.
solidarnosc is offline  
Oud 8 juni 2011, 19:23   #60
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Gij vindt dat logisch - ik vind dat parasietisme.
Vijandigheid? FDF, Le Soir, FR internet fora, alle FR partijen die ons grondgebied willen anschlussen, de taalwetten die niet nageleefd worden in BRU en in de zes, Peumans die in elkaar geramt wordt omdat hij N-VAer is ... en zo kan ik nog een hele tijd doorgaan.

Noot: Vic Van Aelst is een held die de waarheid spreekt

Laatst gewijzigd door Salvadorii : 8 juni 2011 om 19:24.
Salvadorii is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be