![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Gouverneur
|
![]() 'Dood' is slechts begrip voor levenden!
![]() Laatst gewijzigd door OilOnFire : 8 juli 2011 om 07:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Banneling
|
![]() Hoe kan ik ze afgooien?
Pas op, ge zijt bezig met zen-bullshit ![]() Laatst gewijzigd door eno2 : 8 juli 2011 om 12:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er zijn verschillende manieren om hersenactiviteit te meten. De juiste manier wordt niet altijd toegepast.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De dood heeft geen zin op zichzelf. De dood maakt deel uit van de continuïteit van het bestaan. Het markeert het einde van één bewustzijnstoestand, en het begin van een andere.
De dood is veeleer een overgang van één bewustzijnstoestand naar een andere.
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoe weet jij dat?
![]() |
![]() |
#49 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Minister
|
![]()
![]() |
#51 |
Banneling
|
![]() Het onbekende met het onbekende verklaren is ...wetenschappelijk onderzoek
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Bewustzijnstoestanden zonder materiële functionerende drager zijn nooit waargenomen noch geloofwaardig gerapporteerd. Dat je vanwege dergelijke stelling een zombie genoemd wordt, is geen persoonlijke aanval, maar een adequate reactie. Laatst gewijzigd door eno2 : 13 juli 2011 om 10:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Banneling
|
![]() De ene zijn dood is de andere zijn brood.
Volgens de liberale logica ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Minister
|
![]() Simpel:
Als we dood zijn weten we het, of weten we het niet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Onze oorspronkelijk bewustzijnstoestand van onze kern is niet materieel. We zijn slechts tijdelijk in deze fysische dimensie. Of beter gezegd, ons bewustzijn bevindt zich tijdelijk (gedurende de levensduur van het fysieke lichaam) in een basistoestand die gefocused is op de fysische realiteit. Een fysische trance zo je wil. In de fysische realiteit zelf is het mogelijk om (gedeeltelijk) uit die fysische trance te komen dmv van meditatie of drugs, crisissen,... en zo de grotere realiteit waar te nemen. In feite is het zo dat normaliter bij de dood van het fysieke lichaam men op een bepaald tempo overgaat naar zijn meer oorspronkelijke bewustzijnstoestand. Sommigen blijven echter na de dood hangen in die fysische trance en blijven verder bestaan als spook, totdat ze letterlijk en figuurlijk "het licht zien".
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
zo heb ik het ook geformuleerd met twee woorden, een znnw en een ww |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
tot bewijs van het tegendeel sommigen noemen dat 'uit je lichaam treden' maar dat is het niet zulke bewustzijnstoestanden zijn een verlenging van de geest die aan het lichaam gebonden blijft anders was je dood. Of gek |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat is de definitie zelf: niets functioneert meer Mocht ik het toch weten, dan zou mij dat erg tegenvallen. Waarschijnlijk zijn er overgangs-fenomenen Dat kan ik grif aannemen. Laatst gewijzigd door eno2 : 13 juli 2011 om 12:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |