Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 13 juli 2011, 16:50   #41
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
moest ik de borden zetten , zouik iedereen daar 110km/u laten rijden. En de vrachtwagens 100km/u
Toegegeven in de bochten moet je een beetje opletten dat vrachtwagens niet te hard gaan slingeren dus eerst een beetje vertragen naar 60km/u en dan gewoon weer optrekken naar 100km/u

nu t'is maar een kort stukske, je bent precies geen uur kwijt om daar eventjes trager te rijden. Dus bent bvb op 1km 60rijden ipv 120km/u met moeite een minuutje kwijt...
Je wil zeker een hoop kettingbotsingen veroorzaken jij. Van 120 naar zestig en dan weer naar 110 :s dat is levensgevaarlijk. Het veroorzaakt voor het viaduct files en een hoop kop staart aanrijdingen. Na het viaduct zal het wel beter zijn
alfa16vjtd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2011, 16:53   #42
Alienation
Minister

Alienation's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alfa16vjtd Bekijk bericht
Elke auto kan het aan om tegen 160 het viaduct te nemen. De vraag is kan elke chauffeur met die auto tegen die snelheid het viaduct nemen. Het viaduct is met de auto's die het halen makkelijk doenbaar tegen 200,.... (gedaan in men jeugdigere jaren)
Hoeveel auto's zijn er al zo van een viaduct geblazen?
Alienation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2011, 17:04   #43
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Elke auto kan het aan om tegen 160 het viaduct te nemen. De vraag is kan elke chauffeur met die auto tegen die snelheid het viaduct nemen. Het viaduct is met de auto's die het halen makkelijk doenbaar tegen 200,.... (gedaan in men jeugdigere jaren)
ook geprobeerd als het regent ?
sowieso geconstipeerd door de flitsmanie, flirt ik altijd met 140, maar inderdaad 160 is piece of cake
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2011, 17:05   #44
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alienation Bekijk bericht
Wel ik zou graag een krantenartikel vinden van de laatste 10 jaar waar zo'n ongeval beschreven wordt ?
Oud 13 juli 2011, 17:07   #45
Alienation
Minister

Standaard

Citaat:
Wel ik zou graag een krantenartikel vinden van de laatste 10 jaar waar zo'n ongeval beschreven wordt ?
Het betreft meer dan 3.5 ton zelfs:
http://www.nufoto.nl/fotos/9102/vrac...enoordweg.html
Oud 13 juli 2011, 17:14   #46
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het betreft meer dan 3.5 ton zelfs:
http://www.nufoto.nl/fotos/9102/vrac...enoordweg.html
mijn zin was niet goed geformuleerd blijkbaar: een ongeval van een auto of vrachtwagen die van de brug van vilvoorde geblazen is ?? of door de vangrails gaat als gevolg van een rukwind ??
Oud 13 juli 2011, 17:15   #47
Alienation
Minister

Standaard

Citaat:
mijn zin was niet goed geformuleerd blijkbaar: een ongeval van een auto of vrachtwagen die van de brug van vilvoorde geblazen is ?? of door de vangrails gaat als gevolg van een rukwind ??
Nu moet ik zo'ne wijze als U toch niet duidelijk maken dat ge tegen 160 sneller door die vangrail zit dan tegen 90 per uur?
Er zijn heel veel gevallen bekend van auto's die van een viaduct geblazen worden.
Niet enkel geblazen, geheel opgetild door de wind en het niet meer navertellen.
Oud 13 juli 2011, 17:17   #48
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nu moet ik zo'ne wijze als U toch niet duidelijk maken dat ge tegen 160 sneller door die vangrail zit dan tegen 90 per uur?
Er zijn heel veel gevallen bekend van auto's die van een viaduct geblazen worden.
Niet enkel geblazen, geheel opgetild door de wind en het niet meer navertellen.
ja en wanneer is dat gebeurd ??
dankzij de flitspalen die er staan is dat nog nooit gebeurd zeker ? net alsof er nooit iemand aan 160 over dat viaduct krost. Je kunt zelfs moeiteloos 160krossen door de tunnels van brussel. (pas op je moet wel alleen zijn daarvoor toegegeven)
Oud 13 juli 2011, 17:35   #49
Alienation
Minister

Standaard

Citaat:
ja en wanneer is dat gebeurd ??
dankzij de flitspalen die er staan is dat nog nooit gebeurd zeker ? net alsof er nooit iemand aan 160 over dat viaduct krost. Je kunt zelfs moeiteloos 160krossen door de tunnels van brussel. (pas op je moet wel alleen zijn daarvoor toegegeven)
Ik ken mensen dat zo iemand verloren zijn. Door de snelheid opgeheven door de wind en het niet meer na vertellen.
De Honda CRX was daar heel bekend voor.

Als ge door een tunnel vliegt is het wel iets heel anders dan op een verhoging waar niets de wind afremt he.
Oud 13 juli 2011, 19:46   #50
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ken mensen dat zo iemand verloren zijn. Door de snelheid opgeheven door de wind en het niet meer na vertellen.
De Honda CRX was daar heel bekend voor.

Als ge door een tunnel vliegt is het wel iets heel anders dan op een verhoging waar niets de wind afremt he.
en dat was op de viaduct van vilvoorde ?
Oud 13 juli 2011, 20:11   #51
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
ook geprobeerd als het regent ?
sowieso geconstipeerd door de flitsmanie, flirt ik altijd met 140, maar inderdaad 160 is piece of cake
Bij regenweer veel te snel rijden is zoiezo niet aan te raden Niet geprobeerd dus Het stuk van Zaventem richting cargo (scherpe bocht) is 140 ook haalbaar dus snelheid is echt wel relatief. Goede banden, goed wegdek, .... dit soort dingen zijn veel belangrijker.
Oud 13 juli 2011, 20:14   #52
Alienation
Minister

Standaard

Citaat:
Doet er weinig toe welk viaduct. Die geboden over snelheid worden met goede reden aangebracht. En na meerdere accidenten met reden naar beneden gehaald.
Ik rijd ook rap, mijn voet is zwaarder dan de meeste zouden wensen. Maar moet men daarom de verkeersregels aanpassen omdat ik het overleef en een ander niet?
Oud 13 juli 2011, 20:18   #53
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Geen idee maar ik denk dat je daarvoor al sneller moet rijden hoor
Ik blijf nog altijd tegenstander van te snel te rijden hoor zelfs snachts zou ik meer dan 150 nooit aanraden en zou ik altijd de tweede rijstrook aanhouden tegen deze snelheid. Snachts heb je immers mensen die rustig op eerste band 90 cruisen en dan ben je veel sneller dichtbij dan je denkt. Laat me zeggen dat snel rijden me de gevaren beter laten beseffen heeft alsook de mogelijkheden van een auto en dat ik er enkel en alleen maar een voorzichtiger chauffeur door geworden ben.
Oud 13 juli 2011, 20:20   #54
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Op het viaduct zou ik bij hevige wind toch niet veel te snel rijden hoor een windvlaag blaast je daar makkelijk van je rijstrook.
Oud 13 juli 2011, 20:23   #55
Alienation
Minister

Standaard

Citaat:
Geen idee maar ik denk dat je daarvoor al sneller moet rijden hoor
Ik blijf nog altijd tegenstander van te snel te rijden hoor zelfs snachts zou ik meer dan 150 nooit aanraden en zou ik altijd de tweede rijstrook aanhouden tegen deze snelheid. Snachts heb je immers mensen die rustig op eerste band 90 cruisen en dan ben je veel sneller dichtbij dan je denkt. Laat me zeggen dat snel rijden me de gevaren beter laten beseffen heeft alsook de mogelijkheden van een auto en dat ik er enkel en alleen maar een voorzichtiger chauffeur door geworden ben.
Tuurlijk dat deze de snelheid overschreden en net daardoor door de rukwinden opgeheven werden en crashte. Wat net mijn punt is.
Snelheidsbeperkingen op een viaduct zijn er met zeer goede reden.

En dan mag er misschien op een zomerse avond niets aan de hand zijn en vlam je er voorbij tegen 160. Maar in de herfst met felle rukwinden is dat een heel ander verhaal.

Edit: hoewel ik 160 nog vrij traag vind op de autostrade.

Laatst gewijzigd door Alienation : 13 juli 2011 om 20:24.
Oud 13 juli 2011, 20:25   #56
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Afblazen zal veel gezegd zijn maar eerder van je rijstrook geblazen worden of de voorkant die een beetje begint te zweven zoals je bij aquaplanning kan tegenkomen.
Oud 13 juli 2011, 20:28   #57
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Tuurlijk dat deze de snelheid overschreden en net daardoor door de rukwinden opgeheven werden en crashte. Wat net mijn punt is.
Snelheidsbeperkingen op een viaduct zijn er met zeer goede reden.

En dan mag er misschien op een zomerse avond niets aan de hand zijn en vlam je er voorbij tegen 160. Maar in de herfst met felle rukwinden is dat een heel ander verhaal.

Edit: hoewel ik 160 nog vrij traag vind op de autostrade.
160 vind ik anders vrij hoog om niet meer ongevallen te hebben. Deze snelheid zou ik nu (vroeger niet) enkel doen op een derde band en dan nog terwijl ik ver vooruit kijk (opstopping bij inhalen vrachtwagens vind ik bijvoorbeeld een nachtmerrie als ik te snel rijd) Het is niet de eerste keer dat er iemand daardoor tegen 100 op derde band rijd.
Oud 13 juli 2011, 20:30   #58
Alienation
Minister

Standaard

Citaat:
160 vind ik anders vrij hoog om niet meer ongevallen te hebben. Deze snelheid zou ik nu (vroeger niet) enkel doen op een derde band en dan nog terwijl ik ver vooruit kijk (opstopping bij inhalen vrachtwagens vind ik bijvoorbeeld een nachtmerrie als ik te snel rijd) Het is niet de eerste keer dat er iemand daardoor tegen 100 op derde band rijd.
160 is verschrikkelijk traag op de autostrade, zeker 's nachts.
Enfin, mijn persoonlijke mening. Mijn lief vindt dat te rap en als ik naar de 200 ga maant ze me aan te vertragen.

Maar het is nu eenmaal zo dat er in het verleden (ik weet niet nu) auto's van een viaduct geblazen werden. Een snelheidsbeperking opleggen is dus geen overbodige luxe.

Maar Brother Paul zijn betoog leek eerder: Het lukt iemand er tegen 163 voorbij te rijden, het lukt ons allemaal.
Nu is het zomer ja, ik ben benieuwd als er rukwinden van boven de 100km/u er geen lichte vrachten afgeblazen worden.
Oud 13 juli 2011, 20:31   #59
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
160 is verschrikkelijk traag op de autostrade, zeker 's nachts.
Enfin, mijn persoonlijke mening. Mijn lief vindt dat te rap en als ik naar de 200 ga maant ze me aan te vertragen.

Maar het is nu eenmaal zo dat er in het verleden (ik weet niet nu) auto's van een viaduct geblazen werden. Een snelheidsbeperking opleggen is dus geen overbodige luxe.

Maar Brother Paul zijn betoog leek eerder: Het lukt iemand er tegen 163 voorbij te rijden, het lukt ons allemaal.
Nu is het zomer ja, ik ben benieuwd als er rukwinden van boven de 100km/u er geen lichte vrachten afgeblazen worden.
Je hebt blijkbaar nog nooit een noodstop moeten doen tegen die snelheden
Oud 13 juli 2011, 20:33   #60
Alienation
Minister

Standaard

Citaat:
Je hebt blijkbaar nog nooit een noodstop moeten doen tegen die snelheden
Ik heb al zulke noodstop gedaan dat ik bijna mijne motor verkrachtte.
Vollen bak remmen, doorheen geschokt worden dioor den ABS en terwijl van 5e naar eerste met het remmen op de motor.
Zware noodstop in mijn mening
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be