Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 juli 2011, 18:59   #41
Another Jack
Banneling

Standaard

Mag ik trouwens opmerken dat je avatarfiguurtje er heel leuk uitziet in zijn Maya de Bij-look, Eddy?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2011, 19:00   #42
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Bah Antwerpenaren
Een jeugdtrauma ofzo ? Persoonlijk weet ik niet beter en bezit ik geen klachten over deze stad. Verder bevalt de stad Gent me wel wanneer ik die bezoek. Ik zou er zeker kunnen wonen indien ik wilde.

Citaat:
Ik vind Vlamingen afzonderlijk goed meevallen. Heb je ze in een groep dan bevallen ze mij ook minder. Misschien ligt dat gewoon aan ons? Bij Marokkanen heb ik dat gevoel niet. Ik vind Marokkanen in groep vele plezanter dan afzonderlijk. Nederlanders zijn opener dan Vlamingen en je hebt ook iets aan die mensen. Vlamingen vind ik hypocriet en egoïstisch als ik ze met Nederlanders en Fransen vergelijk.
Een goede vriend van me werkt nu voor een Nederlandse baas in een Nederlands bedrijf. Hij zegt ook tegen me: “Ik werk veel liever samen met Nederlanders dan met Vlamingen. Nederlanders zeggen tenminste vanaf het begin dat je iets fout doet; Vlamingen daarentegen verzamelen een lijst van argumenten om tegen je te gebruiken en gooien de hele lading over je heen na enkele maanden.”

Ik volg hem erin. Zelf ervaar ik Vlamingen ook meer als 'heimelijk' en 'minder oprecht'. Nederlanders zeggen vaker wat ze denken en dat komt veel minder intimiderend aan dan wanneer iemand in groep op je springt op een onverwacht moment. De Vlaamse samenleving kweekt ook verlegen mensen. Het is ook geen toeval, volgens mij, dat een Vlaming onder Nederlanders opeens minder verlegen wordt.
Nederlanders bezitten ook veel meer tact dan Vlamingen in hun communicatie. Vlamingen zijn veel stekender en groffer dan Nederlanders (wat de vooroordelen ook beweren).

Laatst gewijzigd door Weyland : 31 juli 2011 om 19:05.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2011, 19:03   #43
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Vlamingen zijn gewoon onaangenaam gezelschap, da's alles.
Er zijn er veel die het er voordoen ja, om al de klootzakken te koeioneren.
Oud 31 juli 2011, 19:03   #44
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Een Antwerpse Vlaming met wortels in Ekeren en Brasschaat.

Een goede vriend van me werkt nu voor een Nederlandse baas in een Nederlands bedrijf. Hij zegt ook tegen me: “Ik werk veel liever samen met Nederlanders dan met Vlamingen. Nederlanders zeggen tenminste vanaf het begin dat je iets fout doet; Vlamingen daarentegen verzamelen een lijst van argumenten om tegen je te gebruiken en gooien de hele lading over je heen na enkele maanden.”

Ik volgt hem erin. Zelf ervaar ik Vlamingen ook meer als 'heimelijk' en 'minder oprecht'. Nederlanders zeggen vaker wat ze denken en dat komt veel minder intimiderend aan dan wanneer iemand in groep op je springt op een onverwacht moment.
Wortels... dat eten koeien inderdaad graag...

U hebt wel een hoge eigendunk...
freelancer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2011, 19:04   #45
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Er zijn er veel die het er voordoen ja, om al de klootzakken te koeioneren.
Oud 31 juli 2011, 19:05   #46
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
Was dat goed gevonden ofwat?
Oud 31 juli 2011, 19:07   #47
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Origine van mijn pseudo: http://nl.wikipedia.org/wiki/Wieland_de_Smid

In het Engels is het Wayland of Weyland. Gezien Wieland al in gebruik was heb ik mezelf Weyland genoemd hier.
Oud 31 juli 2011, 19:08   #48
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Was dat goed gevonden ofwat?
Oud 31 juli 2011, 19:11   #49
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik vind Marokkanen in groep vele plezanter dan afzonderlijk.
Over Marokkanen. Het kunnen inderdaad vriendelijke en hartelijke mensen zijn. Soms echter volg ik ze niet echt. Ik vind dat Marokkanen te veel in taboes en groepsdynamisme denken. Ze volgen allemaal dezelfde machotaboes waaraan je moet voldoen of je hoort er niet bij. Verder vind ik sommigen hun meningen over vrouwen achterlijk. Ik herinnerde me nog: “Ja, maar ik ben ouder dan haar, dus zij moet luisteren naar mij.”

Laatst gewijzigd door Weyland : 31 juli 2011 om 19:14.
Oud 31 juli 2011, 19:11   #50
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een jeugdtrauma ofzo ? Persoonlijk weet ik niet beter en bezit ik geen klachten over deze stad. Verder bevalt de stad Gent me wel wanneer ik die bezoek. Ik zou er zeker kunnen wonen indien ik wilde.
Trauma is het niet te noemen. Als jonge, naïeveling kon je vallen op dat tuig omwille van hun mooi, stoer accentje. Ja, ik kom wekelijks naar Antwerpen en heb er enkele maanden gewoond en ik kan me daar echt niet aanpassen. Ik waan me vaak in Marokko als ik daar loop. Het is een drukke stad. Niemand houdt daar rekening met je. Allochtonen gedragen zich als boertige beesten. Autochtonen gedragen zich als racistische beesten. Bah, ik moet niets van die stad hebben. Godzijdank dat ik daar weg ben en mn tijd vaak in Gent doorbreng. Dat noem ik nou eens een stad vol tolerante Vlamingen. De Antwerpenaren kunnen veel leren van de Gentenaars.

Citaat:

Ik volg hem erin. Zelf ervaar ik Vlamingen ook meer als 'heimelijk' en 'minder oprecht'. Nederlanders zeggen vaker wat ze denken en dat komt veel minder intimiderend aan dan wanneer iemand in groep op je springt op een onverwacht moment. De Vlaamse samenleving kweekt ook verlegen mensen. Het is ook geen toeval, volgens mij, dat een Vlaming onder Nederlanders opeens minder verlegen wordt.
Zo herkenbaar. Het is me inderdaad ook opgevallen dat Nederlanders sneller zullen zeggen wat er op hun lever ligt. Vlamingen wachten vaak af tot ge uw rug draait om dan hun gezever te spuien. Niet alle Vlamingen natuurlijk. Iemand van Antwerpen bv zal ook sneller zeggen wat hij van u denkt. Vaak wel op een hele boertige, onbeschofte manier.
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2011, 19:11   #51
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Origine van mijn pseudo: http://nl.wikipedia.org/wiki/Wieland_de_Smid

In het Engels is het Wayland of Weyland. Gezien Wieland al in gebruik was heb ik mezelf Weyland genoemd hier.
Jaja..

Oud 31 juli 2011, 19:14   #52
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Vaak wel op een hele boertige, onbeschofte manier.
Ja, dat ik heb ook ergens nog opgemerkt in een wijziging van een bericht in deze draad. Vlamingen bezitten minder tact dan Nederlanders ne zullen vaak het meest kwetsende eruitgooien. Nederlanders zeggen sneller wat ze denken, maar gebruiken veel meer tact wanneer ze het doen. Zo heb ik het ook altijd ervaren.
Oud 31 juli 2011, 19:14   #53
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Over Marokkanen. Het kunnen inderdaad vriendelijke en hartelijke mensen zijn. Soms echter volg ik ze niet echt. Ik vind dat Marokkanen te veel in taboes en groepsdynamisme denken. Ze volgens allemaal dezelfde machotaboes waaraan je moet voldoen of je hoort er niet bij. Verder vind ik sommigen hun meningen over vrouwen achterlijk. Ik herinnerde me nog: “Ja, maar ik ben ouder dan haar, dus zij moet luisteren naar mij.”
Over welke Marokkanen heb je het? Er is een groot verschil tussen Antwerpse Marokkanen en Marokkanen uit een andere stad.
Oud 31 juli 2011, 19:15   #54
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
Jaja..

[center]
Wat is uw probleem?
Oud 31 juli 2011, 19:16   #55
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Ik ken geen marokanen.
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2011, 19:16   #56
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Over welke Marokkanen heb je het? Er is een groot verschil tussen Antwerpse Marokkanen en Marokkanen uit een andere stad.
Het was een Antwerpse Marokkaan, JAREN geleden. Hij had het over een half Turkse half Koerdische meid uit het secratariaat, maar iemand die nogal vrijgevochten is.
Ze vroegen zich af waarom zij vriendelijker was tegen hem dan tegen die andere Marokkaan. En zijn verklaring: “Ja maar, ik ben ook ouder dan haar, dus zij moet naar mij luisteren.”
In een juiste sfeer zou ik op vriendelijke toon gezegd hebben dat ik het er niet mee eens ben, maar niet wanneer je in een omgeving bent waar men direct scheldt zoals in het Antwerpse.

Laatst gewijzigd door Weyland : 31 juli 2011 om 19:19.
Oud 31 juli 2011, 19:16   #57
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht
Ik ken geen marokanen.
"marokanen" ken ik ook niet.
Oud 31 juli 2011, 19:17   #58
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"marokanen" ken ik ook niet.
'marokanen' past perfect in die draad
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2011, 19:17   #59
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Het was een Antwerpse Marokkaan, JAREN geleden. Hij had het over een half Turkse half Koerdische meid uit het secratariaat, maar iemand die nogal vrijgevochten is.
Ik had wel gedacht dat je zou typen dat de Marokkaan van Antwerpen komt. Typisch.
Oud 31 juli 2011, 19:18   #60
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht
'marokanen' past perfect in die draad
'Die' draad?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be