Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 12 juni 2011, 18:46   #41
respublica
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
't ja, we geraken dat zo stilaan gewoon. Er wordt vanalles georganizeerd om Belgie te redden door zogezegde "gewone burgers", en iedere keer weer blijkt dat we achteraf zijn bedrogen door mensen uit steeds dezelfde hoek: PVDA en SP.A jongerenbeweging. Die denken met hun 10% van de Vlaamse kiezers dat ze de "gewone burger" zijn.
Goed gezegd fonne!
En de media trappen er opzettelijk per ongeluk altijd in en noemen de acties 'burgerinitiatieven' van 'de man in de straat.'
respublica is offline  
Oud 12 juni 2011, 18:56   #42
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Salvadorii's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Wel ik heb me bedacht, ik ga je niet negeren. Ik ga nauwgezet elke misstap die je pleegt op dit forum opvolgen en er voor zorgen dat je hier zo snel mogelijk verbannen wordt want je aanhoudend persoonlijk gebash tegen mij wil ik niet onbestraft laten.
Wees maar zeker dat je in mij een gevaarlijke vijand hebt gevonden.
lol, all hat, no cattle
Oud 12 juni 2011, 19:02   #43
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door respublica Bekijk bericht
Goed gezegd fonne!
En de media trappen er opzettelijk per ongeluk altijd in en noemen de acties 'burgerinitiatieven' van 'de man in de straat.'
Als de bazen op de media zelf PVDA zijn, dan is het wel makkelijk om de boel te belazeren. Al goed dat het niet om een degelijke partij gaat of het zou nog echt effect kunnen hebben. Voorlopig heeft alle negatieve commentaar alleen maar winst opgeleverd, wat het tegengestelde is van hun oogmerk. How stupid can you get? Een ezel en die steen enzo
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 12 juni 2011, 19:15   #44
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Doet o.a. Sinardet geen lampje branden? Blijkbaar bij iedereen behalve... tja.
een bewijs van neutraliteit;
hij bekijkt de 2 kanten van de taalgrens en zegt heel vaak zinnige dingen.
Hij geeft ook zowel in VL als in FR-BE les.
Blijft dus niet onder de kerktoren zoals BDW die zelden of nooit in contact met met de Waal in de straat.
azert is offline  
Oud 12 juni 2011, 19:22   #45
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Je zou eigenlijk eens aan zelfonderzoek moeten doen. In een deel van je boodschappen klaag je het gebrek aan democratie aan in België, en doe je je voor als "vlaming". Als het dan over je extra rode gedachtengoed gaat of over je oranje gedachtengoed, laat je duidelijk blijken uit je boodschappen dat de democratie je kan gestolen worden en je die ideeën wel wil opdringen zonder democratische besluitvorming.

Wie is er hier dan een klootzak en een tweezak?
Geef eens een voorbeeld van waar ik ideeën wil opdringen zonder democratische besluitvorming?

Het tegendeel is waar: ik vraag niet anders da directe democratie en het recht van burgers zich rechtstreeks te mengen in de besluitvorming. Graag een referendum over de oorlog in Libië, over de cadeaus aan de banksector, over het lidmaatschap in de EU, over de invoering van de euro, ...
Oud 12 juni 2011, 19:29   #46
Bokkenreyder

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
Blijft dus niet onder de kerktoren zoals BDW die zelden of nooit in contact met met de Waal in de straat.
*Lachbui om niet meer van te bekomen* STOP STOP STOP!!! Hahahahahaha

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:

Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 12 juni 2011 om 19:29.
Bokkenreyder is offline  
Oud 12 juni 2011, 19:31   #47
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Hij komt zelfs in contact met de ondernemers in Wallonië en weet je wet?? ... Ze geven hem nog allemaal gelijk!

Citaat:
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 12 juni 2011, 19:37   #48
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vanuit Belgische invalshoek zegt Sinardet inderdaad zinnige dingen, zinniger dan de praat van de doorsnee Belgicist.
Er is wel een groot probleem: de Belgische invalshoek zelf is een totale mislukking geworden.
Oud 12 juni 2011, 19:37   #49
EddyBal

Standaard

Citaat:
Geef eens een voorbeeld van waar ik ideeën wil opdringen zonder democratische besluitvorming?

Het tegendeel is waar: ik vraag niet anders da directe democratie en het recht van burgers zich rechtstreeks te mengen in de besluitvorming. Graag een referendum over de oorlog in Libië, over de cadeaus aan de banksector, over het lidmaatschap in de EU, over de invoering van de euro, ...
Ah, maar dat is nu net wat ik bedoel. Op DIE punten wil je je graag mengen en wil je graag de democratische troef spelen. Ik zal op zoek gaan (maar zoals jij goed weet is de zoekfuntie van dit forum kaduk en moet je langs google) naar je uitspraken over zelfs met geweld je wil op te leggen. Minstens door insinuatie. Ik denk dat je wel weet waarover ik spreek. Je hebt je laten verleiden tot uitspraken die niet bepaald democratisch waren.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 12 juni 2011, 19:38   #50
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ah, maar dat is nu net wat ik bedoel. Op DIE punten wil je je graag mengen en wil je graag de democratische troef spelen. Ik zal op zoek gaan (maar zoals jij goed weet is de zoekfuntie van dit forum kaduk en moet je langs google) naar je uitspraken over zelfs met geweld je wil op te leggen. Minstens door insinuatie. Ik denk dat je wel weet waarover ik spreek. Je hebt je laten verleiden tot uitspraken die niet bepaald democratisch waren.
toon ze maar.
Pelgrim is offline  
Oud 12 juni 2011, 19:40   #51
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hij komt zelfs in contact met de ondernemers in Wallonië en weet je wet?? ... Ze geven hem nog allemaal gelijk!
zijn ondernemers de Waalse Jean-met-de pet?

Hij ziet enkel deze kerels omdat ze even rechts zijn als BDW.
azert is offline  
Oud 12 juni 2011, 19:42   #52
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
zijn ondernemers de Waalse Jean-met-de pet?

Hij ziet enkel deze kerels omdat ze even rechts zijn als BDW.
Wat gaat Wallonië zonder zijn werkgevers doen? Nog meer geld 'lenen' bij hun noorderburen?

Citaat:

Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 12 juni 2011 om 19:43.
Bokkenreyder is offline  
Oud 12 juni 2011, 19:42   #53
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vanuit Belgische invalshoek zegt Sinardet inderdaad zinnige dingen, zinniger dan de praat van de doorsnee Belgicist.
Er is wel een groot probleem: de Belgische invalshoek zelf is een totale mislukking geworden.
in een stuk van nog niet zolang geleden ging het over het feit dat alles zogezegd altijd VL tegen FR is;
maar hij gaf verschillende voorbeelden van een links-rechts tegenstelling.

Maar als de media voortdurend het accent leggen op VL tegen FR; dan beginnen de mensen dat op den duur te geloven.
azert is offline  
Oud 12 juni 2011, 19:42   #54
EddyBal

Standaard

Citaat:
SInardet zou zinnige dingen zeggen, als zijn vooronderstelling over de wil van de Franstaligen zouden kloppen. Het is duidelijk dat hij langs Waalse kant al zeker, NIET met de gewone mens in de straat in contact komt, maar enkel met zijn studenten. Héél soms maakt hij rake opmerkingen, maar die zijn zeldzaam.

Ik heb zo een dubbel gevoel bij die man. Eén zin lijkt hij normale dingen te verkondigen, om in de volgende complete bullshit uit zijn mouw te schudden.
EddyBal is offline  
Oud 12 juni 2011, 19:44   #55
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
War gaat Wallonië zonder zijn werkgevers doen? Nog meer geld 'lenen' bij hun noorderburen?
zoals gezegd: het is eerder rechts tegen links in BE.
Di Rupo wil de rechtse recepten niet van BDW.

De werkgevers zijn zoals BDW erg voor het beperken van "den dop".
maar is Ned is dat zo; maar daar zien ze nu dat veel mensen die niet aan de slag kunnen; ziek worden en door de ziekteverzekering moeten betaald worden.
azert is offline  
Oud 12 juni 2011, 19:45   #56
EddyBal

Standaard

Citaat:
in een stuk van nog niet zolang geleden ging het over het feit dat alles zogezegd altijd VL tegen FR is;

Maar als de media voortdurend het accent leggen op VL tegen FR; dan beginnen de mensen dat op den duur te geloven.
Het is toch een combinatie van diverse factoren, maar het is normaal dat enkel de hoofdstromen worden aangeduid. Anders word de zaak te ingewikkeld om aan de kiezers te vertellen. En de media... tja... die zoeken sensatie he. Zij zijn zeker mede schuldig aan de "vijandige" toestanden van vandaag.
EddyBal is offline  
Oud 12 juni 2011, 19:46   #57
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
SInardet zou zinnige dingen zeggen, als zijn vooronderstelling over de wil van de Franstaligen zouden kloppen. Het is duidelijk dat hij langs Waalse kant al zeker, NIET met de gewone mens in de straat in contact komt, maar enkel met zijn studenten. Héél soms maakt hij rake opmerkingen, maar die zijn zeldzaam.

Ik heb zo een dubbel gevoel bij die man. Eén zin lijkt hij normale dingen te verkondigen, om in de volgende complete bullshit uit zijn mouw te schudden.
Verstrooide prof of al het begin van Alzheimer (waarme ik de mensen die daar problemen mee hebben niet wil beledigen)?

Citaat:
Bokkenreyder is offline  
Oud 12 juni 2011, 19:47   #58
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

De twee lopen door elkaar. Ontkennen dat er een communautair probleem is is even dom als ontkennen dat er een links-rechts tegenstelling is. Beiden zullen trouwens alleen maar intenser worden. Omdat het neoliberalisme én de Belgische staat hopeloos achterhaald zijn.
Pelgrim is offline  
Oud 12 juni 2011, 19:53   #59
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Klopt, na verkiezingen wordt alles simpeler en gemakkelijker.
We zijn het eens.

Er wordt nu teveel getwijfeld of de uitslag van 2010 eigenlijk een vergissing was vanwege de kiezer.

(en begin al maar eens na te denken over de hypothese dat het ook daarna niet zou lukken ...)

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 12 juni 2011, 19:54   #60
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
zoals gezegd: het is eerder rechts tegen links in BE.
Di Rupo wil de rechtse recepten niet van BDW.

De werkgevers zijn zoals BDW erg voor het beperken van "den dop".
maar is Ned is dat zo; maar daar zien ze nu dat veel mensen die niet aan de slag kunnen; ziek worden en door de ziekteverzekering moeten betaald worden.
De PS wil die zelfs van de EU niet, noch van de OESO, het IMF, de ratingbureaus... Zij (PS) hebben wijsheid in pacht, maar verwachten wel dat iedereen dadelijk voor hen klaar staat om hen uit het drijfzand te trekken.
Denk je de de EU zal staan te springen om 'die onwilligen' ter hulp te komen als ze zonder boe of ba de aanbevelingen naast zich neerleggen?
Of is de PS-staat altijd het schoolvoorbeeld geweest van hoe het wel moet? Ik hoorde Lolo daarstraks zeggen dat ons sociaal model nog altijd goed werkt, maar ze vergeet erbij te zeggen dat dit is dankzij de financiële inspanningen die de Vlamingen leveren. De Vlaminge zitten daarbij ook bijna op hun tandvlees en wees er maar zeker van dat Europa en het IMF niet zo spontaan 'vrijgevig' zullen zijn.

Citaat:
Bokkenreyder is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be