Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 2 juli 2011, 11:28   #41
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
ik heb glijdende uren
zomeruren: nog nooit van gehoord
zaterdagen: zeker al moeten werken. feestdagen, idem. zondagen of nacht, neen, zoals de meeste mensen in de privé.
wat is echt werken?
politieker? ik ken geen enkele persoonlijk, jij?
Hoeveel "inleveringsrondes" heb je al meegemaakt omdat je "fabriek" in slechte papieren zit en anders failliet gaat? Hoeveel zo van die "reorganisaties"?

Ambtenaren zijn zeveraars. Waarom moet er een verschil bestaan in statuut? Een job is een job, of dat nu voor Ford Genk of voor het ministerie van landbouw is. En het bewijs is geleverd: O wee! als je durft aan de voordeeltjes te komen!!
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 2 juli 2011, 11:30   #42
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Sommige forummers wonen dan ook in een banaal rijhuis he Jack.
En dat zij dan nog diegene die de CEO beklagen omdat hij weinig pensioen heeft, de onnozelaars.
Another Jack is offline  
Oud 2 juli 2011, 12:01   #43
twan
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Waarom moet een contractueel die crec hetzelfde werk doet als een vastbenoemde ambtenaar (en dikwijls nog meer) zich content stellen met een pensioen uit de privé en zijn collega vastbenoemde krijgt 2,3 keer meer. Hier klopt toch iets niet van dat uitgesteld loon, afzuiper!?
Mijnheer de afzuiper, wist U dat uw werkgever nooit patronale bijdragen betaald heeft voor de opbouw van uw pensioen?
Ik ben niet vast benoemd, en mijn werkgever betaald wél patronale bijdrage voor mijn pensioen (het staat letterlijk op m'n loonbrief). En dat ik later meer pensioen ga hebben dat iemand uit de privé zullen we over een kleine twintig jaar wel zien.
twan is offline  
Oud 2 juli 2011, 12:13   #44
freelancer
Banneling

Standaard

Men zou beter de pensioenen van de ambtenaren volledig gelijkstellen met de privé... en hun loon op dezelfde hoogte stellen als in de ... privé...

Het zou natuurlijk kunnen zijn dat duizenden ambtenaren loon zouden moeten inleveren...
freelancer is offline  
Oud 2 juli 2011, 12:13   #45

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
't staat toch in meerdere gazetten:

http://www.gva.be/nieuws/binnenland/...6E3CA692D12D59

http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20110702_020

Bwa, hij kan er mee weg komen.
Als hij het zeer voorzichtig aanpakt.

Eerst de bestaande pensioenen gerust laten natuurlijk (mijn hemd is mij nader dan de rok) (zelfs al zou ik akkoord gaan met een solidariteitspremie voor alle gepensioneerden, maar voor ambtenaren mag het gedeelte niet meegerekend worden, want dat is uitgesteld loon).
Larie ... een opvoeder in Heynsdale (ambtenaren) heeft meer dan een opvoeder in de privé en daarop een riant pensioen.
Tweede voordeel ... ze kunnen niet zomaar hun C4 krijgen als er iets verkeerd gaat. In de privé zonder boe of ba, zelfs ongemotiveerd ...
Karma is offline  
Oud 2 juli 2011, 12:15   #46
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
Larie ... een opvoeder in Heynsdale (ambtenaren) heeft meer dan een opvoeder in de privé en daarop een riant pensioen.
Tweede voordeel ... ze kunnen niet zomaar hun C4 krijgen als er iets verkeerd gaat. In de privé zonder boe of ba, zelfs ongemotiveerd ...
Zo is dat, Karma...
freelancer is offline  
Oud 2 juli 2011, 12:45   #47
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Eén lid van mijn addergebroed, kreeg na zes maanden privé een 'vast contract' en een gsm. Nog eens zes maanden later: een auto met tankkaart.
In de privé dan, bedoel je? Bij de overheid word je vast benoemd na een korte periode wat veel meer zekerheid biedt dan een vast contract in de privé. Gsm + laptop krijg je ook bij de overheid (als master).
Savatage is offline  
Oud 2 juli 2011, 12:46   #48
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
grappig, zo'n kleuterbeeld op de wereld en het leven
de patron met een dikke cigaar en een hoge hoed
Jacky's wereldbeeld ...
Savatage is offline  
Oud 2 juli 2011, 12:51   #49
van Maerlant

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Neen.

Maar laten we dat ook niet dramatiseren, in zijn poolhouse alleen al is meer plaats dan in sommige woningen van forummers hier.
De CEO heeft op vijf jaar tijd meer bijgedragen aan de sociale zekerheid dan jij gedurende je hele loopbaan. Waar haal jij het lef vandaan hem zijn pensioen te ontzeggen? Word jij echt zo verteerd door jaloezie?
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.

Laatst gewijzigd door van Maerlant : 2 juli 2011 om 12:55.
van Maerlant is offline  
Oud 2 juli 2011, 13:15   #50
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Ik zou wel 's willen berekend zien wat de voorstellen inzake ambtenarenpensioen opbrengen. Voor hetzelfde geld heel weinig, en dan vrees ik dat de hamer op de privé en het privévermogen zal vallen onder het mom: 'ja maar de werklozen en de ambtenaren hebben al hun inspanning gedaan'. Ik vind helemaal van niet.
Conscience is offline  
Oud 2 juli 2011, 13:48   #51
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Conscience Bekijk bericht
Ik zou wel 's willen berekend zien wat de voorstellen inzake ambtenarenpensioen opbrengen. Voor hetzelfde geld heel weinig, en dan vrees ik dat de hamer op de privé en het privévermogen zal vallen onder het mom: 'ja maar de werklozen en de ambtenaren hebben al hun inspanning gedaan'. Ik vind helemaal van niet.
53% van ALLE pensioengelden gaan naar ambtenaren.
demonen is offline  
Oud 2 juli 2011, 13:49   #52
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door twan Bekijk bericht
Ik ben niet vast benoemd, en mijn werkgever betaald wél patronale bijdrage voor mijn pensioen (het staat letterlijk op m'n loonbrief). En dat ik later meer pensioen ga hebben dat iemand uit de privé zullen we over een kleine twintig jaar wel zien.
Patronale bijdragen staan niet op de loonbrief.
demonen is offline  
Oud 2 juli 2011, 14:00   #53
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
De CEO heeft op vijf jaar tijd meer bijgedragen aan de sociale zekerheid dan jij gedurende je hele loopbaan. Waar haal jij het lef vandaan hem zijn pensioen te ontzeggen? Word jij echt zo verteerd door jaloezie?
Eerder door ongeloof.
Arme CEO's.
Another Jack is offline  
Oud 2 juli 2011, 14:04   #54
Another Jack
Banneling

Standaard

Misschien moeten we me maar eens een benefiet-avond organiseren voor gepensioneerde CEO's.
Another Jack is offline  
Oud 2 juli 2011, 14:16   #55
Shadowke

Standaard

wedden dat PS, CDH en Ecolo de nota-Di Rupo gaan afschieten?
Shadowke is offline  
Oud 2 juli 2011, 14:17   #56
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Op zich ben ik trouwens niet tegen deze maatregel, zolang ze geleidelijk gebeurt en dat ze niet geldt voor de laagste pensioenen (niveau D).
Oud 2 juli 2011, 14:23   #57
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Op zich ben ik trouwens niet tegen deze maatregel, zolang ze geleidelijk gebeurt en dat ze niet geldt voor de laagste pensioenen (niveau D).
Inderdaad.
Een werkman (60jaar) verdient bij Onderwijs 1100 euro netto maandelijks.
Nu tegen die man gaan zeggen dat men binnenkort zijn pensioen gaat aanpakken...
Another Jack is offline  
Oud 2 juli 2011, 14:26   #58
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
53% van ALLE pensioengelden gaan naar ambtenaren.
Ja, maar dat zegt niks over deze maatregel.
Als de loonstijgingen voor ambtenaren zich niet voordoen in de laatste 10 jaar van hun carrière, en dat kan het geval zijn, brengt een wijziging in de final pay niet veel op.

Brengt het wel veel op, dan kunnen ambtenaren gewoon langer blijven werken dan wat nu het geval is.
Conscience is offline  
Oud 2 juli 2011, 14:31   #59
Another Jack
Banneling

Standaard

Ik zie Koen Wauters al staan met zo'n reuzecheque die een CEO verrast terwijl hij aan zijn zwembad ligt in Zuid-Frankrijk.

Die mannen gaan denken dat het verborgen camera is.

Waarna Rotweilers beginnen te dollen met de hele TV-ploeg.

Zou dat geen revolutionaire TV zijn?

Laatst gewijzigd door Another Jack : 2 juli 2011 om 14:44.
Another Jack is offline  
Oud 2 juli 2011, 14:31   #60
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Inderdaad.
Een werkman (60jaar) verdient bij Onderwijs 1100 euro netto maandelijks.
Nu tegen die man gaan zeggen dat men binnenkort zijn pensioen gaat aanpakken...
ja, die man heeft heel zijn leven 50% afgedragen aan professionele meeeters, nutteloze boefers en het stemvee van di rupo

misschien komt uw werkman daar beter eens tegen in opstand jacky

Laatst gewijzigd door born2bewild : 2 juli 2011 om 14:33.
born2bewild is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be