Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 24 juli 2011, 02:03   #41
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gfpatch Bekijk bericht
De ene moslim misbruikt de religie en maakt er een doctrine van; de andere moslim probeert de religie te beoefenen maar wordt gehinderd door de misbruiker. Ze worden over een lijn getrokken maar er komt geen reactie uit het goede kamp. Gevolg alle moslims zijn slecht ook de goede want zij aanvaarden hetgeen de misbruiker toepast.
Wat kunnen wij moslims doen om op te treden tegen de extremisten? Ik heb het vaak gevraagd en nooit een antwoord gekregen. Ik zweer je dat ik alles zou doen dat ik kan maar ik en vele anderen staan met de rug tegen de muur. Denk je echt dat ik fier ben op bepaalde geloofsbroeders? Wat kan ik nog meer doen buiten facebookgroepen openen a la 'ik ben moslim en anti sharia4belgium' en mijn afkeer tonen tegenover deze daden? Ik weet het gewoon niet meer.
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2011, 02:03   #42
gfpatch
Provinciaal Gedeputeerde

gfpatch's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Daar kamp ik ook mee de laatste tijd. Ik denk dat het voor mezelf beter is van niet meer op dit forum te komen zoals vele moslims dit forum hebben verlaten. Ik lees hier vaak negatieve zaken over de islam. Oké, daar kan ik mee leven maar waar ik het soms moeilijk mee heb is dat wij allen worden aanzien als 1 pot nat. Zeg ik dat ik anti-s4b ben, dan ben ik taqiya aan het verrichten. Zeg ik dat ik niks tegen Vlamingen heb, dan ben ik taqiya aan het verrichten. Potverdorie, ik had nog nooit van taqiya gehoord totdat ik p.be ontdekte. Dit forum verzwakt mij als persoon. Ik lees vaak zaken waar ik van opkijk en dan begin te denken of al die vlamingen hetzelfde denken. En ik weet maar al te goed dat de meerderheid der Vlamingen best wel verdraagzaam is. Maar soms stapelen bepaalde reacties zich op dat je niet anders kan dan negatief te denken.

Vrede moet van beide kanten komen.
Daar kan ik inkomen.
Het is tegenwoordig dan ook een compleet "twisted" wereldbeeld dat iedereen de bomen injaagt.

Churchill: "Ik geloof alleen in statistieken als ik ze zelf gemanipuleerd heb!"
gfpatch is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2011, 02:06   #43
gfpatch
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Wat kunnen wij moslims doen om op te treden tegen de extremisten? Ik heb het vaak gevraagd en nooit een antwoord gekregen. Ik zweer je dat ik alles zou doen dat ik kan maar ik en vele anderen staan met de rug tegen de muur. Denk je echt dat ik fier ben op bepaalde geloofsbroeders? Wat kan ik nog meer doen buiten facebookgroepen openen a la 'ik ben moslim en anti sharia4belgium' en mijn afkeer tonen tegenover deze daden? Ik weet het gewoon niet meer.
Voor mij persoonlijk wil dit antwoord al heel veel zeggen ... echt waar.
Dit soort reacties zou van de daken moeten worden geschreeuwd!
Spijtig genoeg zijn het slecht enkelingen ... een druppel op een gloeiende plaat.

Oud 24 juli 2011, 02:06   #44
Alienation
Minister

Alienation's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Fout hier bestaat de scheiding tussen staat en kerk.
Wij kennen geen sharia en dergelijke anders was er om te beginnen al geen probleem.

Islam is een volledige doctrine draai en keer het hoe je wil.
Geloof, politiek en wet.
U kan volgens mij niet meer fout zijn.
Er hoeft iets niet staatgebonden te zijn om een doctrine te zijn. Tenzij ik het woord verkeerd opneem? Volgens Vandale althans niet... ik heb dat toch eens moeten checken om zeker te zijn en U bent nog altijd volgens mij fout.

De bijbel is ook een doctrine, net zoals de koran.

Citaat:
geen voorbeelden genoeg van misschien
Gij zelf, een paar posten terug nog.
Direct de hele islam aankaarten als een slecht geloof omdat vrouwen tegen het boerkaverbod ingaan.
Lees eens korinthiers 11:3-10. Ingelijks als in de bijbel, nergens roept de islam (volgens mij) op vrouwen gehelegans te bedekken.

Citaat:
Ik ben al compleet teleurgesteld in mijn medemens.
Ik heb ze al genoeg als beest bezig gezien.
Reden te meer beter wat positiviteit in de keet te brengen, niet waar?
Citaat:
Real or fake hij doet zich voor als het goede voorbeeld.
Real or fake, ook hij vertegenwoordigt maar één iemand uit een hele cultuur. Niet een hele cultuur.
Oud 24 juli 2011, 02:07   #45
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Ik merk van mezelf ook dat ik een aangenamer mens ben wanneer ik die fora minder bezoek en meer buitenkom. Ik denk dat velen dit wel hebben. Het probleem is dat het internet jezelf zo indiscreet maakt omdat je geen oogcontact hebt met de personen waarmee je converseert.
Dat is wel zo. Waar ik me bij mezelf aan stoor is dat ik soms als een Vlamingenhater kan overkomen (wat ik zeker niet ben). In het dagelijkse leven zit ik constant met Vlamingen, werk ik met Vlamingen, heb ik Vlaamse familieleden. Ik ben een ander mens op dit forum en dat komt denk ik door al het negatieve ik hier lees. Overigens, durf je ook meer op internet te zeggen denk ik. Op internet zou je sneller iemand durven beledigen.
Oud 24 juli 2011, 02:16   #46
Alienation
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Ik merk van mezelf ook dat ik een aangenamer mens ben wanneer ik die fora minder bezoek en meer buitenkom. Ik denk dat velen dit wel hebben. Het probleem is dat het internet jezelf zo indiscreet maakt omdat je geen oogcontact hebt met de personen waarmee je converseert.
Ja de mensen op straat zeggen nog goeiendag he.... Ge zou er van verschieten als ge van een forum komt
Oud 24 juli 2011, 02:21   #47
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Daar kan ik inkomen.
Het is tegenwoordig dan ook een compleet "twisted" wereldbeeld dat iedereen de bomen injaagt.
Citaat:
Voor mij persoonlijk wil dit antwoord al heel veel zeggen ... echt waar.
Dit soort reacties zou van de daken moeten worden geschreeuwd!
Spijtig genoeg zijn het slecht enkelingen ... een druppel op een gloeiende plaat.
Ik herhaal deze reactie vaak maar er wordt meer gehoor gegeven aan de extremisten. Men hoort ons gewoon niet of men wilt ons beter gezegd niet horen.

Mijn reactie is denk ik iets dat vele 'goede' moslims bezighoudt. Ik heb vaak met andere moslims gesproken over hoe we nu eens eindelijk ons afkeer kunnen laten zien tegenover de daden die in naam van de islam worden verricht. Eigenlijk niet in de naam van de islam, want als de islam zou oproepen tot zo'n afschuwelijke daden dan waren we allen extremisten en deden we allen mee.

Ik discrimineer niet graag maar ik vind best wel dat vooral wij moslima's het dupe worden van al die rotzooi die onze 'broeders' uitspoken. Denk maar aan het hoofddoekenverbod, boerkaverbod,... De moslima wordt gestraft. Wie straft die mannen eigenlijk? Wanneer gaat men eens beginnen beseffen dat wij moslims niet allemaal extremisten zijn.
Oud 24 juli 2011, 02:21   #48
Alienation
Minister

Standaard

Citaat:
Daar kamp ik ook mee de laatste tijd. Ik denk dat het voor mezelf beter is van niet meer op dit forum te komen zoals vele moslims dit forum hebben verlaten. Ik lees hier vaak negatieve zaken over de islam. Oké, daar kan ik mee leven maar waar ik het soms moeilijk mee heb is dat wij allen worden aanzien als 1 pot nat. Zeg ik dat ik anti-s4b ben, dan ben ik taqiya aan het verrichten. Zeg ik dat ik niks tegen Vlamingen heb, dan ben ik taqiya aan het verrichten. Potverdorie, ik had nog nooit van taqiya gehoord totdat ik p.be ontdekte. Dit forum verzwakt mij als persoon. Ik lees vaak zaken waar ik van opkijk en dan begin te denken of al die vlamingen hetzelfde denken. En ik weet maar al te goed dat de meerderheid der Vlamingen best wel verdraagzaam is. Maar soms stapelen bepaalde reacties zich op dat je niet anders kan dan negatief te denken.

Vrede moet van beide kanten komen.
Wat is taqya?

Inderdaad, ik begrijp heel sterk wat ge wilt zeggen. Het enige dat wij allemaal in het einde kunnen doen is luisteren naar onze innerlijke ik. Die aangeboren ik zoals we waren, voor al die (voor)oordelen onze hersenpan vonden.

De maatschappij vormt ons mede, en wij zijn onderdeel van die maatschappij.
Ge kunt echt niet meer doen dan positief (trachten) te blijven en doorheen het circus het evenwicht trachten te behouden.

Ik kan alleen maar oproepen het groter plaatje te bekijken, ook al weet ik dat ik daarvoor "afgeschoten" kan worden. Ik kan morgen misschien ook zo'n post neerknallen waarvoor jij diepe afgunst kan hebben. Maar als puntje bij paaltje komt, ik wil vrede. Ik wil een betere wereld voor iedereen. Ik kan alleen maar bij mezelf beginnen en hopen anderen op andere ideeën dan hun negatieve kronkels te brengen. En toch, zal ik als mens evenveel (of meer) in de fout gaan als mijn medemensen. Moslim, jood, christen of ongelovig.
We zitten allemaal in dit proces, leven. Dit moeten we samen doen.
En dat maakt: samenleven.
Oud 24 juli 2011, 02:22   #49
Alienation
Minister

Standaard

En euhm Suqar, blijf toch nog maar even plakken he?
Oud 24 juli 2011, 02:25   #50
gfpatch
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alienation Bekijk bericht
U kan volgens mij niet meer fout zijn.
Er hoeft iets niet staatgebonden te zijn om een doctrine te zijn. Tenzij ik het woord verkeerd opneem? Volgens Vandale althans niet... ik heb dat toch eens moeten checken om zeker te zijn en U bent nog altijd volgens mij fout.

De bijbel is ook een doctrine, net zoals de koran.
Klopt een doctrine hoeft niet staatsgebonden te zijn.
Een doctrine kan overal op worden toegepast.

De bijbel kan ook beschouwd worden als een doctrine doch de scheiding van kerk en staat voorkomt dit.

Voor de koran kan dit ook kijk bvb naar Turkije toch vele landen passen de koran wel toe als doctrine.

Citaat:
Gij zelf, een paar posten terug nog.
Direct de hele islam aankaarten als een slecht geloof omdat vrouwen tegen het boerkaverbod ingaan.
Ik heb nergens gezegd dat de islam een slecht geloof is.

Citaat:
Lees eens korinthiers 11:3-10. Ingelijks als in de bijbel, nergens roept de islam (volgens mij) op vrouwen gehelegans te bedekken.
Ayah over de hijab: Quran 24:31 = hoofdoek is verplicht.
De boerka is uit "vrije" wil doch
Citaat:
Onder het bewind van de Taliban was het dragen van een boerka voor vrouwen in Afghanistan verplicht.
Boerka

Citaat:
Reden te meer beter wat positiviteit in de keet te brengen, niet waar?

Citaat:
Real or fake, ook hij vertegenwoordigt maar één iemand uit een hele cultuur. Niet een hele cultuur.
Spijtig genoeg zijn het deze personen die het bredere platform krijgen.

Oud 24 juli 2011, 02:28   #51
gfpatch
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Wanneer gaat men eens beginnen beseffen dat wij moslims niet allemaal extremisten zijn.
Ik besef dat je weet ook waarom

Oud 24 juli 2011, 02:29   #52
gfpatch
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Wat is taqya?
Citaat:
Takiyya of Taqqiyya (التقية - 'vrees, verdediging'[1]) (ook gespeld als Taqiyya/Takiyyah/Taqiya/Tuqya) geldt in de islamitische traditie van sjiieten, ismaëlieten en Druzen als een toegestane gedragsregel om het geloof onder bedreiging of dwang te verbergen. Takiyya is een theologisch concept binnen de islam, het komt voort uit het sjiisme. Taqiyya betekent 'zich beschermen tegen'. Het leerstuk staat moslims toe om hun geloof te verbergen of loochenen als ze bedreigd of vervolgd worden.

Oud 24 juli 2011, 02:35   #53
Alienation
Minister

Standaard

Citaat:
Klopt een doctrine hoeft niet staatsgebonden te zijn.
Een doctrine kan overal op worden toegepast.

De bijbel kan ook beschouwd worden als een doctrine doch de scheiding van kerk en staat voorkomt dit.
Dat de kerk en staat nu gescheiden zijn, de bijbel blijft een doctrine.
De scheiding tussen staat en kerk weerhoudt dat die doctrine toegepast kan worden op de hele samenleving. Daarmee bedoelend, ook de niet gelovigen.
Maar bon, ik snap wat ge wilt zeggen.

Citaat:
vele landen passen de koran wel toe als doctrine.
De koran is al een doctrine. Vele passen die doctrine als bestuur toe Zie aldus boven

Citaat:
Ik heb nergens gezegd dat de islam een slecht geloof is.
Islam = Niet ok (uw woorden toch?) Dus ge vindt het een goed geloof?

Citaat:
Ayah over de hijab: Quran 24:31 = hoofdoek is verplicht.
De boerka is uit "vrije" wil doch

Boerka
Het gaat hier niet over wat de Taliban of Iran over die boerka zegt he
Het gaat erom dat wij het verbieden en nergens vermeld staat in de koran dat deze verplicht is.
Dus laat geweten zijn, ik ben zeker niet pro boerka. Echt niet.
Vanuit mijn zicht vind ik dat het de vrouw wel degelijk onderdrukt.
Door niemand gezien mogen worden, bij 40°C volle zon rondlopen in zo'n boerka doet niemand graag. En dat terwijl de man zich zomers kan kleden, want de man mag wel gezien worden.
Waarom niet andersom? Of is het de man niet die merendeels de scheve schaats trekt?

Citaat:
Spijtig genoeg zijn het deze personen die het bredere platform krijgen.
Ik zal hem eens beter in't oog houden, misschien herzie ik mijn mening.
Oud 24 juli 2011, 02:35   #54
suqar_7loe

Standaard

Taqiya wordt vooral gebruikt door de sjiieten. Niet dat er veel sjiieten rondlopen op deze aardbol hoor. De doorsnee-islambasher beziet taqiya als een recht dat we hebben om te liegen tegen een niet-gelovige. Terwijl taqiya vroeger alleen mocht gebruikt worden als je weet dat iemand je bedreigt en je wilde doden als je zei dat je een moslim bent. Tegenwoordig maken ze er totaal iets anders van.

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 24 juli 2011 om 02:36.
Oud 24 juli 2011, 02:40   #55
gfpatch
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Islam = Niet ok (uw woorden toch?) Dus ge vindt het een goed geloof?
Ik ben atheïst ik respecteer religie in welke vorm dan ook en vooral de personen zolang ik er geen hinder van heb.

Oud 24 juli 2011, 02:42   #56
Alienation
Minister

Standaard

Citaat:
Ik ben atheïst ik respecteer religie in welke vorm dan ook en vooral de personen zolang ik er geen hinder van heb.
Ik geloof in Iets, maar in wat, ja dat weet ik nog niet....
Ik zal het dan maar God noemen.
Oud 24 juli 2011, 02:43   #57
Alienation
Minister

Standaard

Citaat:
Taqiya wordt vooral gebruikt door de sjiieten. Niet dat er veel sjiieten rondlopen op deze aardbol hoor. De doorsnee-islambasher beziet taqiya als een recht dat we hebben om te liegen tegen een niet-gelovige. Terwijl taqiya vroeger alleen mocht gebruikt worden als je weet dat iemand je bedreigt en je wilde doden als je zei dat je een moslim bent. Tegenwoordig maken ze er totaal iets anders van.
Ik ben er zeker van dat ge oprecht spreekt vanuit uw hart
Oud 24 juli 2011, 02:50   #58
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Wat is taqya?

Inderdaad, ik begrijp heel sterk wat ge wilt zeggen. Het enige dat wij allemaal in het einde kunnen doen is luisteren naar onze innerlijke ik. Die aangeboren ik zoals we waren, voor al die (voor)oordelen onze hersenpan vonden.

De maatschappij vormt ons mede, en wij zijn onderdeel van die maatschappij.
Ge kunt echt niet meer doen dan positief (trachten) te blijven en doorheen het circus het evenwicht trachten te behouden.

Ik kan alleen maar oproepen het groter plaatje te bekijken, ook al weet ik dat ik daarvoor "afgeschoten" kan worden. Ik kan morgen misschien ook zo'n post neerknallen waarvoor jij diepe afgunst kan hebben. Maar als puntje bij paaltje komt, ik wil vrede. Ik wil een betere wereld voor iedereen. Ik kan alleen maar bij mezelf beginnen en hopen anderen op andere ideeën dan hun negatieve kronkels te brengen. En toch, zal ik als mens evenveel (of meer) in de fout gaan als mijn medemensen. Moslim, jood, christen of ongelovig.
Dit vind ik nu eens een heel mooie post. Als iets mooi wordt verwoord dan mag dat ook gezegd worden. Het is fijn dat bepaalden onder ons de essentie van het leven doorhebben zonder gehele bevolkingsgroepen over dezelfde kam te scheren. En dat meen ik oprecht.

Ik weet dat wij het niet altijd eens zullen zijn met elkaar maar het is belangrijk hoe je zaken verwoord vind ik. Jij bent niet pro-islam en toch heb ik veel aan uw reacties gehad vandaag. De manier hoe je iets duidelijk probeert te maken doet ook veel. Mensen die je bijvoorbaat al hebben afgeschreven en jou in het hokje der extremisten hebben geplaatst daar valt gewoon niet mee te praten. Ik zou het mezelf alleen maar moeilijk maken door op zulke reacties in te gaan. Overigens, komen die reacties soms heel kwetsend over.

Citaat:
En toch, zal ik als mens evenveel (of meer) in de fout gaan als mijn medemensen. Moslim, jood, christen of ongelovig.
Deze is zo mooi dat ik hem zo zou willen inkaderen.
Oud 24 juli 2011, 03:02   #59
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
En euhm Suqar, blijf toch nog maar even plakken he?
Ik hoop van over een weekje toch een pauze in te lassen. Hopelijk voorgoed.
Oud 24 juli 2011, 03:03   #60
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Ik besef dat je weet ook waarom
Leuk
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be