Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 17 juni 2011, 11:45   #41
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Kwatsch.

Zelfs die van Namen en verderweg streden mee tegen de Fransen.

uit wiki:

Tot zover onze noorderburen.
Het ging om een handvol Brabanders. Die vochten voor een of andere blauwbloedige kwibus.

Voor de Antwerpse bevolking was 1302 volkstrekt irrelevant. Wat van de periode 1579-1585 niet gezegd kan worden.
Pelgrim is offline  
Oud 17 juni 2011, 11:50   #42
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Het ging om een handvol Brabanders. Die vochten voor een of andere blauwbloedige kwibus.

Voor de Antwerpse bevolking was 1302 volkstrekt irrelevant. Wat van de periode 1579-1585 niet gezegd kan worden.
Wat maakt het uit? Pinten pakken, dansen, The Pogues enzo...
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline  
Oud 17 juni 2011, 11:54   #43
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik heb hier ooit al eens voorgesteld om van de hele periode van 11 tot 26 juli een groot nationaal volksfeest te houden.
Behalve dan op 21 juli, dat wordt een korte pauze van nationale bezinning over waar het fout is gelopen.
Pelgrim is offline  
Oud 17 juni 2011, 11:57   #44
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb hier ooit al eens voorgesteld om van de hele periode van 11 tot 26 juli een groot nationaal volksfeest te houden.
Behalve dan op 21 juli, dat wordt een korte pauze van nationale bezinning over waar het fout is gelopen.
Op 21 juli houdt ge de dag waarop ge het kwade verbrandt, om de boze geesten te verjagen

I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.

Laatst gewijzigd door Txiki : 17 juni 2011 om 11:58.
Txiki is offline  
Oud 17 juni 2011, 12:21   #45
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nochtans stonden in 1302 de troepen van het Graafschap Namen, nu in Wallonië gelegen, aan de Vlaamse kant. De allianties en rivaliteit van toen zijn dus helemaal niet te vergelijken met die van vandaag. In 1302 ging het niet om een taalstrijd. Maar het enigszins aangepaste verhaal paste in de negentiende-eeuwse romantiek van een jong land op zoek naar helden in een lang en glorieus verleden.
pajoske is offline  
Oud 17 juni 2011, 12:27   #46
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Op 21 juli houdt ge de dag waarop ge het kwade verbrandt, om de boze geesten te verjagen

21 juli wordt voortaan een groot heidens feest waarbij door middel van vuurdansen, orgieën en schaamteloze zuippartijen een collectieve amnesie wordt bereikt om te doen vergeten wat er op die dag is gebeurd.
Pelgrim is offline  
Oud 17 juni 2011, 12:30   #47
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Trouwens:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Kwatsch.

Zelfs die van Namen en verderweg streden mee tegen de Fransen.

uit wiki:

Tot zover onze noorderburen.
Maakt dat van elf juli eigenlijk geen Belgicistische hoogdag? Als ge historische feiten opzoekt om uw romantisch nationalisme te staven moet ge wel opletten dat ge uw eigen ruiten niet ingooit he makker.
Pelgrim is offline  
Oud 17 juni 2011, 12:35   #48
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
21 juli wordt voortaan een groot heidens feest waarbij door middel van vuurdansen, orgieën en schaamteloze zuippartijen een collectieve amnesie wordt bereikt om te doen vergeten wat er op die dag is gebeurd.
alé, hetzelfde als heel de week dan
Txiki is offline  
Oud 17 juni 2011, 12:52   #49
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
De PVDA zal het graag horen. Voor iemand die hier onlangs verklaarde dat hij bij de volgende gemeenteraadsverkiezingen op deze lijst zal prijken is je bericht bijzonder hypokriet. De PVDA is een ondemocratische, maoistische en vooral belgicistische partij waarvoor jij gekozen hebt. Dit is jouw probleem, maar kom dan vooral de anti-belg niet uithangen. Je kan niet van twee walletjes eten. Een klein beetje rechtlijnigheid is niet te veel gevraagd.
robert t is offline  
Oud 17 juni 2011, 12:56   #50
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
De PVDA zal het graag horen. Voor iemand die hier onlangs verklaarde dat hij bij de volgende gemeenteraadsverkiezingen op deze lijst zal prijken is je bericht bijzonder hypokriet. De PVDA is een ondemocratische, maoistische en vooral belgicistische partij waarvoor jij gekozen hebt. Dit is jouw probleem, maar kom dan vooral de anti-belg niet uithangen. Je kan niet van twee walletjes eten. Een klein beetje rechtlijnigheid is niet te veel gevraagd.
Pel op de lijst van PVDA?
Txiki is offline  
Oud 17 juni 2011, 13:00   #51
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Pel op de lijst van PVDA?
Ja, oui.
robert t is offline  
Oud 17 juni 2011, 13:03   #52
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, oui.
Van wat is "oui" de afkorting?
Txiki is offline  
Oud 17 juni 2011, 13:14   #53
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb nooit gezegd dat ik op een lijst ga staan. Ik heb wel gezegd dat ik mogelijk voor de gemeenteraadsverkiezingen in Antwerpen de pvda ga steunen in het campagnevoeren. Ik zie daar niet direct een probleem mee want het gaat om gemeentepolitiek en de pvda doet veel beter werk dan al de rest samen.

Dat is trouwens volstrekt irrelevant in deze discussie, waarom jij dat er bij sleurt is mij een raadsel. Enfin eigenlijk niet: ik weet al langer dan vandaag dat je mij gewoon graag aanvalt omdat ik een vieze linkse nestbevuiler ben in uw braaf burgerlijk rechts Vlaams nationalisme.
Pelgrim is offline  
Oud 17 juni 2011, 13:15   #54
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb nooit gezegd dat ik op een lijst ga staan. Ik heb wel gezegd dat ik mogelijk voor de gemeenteraadsverkiezingen in Antwerpen de pvda ga steunen in het campagnevoeren. Ik zie daar niet direct een probleem mee want het gaat om gemeentepolitiek en de pvda doet veel beter werk dan al de rest samen.

Dat is trouwens volstrekt irrelevant in deze discussie, waarom jij dat er bij sleurt is mij een raadsel. Enfin eigenlijk niet: ik weet al langer dan vandaag dat je mij gewoon graag aanvalt omdat ik een vieze linkse nestbevuiler ben in uw braaf burgerlijk rechts Vlaams nationalisme.
Ah, mee campagne voeren, dat is iets heel anders natuurlijk.

vieze linkse nestbevuilers
Txiki is offline  
Oud 17 juni 2011, 13:19   #55
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ah, mee campagne voeren, dat is iets heel anders natuurlijk.

vieze linkse nestbevuilers
Speciaal om zageventen gelijk Robert T hier te kloten wil ik zelfs overwegen om op de lijst te gaan staan se.
Pelgrim is offline  
Oud 17 juni 2011, 13:20   #56
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Van wat is "oui" de afkorting?
Geen afkorting, wel de vertaling van "ja". Om een beetje in de stijl te blijven van onze vriend, de nieuwe belgicist.
robert t is offline  
Oud 17 juni 2011, 13:25   #57
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Q.e.d.
Pelgrim is offline  
Oud 17 juni 2011, 13:26   #58
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geen afkorting, wel de vertaling van "ja". Om een beetje in de stijl te blijven van onze vriend, de nieuwe belgicist.
Van waar deze venijnige houding tegenover onze Pel? Als hij zou kiezen voor pvda kan daarover gediscussiëerd worden, maar die keuze is even respectabel als kiezen voor N-VA ofzo, he. Respect, kent ge dat?
Txiki is offline  
Oud 17 juni 2011, 13:35   #59
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Op zich was die laatste periode voor Antwerpen inderdaad belangrijker,

Maar de slag op zich is enorm belangrijk want het is een van de eerste veldslagen, samen met die in Schotland die omstreeks dezelfde periode plaats vonden, waar een leger bestaand uit enkel voetsoldaten een regulier leger met cavalerie in de pan weet te hakken.

En dit door gebruik te maken van het terrein, betere tacktiek en aangepaste wapens. Een heel belangrijke stap in de krijgskunde...

Zelf de aanzet tot stadsguerillia etc, werd ook in deze periode gegeven, ... De Brugse Metten, er zullen ongetwijfeld nogal dergelijke bloedbadden hebben plaatsgevonden, maar samen met de schotten waren dit een van de eerste echt volksopstanden, mei 68 was voor sissy's Nu ja er waren zowel in Schotland als Vlaanderen ook wel Adel bij betrokken, maar dat is oko normaal toen draaide alles rond clerus of adel.
Herr Flick is offline  
Oud 17 juni 2011, 13:35   #60
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Van waar deze venijnige houding tegenover onze Pel? Als hij zou kiezen voor pvda kan daarover gediscussiëerd worden, maar die keuze is even respectabel als kiezen voor N-VA ofzo, he. Respect, kent ge dat?
beter dat hij kiest voor de pvda dan voor de spa, ... zo verbrokeld de boel nog een beetje.
Herr Flick is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be