![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Partijlid
|
![]() Euh, met al dat geharewar over het huwelijk ... .
Het kerkelijkhuwelijk werd eigenlijk gewoon door de kerk ingevoerd om incest tegen te gaan tijdens de middeleeuwen. De vader van de familie had toen het recht om zijn dochter thuis te huwen (geen kat die er dus met andere woorden iets mee te maken had). Veel jonge meisjes moetsen toen tegen hun wil trouwen met iemand die vader gekozen had (vaak was dat ook iemand uit de naaste familie). Het kerkelijkhuwelijk kwam er dus: 1) om vrouwen te beschermen 2) om incest te verkomen (gezien dit zwakkere nakomelingen veroorzaakt) Het GEEN seks voor het huwelijk is ook eigenlijk helemaal niet afkomstig uit de katholieke godsdienst. Die 'thuis-huwelijken' bestonden in feite uit niet veel meer als de vader van de bruid die haar naar het bed leidde waar haar bruidegom wachte om zo onder het toeziende oog van de hele familie even van bil te gaan (dit was dus de inzegening van het huwelijk). Gezien zoiets niet echt kan in het huis van God, zijn ze dan maar overgestapt op seks na het huwelijk. Het komt er dus op neer dat nog de paus, noch de kerk, noch god iets te maken hebben met wat je in bed doet of met wie je het doet ... al die dingen zijn later bijgevoegd.
![]() |
#45 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Coekie
![]() |
![]() |
#46 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
btw gij beroept u altijd op God , maar is God niet een God van verdraagzaamheid en tolerantie? en indien niet, al goe da we dan toch nog de paars-groene regering hebben die wel voor gelijke rechten zorgt |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
weet ge wat , ik geef het op , met Godfried valt echt niet te praten behalve als iemand mij vertelt hoe je met een fundamentalist praat? Godfried , jij leeft niet meer in deze tijd, jij valt constant op religieuze principes die niet bewijsbaar en ook niet verdedigbaar zijn met goeie argumenten het enige wat je zegt is "volgens God mag dat niet" awel dan zeg ik "volgens de meerderheid van de belgische bevolking mag homohuwelijk wel" en nog we leven echt wel in een geseculariseerde samenleving wij respecteren uw geloof maar ik hoop ook dat jij holebis respecteert ik denk ook dat GOD wil dat je mensen respecteert |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Het zit hem natuurlijk enigszins in de interpretatie van het woord "huwelijk". Dit vat ik kennelijk anders op dat de gangbare mening in dit geperverteerde landje. Maar ik weet dat mijn visie de juiste is, niet alleen om religieuze redenen. De geschiedenis toont ook aan dat een duurzaam monogaam samenlevingsverband tussen een man en een vrouw de beste omgeving zijn om een nageslacht voort te brengen en op te voeden en aldus een volk in stand te houden. Al deze maatschappelijke experimenten (homohuwelijken, samenhokkerij, homo-adopties) zijn in wezen niets nieuws. Elke paar honderd jaar staan er wel een paar gekken recht om dit eens uit te proberen. Maar kennelijk overleven deze samenlevingsvormen de tand des tijds niet. Leve dus het enige echte huwelijk!
![]() |
![]() |
#49 |
Minister
|
![]() Homohuwelijken in het verleden? Mogen wij vragen waar U die informatie vandaan haalt?
En sinds wanneer gaat voortplanting boven geluk, wat een van Uw uitgangspunten is?
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen. Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA. 6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen». 7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#51 |
Minister
|
![]() Waarmee bewezen is dat Uw argumentatie neerkomt op god, god en nog eens god!
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen. Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA. 6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen». 7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Minister-President
|
![]() En maar koppig blijven weigeren om die bewijzen te leveren hé. Het is gewoon van niet kunnen hé, omdat er gewoon geen zijn om aan te tonen dat homofilie een aandoening is of hoe je het ook noemt?
U zegt dat u weet dat uw visie de juiste is, wel ik zeg dat mijn visie de juist is. Voil�*. Nog altijd geen commentaar moest er een dierbaar familied van G zeggen dat hij homo is en dat hij zich supergelukkig voelt en zich nog nooit zo goed gevoeld heeft. Er zijn zelfs al héél véél priester die totaal geen problemen hebben met het homohuwelijk, en die dat zelfs willen inzegenen ook als stelt het voor de Kerk niets voor, ze kunnen er dan een dankviering van maken. Sorry maar de Hedendaagse Kerk kan me gestolen worden, dat wil niet meer zeggen dat ik niet meer geloof hé. Maar daarvoor heb ik de Kerk niet meer nodig hoor, als het Vaticaan zich zo gedraagd, totaal wereldvreemd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
ik snap dat niet , jij eist verdraagzaamheid , maar jij bent zelf niet verdraagzaam en ik respecteer wel uw geloof, ik heb verschillende keren gezegd dat God een verdraagzame, liefdevolle God is de Kerk heeft gewoon afgeweken van de oorspronkelijke goddelijke bedoeling , ze houden zich vast aan eeuwenlange tradities om hun machtspositie te behouden maar ze worden ongeloofwaardig ,daarom neemt het kerkbezoek stelselmatig af en ik heb het niet alleen over homohuwelijk maar vb. gelijkheid tussen man en vrouw in de Kerk der is geen goede reden waarom vrouwen geen priesters mogen worden zoals Nietsche zei : "God is dood MAAR wij hebben hem doodgemaakt" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#55 |
Minister
|
![]() En wat vindt de kardinaal daarvan?
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
34 "Do not think that I have come to bring peace on earth; I have not come to bring peace, but a sword. 35 For I have come to set a man against his father, and a daughter against her mother, and a daughter-in-law against her mother-in-law; 36 and a man's foes will be those of his own household. 37 He who loves father or mother more than me is not worthy of me; and he who loves son or daughter more than me is not worthy of me; 38 and he who does not take his cross and follow me is not worthy of me. Ik weet niet wat de kardinaal daarvan vindt, maar het Woord van God is het Woord van God. Jezus vraagt een radicale overgave, geen lauwe blabla zoals de kardinaal verkondigt.
![]() |
![]() |
#57 |
Minister
|
![]() Goed, het christendom, de een van de bronnen van onze beschaving, is dus niet verdraagzaam. Bedankt voor de rechtzetting! Ik zal het doorzeggen aan alle islamvreters.
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#60 |
Vreemdeling
|
![]() Ik kots van U, niet van uw prentje, dat leidt enkel tot een lichte misselijkheid, maar van Uw uitspraken, ik weet nu weer waarom ik niet in God geloof.
De absolute waarheid bestaat niet, en mensen die denken van wel zijn fundementalisten die vroeg of laat eens goed op hun bakkes gaan. Ik weet dat het volgende heel onverdraagzaam is maar als ik u voor mijn auto zie springen rij ik door.