![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, FDF is een aparte partij met een eigen bestuur, een eigen congres, een gegarandeerde vertegenwoordiging binnen de MR-federatie etc. Ze is bovendien bezig afdelingen uit te bouwen in Wallonië.
#42 |
Minister-President
|
![]() Geen vlaams nationalist? Je standpunten komen er nochtans goed met overeen :s
|
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat een zieligaard zeg, die Eddy B., Hoboken.
#44 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() ![]() Zoals ik al zei: dit soort reacties maakt méér Vlaams-Nationalisten bij, dan een Vlaams-Nationalistische reactie ![]()
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#46 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
|
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() OK dan.
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die in de pers komt verklaren dat MR zich door niets van de afspraken van Di Rupo gebonden voelt. Maingain komt dus spreken in naam van de hele partij, waarvoor hij in Brussel lijsttrekker was.
In ieder geval is duidelijk dat Di Rupo als formateur geen enkel gezag heeft, anders zou zo iets niet gebeuren.
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar wat mij sinds enkele jaren volledig het politieke standpunt van de N-VA heeft doen overnemen, is dat ik met lede ogen heb gezien wat voor een onbetrouwbare "partners" de franstaligen zijn in de Belgische politiek en hoe nefast die politiek is, niet alleen voor Vlaanderen, maar voor gans Belgie. Ik denk maw, dat het N-VA standpunt, om totaal andere redenen dan de mijne, wel de enige lange-termijn oplossing aandraagt voor enig efficient bestuur in het territorium dat nu Belgie heet, en dat voor mijn part morgen nog mag heten. Mijn "vijand" is niet het *land* Belgie, maar de federale staatsstructuur in Belgie, die enerzijds zo sterk federaal is dat de FR een soort van vetorecht hebben, en anderzijds zo bemoeiziek is dat het de deelgebieden versmacht. Voor mij heeft dat federale niveau geen democratische vertegenwoordiging, in de zin dat de mensen in het federale niveau altijd maar electoraal verantwoording moeten afleggen voor 1 landsgedeelte, en dus nooit kunnen optreden (als ze slim zijn) in "naam van Belgie". Het zijn de domme VL kwasten die dat geprobeerd hebben, en zich natuurlijk grandioos hebben laten naaien door de FR die dat spel veel leper spelen. Ik denk dat die struktuur de FR uiteindelijk zoveel slechte gewoontes heeft opgeleverd, dat men die nu weer tot redelijkheid moet brengen, maar men kan ze gewoon niet vertrouwen. En ik denk dat dat enkel kan door het enige te doen wat er in zo een geval te doen is: GEEN akkoorden meer te sluiten, maw het spel vast te zetten, tenzij er heel toevallig en heel onwaarschijnlijk toch een GOED akkoord uit de bus zou komen (wat dus al decennia, wat zeg ik, eeuwen het geval niet is geweest). Maw, het spel blokkeren tot men van miserie redelijk gaat worden aan de FR kant. En de enige vorm van "redelijk" wil zeggen: aanvaarden dat het gros van de bevoegdheden die belangrijk zijn, door de deelregeringen worden uitgevoerd, gewoon omdat er op die gasten niet te rekenen valt, en je daar dus niks samen mee kan doen zonder in 't zak gezet te worden. Akkoorden op federaal vlak zijn altijd nefast voor VL: ofwel omdat ze verdraaid worden, ofwel omdat het toegevingen zijn, ofwel omdat men er zich aan FR kant niet aan houdt. Waarom nog nefaste akkoorden maken ?
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 22 juli 2011 om 05:35. |
|
![]() |
![]() |
#50 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar je bent bij mijn weten wel de enige op dit forum die toegeeft dat hij zoiets doet. Toch een opmerkelijke evolutie : van kaakslag flamingant naar "agent provocateur" ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
#51 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]()
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Fj9lnir : 22 juli 2011 om 15:06. |
|
![]() |