Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 juni 2011, 15:25   #41
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Ja maar als men een publiek persoon is, moet men toch een beetje op zijn tellen passen. Als gij ladderzat in een café zit te lallen, daar zal niemand om geven. Maar als de Eerste Minister of de Gouverneur ladderzat en met goede regelmaat in een café zit te lallen, dan is dat wat anders.
Ik weet niet of hij ladderzat was etc, maar je hebt gelijk. Alleen was tot nu toe geen enkele politicus geneigd om voorzichtig te zijn, omdat dit soort zaken uit de pers werd gehouden. Tot nu toe. ...
Oud 28 juni 2011, 15:28   #42
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik veronderstel dat die 10.000 € maar wat zakgeld is voor hem.
Hij zal er misschien een kans in gezien hebben om er vanaf te geraken.
Maar ze was te inhalig, en nu wordt ze opgespoord door de politie ...

Maar wat ik wou zeggen: je vergist je alweer.
Het was alleen maar slim van hem om, eens hij klacht ging neerleggen, om het te houden bij iets puur romantisch, en niet seksueel-commercieel.
Al de rest was inderdaad heel dom van hem: samengevat: je bent oerdom als je je zo laat pakken.

Maar: oerdom in een puur private zaak. Het pleit niet voor ons rechtssysteem èn onze journalistiek, dat dit in de pers komt.
Waarom zou dit nieuws niet gebracht mogen worden?
Oud 28 juni 2011, 15:29   #43
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
Ik weet niet of hij ladderzat was etc, maar je hebt gelijk. Alleen was tot nu toe geen enkele politicus geneigd om voorzichtig te zijn, omdat dit soort zaken uit de pers werd gehouden. Tot nu toe. ...
En dan zeggen sommigen: vroeger was er meer respect voor het privé-leven van de politiekers. Tja , men kan ook zeggen: vroeger deed men of zijn neus bloedde en bogen de journalisten in het stof voor die ministers-fornicators die permanent hun vrouw bedrogen. Zoals men dat zo lang heeft gedaan voor Dominique Strauss-Kahn. Tot de bom barst natuurlijk.

Laatst gewijzigd door system : 28 juni 2011 om 15:32.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2011, 15:35   #44
tschoon verdiep
Burgemeester

tschoon verdiep's schermafbeelding

Standaard

ik pis ook wel eens naast de pot, vooral als ik teveel gedronken heb, maar mijn madam laat mij altijd wel opkuisen
tschoon verdiep is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2011, 15:40   #45
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Ik heb gehoord dat Steve "tegen mensenhandel/bonussen en prostitutie" Stevaert, die mensen die hem probeerden te chanteren, heeft proberen chanteren, toen dit niet lukte zou hij naar verluid de politie hebben ingeschakeld.
Oud 28 juni 2011, 15:45   #46
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Het strafste vind ik die Open VLD'er die een liefdeskind heeft gemaakt bij een franstalige PS-ster.

Il faut le faire.

Het is trouwens geen onknappe jonge vrouw en de vent zelf heeft volgens mij voor de meeste vrouwen nu toch ook geen echte knappe.
Bedoelt U die politieker met zijn 'hangoog'?
freelancer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2011, 15:46   #47
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
En dan zeggen sommigen: vroeger was er meer respect voor het privé-leven van de politiekers. Tja , men kan ook zeggen: vroeger deed men of zijn neus bloedde en bogen de journalisten in het stof voor die ministers-fornicators die permanent hun vrouw bedrogen. Zoals men dat zo lang heeft gedaan voor Dominique Strauss-Kahn. Tot de bom barst natuurlijk.
Het is niet gewoon wat 'alledaagse scheefpoeperij'..er zijn misdadigers bij betrokken en of het betalen van zwijggeld an sich geen criminele daad is daar ben ik ook nog niet zo zeker van..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2011, 15:47   #48
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik veronderstel dat die 10.000 € maar wat zakgeld is voor hem.
Hij zal er misschien een kans in gezien hebben om er vanaf te geraken.
Maar ze was te inhalig, en nu wordt ze opgespoord door de politie ...

Maar wat ik wou zeggen: je vergist je alweer.
Het was alleen maar slim van hem om, eens hij klacht ging neerleggen, om het te houden bij iets puur romantisch, en niet seksueel-commercieel.Al de rest was inderdaad heel dom van hem: samengevat: je bent oerdom als je je zo laat pakken.

Maar: oerdom in een puur private zaak. Het pleit niet voor ons rechtssysteem èn onze journalistiek, dat dit in de pers komt.
Dat was nog dommer. Die mannen denken nog dat ze zich alles kunnen permitteren. Zeg maar dat het een flagrante leugen was van een radeloze 'Minister van Staat', wat dat laatste ook moge betekenen. Een schijnheilige houding van een kater die in het nauw gedreven werd en geen kanten meer opkan.

Laatst gewijzigd door system : 28 juni 2011 om 15:48.
Oud 28 juni 2011, 15:50   #49
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik heb gehoord dat Steve "tegen mensenhandel/bonussen en prostitutie" Stevaert, die mensen die hem probeerden te chanteren, heeft proberen chanteren, toen dit niet lukte zou hij naar verluid de politie hebben ingeschakeld.
En van wie hebt ge dit gehoord of waar hebt ge dat gelezen?

Laatst gewijzigd door system : 28 juni 2011 om 15:51.
Oud 28 juni 2011, 16:57   #50
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja maar als men een publiek persoon is, moet men toch een beetje op zijn tellen passen. Als gij ladderzat in een café zit te lallen, daar zal niemand om geven. Maar als de Eerste Minister of de Gouverneur ladderzat en met goede regelmaat in een café zit te lallen, dan is dat al wat anders.
Ge moet geen verslaving vergelijken met het hanteren van een hedendaagse seksuele moraal.
Een verslaving heeft wel degelijk een reëel risico op je professioneel functioneren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2011, 16:59   #51
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Waarom zou dit nieuws niet gebracht mogen worden?
Het is een privé zaak.

Er zou in de pers mogen komen:
een man heeft klacht neergelegd tegen een vrouw wegens ... bla bla ... smeuïg, smeuïg ...

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 28 juni 2011, 17:01   #52
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daar is een heel groot verschil tussen poging tot verkrachting, ongewenste seksuele intimidatie al dan niet op de werkvloer ... en eens een leuk avondje uit.

Oud 28 juni 2011, 17:04   #53
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Daar is een heel groot verschil tussen poging tot verkrachting, ongewenste seksuele intimidatie al dan niet op de werkvloer ... en eens een leuk avondje uit.
zwijggeld..afpersing..bedreigingen..een leuk avondje uit ?
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2011, 17:21   #54
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
zwijggeld..afpersing..bedreigingen..een leuk avondje uit ?
Als slachtoffer ja ... ge maakt ook nogal een onderscheid gij !

Wat ik ook nog wou zeggen over die heilige paterkes die beweren dat Steve Stunteligaard zou geijverd hebben voor bescherming tegen vrouwenhandel edm ...
dat zal wellicht kloppen,
maar ook hier aub een beetje inzicht in zaken:

er is/was geen enkele partij en geen enkele politieker die voorstelde prostitutie op zich te verbieden.
Ge moet Steve Stuntelig dan ook niet daar proberen te pakken.

(en nogmaals: hij is mijn politieke concurrent. Ik geniet van elke achteruitgang van hem en van zijn partij. Maar liefst enkel met politieke wapens en open vizier.)

Oud 28 juni 2011, 17:37   #55
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als slachtoffer ja ... ge maakt ook nogal een onderscheid gij !

Wat ik ook nog wou zeggen over die heilige paterkes die beweren dat Steve Stunteligaard zou geijverd hebben voor bescherming tegen vrouwenhandel edm ...
dat zal wellicht kloppen,
maar ook hier aub een beetje inzicht in zaken:

er is/was geen enkele partij en geen enkele politieker die voorstelde prostitutie op zich te verbieden.
Ge moet Steve Stuntelig dan ook niet daar proberen te pakken.

(en nogmaals: hij is mijn politieke concurrent. Ik geniet van elke achteruitgang van hem en van zijn partij. Maar liefst enkel met politieke wapens en open vizier.)
Dat is toch wat hypocriet: zogezegd tegen de vrouwenhandel zijn maar de prostitutie niet willen verbieden. Van het een komt vaak het ander.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 28 juni 2011 om 17:37.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2011, 19:21   #56
Bert Deckers
Parlementsvoorzitter

Bert Deckers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bedrogen niet voor zover ik weet, wel afgetoekt. Trouwens niet alleen zijn vrouw. Rob Klop heeft wat 'losse handjes' zoals dat heet. Filip Dewinter wist dat ook en gaf hem later dan een postje waar hij geen kwaad kon uitrichten.
Als ik net in mijn post waar je naar verwijst, zeg dat hij is vrijgesproken voor het 'bijeentoeken' van zijn vrouw, waarom vind je het dan nodig om die leugen terug te herhalen? Laster is iets waar je evenzeer voor vervolgd kunt worden en uw leugen is pure laster.
Oud 28 juni 2011, 20:23   #57
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bert Deckers Bekijk bericht
Als ik net in mijn post waar je naar verwijst, zeg dat hij is vrijgesproken voor het 'bijeentoeken' van zijn vrouw, waarom vind je het dan nodig om die leugen terug te herhalen? Laster is iets waar je evenzeer voor vervolgd kunt worden en uw leugen is pure laster.
Rob Klop werd helemaal niet vrijgesproken. Hij werd buiten vervolging gesteld omdat het parket vond dat de feiten niet zwaarwichtig genoeg waren om een strafprocedure te beginnen en omdat zijn vrouw ook in de fout was gegaan. Maar ondertussen had hij wel een paar goeie toeken uitgedeeld aan zijn vrouw. Want toeken uitdelen, dat doet hij toch zo graag die Rob Verreyken. Daarom heet hij ook Rob Klop.

Laatst gewijzigd door system : 28 juni 2011 om 20:50.
Oud 28 juni 2011, 22:09   #58
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Dat is toch wat hypocriet: zogezegd tegen de vrouwenhandel zijn maar de prostitutie niet willen verbieden. Van het een komt vaak het ander.
Mocht je gelijk hebben, dan zou je die hypocrisie moeten verwijten aan elke politieke partij. Elke partij. (met een gedeeltelijke uitzondering van de heilige deezekes van het Belang ...).

Maar je hebt geen gelijk.

Oud 28 juni 2011, 22:12   #59
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Rob Klop werd helemaal niet vrijgesproken. Hij werd buiten vervolging gesteld omdat het parket vond dat de feiten niet zwaarwichtig genoeg waren om een strafprocedure te beginnen en omdat zijn vrouw ook in de fout was gegaan. Maar ondertussen had hij wel een paar goeie toeken uitgedeeld aan zijn vrouw. Want toeken uitdelen, dat doet hij toch zo graag die Rob Verreyken. Daarom heet hij ook Rob Klop.
Zoals gij het stelt, èn als ge intellectueel eerlijk zoudt willen zijn, moet ge naast iedere Rob Klop ook een soortgelijke bijnaam voor zijn wijf erbij zetten. In (v)echtscheidingen moeten m'en en v'en niet onderdoen voor mekaar.

Ik blijf wel bij mijn mening: ook voor huiselijk geweld behoort een beloning van reëel genot van een staatslogement.

Oud 29 juni 2011, 16:53   #60
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Zoals gij het stelt, èn als ge intellectueel eerlijk zoudt willen zijn, moet ge naast iedere Rob Klop ook een soortgelijke bijnaam voor zijn wijf erbij zetten. In (v)echtscheidingen moeten m'en en v'en niet onderdoen voor mekaar.

Ik blijf wel bij mijn mening: ook voor huiselijk geweld behoort een beloning van reëel genot van een staatslogement.
En waarom zou dat wel moeten? Verreyken had al lang voordat hij zijn vrouw afsloeg de naam van een gewelddadig iemand te zijn. U denkt toch niet dat hij zijn bijnaam gestolen heeft?

Zo zegt Verstrepen in zijn boek blz 137:

.../...
(het nieuws lekt uit dat Verreyken fikse klappen heeft uitgedeeld aan zijn vrouw in volle straat en dit in volle kiescampagne)

"Trouwens, die Verreyken had zijn bijnaam Rob Klop niet gestolen. Hij stond bekend als een echte agressieveling die niet aan zijn proefstuk was geweest".

Maar gelukkig is Robert Stevaert, alias en zogenaamd eervol 'Minister van Staat', niet zo'n aggressieveling. Want hij laat zich slechts voor tienduizend(en?) Euro's chanteren door een hoertje.

Laatst gewijzigd door system : 29 juni 2011 om 17:00.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be