![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#42 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#43 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben ook geen blokker, iedereen weet dat ondertussen, maar ik vind jouw overijverigheid hieromtrent soms ook vermoeiend. Het begint een averechts effect te hebben. Dat jij dan precies op een andere thread komt zeggen dat het groot aantal Blok-threads een gevolg is van spamming vanwege Blokkers is op zijn minst verwonderlijk. |
||
![]() |
![]() |
#44 | ||
|
![]() Citaat:
Tenandere, het feit dat ik hier nog altijd ben, is omdat de vreemdelingenhetze, de islamfobie, enz. nog altijd verder boert. Daar heb jij blijkbaar minder last van, ik zie je daar zelfs nauwelijks tegen protesteren of tegenin gaan. Ik doe mijn ding, doe jij nu maar het jouwe.
![]() |
#45 | ||
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#46 |
|
![]() Wat Jurgen betreft, het gaat niet om zijn pro-multiculturele houding maar wel degelijk omdat hij een standpunt verdedigt dat lijnrecht tegenover het enige thema staat waar het VB zich al 25 jaar in vastgebeten heeft. En daar gaat mijn topic over.
#47 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#48 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Ten eerste denk ik niet dat de bedoeling van een politiek forum is dat alle deelnemers de websites van de andere deelnemers gaan uitpluizen. Ik heb persoonlijk geen politiek getinte webstek dus verder bomend vanuit jou standpunt kan je dus onmogelijk mijn politieke standpunten kennen. Onzin natuurlijk. Een politiek forum is bedoeld om je politieke overtuiging eventueel kenbaar te maken. Dat er mensen zijn die niet akkoord gaan met je persoonlijke overtuiging staat als een paal boven water, het is dan ook aan die mensen om je met constructieve (en niet met destructieve) argumenten van je ongelijk te overtuigen. Ik zie dus niet in wat mijn politieke voorkeur gemeen kan hebben met het enerverende gedrag van jezelf en inderdaad soms ook andere forumgebruikers. Het "piano-bashen" heeft nooit deel uitgemaakt van mijn post en ik geef de hoop niet op om op een dag met jou in een gefundeerde discussie te treden, maar ik vrees helaas, aan de reacties van mede forum gebruikers te zien dat dit niet mogelijk zal zijn. Nog een laatste vraagje: Gezien jou Avatar ben je een kiezer van SPa. Wil dit ook zeggen dat je hun volledige programma voor de volle 100% steunt. Met andere woorden. Je bent het eens met alle punten van het SPa partijprogramma?
![]() |
#49 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
#50 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bovendien stel ik vast dat het Vlaams Blok wel goed omgaat met mensen die nuanceren. Zowel Verstrepen als Morel blijven het vertrouwen hebben. Wat anders niet het geval is bij andere partijen (De Gucht, Coveliers, etc..) Het Blok is dus democratischer dan de VLD. 8) |
||
![]() |
![]() |
#51 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Dat is nu wat ik wou horen...
Ik ben ook niet volledig eens met het volledige programma van het Vlaams Blok. Zo ben ik tegen hun houding ten opzichte van euthanasie, ben ik niet voor de splitsing van België (wel ben ik tegen de miljardenstroom naar Wallonië) enz... enz... Wat ik bedoel is... hoe kan je iemand een rasist of eender wat noemen als je niet weet waarom een bepaalde persoon op een partij stemt. Je hebt het zelf gezegd. Regeren (of politiek) is compromissen sluiten. Ik stem op het Blok omdat ik weet dat de extreme partijpunten bij een eventuele regeringsdeelname niet zullen uitgevoerd kunnen worden dankzij eventuele compromissen. Dat jij het niet eens bent met hun andere niet-extreme thema's is natuurlijk je volste recht. Ik vind alleen niet dat je zoals nu, iedereen over de zelfde kam moet scheren. Mvg.
#52 |
Minister-President
|
![]() uiteraard is niet iedereen 100 % akkoord met zijn partijkeuze.
Maar wat het blok betreft en die stelling doortrekken naar blokstemmers en racisme schort er wel iets aan de vergelijking. Racisme en uitsluiting van anderen is namelijk één van de fundamenten van het blok. dat hoort niet bij één van de zovele puntjes die geen 100% correcte overeenstemming geven bij je stemkeuze Op zichzelf is racisme zoals moord, verkrachting, pedofilie, diefstal ; daar ben je voor of tegen ! Wat blokstemmers betreft die zichzelf geen racist vinden, kan je ervan uitgaan dat ze er zeer zeker OOK NIET TEGEN zijn , vermits dat één van de fundamenten van de partij van hun keuze is. Integendeel, zij vinden andere punten van die partij miss dermate belangrijk, dat ze dat racisme er wel bijnemen terwijl ze het zelf pretenderen niet te zijn. Maar zo steunen ze het impliciet of bewust en kunnen ze niet serieus genomen worden als ze zich tegen racisme uitspreken |
![]() |
![]() |
#53 | |
|
![]() Citaat:
Echter wat Verstrepen en Morel betreft, dat zijn serieuze kandidaten die nagenoeg zeker verkozen zullen worden en een mandaat toegewezen krijgen. Hun rol zal in de toekomst alleen maar toenemen. Van hen zou je bij gevolg ook kunnen en moeten verwachten dat ze unaniem en 100% het partijprogramma en de ideologie van het VB verdedigen. Dat doen ze echter maar gedeeltelijk en zelfs in het geval van Verstrepen linrecht tegen de partijlijn in. En daar heb ik problemen mee. Trouwens, FDW heeft het duidelijk op de VRT gezegd: zodra ze verkozen worden is er geen weg terug en moeten ze voluit Vlaams Blokker worden en niet langer hun onafhankelijke en vrij geïnterpreteerde koers varen.
![]() |
#54 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat: