![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Het is tegenwoordig dan ook een compleet "twisted" wereldbeeld dat iedereen de bomen injaagt.
"If you cannot point your finger at anything and say that is wrong, then you also take part in your own cultural collaps." Churchill: "Ik geloof alleen in statistieken als ik ze zelf gemanipuleerd heb!" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Dit soort reacties zou van de daken moeten worden geschreeuwd! Spijtig genoeg zijn het slecht enkelingen ... een druppel op een gloeiende plaat.
"If you cannot point your finger at anything and say that is wrong, then you also take part in your own cultural collaps." Churchill: "Ik geloof alleen in statistieken als ik ze zelf gemanipuleerd heb!" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | ||||
Minister
|
![]() Citaat:
Er hoeft iets niet staatgebonden te zijn om een doctrine te zijn. Tenzij ik het woord verkeerd opneem? Volgens Vandale althans niet... ik heb dat toch eens moeten checken om zeker te zijn en U bent nog altijd volgens mij fout. De bijbel is ook een doctrine, net zoals de koran. Citaat:
Direct de hele islam aankaarten als een slecht geloof omdat vrouwen tegen het boerkaverbod ingaan. Lees eens korinthiers 11:3-10. Ingelijks als in de bijbel, nergens roept de islam (volgens mij) op vrouwen gehelegans te bedekken. Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Mijn reactie is denk ik iets dat vele 'goede' moslims bezighoudt. Ik heb vaak met andere moslims gesproken over hoe we nu eens eindelijk ons afkeer kunnen laten zien tegenover de daden die in naam van de islam worden verricht. Eigenlijk niet in de naam van de islam, want als de islam zou oproepen tot zo'n afschuwelijke daden dan waren we allen extremisten en deden we allen mee. Ik discrimineer niet graag maar ik vind best wel dat vooral wij moslima's het dupe worden van al die rotzooi die onze 'broeders' uitspoken. Denk maar aan het hoofddoekenverbod, boerkaverbod,... De moslima wordt gestraft. Wie straft die mannen eigenlijk? Wanneer gaat men eens beginnen beseffen dat wij moslims niet allemaal extremisten zijn. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Inderdaad, ik begrijp heel sterk wat ge wilt zeggen. Het enige dat wij allemaal in het einde kunnen doen is luisteren naar onze innerlijke ik. Die aangeboren ik zoals we waren, voor al die (voor)oordelen onze hersenpan vonden. De maatschappij vormt ons mede, en wij zijn onderdeel van die maatschappij. Ge kunt echt niet meer doen dan positief (trachten) te blijven en doorheen het circus het evenwicht trachten te behouden. Ik kan alleen maar oproepen het groter plaatje te bekijken, ook al weet ik dat ik daarvoor "afgeschoten" kan worden. Ik kan morgen misschien ook zo'n post neerknallen waarvoor jij diepe afgunst kan hebben. Maar als puntje bij paaltje komt, ik wil vrede. Ik wil een betere wereld voor iedereen. Ik kan alleen maar bij mezelf beginnen en hopen anderen op andere ideeën dan hun negatieve kronkels te brengen. En toch, zal ik als mens evenveel (of meer) in de fout gaan als mijn medemensen. Moslim, jood, christen of ongelovig. We zitten allemaal in dit proces, leven. Dit moeten we samen doen. En dat maakt: samenleven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Minister
|
![]() En euhm Suqar, blijf toch nog maar even plakken he?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |||||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Een doctrine kan overal op worden toegepast. De bijbel kan ook beschouwd worden als een doctrine doch de scheiding van kerk en staat voorkomt dit. Voor de koran kan dit ook kijk bvb naar Turkije toch vele landen passen de koran wel toe als doctrine. Citaat:
Citaat:
De boerka is uit "vrije" wil doch Citaat:
Citaat:
![]() Spijtig genoeg zijn het deze personen die het bredere platform krijgen.
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |||||
Minister
|
![]() Citaat:
De scheiding tussen staat en kerk weerhoudt dat die doctrine toegepast kan worden op de hele samenleving. Daarmee bedoelend, ook de niet gelovigen. Maar bon, ik snap wat ge wilt zeggen. Citaat:
![]() ![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() Het gaat erom dat wij het verbieden en nergens vermeld staat in de koran dat deze verplicht is. Dus laat geweten zijn, ik ben zeker niet pro boerka. Echt niet. Vanuit mijn zicht vind ik dat het de vrouw wel degelijk onderdrukt. Door niemand gezien mogen worden, bij 40°C volle zon rondlopen in zo'n boerka doet niemand graag. En dat terwijl de man zich zomers kan kleden, want de man mag wel gezien worden. Waarom niet andersom? Of is het de man niet die merendeels de scheve schaats trekt? Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
|
![]() Taqiya wordt vooral gebruikt door de sjiieten. Niet dat er veel sjiieten rondlopen op deze aardbol hoor. De doorsnee-islambasher beziet taqiya als een recht dat we hebben om te liegen tegen een niet-gelovige. Terwijl taqiya vroeger alleen mocht gebruikt worden als je weet dat iemand je bedreigt en je wilde doden als je zei dat je een moslim bent. Tegenwoordig maken ze er totaal iets anders van.
Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 24 juli 2011 om 02:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik zal het dan maar God noemen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | ||
|
![]() Citaat:
Ik weet dat wij het niet altijd eens zullen zijn met elkaar maar het is belangrijk hoe je zaken verwoord vind ik. Jij bent niet pro-islam en toch heb ik veel aan uw reacties gehad vandaag. De manier hoe je iets duidelijk probeert te maken doet ook veel. Mensen die je bijvoorbaat al hebben afgeschreven en jou in het hokje der extremisten hebben geplaatst daar valt gewoon niet mee te praten. Ik zou het mezelf alleen maar moeilijk maken door op zulke reacties in te gaan. Overigens, komen die reacties soms heel kwetsend over. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |