Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 17 juli 2011, 16:25   #41
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Ik ben er zeker van dat alles zal in het werk gesteld worden om verkiezinbgen te vermijden, zelfs als ze eigenlijk onvermijdelijk zijn geworden. Iedereen kent de winnaar al, en niemand wil dat natuurlijk toegeven, vooral onze niet Vlaamse landgenoten. Leterme zal dus, dik tegen zijn goesting, nog een tijdje moeten doordoen zoals nu: zonder macht en zonder al te veel initiatieven te kunnen nemen, wat duidelijk beter is voor onze schatkist: ga maar na in de geschiedenis; alleen de regeringen van DeHaene wisten te besparen, al de rest die konden sparen ware regeringen zonder macht=> ontslagnemende regeringen.
Het is zo dat op korte termijn een regering in lopende zaken inderdaad beperkt extra uitgaven kan doen en door het effect van de begroting op voorlopige twaalfden geen indexering heeft van zijn begroting. Dat neemt niet weg dat er tekorten op de begrotingen worden geboekt. Het is ook nefast door de niet-aanpak van de langetermijnproblematiek.

Ik zie het niet gebeuren dat lopende zaken verder doet tot het einde van dit burgerlijk jaar tenzij ze kunnen werken aan de uitvoering van het generatiepact tezamen met maatregelen voor besparingen in pensioenen en uitkeringen, duidelijk kader asielopvang winter 2012, een deftige begroting en beleid voor 2012 opstellen en meer van dat soort maatregelen.

Dit zijn zaken die niet vallen in het kader van lopende zaken. CD&V, Open VLD gaan hier de grote motor achter zijn, tezamen met MR en CdH op haar huidige bevoegdheden.

Als je lopende zaken dus maar laat doen dan ken je ze defacto meer beleidsmacht toe. Voor de PS is dat een probleem omdat het parlement meer en meer voor stemmen kan shoppen bij het meer rechtse N-VA via stemmingen via wisselende meerderheid. Niet dat ik dat veel zie gebeuren want zonder een regering met volheid van vertrouwen blijft er een groot wantrouwen hangen in het parlement.

Het blijft mijn inziens niet uitgesloten dat lopende zaken zich subversief gaat opstellen. Het zijn daar allemaal brave mannekens maar ze kunnen evengoed hun posten opgeven en geen enkele kandidaat ter vervanging voordragen zodat ze "grote winnaars" wel verplicht zijn die posten in te vullen.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 17 juli 2011 om 16:27.
ViveLaBelgique is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be