Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 21 juli 2011, 17:29   #41
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
FDF is een tendens binnen een partij.
Nee, FDF is een aparte partij met een eigen bestuur, een eigen congres, een gegarandeerde vertegenwoordiging binnen de MR-federatie etc. Ze is bovendien bezig afdelingen uit te bouwen in Wallonië.
Oud 21 juli 2011, 17:32   #42
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
E. Gidius, een evidente waarheid als een koe. Dat men dat aan VL kant nog niet gezien heeft is raar. Het steekt mijn ogen uit op 1000 km van ginder.

(en ik ben geen Vlaams-nationalist).
Geen vlaams nationalist? Je standpunten komen er nochtans goed met overeen :s
alfa16vjtd is offline  
Oud 21 juli 2011, 17:34   #43
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Te lezen in deze commentaren:

Ik verwacht enkele boze reacties
Wat een zieligaard zeg, die Eddy B., Hoboken.
Oud 21 juli 2011, 17:52   #44
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Wat een zieligaard zeg, die Eddy B., Hoboken.

Zoals ik al zei: dit soort reacties maakt méér Vlaams-Nationalisten bij, dan een Vlaams-Nationalistische reactie
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 21 juli 2011, 17:55   #45
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Zoals ik al zei: dit soort reacties maakt méér Vlaams-Nationalisten bij, dan een Vlaams-Nationalistische reactie
U noemt mensen die Brussel én de zes faciliteitengemeenten zomaar aan de Franstaligen willen schenken "Vlaamsnationalisten"?
Oud 21 juli 2011, 18:00   #46
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
U noemt mensen die Brussel én de zes faciliteitengemeenten zomaar aan de Franstaligen willen schenken "Vlaamsnationalisten"?
Natuurlijk niet. Maar door een zware boodschap tégen Vlaams Nationalisme te schrijven, week je meer reacties los, en worden meer Vlamingen boos, dan door een andere boodschap. Daarom dat ik het tegengestelde schrijf van wat ik wil
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 21 juli 2011, 18:00   #47
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Natuurlijk niet. Maar door een zware boodschap tégen Vlaams Nationalisme te schrijven, week je meer reacties los, en worden meer Vlamingen boos, dan door een andere boodschap. Daarom dat ik het tegengestelde schrijf van wat ik wil
OK dan.
Oud 21 juli 2011, 23:21   #48
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
FDF is een tendens binnen een partij.
Die in de pers komt verklaren dat MR zich door niets van de afspraken van Di Rupo gebonden voelt. Maingain komt dus spreken in naam van de hele partij, waarvoor hij in Brussel lijsttrekker was.
In ieder geval is duidelijk dat Di Rupo als formateur geen enkel gezag heeft, anders zou zo iets niet gebeuren.
fonne is offline  
Oud 22 juli 2011, 05:31   #49
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alfa16vjtd Bekijk bericht
Geen vlaams nationalist? Je standpunten komen er nochtans goed met overeen :s
Ik ben geen Vlaams nationalist in die zin dat ik geen speciale affiniteiten heb met het "Vlaamse". Ik ben wel een Brusselse Vlaming en ik wil dat mijn (toevallige) cultuur en dergelijke niet beschimpt wordt als ik erbij sta omdat ik mij dan zelf geviseerd voel, zoals ik denk dat ongeveer iedereen die geen totale mossel is niet graag heeft dat men zijn oorsprong beschimpt. Maar ik heb bijvoorbeeld niks tegen "verfransing". Ik ben verdorie zelf (toevallig) verfranst. Ik spreek thuis frans met mijn kinderen die geen nederlands kunnen (wel geprobeerd, maar mislukt). Gewoon omdat ik dat typisch vlaamse heb in mij van mij aan te passen als een kameleon aan de omgeving en de omstandigheden. Ik zou dus denken dat die laatste eigenschap het voor mij onmogelijk maakt om geassimileerd te worden met een Vlaams-nationalist.

Maar wat mij sinds enkele jaren volledig het politieke standpunt van de N-VA heeft doen overnemen, is dat ik met lede ogen heb gezien wat voor een onbetrouwbare "partners" de franstaligen zijn in de Belgische politiek en hoe nefast die politiek is, niet alleen voor Vlaanderen, maar voor gans Belgie. Ik denk maw, dat het N-VA standpunt, om totaal andere redenen dan de mijne, wel de enige lange-termijn oplossing aandraagt voor enig efficient bestuur in het territorium dat nu Belgie heet, en dat voor mijn part morgen nog mag heten.

Mijn "vijand" is niet het *land* Belgie, maar de federale staatsstructuur in Belgie, die enerzijds zo sterk federaal is dat de FR een soort van vetorecht hebben, en anderzijds zo bemoeiziek is dat het de deelgebieden versmacht. Voor mij heeft dat federale niveau geen democratische vertegenwoordiging, in de zin dat de mensen in het federale niveau altijd maar electoraal verantwoording moeten afleggen voor 1 landsgedeelte, en dus nooit kunnen optreden (als ze slim zijn) in "naam van Belgie". Het zijn de domme VL kwasten die dat geprobeerd hebben, en zich natuurlijk grandioos hebben laten naaien door de FR die dat spel veel leper spelen.

Ik denk dat die struktuur de FR uiteindelijk zoveel slechte gewoontes heeft opgeleverd, dat men die nu weer tot redelijkheid moet brengen, maar men kan ze gewoon niet vertrouwen. En ik denk dat dat enkel kan door het enige te doen wat er in zo een geval te doen is: GEEN akkoorden meer te sluiten, maw het spel vast te zetten, tenzij er heel toevallig en heel onwaarschijnlijk toch een GOED akkoord uit de bus zou komen (wat dus al decennia, wat zeg ik, eeuwen het geval niet is geweest).

Maw, het spel blokkeren tot men van miserie redelijk gaat worden aan de FR kant. En de enige vorm van "redelijk" wil zeggen: aanvaarden dat het gros van de bevoegdheden die belangrijk zijn, door de deelregeringen worden uitgevoerd, gewoon omdat er op die gasten niet te rekenen valt, en je daar dus niks samen mee kan doen zonder in 't zak gezet te worden.
Akkoorden op federaal vlak zijn altijd nefast voor VL: ofwel omdat ze verdraaid worden, ofwel omdat het toegevingen zijn, ofwel omdat men er zich aan FR kant niet aan houdt. Waarom nog nefaste akkoorden maken ?

Laatst gewijzigd door patrickve : 22 juli 2011 om 05:35.
patrickve is offline  
Oud 22 juli 2011, 06:53   #50
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik had het beloofd, en ik hou me aan mijn woord: dit soort berichten maakt veel meer Vlaams-Nationalisten dat het gesakker op de anderen
Ik vind de gebruikte techniek om pseudo lezersreacties te posten ronduit verwerpelijk, het is dan ook een typische vlaams blok methode.
Maar je bent bij mijn weten wel de enige op dit forum die toegeeft dat hij zoiets doet.
Toch een opmerkelijke evolutie : van kaakslag flamingant naar "agent provocateur"
peter1962 is offline  
Oud 22 juli 2011, 15:06   #51
Fj9lnir
Gouverneur

Fj9lnir's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ah dus gij zijt dien eenzame Belgiscist die altijd op de vrt-discussies zit te zeveren...

Laatst gewijzigd door Fj9lnir : 22 juli 2011 om 15:06.
Fj9lnir is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be