![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Je bent daar een uitzondering in hoor... En zeker niet van toepassing voor iedereen.
![]() |
#42 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Maar mijn punt blijft gelden, men moet gewoon de levensstijl aanpassen aan de eigen verdienste. Ieder weekend gaan zuipen en met een dikke wagen rijden is gewoon dom als je minder dan 2000 verdient per maand. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is overigens irrelevant.
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat lijkt muggenziften, maar is wel degelijk belangrijk.
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Studies horen inderdaad geen criterium te zijn in je verloning. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Ja dat is idd een belangrijke differentiatie die je maakt. Maar hoeveel mensen staan er achter de kassa met een ir-diploma? Laatst gewijzigd door Penalcode : 17 juli 2011 om 14:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Vreemdeling
|
![]() Dat zeg ik toch niet? Ik heb het over intellectuele schaarste. Iedereen kan achter de vuilkar lopen, ergo vuilkarmannen zijn niet moeilijk te vinden, ergo hoeft men ze geen hoog loon te geven. De logica zelve.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Minister
|
![]() Verzorgende is een knelpuntberoep en die verdienen slecht. De vraag is groter dan het aanbod. We spreken dan toch van schaarste ? Maar ze zijn niet intellectueel, is het dat ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Leg me aub ook geen woorden in de mond. Ik voel me niet beter dan de rest maar ik moet me ook niet voor mijn capaciteiten schamen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Betreffende al die extra allochtonen: ik kan me niet inbeelden dat zij de drijfveer zijn achter de grote vraag naar huizen tegen de huidige prijzen. Ik ken weinig allochtonen die veel geld uitgeven aan huizen. Citaat:
- Zodra veel mensen van de derde generatie beginnen te sterven krijgen we een sterke verhoging van het aanbod aan appartementen/huizen - Als de rente terug begint te stijgen wordt geld ook duurder. Alsmaar hogere prijzen betalen voor huizen/appartementen zit er dan niet meer in. - Wereldwijd zijn de prijzen enorm gedaald. Er is geen enkele reden waarom dat in België niet zou kunnen gebeuren. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je moet het ook vergelijken met 26-jarigen die niet in jouw branche zitten. Bijv. garcons, kassiers, doppers, ... Dan is de 1700 netto wel hoog voor een 26-jarige.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Bepaalde woningen zijn nog betaalbaar. Maar een nieuwbouw kopen zonder financiële hulp is voor de meeste mensen onmogelijk geworden. In België worden de prijzen kunstmatig hoog gehouden. Als je hier een nieuwbouw koopt of een bestaande woning van bijvoorbeeld € 300 000 reken dan maar dat je als consument minimum een goeie 50 000 € te veel zal betalen.
![]() |
#58 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Er is geen woningschaarste en zeggen dat de prijzen duurder worden door de aangroeiende bevolking is onzin. Allochtonen die in België komen wonen gaan meestal een woning huren of krijgen een sociale woning het overgrote deel van de kopers bestaat nog altijd uit de eigen bevolkingsgroep. De prijzen worden gewoon kunstmatig hoog gehouden. In Brugge en ommeland betaal je voor een woning waar nog veel werk aan is +/- 200 000 € als je iets deftig wil mag je daar toch een goeie 280 000 voor neertellen en er is dan nog redelijk wat werk aan. Ook voor nieuwbouw betaal je als consument veel te veel. De gemiddelde nieuwbouw woningen al gezien in Vlaanderen, dure prijzen maar van hoogwaardige materialen is er geen sprake tenzij je een zeer hoge opleg doet.
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De twee indicatoren die aangeven dat de huizenmarkt overgewaardeerd is, zijn: - de verhouding van de huizenprijzen over het gemiddelde gezinsinkomen (dat de aankoop moet financieren). Dat is een constante geweest sinds meer dan 40 jaar, en nu zit daar een kleine factor 2 in. - het huur rendement. Het huur rendement is belachelijk laag voor een immobilieninvestering, en niet zonder risico. Bovendien geeft het feit dat de huur minder snel stijgt dan de koopprijs, aan dat er geen "woningenschaarste" is, want die zou EERST op de huurprijs moeten werken. Maar goed, het feit is er dat de zogezegde bubbel het nu al 5 jaar uithoudt. Dus misschien zijn we mis. Misschien zegt het prijzensignaal van de immobilienmarkt iets anders, en er is iets dat natuurlijk WEL een mogelijkheid is: een voorwaartse indikator voor sterke inflatie. Als er sterke inflatie is, dan is vastgoed (en schulden hebben) voordelig. Denkt de markt dat er op middellange termijn een serieuze inflatie komt ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
De causaliteit is eigenlijk zo: 1) werkgevers zoeken welke vaardigheden ze nodig hebben, bvb ingenieurs 2) ze bieden voor deze vaardigheden een hoger loon 3) jij ziet dat deze vaardigheden gewenst zijn en een hoog loon geven, dus jij volgt die studies. |
|
![]() |
![]() |