Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 juni 2011, 14:38   #41
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

atmosphere's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht
Jij kunt die cijfers niet vinden? Heb je wel gezocht?

Ik zal het aan de hand van een eenvoudig voorbeeldje uitleggen (de cijfers zijn fictief en dienen enkel ter demonstratie van het principe dat ik bedoelde):

Stel, als er in het jaar 2000 bijvoorbeeld 200.000 islamieten zijn, waarvan 50% (=100.000) regelmatig naar de moskee gaat, en in het jaar 2010 zijn er 400.000 islamieten waarvan 35% (=140.000) regelmatig naar de moskee gaat, is het aantal moskeebezoekers dan toegenomen of afgenomen? En is dat dan oprukkende islam of niet?
In dat geval wel , maar zo is de realiteit hier in Nederland in ieder geval niet. Het aantal allochtonen bijvoorbeeld stijgt de afgelopen jaren nauwelijks of daalt soms zelfs. Duizenden nieuwe moslims zou je in die cijfers terug zien .

Citaat:
Daarbij dien je niet alleen naar zulke cijfers te kijken, maar ook naar ontwikkelingen in de maatschappij zoals dat steeds meer voedselproducten halal zijn, vaak zonder dat we dat weten, dat westerse vrouwen hun haar donker verven of bedekken, niet meer de kleding durven dragen die ze vroeger wel droegen, omdat ze anders een grote kans lopen door islamieten lastig te worden gevallen, uitzonderingsposities in de wet vanwege het barbaarse rituele slachten, provocatieve gebedsdiensten op straat, en ga zo maar door. Dat alles duidt wel degelijk op een oprukkende islam.
Kunt u dat feitelijk onderbouwen ??
Dat ritueel slachten gaat ook op voor de Joden .
En de hoeveelheid halal producten zeggen helemaal niets.

Slechts 5 % van de bevolking hier is Islamiet , denkt u nu echt dat de resterende 95 % van de bevolking zich laat overmeesteren door die 5 %??

De angst voor islamisering heeft simpelweg weinig feitelijke basis , het is meer een gevoelskwestie.
De afname van het aantal moskee of gebedshuis bezoekers in procenten duidt eerder op een verwesterlijking van Islamieten dan op een oprukkende islam.

Laatst gewijzigd door atmosphere : 25 juni 2011 om 14:43.
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2011, 14:42   #42
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

5%? België dan zeker. Met overwegende concentraties in de grote steden.
In NL zijn er 3 miljoen, illegalen en asielzoekers meegerekend. Reken maar uit hoeveel procent dat is.
Oud 25 juni 2011, 14:44   #43
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
5%? België dan zeker. Met overwegende concentraties in de grote steden.
In NL zijn er 3 miljoen, illegalen en asielzoekers meegerekend. Reken maar uit hoeveel procent dat is.
3 miljoen van wie???
we spraken over Islamieten , daar zijn er ongeveer 1 miljoen van .

Vanaf 1970 tot 2000 was er sprake van een grote toename van het aantal Islamieten ,dat is nu niet meer het geval.

Laatst gewijzigd door atmosphere : 25 juni 2011 om 14:48.
Oud 25 juni 2011, 15:22   #44
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
In dat geval wel , maar zo is de realiteit hier in Nederland in ieder geval niet. Het aantal allochtonen bijvoorbeeld stijgt de afgelopen jaren nauwelijks of daalt soms zelfs. Duizenden nieuwe moslims zou je in die cijfers terug zien .

U bedoelt misschien: het aantal genaturaliseerde bipatride Marokkanen en Turken stijgt, maar die worden bij Nederlanders gerekend, en die zijn geen moslim?
Waar haalt U het trouwens dat het aantal "allochtonen" (één of beide ouders of grootouders in buitenland geboren) zou dalen? Nog nooit van importhuwelijken gehoord: die mensen worden dus als NEDERLANDER beschouwt omdat ze met een NEDERLANDER huwen. Dus zijn ze geen moslim zeker?

Citaat:
Kunt u dat feitelijk onderbouwen ??
Dat ritueel slachten gaat ook op voor de Joden .
En de hoeveelheid halal producten zeggen helemaal niets.
Natuurlijk kan dat feitelijk onderbouwd worden. Open je ogen en kijk even rond op google. Of dacht je dat we het nog eens met de paplepel zouden binnenlepelen? Zoek op "Fjordmann" en "rape" bijvoorbeeld.
Halalproducten dat zegt je niks? het stoort je totaal niet dat voor je boterhammetje met jonge kaas ondertussen koeien onverdoofd geslacht worden zodat de wei, nodig voor kaasproductie, wel halal zou zijn? Het stoort je niet dat Belgische bedrijven door de inquisitie tot faillissement worden gedreven omdat hun klanten liever geen vreemd personeel in huis hebben, maar het stoort je geenszins dat om halal producten te verkrijgen men VERPLICHT moslims als controleurs van de 7de eeuwse voedselwetten moet aanwerven? Dat stoort je niet? wat volgt? geen enkel probleem met handjehak en steniging?
En het rituele onverdoofd slachten geldt ook voor Joden. Nochtans maken die er veel minder een probleem van om eerst verdoving toe te passen in de andere Europese landen waar op het verdoofd slachten al lang geen enkele uitzondering meer wordt toegestaan.
Nu blijft enkel Belgique nog over zeker?
Ik vind dat indien men onverdoofd mag slachten omwille van een onzichtbaar vriendje (dat dan nog aanstuurt op het zo pijnloos mogelijk slachten, maar als almachtige zelf geen elektriciteit kon toepassen) dan mag boer Jan koe Bella ook zelf slachten op het erf en ook varken Rik. Want waarom zou die zich niet op een onzichtbaar vriendje mogen beroepen? Moet ie anders eerst een heilig boekje laten drukken?

Citaat:
Slechts 5 % van de bevolking hier is Islamiet , denkt u nu echt dat de resterende 95 % van de bevolking zich laat overmeesteren door die 5 %??
Probeer het eens uit in Mollahbeek of Saharabeek of Borgerocco na een voetbalmatch misschien?

Citaat:
De angst voor islamisering heeft simpelweg weinig feitelijke basis , het is meer een gevoelskwestie.
zoals het "onveiligheidsgevoel" jaja.
ik ben een vrouw, en ik voel zelfs op mijn leeftijd hoe sommige testosteronettertjes me taxeren op kleding en het feit of ze uitgedaagd zijn of niet.
Verleden week liep ik met een 1.97 grote Noord Afrikaanse kennis van me in een kliniek, samen met een jonge vrouwelijke patiente. Er stonden drie van die testosteronboykes aan de lift de we moesten nemen. Eerst bekeken ze ons (hadden de reus nog niet gemerkt) als geile rotzooi, tot ze in de gaten kregen dat de reus tot ons gezelschap behoorde. Ik heb nog nooit zo'n troepje zo snel een halve meter weten krimpen. De patiente in de rolstoel rolde alvast een sigaretje om buiten te kunnen oproken, en op slag BODEN ZE EEN SIGARET aan... ooit al gehoord? Wel, schaf je een noord-afrikaanse reus als huispersoneel aan en al uw moslimproblemen zijn opgelost! Ga ermee naar de Brusselse markt: 50% korting op alles. Zolang ze maar arabisch spreken.
Maar verder is er helemaal geen islamisering gaande hoor.
(o, onze persoonlijke begeleider is uiteraard géén moslim).

Citaat:
De afname van het aantal moskee of gebedshuis bezoekers in procenten duidt eerder op een verwesterlijking van Islamieten dan op een oprukkende islam.
o ja. enig idee waarom ze dan constant mosketen bijbouwen?

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 25 juni 2011 om 15:25.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2011, 17:23   #45
suqar_7loe

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
3 miljoen van wie???
we spraken over Islamieten , daar zijn er ongeveer 1 miljoen van .

Vanaf 1970 tot 2000 was er sprake van een grote toename van het aantal Islamieten ,dat is nu niet meer het geval.
Daar zou ik maar niet zo zeker van zijn. Elke dag zijn er 3 Belgische autochtonen die naar de Grote moskee stappen om te bekeren. En dan heb ik het niet over de mensen die zich bekeringen in een lokale moskee. Dan heb je ook 'moslims' die zichzelf moslims noemen maar er niet naar handelen die dan ineens het licht zien en beginnen te praktiseren. De moslimgemeenschap breidt zich met de dag uit. Neem dat maar van mij aan.

Een mooie zaak is dat overigens.
Oud 25 juni 2011, 17:24   #46
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht

U bedoelt misschien: het aantal genaturaliseerde bipatride Marokkanen en Turken stijgt, maar die worden bij Nederlanders gerekend, en die zijn geen moslim?
Waar haalt U het trouwens dat het aantal "allochtonen" (één of beide ouders of grootouders in buitenland geboren) zou dalen? Nog nooit van importhuwelijken gehoord: die mensen worden dus als NEDERLANDER beschouwt omdat ze met een NEDERLANDER huwen. Dus zijn ze geen moslim zeker?
Het gaat hier over het totaal aantal islamieten!!
Het aantal allochtonen haal ik hier vandaan www.cbs.nl
Het Centraal Bureau voor de statistieken

Citaat:
Natuurlijk kan dat feitelijk onderbouwd worden. Open je ogen en kijk even rond op google. Of dacht je dat we het nog eens met de paplepel zouden binnenlepelen? Zoek op "Fjordmann" en "rape" bijvoorbeeld.
Halalproducten dat zegt je niks? het stoort je totaal niet dat voor je boterhammetje met jonge kaas ondertussen koeien onverdoofd geslacht worden zodat de wei, nodig voor kaasproductie, wel halal zou zijn? Het stoort je niet dat Belgische bedrijven door de inquisitie tot faillissement worden gedreven omdat hun klanten liever geen vreemd personeel in huis hebben, maar het stoort je geenszins dat om halal producten te verkrijgen men VERPLICHT moslims als controleurs van de 7de eeuwse voedselwetten moet aanwerven? Dat stoort je niet? wat volgt? geen enkel probleem met handjehak en steniging?
En het rituele onverdoofd slachten geldt ook voor Joden. Nochtans maken die er veel minder een probleem van om eerst verdoving toe te passen in de andere Europese landen waar op het verdoofd slachten al lang geen enkele uitzondering meer wordt toegestaan.
Waar u zich allemaal aan stoort heeft niets te maken met het aantal moslims. U spreekt over integratie problematiek.

Citaat:
zoals het "onveiligheidsgevoel" jaja.
ik ben een vrouw, en ik voel zelfs op mijn leeftijd hoe sommige testosteronettertjes me taxeren op kleding en het feit of ze uitgedaagd zijn of niet.
Verleden week liep ik met een 1.97 grote Noord Afrikaanse kennis van me in een kliniek, samen met een jonge vrouwelijke patiente. Er stonden drie van die testosteronboykes aan de lift de we moesten nemen. Eerst bekeken ze ons (hadden de reus nog niet gemerkt) als geile rotzooi, tot ze in de gaten kregen dat de reus tot ons gezelschap behoorde. Ik heb nog nooit zo'n troepje zo snel een halve meter weten krimpen. De patiente in de rolstoel rolde alvast een sigaretje om buiten te kunnen oproken, en op slag BODEN ZE EEN SIGARET aan... ooit al gehoord? Wel, schaf je een noord-afrikaanse reus als huispersoneel aan en al uw moslimproblemen zijn opgelost! Ga ermee naar de Brusselse markt: 50% korting op alles. Zolang ze maar arabisch spreken.
Maar verder is er helemaal geen islamisering gaande hoor.
(o, onze persoonlijke begeleider is uiteraard géén moslim).
Heel geweldig allemaal maar dit heeft met islamisering niets van doen. Ik ontken niet dat er problemen zijn met bepaalde groepen in de samenleving.

Citaat:
o ja. enig idee waarom ze dan constant mosketen bijbouwen?
Onzin , de bouw van een moskee komt uitgebreid in het nieuws , kerken worden nog vaker gebouwd, maar daar hoor je niets over.
Oud 25 juni 2011, 23:11   #47
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Daar zou ik maar niet zo zeker van zijn. Elke dag zijn er 3 Belgische autochtonen die naar de Grote moskee stappen om te bekeren. En dan heb ik het niet over de mensen die zich bekeringen in een lokale moskee. Dan heb je ook 'moslims' die zichzelf moslims noemen maar er niet naar handelen die dan ineens het licht zien en beginnen te praktiseren. De moslimgemeenschap breidt zich met de dag uit. Neem dat maar van mij aan.

Zou je je niet beter concentreren op échte overwinningen?

In deze topic staan er een aantal onderwerpen waar je je met meer dan volle overgave kunt op concentreren.
Oud 25 juni 2011, 23:13   #48
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Zou je je niet beter concentreren op échte overwinningen?

In deze topic staan er een aantal onderwerpen waar je je met meer dan volle overgave kunt op concentreren.
Ik bezie dat niet als een overwinning. Het was slechts een opmerking op hetgeen hij/zij schreef.
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2011, 00:05   #49
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FDM Bekijk bericht
ze zitten op een berg geld en denken dat ze koning vd wereld zijn
Tijd dat dat geld terug afgepakt word. Ze stichtten er toch alleen maar onheil mee.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2011, 00:09   #50
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Wanneer ben je precies Islamiet?
Shahada en de vijf regels naleven.
Oud 26 juni 2011, 00:14   #51
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:

Verbieden die handel. Afbreken die mosketen.
Oud 26 juni 2011, 00:44   #52
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
... Elke dag zijn er 3 Belgische autochtonen die naar de Grote moskee stappen om te bekeren...
Is dat de Grote Moskee in Brussel?

Indien ja, dan kan ik alleen maar hopen dat ze de salafisten daar ondertussen al buiten hebben gegooid.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2011, 12:15   #53
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Is dat de Grote Moskee in Brussel?

Indien ja, dan kan ik alleen maar hopen dat ze de salafisten daar ondertussen al buiten hebben gegooid.
Ja, die moskee.
Oud 26 juni 2011, 12:18   #54
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, die moskee.
Iemand die Nourdine Taouil een "gematigde" moslim vindt, zal die salafisten ook wel als gematigd beschouwen zeker?
Oud 26 juni 2011, 12:30   #55
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daar zou ik maar niet zo zeker van zijn. Elke dag zijn er 3 Belgische autochtonen die naar de Grote moskee stappen om te bekeren.
Bron ??

Dat aantal op jaarbasis stelt overigens nog altijd erg weinig voor op de totale bevolking.

Citaat:
En dan heb ik het niet over de mensen die zich bekeringen in een lokale moskee. Dan heb je ook 'moslims' die zichzelf moslims noemen maar er niet naar handelen die dan ineens het licht zien en beginnen te praktiseren. De moslimgemeenschap breidt zich met de dag uit. Neem dat maar van mij aan.

Maar lang niet voldoende om van een ware 'islamisering ' te spreken.
Oud 26 juni 2011, 12:35   #56
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Bron ??

Dat aantal op jaarbasis stelt overigens nog altijd erg weinig voor op de totale bevolking.
Maar lang niet voldoende om van een ware 'islamisering ' te spreken.
Mijn bron: de imaams uit de moskee en de dames van de bekeerlingengroep Al minara.

Ik spreek niet over een islamisering. Ik ben dan ook geen blokker.
Oud 26 juni 2011, 12:48   #57
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Die dames suikermoslima's vind ik altijd grappig. Ze worden verliefd op Mohammed, moeten zich bekeren, kopen drie klein mannen en worden dan terug wakker.

Standaard verschijnsel; Op zich kan het geen kwaad, het is alleen zonde voor die kinderen.
Oud 26 juni 2011, 15:58   #58
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Elke dag zijn er 3 Belgische autochtonen die naar de Grote moskee stappen om te bekeren.
Die mensen kunnen gewoon nergens anders heen omdat de psychiatrische afdelingen van de ziekenhuizen overvol zijn zeker?
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2011, 16:00   #59
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Die mensen kunnen gewoon nergens anders heen omdat de psychiatrische afdelingen van de ziekenhuizen overvol zijn zeker?
Als ge niks zinnigs te zeggen hebt, kun je beter niet reageren.
Oud 26 juni 2011, 16:11   #60
D'ARTOIS

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Gedwongen bekering ivm huwelijk.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be