Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 22 juli 2011, 23:12   #41
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Zuiver vanuit N-VA standpunt (zeg maar vl.nationalistisch standpunt) zal dat wel een slecht akkoord zijn. Die partij moet maar eens ophouden met de pretentie te tonen, zogezegd in naam van alle Vlamingen te spreken.
Leer ook eens accepteren dat niet alle, zelfs ver van alle Vlamingen, die Vl.Nationalistische denkpistes onderschrijven.
Alle Vl.Nationalisten zijn Vlamingen, maar niet alle Vlamingen zijn Vl.Nationalisten.
gij collaboreert liever met de mafia?
uit solidariteit?
MOEHA

eigen zak eerst, of het land platleggen als het luilekkerleventje in het gedrang komt

Laatst gewijzigd door born2bewild : 22 juli 2011 om 23:13.
born2bewild is offline  
Oud 22 juli 2011, 23:19   #42
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door end Bekijk bericht
Niet alleen krijgen we een desastreus regeerakkoord ... en verliezen we territorium. ...We zijn voor eeuwig gekloot.
Waarom territorium verliezen? Al die NVA mekkeraars zouden ook gewoon in BHV kunnen komen wonen.

De grote leider zelf heeft recentelijk al een huis gekocht in Deurne.

Tot zover de Vlaamse wil, om de FR opmars te stoppen.
Eberhard Leclerc is offline  
Oud 22 juli 2011, 23:21   #43
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Ernst Niessen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Lovenswaardige woorden, mijnheer Niessen. Al twijfel ik er aan dat veel Vlamingen op dit forum ze zullen lezen : de meesten zijn in deze voor hen kennelijk droevige dagen blijkbaar niet meer te vinden voor teksten die langer zijn dan één zin.

Er heerst overduidelijk onstelling om iets waarvan iedereen nochtans wist of minstens had moeten weten dat het vroeg of laat zou gebeuren : de CD&V die, zoals de andere "klassieke" partijen, de instandhouding van het Belgisch Franstalig staatsregime verkiest boven het voorstaan van de belangen van Vlaanderen en de Vlamingen.

Dat was zeer voorspelbaar : het is nooit anders geweest, en het zal nooit anders zijn, want als “klassieke” partij behoort de CD&V nu eenmaal tot het Belgische staatsregime, en dient het de eigen machtsbelangen door de Franstalige machthebbers na te lopen.

Als u zegt dat de CD&V totaal niets heeft gekregen in ruil voor haar instemming met onderhandelingen tot vorming van een federale bestuursmeerderheid, vergist u zich. De CD&V heeft andermaal de verzekering gekregen dat zij, weze het als knecht der Belgische Franstaligen, aan de macht over België kan deelnemen. Voor de CD&V is dat het enige wat telt, dus nu volstaat het voor hen om verder in de pas te lopen, en de buit is binnen.

Ik vrees dat u dezelfde denkfout maakt als deze waarin ook ik mij soms verslik. Wij bekijken België en haar Vlaamse meerderheidsbevolkingsgroep vanuit het democratisch natiegevoelen dat ons eigen is. Laten we evenwel niet uit het oog verliezen dat België noch een democratie noch een natie is, dat Vlaanderen zo mogelijk nog minder een natie is en zelfs niet blijkt te beseffen wat dat begrip inhoudt, en dat de Vlamingen in wezen geen enkele politieke macht hebben in België.

België-Belgique is niet onstaan om de belangen van haar Vlaamse bevolking te dienen, mijnheer Niessen. Het is ontstaan en het wordt in stand gehouden louter en uitsluitend in het belang van de Franstalige minderheid.

U en ik hebben het daar misschien wat moeilijk mee, maar de Vlamingen zelf kennelijk niet, want al vormen ze de ruime meerderheid in België, ze blijven het al bijna tweehonderd jaar lang best aanvaardbaar vinden.

Jan Pieterszoon Coen sprak inderdaad historische woorden, en terecht. Maar hij was iemand van een totaal ander kaliber dan een Wouter Beke, een Alexander De Croo, een Caroline Gennez, en ja, ook dan de Vlamingen in het algemeen.

U en ik kunnen dat jammer vinden, maar het is niet anders.
Mijnheer Gwylan, als er al een predicaat op lovende woorden gegeven moet worden, dan is het op de uwe van toepassing. Ik kan mij volledig in uw uitweiding vinden. Als inwoners van normale staten, hebben wij een referentiekader dat moeite heeft met een perceptie op wat in (Noord-)Nederland dikwijls wordt aangeduid als Belgische toestanden. De term is dienaangaande veelzeggend.

Dank voor uw instemmende bijdrage,

Ernst
Ernst Niessen is offline  
Oud 22 juli 2011, 23:21   #44
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

sorry! dubbel!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:

Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 22 juli 2011 om 23:26.
Bokkenreyder is offline  
Oud 22 juli 2011, 23:22   #45
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Waarom territorium verliezen? Al die NVA mekkeraars zouden ook gewoon in BHV kunnen komen wonen.

Blijven rappen, E.L.!

Citaat:
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 22 juli 2011, 23:29   #46
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
[...]

België-Belgique is niet onstaan om de belangen van haar Vlaamse bevolking te dienen, mijnheer Niessen. Het is ontstaan en het wordt in stand gehouden louter en uitsluitend in het belang van de Franstalige minderheid.

U en ik hebben het daar misschien wat moeilijk mee, maar de Vlamingen zelf kennelijk niet, want al vormen ze de ruime meerderheid in België, ze blijven het al bijna tweehonderd jaar lang best aanvaardbaar vinden.

[...]
Niet iedereen over dezelfde kam scheren natuurlijk, maar spijtig genoeg sluit uw bijdrage als een bus.
Nebur is offline  
Oud 22 juli 2011, 23:29   #47
anarchy
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door end Bekijk bericht
Niet alleen krijgen we een desastreus regeerakkoord met onaanvaardbare belastingsverhogingen, een slechte staatshervorming en verliezen we territorium. We zullen ook het signaal geven aan de franstaligen dat als ze maar lang genoeg blokkeren ze nooit hoeven toe te geven aan de Vlaamse eisen. We zijn voor eeuwig gekloot.
Waarheid.
anarchy is offline  
Oud 22 juli 2011, 23:32   #48
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

De Vlaamse regering zou een uitnodigend beleid moeten voeren ten aanzien van (Noord-)Nederlanders om gezapige plaatsen als Brasschaat te verlaten en zich metterwoon te vestigen in Brussel e.o. om hetzelfde effect als in Voeren, namelijk effectieve hernederlandsing, te bewerkstelligen.

Een zeker deel van de Quote-500 dat in Brasschaat resideert, zou daarvoor toch wel te porren moeten zijn. Wiens brood men eet, diens taal men spreekt ...
Ernst Niessen is offline  
Oud 22 juli 2011, 23:35   #49
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Blijven rappen, E.L.!
Ik neem aan dat dit betekent:

'De befaamde mekkeraars van de NVA komen niet naar BHV wonen, want ze staan liever in de file?'

De waarheid is dat de Vlaam zelf echt alles heeft gedaan om territorium te verliezen, en ze zullen het dus terecht kwijtspelen.
Oud 22 juli 2011, 23:41   #50
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ernst Niessen Bekijk bericht
Mijnheer Gwylan, als er al een predicaat op lovende woorden gegeven moet worden, dan is het op de uwe van toepassing. Ik kan mij volledig in uw uitweiding vinden. Als inwoners van normale staten, hebben wij een referentiekader dat moeite heeft met een perceptie op wat in (Noord-)Nederland dikwijls wordt aangeduid als Belgische toestanden. De term is dienaangaande veelzeggend.

Dank voor uw instemmende bijdrage,

Ernst
De mijnheer Gwylan is een mevrouw, mijnheer Niessen.

Wijl niemand hier meeleest, een vraag aan u : hebt u enig idee hoe het komt dat de Vlamingen, toch in wezen dezelfde cultuurgroep als de Nederlanders, kennelijk oneindig veel makker zijn dan de Nederlanders ?

Ik ben niet zo’n kei in de geschiedenis der Nederlanden, maar als ik bijvoorbeeld zie wat de Nederlanders (lang vòòr het ontstaan van België) hebben verwezenlijkt met de VOC, vraag ik mij dikwijls af : waren daar Vlamingen bij, en zo ja, waar is hun fierheid, ondernemingszin, en pienterheid van destijds gebleven ?
Gwylan is offline  
Oud 22 juli 2011, 23:42   #51
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De Vlaamse regering zou een uitnodigend beleid moeten voeren ten aanzien van (Noord-)Nederlanders om gezapige plaatsen als Brasschaat te verlaten en zich metterwoon te vestigen in Brussel e.o. om hetzelfde effect als in Voeren, namelijk effectieve hernederlandsing, te bewerkstelligen.

Een zeker deel van de Quote-500 dat in Brasschaat resideert, zou daarvoor toch wel te porren moeten zijn. Wiens brood men eet, diens taal men spreekt ...
Een fikse kolonie welvarende Nederlanders vinden we al in vooral Overijse en in mindere mate Tervuren en de Woluwes. Mensen die naar 't schijnt wel worden benaderd door UNION en FDF maar nooit door Vlaamse politieke partijen (die richten zich op de resterende Vlamingen).

Waarom nu juist de Hollanders hier in HV de heavy lifting zouden moeten doen is me een raadsel verder.

Wat de Vlaamse regering wel heel concreet zou kunnen doen is een belastingtarief van bv 10 % (ipv 58%) invoeren voor NLtaligen die zich in HV/Brussel vestigen.

Niet dat ik denk dat deze regerings-kwezels ooit zullen doorpakken in het domein van de 'taalstrijd'.

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 22 juli 2011 om 23:45.
Oud 22 juli 2011, 23:44   #52
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Een fikse kolonie welvarende Nederlanders vinden we al in vooral Overijse en in mindere mate Tervuren en de Woluwes.

Wat de Vlaamse regering wel heel concreet zou kunnen doen is een belastingtarief van bv 10 % (ipv 58%) invoeren voor NLtaligen die zich in HV/Brussel vestigen.
luc van den bossche company (SPA) laat weten niet ongeinteresseerd te zijn
born2bewild is offline  
Oud 22 juli 2011, 23:46   #53
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Een fikse kolonie welvarende Nederlanders vinden we al in vooral Overijse en in mindere mate Tervuren en de Woluwes.

Waarom nu juist de Hollanders hier in HV de heavy lifting zouden moeten doen is me een raadsel verder.

Niet dat ik denk dat deze regerings-kwezels ooit zullen doorpakken in het domein van de 'taalstrijd'.
Bijvoorbeeld.

De taalstrijd zal, al is het maar heel subtiel, een extra dimensie erdoor krijgen.
Ernst Niessen is offline  
Oud 22 juli 2011, 23:46   #54
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wouterv Bekijk bericht
Opmerkelijk in het interview met Elio Di Rupi: hij kon zichtbaar zijn lacht niet inhouden, zo verheugd was hij dat N-VA eraf lag en dat CD&V gezwicht was. “Ik heb Beke bij zijn pietje” zag je hem smalend en genietend denken.
Hetzelfde is me opgevallen !
Di Rupo deed weinig moeite om zijn triompf te verbergen.
Zijn die van de CD&v stekeblind.
Ook opvallend is de veranderde houding van de BRT-nieuwslezers.
Hun lijkbiddersgezichten zijn vervangen door stralende "smiles" als ze over de komende regering spreken.
Ze kunnen hun vreugde niet op.
Geen spoor van "kritische benadering" waarvan zij anders de meesters zijn.
Doet me denken aan hun opwinding bij de laatste gemeenteraadsverkiezingen na de bekendmaking van de resultaten in Antwerpen.
Anselmo is offline  
Oud 22 juli 2011, 23:46   #55
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
luc van den bossche company (SPA) laat weten niet ongeinteresseerd te zijn
Kijk eens aan!
Ernst Niessen is offline  
Oud 22 juli 2011, 23:50   #56
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
Hetzelfde is me opgevallen !
Di Rupo deed weinig moeite om zijn triompf te verbergen.
Zijn die van de CD&v stekeblind.
Ook opvallend is de veranderde houding van de BRT-nieuwslezers.
Hun lijkbiddersgezichten zijn vervangen door stralende "smiles" als ze over de komende regering spreken.
Ze kunnen hun vreugde niet op.
Geen spoor van "kritische benadering" waarvan zij anders de meesters zijn.
Doet me denken aan hun opwinding bij de laatste gemeenteraadsverkiezingen na de bekendmaking van de resultaten in Antwerpen.
Dat triomfalisme waaraan u refereert, is slechts contemporaine schijn. Echt. Let op mijn woorden, m'n beste.
Ernst Niessen is offline  
Oud 22 juli 2011, 23:51   #57
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Kijk eens aan!
enkel als de luc van den bossche company CEO dikke cigaren mag paffen in restaurants en desgevallends ziekenhuizen

Laatst gewijzigd door born2bewild : 22 juli 2011 om 23:52.
born2bewild is offline  
Oud 22 juli 2011, 23:55   #58
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
De mijnheer Gwylan is een mevrouw, mijnheer Niessen.

Wijl niemand hier meeleest, een vraag aan u : hebt u enig idee hoe het komt dat de Vlamingen, toch in wezen dezelfde cultuurgroep als de Nederlanders, kennelijk oneindig veel makker zijn dan de Nederlanders ?

Ik ben niet zo’n kei in de geschiedenis der Nederlanden, maar als ik bijvoorbeeld zie wat de Nederlanders (lang vòòr het ontstaan van België) hebben verwezenlijkt met de VOC, vraag ik mij dikwijls af : waren daar Vlamingen bij, en zo ja, waar is hun fierheid, ondernemingszin, en pienterheid van destijds gebleven ?
Beste mevrouw Gwylan
Vlaanderen is met Polen altijd het slagveld van Europa geweest doorheen de geschieddenis omdat het altijd geprangd zat tussen de West- en Midden-Europese grote mogendheden. Ontelbare legers hebben hier hun disputen komen uitvechten waarbij de plaatselijke bevolking dikwijls het voornaamste slachtoffer was. De Vlaming heeft zich telkens moeten aanpassen aan de nieuwe heersers. Het is voor hem normaal geworden: een kwestie van overleven.

Citaat:

Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 22 juli 2011 om 23:58.
Bokkenreyder is offline  
Oud 22 juli 2011, 23:56   #59
Onoffon
Vreemdeling

Onoffon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Jamaar Dros, "den Bart" beweert constant van in naam van "de" Vlamingen te spreken, zijn aanhang neemt dat natuurlijk klakkeloos over.

N-VA heeft zich zelf buitenspel gezet ; 27% halen bij de verkiezingen, maar je gedragen alsof het er 80% waren..........
Trouwens, N-VA heeft nooit ofte nimmer een akkoord gewild.
"We zijn aan het spelen met de welvaart van de mensen." Caroline Gennez
Onoffon is offline  
Oud 22 juli 2011, 23:58   #60
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die gouden eeuw van de Verenigde Nederlanden is mede mogelijk gemaakt door de braindrain na de Val van Antwerpen (1585 als ik me niet vergis).
Nebur is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be