Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 16 juni 2011, 20:28   #41
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Nope, ik verspil daar geen energie aan.

Ik leer ook geen merel praten.
PRACHTIG ! Meer hoef ik niet te weten. Jouw belgiscistische en francofiele visie is nog minder dan gebakken lucht. Bedankt!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 16 juni 2011, 20:42   #42
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Ik denk dat je hier gevaarlijke stellingen neerzet... Als je nva kiezers in hetzelfde vakje gaat zetten als blokkers, open je de doos van pandora. Mij niet gelaten...
Maar dan ga je alle democraten die nu geloven dat nva een waardevol en nieuw alternatief is, afstoten. Ik ken veel mensen die nva een warm hart toedragen, maar nog liever kreperen dan ooit voor het blok te stemmen. Als het verschil wegvalt, kom je in de gevaren zone....

Nu de laatste verkiezingsuitslag de blokkers van de kaart veegde en van hen terug een kleine partij maakten, gaan ze er alles aan doen om te "wieltjeszuigen" bij de nva. Aan die laatste te bekijken hoe ze daarmee omgaan...

En ja, nu ben ik wel pessimistisch
Het lijkt me duidelijk te zijn dat van de 28% die het VB vroeger haalde er nu een groot deel van op de N-VA stemmen.
Oud 16 juni 2011, 20:44   #43
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
PRACHTIG ! Meer hoef ik niet te weten. Jouw belgiscistische en francofiele visie is nog minder dan gebakken lucht. Bedankt!
dat wist ik al lang hoor Bokkenreyder
Shadowke is offline  
Oud 16 juni 2011, 20:46   #44
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
De verkiezingen in 2007 wezen uit dat er minstens 800.000 francofonen in Vlaanderen leven.
Op zijn minst toch 800.000 verdwaasden die dachten dat de CD&V te vertrouwen was. Gelukkig zijn er daar ondertussen 750.000 van gered.
fonne is offline  
Oud 17 juni 2011, 08:15   #45
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zo kennen we ze weer.
Starre, stugge vlaamsnationalisten.
VB - Light dus.
Sedert 13 juni van vorig jaar, mag je gerust zeggen dat de NVA eigenlijk een VB - Strong is.
Het VB is te doctrinair om praktisch resultaat te kunnen bekomen.
De NVA daarentegen heeft nu reeds een wereldrecord geforceerd, en zo te zien houdt het been van het Weverke het nog een tijdje uit.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 17 juni 2011, 08:18   #46
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Het VB zou beter de N-VA ambeteren dan andere naambordjes op de wetstraat te hangen.
Als flamingant en nva'er juich ik dergelijke initiatieven van de concurrerende Vlaamse partij wel degelijk toe.
Dergelijke acties passen perfect in het profiel van zweeppartij; en dat is nuttig en nodig ... (niet dat de NVA daar dan openlijk voor moet gaan applaudisseren natuurlijk ...)

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 17 juni 2011, 08:21   #47
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus alle 28% N-VA kiezers haten België ?

Ik geloof daar geen sikkepit van.
Slechts de helft van de NVA-stemmers haten het onland.
Maar dat is niet erg.
Want de andere helft haat het onland dubbel zo erg.

De schoofzak is offline  
Oud 17 juni 2011, 08:24   #48
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Draai maar rond de hete brij.

Is uw vriendje De Zwever avondcursussen aan het volgen in communicatie ?
Welke lessen hij volgt, weet ik niet zo goed.
Hij moet in ieder geval niet de kursus 'hoe geraak ik aan een tsunami-kiesoverwinning' volgen.

De schoofzak is offline  
Oud 17 juni 2011, 08:53   #49
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Als flamingant en nva'er juich ik dergelijke initiatieven van de concurrerende Vlaamse partij wel degelijk toe.
Dergelijke acties passen perfect in het profiel van zweeppartij; en dat is nuttig en nodig ... (niet dat de NVA daar dan openlijk voor moet gaan applaudisseren natuurlijk ...)
Als je enkel iets heimelijk toejuicht en niet openlijk dan ben je een gespleten persoonlijkheid.

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 17 juni 2011, 10:30   #50
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Als je enkel iets heimelijk toejuicht en niet openlijk dan ben je een gespleten persoonlijkheid.
Een goed politieker met andere woorden.

De schoofzak is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be