![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() On topic: het ingebeelde gevoel dat je iets mist in je leven. Veel mensen denken dat ze behoefte hebben aan 'iets extra' in hun leven. Die sigaret tussen de werkuren door of na de cinema, die glazen bier/wijn s'avonds voor de tv op een weekavond, die joint in de weekends, die slaappillen, die pijnstillers, ... Dat fictieve gevoel kan op zich sterk genoeg zijn om de illusie te creëeren dat mensen echt behoefte hebben aan hun extraatje, en zo (in bepaalde gevallen) tot een verslaving leiden.
Laatst gewijzigd door Savatage : 29 juni 2011 om 00:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit stukje : "roesmiddelen maken niet gelukkig, ze zijn meestal vroeg of laat een bron van ongeluk." ?
Straffe bewering eno... die ge nog steeds niet hard wist maken. Misschien kunnen we net hetzelfde beweren van de 'natuurlijk' hulpmiddelen ? Je sprak bv over sport en de aanmaak dopamine. Op het kleine detail na dat het lichaam dat dan op een 'natuurlijke' wijze zou aanmaken kan je niet stellen dat die stof geen problemen zou kunnen veroorzaken.... laat staan het 'middel' om die aanmaak te stimuleren. Zoals gewoonlijk is het evenwicht dat telt. Ik snap jou (algemene) aversie tegen drugs niet zo goed. Uiteindelijk spreek je maar (kunstmatige) middelen aan om in een bepaalde roes ( dat kan zeer ruim geïnterpreteerd worden ) te geraken waar je van dat laatste stellig kan beweren dat zowat ieder mens/dier daar ergens naar streeft. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
it has a song it has a sting ah, too, it has a wing (eno2) eigenlijk doet je tekst mij nog meer aan iets anders denken, een gedicht van iemand anders, dat meer met pijnstillers te maken heeft: (even wachten op Edit) the heart asks pleasure- first and then - excuse from pain - and then - those little anodynes - that deaden suffering- and then - to go to sleep - and then - if it should be- the will of it's inquisitor the privilige to die zo, klaar Laatst gewijzigd door eno2 : 29 juni 2011 om 00:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De 'roes' bestaat hier dan natuurlijk uit het opwekkend/oppeppend effect... zoek het maar eens op .. echt niet zo min. De nadelen van het veel gebruik zijn ook alvast niet te onderschatten. De lange-termijn gevolgen op de hersenen bv zijn gelijkaardig ( bij scan ) te noemen dan bij excessief wietgebruik, heroïne,tabak, xtc-gebruik, ed. echt niet mis hoor. Bovendien heb je nog wat andere nadelige bijverschijnselen zoals bv cholesterolverhoging Wat chocolade of beter cacao betreft ...daar zitten een hoop stoffen in maar inderdaad in zeer geringe mate. Chocolade, als afgeleverd product daarentegen, bevat ook cafeïne |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
de oorlog tegen de drugs is verloren ( ![]() Het woordje tussen haakjes is leuk. De meeste tegenstanders kan je hypocrisie aansmeren mij als drugvrije niet |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb niks tegen mensen die tegenstander zijn van drugs in het algemeen of zelfs van bepaalde zaken, roeszoeken maar zielig vinden of om het even watte.... maar daar ging die 'discussie' niet eens over |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
dat was meer goed ziek zijn, echt niets leuk aan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mijn tussenkomst in dat topic is vrij onbeperkt en bevat een klein boekdeel, maar je geestje staat niet open en bovendien verkies j e terug te vallen op denigrerende kwalificaties wat tussen ons het einde van de discussie betekent. Laatst gewijzigd door eno2 : 29 juni 2011 om 00:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu is het wel zo dat de huidige koffiezet-technieken en koffie drastisch minder cafeïne in het brouwsel laten dan vroeger. En btw een roes hoeft niet altijd iets prettig te zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() 't Is eigenlijk Freelancer die het altijd over schoonmaken heeft Laatst gewijzigd door eno2 : 29 juni 2011 om 00:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En wat je met denigrerende kwalificaties bedoelt is me al helemaal een raadsel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Banneling
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ai ... dan zal je genoodzaakt zijn zowat de helft van de medische wereld in te kaderen.
Weet ge Mambo... dat is in feite zéér triestig hoor. Het geen ik hier neerpende is zeker niet uit de lucht gegrepen , noch is het gebruikt als een soort excuus om dan maar wat andere drugs te gaan promoten... het kwam eerder toevallig ( omdat eno erover begon ) ter sprake. Dat ge denkt dat dat allemaal uit de duim gezogen zou zijn zegt al zeer veel hoe een maatschappij bv tegen koffie aanziet als ( iets totaal onschuldig en los van iedere classificatie inzake drugs ) gewoon omdat het zo ingeburgerd is geraakt. Zo heeft men tenslotte net hetzelfde gedacht over alcohol en nicotine ( doet men trouwens nog steeds deels ) maar ja ... hoe kan ik je trouwens overtuigen ? Een lijst met neveneffecten zal je waarschijnlijk niet veel zeggen of al evenzeer uit de lucht gegrepen vinden. Misschien kan je me beter vertellen welk stukje je precies in twijfel trekt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb hier alvast een linkje gevonden naar die bewuste scans ... een halfjaartje geleden of zo verwees ik daar ook naar ik had die dan ergens van een krant ) maar op 't net waren ze niet echt te vinden... nu dus wel
Het enige jammerlijke eraan is dat er geen aparte foto voorhanden is voor het effect van cafeïne ... daarentegen wel voor de combine nicotine/cafeïne |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Koffie en chocolade zijn ook roesmiddelen.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat klopt nochtans als een bus.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Gouverneur
|
![]() Blij dat ge eindelijk toegeeft dat de meeste tegenstanders eigenlijk voorstanders horen te zijn.