Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 10 juni 2004, 15:38   #41
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bitweiser

Mijn beste Piano,

Kan jij nu echt niets anders dan altijd naar verwijten grijpen. Ik dacht dat een politiek forum over argumenteren ging. Helaas heb ik in alle posts die ik van jou gelezen heb zelden tot nooit enige argumentatie teruggevonden. Integendeel. Uw verwijzingen naar de periode van en rond de tweede wereldoorlog zijn soms correct, meestal dubieus, veelal uit de context gehaald maar altijd volstrekt naast de kwestie.

Dus ik herhaal mijn vraag: Kan jij op iemands (en dus ook op een kiezer van het Vlaams Blok) post antwoorden met duidelijke argumentatie?

Dank bij voorbaat.
Nee, ik heb er geen zin in. Mijn beste argumenten staan op mijn webstek, daar worden ze niet weggespoeld door de vele spammers die hier aanwezig zijn. Voor de rest doe ik zoals iedereen hier. Maar die mogen dat blijkbaar van jou.

Ps: wat was je partijpolitieke voorkeur ook weer?
el ik zal u eens iets zeggen Piano: ik ben CD&V/NVA'er, ik voel absoluut geen sympathie voor het Blok, en toch vind ik ook dat u een ferm potje kunt zeveren over het Blok. Uw twee maten en gewichten hebt u trouwens al genoeg bewezen...
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline  
Oud 10 juni 2004, 15:55   #42
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
ik zal u eens iets zeggen Piano: ik ben CD&V/NVA'er, ik voel absoluut geen sympathie voor het Blok, en toch vind ik ook dat u een ferm potje kunt zeveren over het Blok. Uw twee maten en gewichten hebt u trouwens al genoeg bewezen...
Zelfs zeveren behoort tot het domein van de vrije meningsuiting. En wat pianobashen betreft moet je zeker niet onderdoen voor de rest van je collega's hier. Wou je nog wat kwijt of was het dat? 8)
Oud 10 juni 2004, 15:58   #43
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
ik zal u eens iets zeggen Piano: ik ben CD&V/NVA'er, ik voel absoluut geen sympathie voor het Blok, en toch vind ik ook dat u een ferm potje kunt zeveren over het Blok. Uw twee maten en gewichten hebt u trouwens al genoeg bewezen...
Zelfs zeveren behoort tot het domein van de vrije meningsuiting. En wat pianobashen betreft moet je zeker niet onderdoen voor de rest van je collega's hier. Wou je nog wat kwijt of was het dat? 8)
Ja, dat Piano-bashen is duidelijk gezocht hé? Het is een reactie op dat Blok-bashen van jou.

Ik ben ook geen blokker, iedereen weet dat ondertussen, maar ik vind jouw overijverigheid hieromtrent soms ook vermoeiend. Het begint een averechts effect te hebben.

Dat jij dan precies op een andere thread komt zeggen dat het groot aantal Blok-threads een gevolg is van spamming vanwege Blokkers is op zijn minst verwonderlijk.
Oud 10 juni 2004, 16:05   #44
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Citaat:

Ja, dat Piano-bashen is duidelijk gezocht hé? Het is een reactie op dat Blok-bashen van jou.

Ik ben ook geen blokker, iedereen weet dat ondertussen, maar ik vind jouw overijverigheid hieromtrent soms ook vermoeiend. Het begint een averechts effect te hebben.

Dat jij dan precies op een andere thread komt zeggen dat het groot aantal Blok-threads een gevolg is van spamming vanwege Blokkers is op zijn minst verwonderlijk.
Nog een paar dagen geduld Antoon, dan zijn de verkiezingen weer voorbij. Wat dat al dan niet averechts effect betreft, daar heb ik niks in te zeggen. Als je ook naar de Audit04 heb gekeken, zal je gehoord hebben hoeveel poen het Blok tegen de propaganda aangooit. Zelfs in 2002 dat geen verkiezingsjaar was, heeft het VB toch nog 3 miljoen € aan prop. gespendeerd. Daar is mijn Blok-vreterij maar peanuts tegen. Denk je ook niet?

Tenandere, het feit dat ik hier nog altijd ben, is omdat de vreemdelingenhetze, de islamfobie, enz. nog altijd verder boert. Daar heb jij blijkbaar minder last van, ik zie je daar zelfs nauwelijks tegen protesteren of tegenin gaan. Ik doe mijn ding, doe jij nu maar het jouwe.
Oud 10 juni 2004, 17:45   #45
driewerf

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dino
Citaat:
Je bent toch geen Blokker hoop ik? ;)
Toch wel, en nog een "rasechte" ook... :roll:
blijkbaar zijn blokkers nu al een ras apart. De notie 'eigen volk' wordt wel erg nauw :D
driewerf is offline  
Oud 10 juni 2004, 18:41   #46
thePiano

Standaard

Wat Jurgen betreft, het gaat niet om zijn pro-multiculturele houding maar wel degelijk omdat hij een standpunt verdedigt dat lijnrecht tegenover het enige thema staat waar het VB zich al 25 jaar in vastgebeten heeft. En daar gaat mijn topic over.
Oud 10 juni 2004, 19:09   #47
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat Jurgen betreft, het gaat niet om zijn pro-multiculturele houding maar wel degelijk omdat hij een standpunt verdedigt dat lijnrecht tegenover het enige thema staat waar het VB zich al 25 jaar in vastgebeten heeft. En daar gaat mijn topic over.
Jurgen heeft gezegd dat de multicul een verijking was voor Antwerpen. En dat is heel juist, men heeft er pitta kramen, sjouks en drugshandel bij gekregen.
fernand is offline  
Oud 11 juni 2004, 09:21   #48
Bitweiser
Provinciaal Statenlid

Bitweiser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Mijn beste Piano,

Kan jij nu echt niets anders dan altijd naar verwijten grijpen. Ik dacht dat een politiek forum over argumenteren ging. Helaas heb ik in alle posts die ik van jou gelezen heb zelden tot nooit enige argumentatie teruggevonden. Integendeel. Uw verwijzingen naar de periode van en rond de tweede wereldoorlog zijn soms correct, meestal dubieus, veelal uit de context gehaald maar altijd volstrekt naast de kwestie.

Dus ik herhaal mijn vraag: Kan jij op iemands (en dus ook op een kiezer van het Vlaams Blok) post antwoorden met duidelijke argumentatie?

Dank bij voorbaat.
Nee, ik heb er geen zin in. Mijn beste argumenten staan op mijn webstek, daar worden ze niet weggespoeld door de vele spammers die hier aanwezig zijn. Voor de rest doe ik zoals iedereen hier. Maar die mogen dat blijkbaar van jou.

Ps: wat was je partijpolitieke voorkeur ook weer?
Beste vriend,

Ten eerste denk ik niet dat de bedoeling van een politiek forum is dat alle deelnemers de websites van de andere deelnemers gaan uitpluizen. Ik heb persoonlijk geen politiek getinte webstek dus verder bomend vanuit jou standpunt kan je dus onmogelijk mijn politieke standpunten kennen. Onzin natuurlijk. Een politiek forum is bedoeld om je politieke overtuiging eventueel kenbaar te maken.
Dat er mensen zijn die niet akkoord gaan met je persoonlijke overtuiging staat als een paal boven water, het is dan ook aan die mensen om je met constructieve (en niet met destructieve) argumenten van je ongelijk te overtuigen.

Ik zie dus niet in wat mijn politieke voorkeur gemeen kan hebben met het enerverende gedrag van jezelf en inderdaad soms ook andere forumgebruikers. Het "piano-bashen" heeft nooit deel uitgemaakt van mijn post en ik geef de hoop niet op om op een dag met jou in een gefundeerde discussie te treden, maar ik vrees helaas, aan de reacties van mede forum gebruikers te zien dat dit niet mogelijk zal zijn.

Nog een laatste vraagje: Gezien jou Avatar ben je een kiezer van SPa. Wil dit ook zeggen dat je hun volledige programma voor de volle 100% steunt. Met andere woorden. Je bent het eens met alle punten van het SPa partijprogramma?
Oud 11 juni 2004, 10:13   #49
thePiano

Standaard

Citaat:
Nog een laatste vraagje: Gezien jou Avatar ben je een kiezer van SPa. Wil dit ook zeggen dat je hun volledige programma voor de volle 100% steunt. Met andere woorden. Je bent het eens met alle punten van het SPa partijprogramma?
Nee, want moest ik het 100% eens zijn, zou ik hun standpunten wel beter verdedigen. Zo ben ik bv tegen de monarchie, tegen stemPLICHT en vind ik dat de SP.a te weinig opkomt voor de rechten van vluchtelingen en ze te weinig gedaan hebben om de asielprocedures te verkorten en transparanter te maken. Maar regeren is compromissen sluiten vermits alle partijen tussen de 20 en de 25% schommelen. Ook het Blok zal, als ze ooit willen meeregeren, met dat probleem van overleg te maken krijgen en in conscencus moeten (leren) werken. Het is makkelijk om vanuit de oppositiebanken alles af te kraken, omdat je dan nooit de positieve kanten van het beleid moet belichten, dat levert trouwens geen stemmenwinst op. Maar al bij al vind ik dat de SP.a goed werk levert en ik hoop dat ze er na 13 juni weer bij zijn, maar dan wel liefst zonder de VLD.
Oud 11 juni 2004, 10:41   #50
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Nee, want moest ik het 100% eens zijn, zou ik hun standpunten wel beter verdedigen. Zo ben ik bv tegen de monarchie, tegen stemPLICHT en vind ik dat de SP.a te weinig opkomt voor de rechten van vluchtelingen en ze te weinig gedaan hebben om de asielprocedures te verkorten en transparanter te maken. Maar regeren is compromissen sluiten vermits alle partijen tussen de 20 en de 25% schommelen. Ook het Blok zal, als ze ooit willen meeregeren, met dat probleem van overleg te maken krijgen en in conscencus moeten (leren) werken. Het is makkelijk om vanuit de oppositiebanken alles af te kraken, omdat je dan nooit de positieve kanten van het beleid moet belichten, dat levert trouwens geen stemmenwinst op. Maar al bij al vind ik dat de SP.a goed werk levert en ik hoop dat ze er na 13 juni weer bij zijn, maar dan wel liefst zonder de VLD.
Als niet alle SP.A'ers volledig achter elk stanpunt van de SP.a staan, waarom is het dan ineens een probleem wanneer een Vlaams Blokker een nuance geeft mbt een standpunt van het Blok?

Bovendien stel ik vast dat het Vlaams Blok wel goed omgaat met mensen die nuanceren. Zowel Verstrepen als Morel blijven het vertrouwen hebben.

Wat anders niet het geval is bij andere partijen (De Gucht, Coveliers, etc..)

Het Blok is dus democratischer dan de VLD. 8)
Oud 11 juni 2004, 10:45   #51
Bitweiser
Provinciaal Statenlid

Bitweiser's schermafbeelding

Standaard

Dat is nu wat ik wou horen...
Ik ben ook niet volledig eens met het volledige programma van het Vlaams Blok. Zo ben ik tegen hun houding ten opzichte van euthanasie, ben ik niet voor de splitsing van België (wel ben ik tegen de miljardenstroom naar Wallonië) enz... enz...

Wat ik bedoel is... hoe kan je iemand een rasist of eender wat noemen als je niet weet waarom een bepaalde persoon op een partij stemt. Je hebt het zelf gezegd. Regeren (of politiek) is compromissen sluiten. Ik stem op het Blok omdat ik weet dat de extreme partijpunten bij een eventuele regeringsdeelname niet zullen uitgevoerd kunnen worden dankzij eventuele compromissen.
Dat jij het niet eens bent met hun andere niet-extreme thema's is natuurlijk je volste recht. Ik vind alleen niet dat je zoals nu, iedereen over de zelfde kam moet scheren.

Mvg.
Oud 11 juni 2004, 11:23   #52
bruut geweld
Minister-President

bruut geweld's schermafbeelding

Standaard

uiteraard is niet iedereen 100 % akkoord met zijn partijkeuze.

Maar wat het blok betreft en die stelling doortrekken naar blokstemmers en racisme schort er wel iets aan de vergelijking.

Racisme en uitsluiting van anderen is namelijk één van de fundamenten van het blok. dat hoort niet bij één van de zovele puntjes die geen 100% correcte overeenstemming geven bij je stemkeuze

Op zichzelf is racisme zoals moord, verkrachting, pedofilie, diefstal ; daar ben je voor of tegen !

Wat blokstemmers betreft die zichzelf geen racist vinden, kan je ervan uitgaan dat ze er zeer zeker OOK NIET TEGEN zijn , vermits dat één van de fundamenten van de partij van hun keuze is. Integendeel, zij vinden andere punten van die partij miss dermate belangrijk, dat ze dat racisme er wel bijnemen terwijl ze het zelf pretenderen niet te zijn. Maar zo steunen ze het impliciet of bewust en kunnen ze niet serieus genomen worden als ze zich tegen racisme uitspreken
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2
bruut geweld is offline  
Oud 11 juni 2004, 11:40   #53
thePiano

Standaard

Citaat:
Dat is nu wat ik wou horen...
Ik ben ook niet volledig eens met het volledige programma van het Vlaams Blok. Zo ben ik tegen hun houding ten opzichte van euthanasie, ben ik niet voor de splitsing van België (wel ben ik tegen de miljardenstroom naar Wallonië) enz... enz...

Wat ik bedoel is... hoe kan je iemand een rasist of eender wat noemen als je niet weet waarom een bepaalde persoon op een partij stemt. Je hebt het zelf gezegd. Regeren (of politiek) is compromissen sluiten. Ik stem op het Blok omdat ik weet dat de extreme partijpunten bij een eventuele regeringsdeelname niet zullen uitgevoerd kunnen worden dankzij eventuele compromissen.
Dat jij het niet eens bent met hun andere niet-extreme thema's is natuurlijk je volste recht. Ik vind alleen niet dat je zoals nu, iedereen over de zelfde kam moet scheren.

Mvg.
Ja natuurlijk wilde je dat horen, maar je vergelijking klopt aan geen kanten. Wat jou betreft kan ik het niet weten maar wat mezelf betreft: ik ben maar gewoon SP.a-lid, ben ooit actief geweest in de partij, alhoewel ik wel honderd keren gevraagd ben. Maar politiek beoefenen dat heb ik vroeger gedaan en ik heb er mijn bekomst van gehad.

Echter wat Verstrepen en Morel betreft, dat zijn serieuze kandidaten die nagenoeg zeker verkozen zullen worden en een mandaat toegewezen krijgen. Hun rol zal in de toekomst alleen maar toenemen. Van hen zou je bij gevolg ook kunnen en moeten verwachten dat ze unaniem en 100% het partijprogramma en de ideologie van het VB verdedigen. Dat doen ze echter maar gedeeltelijk en zelfs in het geval van Verstrepen linrecht tegen de partijlijn in. En daar heb ik problemen mee.

Trouwens, FDW heeft het duidelijk op de VRT gezegd: zodra ze verkozen worden is er geen weg terug en moeten ze voluit Vlaams Blokker worden en niet langer hun onafhankelijke en vrij geïnterpreteerde koers varen.
Oud 11 juni 2004, 15:20   #54
lyot
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Citaat:

.
correctie, iedereen weet dat jij een blokker bent ,alleen heb je het zelf nog niet door..

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be