Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Bekijk resultaten enquête: Wat denken jullie?
Dit lijkt me een goed idee. 4 12,12%
Dit lijkt me geen goed idee. 28 84,85%
Ik heb hier helemaal geen mening over. 1 3,03%
Aantal stemmers: 33. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussietools
Oud 23 juli 2011, 22:50   #41
Ferre
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door me gusta Bekijk bericht
Het minderhedenverdrag is dat al aan bod geweest?
Frankrijk heeft dat verdrag zelf niet ondertekend en geratitificeerd en zal dit ook nooit doen.

Dit verdrag is dus in grote mate irrelevant.
Ferre is offline  
Oud 23 juli 2011, 22:50   #42
matthias999
Minister

matthias999's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Ja, maar dat worden dan wel onze 'landgenoten'
Ik vraag mij af of de nederlandse politiekers zo dom zullen zijn om zich te laten rollen door de franstalige partijen? Vast niet geen enkel land als België is zo dom om zich als schotelvod te laten gebruiken..

Laatst gewijzigd door matthias999 : 23 juli 2011 om 22:50.
matthias999 is offline  
Oud 23 juli 2011, 22:52   #43
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ja, maar dat worden dan wel onze 'landgenoten'
Dat zou dan wellicht meer spreken in het voordeel van de Corsicanen dan de Vlamingen.

Ik acht sommigen hier namelijk nog in staat dit een goed idee te vinden omdat ze nu eenmaal graag op vakantie gaan in Frankrijk.
SDG is offline  
Oud 23 juli 2011, 22:59   #44
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Overigens, wie een mooi voorbeeld wil van wat Frankrijk zo al voor de Lage Landen te betekenen/betekend heeft moet maar eens naar de Place Saint-Lambert in Luik gaan.
SDG is offline  
Oud 23 juli 2011, 23:00   #45
me gusta
Burger

me gusta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ferre Bekijk bericht
Frankrijk heeft dat verdrag zelf niet ondertekend en geratitificeerd en zal dit ook nooit doen.

Dit verdrag is dus in grote mate irrelevant.
We trekken ons niets aan van akkoorden, als ze die plantentuin eeuuh belgie willen tekenen ze het minderhedenverdrag, afgesproken of niet.
me gusta is offline  
Oud 23 juli 2011, 23:01   #46
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Magnificat provoceert graag, daarom is die zo leuk.

Maar er zijn waarschijnlijk wel een aantal mensen die écht heel Belgique onder Frans bestuur willen brengen. Aan hen heb ik deze boodschap:

Ik méén dat wel he

Trouwens, jullie angst om het verdwijnen van de Vlaamse taal is irrelevant.
Louis XIV stal ons in de 17de eeuw Frans-Vlaanderen, doch de taal bleef tot 2 generatie's terug gevrijwaard, maw tot 300 jaar na de feiten. Toen heeft men de erg ongelukkige beslissing genomen om Vlaams terug te dringen, iets waar ze zich nu erg over beklagen, zo erg zelfs dat ze trachten het Vlaams weer te doen heropleven, maar het is te laat.

Nu zijn we andere tijden, en in het moderne Europa, met al zijn rechten (en plichten) zal men het recht van eigen moedertaal zeker niet ontnemen.

Het zou vooral goed zijn niet teveel invloeden vanuit Holland meer te krijgen, want hun vieze taal beïnvloedt onze mooie dialecten, jammer.

Vlaanderen zal dan net als Wallonië een département zijn in het grote Frankrijk, en dezelfde rechten en plichten genieten als alle andere départementen.

Ook geloof ik dat dit onze economie helemaal ten goede zal komen. Ik geoof echt dat dit een win-winsituatie is.

Ik vind de reactie's �* la eta ferm overdreven.

Laatst gewijzigd door MaGNiFiCaT : 23 juli 2011 om 23:03. Reden: Lodewijk 14 stal ons Frans-Vlaanderen in de 17de eeuw, niet de 16de. Ik heb dit even gerectificeerd.
MaGNiFiCaT is offline  
Oud 23 juli 2011, 23:06   #47
GZV
Provinciaal Statenlid

GZV's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
60% van de Fransen zien een aansluiting van Wallonië bij Frankrijk wel zitten.
Ik vraag me af of er veel verschil zou zijn indien het gans België zou zijn? Ik denk dat er nog meer warm zouden lopen met dat idee.

Ik begin meer en meer ook in deze optie te geloven: indien België niet meer langer draait (zoals het zijn moet) dan kan het maar beter in Frankrijk opgaan.
Beter dat dan dat Vlaanderen alleen achterblijft, of erger nog: door die protestantse Hollanders ingelijfd wordt.

Maar er moet één grote voorwaarde zijn: de plaatselijke talen en dialecten moeten behouden blijven. Ik ben ervan overtuigd dat dit zo zal zijn: sterker nog: ik geloof dat dit de Nederlandse taal, en beter nog: de dialecten beter zal vrijwaren naar de toekomst toe.

We zijn dan niet meer dat kleine landje, maar één groot land. Vlaanderen heet dan Département Flandre, enz.

Wat er met de Koninklijke familie moet gebeuren, tja dat weet ik niet. Dat is het enige wat me wat tegenhoudt: wat met die mensen? Ik stel voor dat Zij voor eeuwig hun titels behouden behalve die van Koning natuurlijk. Het Hoofd, nu de Koning en later Zijn oudste Zoon, wordt Duc de Brabant. De Tweede Zoon Comte de Flandre bv. En ze blijven protocollaire rollen vervullen om onze départementen te vertegenwoordigen. Dat lijkt me een faire oplossing.

Wat denken jullie daarvan?
Département Flandre?

Hier een link:http://www.hln.be/hln/nl/1274/De-for...rankrijk.dhtml
GZV is offline  
Oud 23 juli 2011, 23:07   #48
MaGNiFiCaT

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
Nog liever Nederlander dan Fransman!!!
Ja ik weet het wel dat gij je halve Hollander voelt.
Oud 23 juli 2011, 23:07   #49
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dan ben je wellicht vergeten hoe onze voorvaderen destijds reageerden op een annexatie door Frankrijk:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Boerenkrijg
SDG is offline  
Oud 23 juli 2011, 23:08   #50
Raymond.De.Koninck
Schepen

Standaard

Citaat:
Ik méén dat wel he

Louis XIV stal ons in de 17de eeuw Frans-Vlaanderen, doch de taal bleef tot 2 generatie's terug gevrijwaard, maw tot 300 jaar na de feiten. Toen heeft men de erg ongelukkige beslissing genomen om Vlaams terug te dringen, iets waar ze zich nu erg over beklagen, zo erg zelfs dat ze trachten het Vlaams weer te doen heropleven, maar het is te laat.

Nu zijn we andere tijden, en in het moderne Europa, met al zijn rechten (en plichten) zal men het recht van eigen moedertaal zeker niet ontnemen.

Het zou vooral goed zijn niet teveel invloeden vanuit Holland meer te krijgen, want hun vieze taal beïnvloedt onze mooie dialecten, jammer.

Vlaanderen zal dan net als Wallonië een département zijn in het grote Frankrijk, en dezelfde rechten en plichten genieten als alle andere départementen.

Ook geloof ik dat dit onze economie helemaal ten goede zal komen. Ik geoof echt dat dit een win-winsituatie is.

SCHANDALIG als je toch zo anti Vlaams/Nederlands ben, waarom verhuis je dan gewoon niet naar Frankrijk. Belgicist
Raymond.De.Koninck is offline  
Oud 23 juli 2011, 23:09   #51
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raymond.De.Koninck Bekijk bericht
SCHANDALIG als je toch zo anti Vlaams/Nederlands ben, waarom verhuis je dan gewoon niet naar Frankrijk. Belgicist
Rustig Raymond.
Oud 23 juli 2011, 23:11   #52
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik méén dat wel he

Nog?

Pelgrim is offline  
Oud 23 juli 2011, 23:11   #53
MaGNiFiCaT

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raymond.De.Koninck Bekijk bericht
Ik ben helemaal niet anti-Vlaams. Waarom denken zovelen onder jullie in termen van Vlaams contra Frans? Ik denk in termen van Vlaams EN Frans.

Nogmaals: de voorwaarde is dat de Vlaamse entiteit haar identiteit mag behouden en vrij kan cultiveren. En ik geloof echt dat dit de Vlaamse cultuur ten goede zal komen. Veel beter dan nu het geval is.
Oud 23 juli 2011, 23:12   #54
Raymond.De.Koninck
Schepen

Standaard

Belgicist = anti Vlaams = anti Nederland = pro Frans/Frankrijk = Spa = groen = open Vld = Cdv
Oud 23 juli 2011, 23:17   #55
Raymond.De.Koninck
Schepen

Standaard

Citaat:
Ik ben helemaal niet anti-Vlaams. Waarom denken zovelen onder jullie in termen van Vlaams contra Frans? Ik denk in termen van Vlaams EN Frans.

Nogmaals: de voorwaarde is dat de Vlaamse entiteit haar identiteit mag behouden en vrij kan cultiveren. En ik geloof echt dat dit de Vlaamse cultuur ten goede zal komen. Veel beter dan nu het geval is.
Jij wilt dat Vlaanderen het nieuw Frans-Vlaanderen word, het nieuwe Brussel waar Frans de enige officiele taal word, waar het Nederlands word uitgeroeid. Hoe anti-Vlaams kun je wel niet zijn. Het. verder brainwashen kan blijkbaar niet ophouden.
Oud 23 juli 2011, 23:18   #56
Niks
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Beter dat dan dat Vlaanderen alleen achterblijft, of erger nog: door die protestantse Hollanders ingelijfd wordt.
Nu is er wel het kleine feit dat meer Nederlanders zich blijkbaar als katholiek zien dan protestanten. Volgens onderzoeken en statistieken van hun statistiekenbureau in ieder geval. Maar de meerderheid is niet gelovig in het algemeen.

Daaarenboven, liever Vlaanderen bij Nederland dan bij Frankrijk natuurlijk. Alleen al maar voor de taal.

Laatst gewijzigd door Niks : 23 juli 2011 om 23:21.
Niks is offline  
Oud 23 juli 2011, 23:19   #57
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ja ik weet het wel dat gij je halve Hollander voelt.
Is dit dan Vlaams
Oud 23 juli 2011, 23:32   #58
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik méén dat wel he
Ik denk dat er voor mensen als u professionele hulp te vinden is. Misschien kan dit ook nuttig zijn (op korte termijn): 070 245 245.
Nebur is offline  
Oud 23 juli 2011, 23:35   #59
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alleen als we 12 miljard per jaar krijgen, faciliteiten in parijs, hendels, alarmbellen,de helft van de zetels,een corridor met Rijsel, allemaal ambtenaar mogen worden en dat je zonder ons geen beslissing van belang kan maken.

Deal?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 Bekijk bericht
Nah, maak heel frankrijk tweetalig dan is het beter.
Citaat:
3 talig! Anders niet !
union fait de la force!
Citaat:
En voor ik het vergeet we willen 50% van de ministerposten!
Citaat:
Het minderhedenverdrag is dat al aan bod geweest?
Citaat:
We trekken ons niets aan van akkoorden, als ze die plantentuin eeuuh belgie willen tekenen ze het minderhedenverdrag, afgesproken of niet.
Jullie maken mijn dag
Nebur is offline  
Oud 23 juli 2011, 23:49   #60
koppijn
Minister-President

koppijn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nog?

van eigen bodem!
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  Knipsel.PNG
Bekeken: 44
Grootte:  365,0 KB
ID: 82047
Vidéo anonyme de la NVA

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be