![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zie het niet gebeuren dat lopende zaken verder doet tot het einde van dit burgerlijk jaar tenzij ze kunnen werken aan de uitvoering van het generatiepact tezamen met maatregelen voor besparingen in pensioenen en uitkeringen, duidelijk kader asielopvang winter 2012, een deftige begroting en beleid voor 2012 opstellen en meer van dat soort maatregelen. Dit zijn zaken die niet vallen in het kader van lopende zaken. CD&V, Open VLD gaan hier de grote motor achter zijn, tezamen met MR en CdH op haar huidige bevoegdheden. Als je lopende zaken dus maar laat doen dan ken je ze defacto meer beleidsmacht toe. Voor de PS is dat een probleem omdat het parlement meer en meer voor stemmen kan shoppen bij het meer rechtse N-VA via stemmingen via wisselende meerderheid. Niet dat ik dat veel zie gebeuren want zonder een regering met volheid van vertrouwen blijft er een groot wantrouwen hangen in het parlement. Het blijft mijn inziens niet uitgesloten dat lopende zaken zich subversief gaat opstellen. Het zijn daar allemaal brave mannekens maar ze kunnen evengoed hun posten opgeven en geen enkele kandidaat ter vervanging voordragen zodat ze "grote winnaars" wel verplicht zijn die posten in te vullen.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 17 juli 2011 om 16:27. |
|
![]() |