![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geen vraag te zot, of ge moogt ze stellen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, wat denken die fakteurs wel zeg ... dat ze kroonprins of koningin zijn ??
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Misschien liever een West-Vlaamse koerier in Limburg, die je antwoord als je hem de eerste keer niet verstaan hebt: ha kunde ha nie hoe lezen zehere.
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 't Maakt mij eigenlijk geen fluit uit welke taal die spreekt. Als die post maar goed bedeeld wordt (en hij geen rekeningen in mijn bus deponeert).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die belt aan, schuift dat te tekenen papier en balpen onder mijn neus. Ik teken dat zonder iets te zeggen, neem de brief of het pakje aan van hem, hij rijdt weg, ik doe mijn deur toe. En nu eerlijk, die vorm van gebarentaal verstaat iedereen prima toch? De tijd dat er nog pensioenen werden uitbetaald aan de deur etc is allang passé. Ze moeten zelfs niet meer kunnen tellen nu bij wijze van spreke. Waar zit nu precies het probleem van anderstalige postbodes? Als die weten wat ze moeten doen, het ook goed doen, is er GEEN probleem. En als de mens in kwestie dood is of niet thuis, zal dat ook rap duidelijk zijn voor die postbode. Laatst gewijzigd door Duupje : 7 augustus 2011 om 09:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat beroepen die nu iets of wat te betekenen hebben in gezondheid/onderwijs/politie e.d. nu perfect de taal moeten kunnen spreken, tot daar aan toe, maar ne postbode? Blij zijn dat iemand die job nog wil doen (continue zeulen met postzakken en rondfietsen in meestal hondeweer). Laatst gewijzigd door Duupje : 7 augustus 2011 om 09:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Niks mee te maken. Van een (semi-)overheidsbedrijf dat de Post nog altijd is, verwacht ik niets minder dan dat ze mij in mijn eigen taal kunnen bedienen. Nu is het 'maar' een postbode, straks is het 'maar' dit of dat... Willen we straks echt terug naar de negentiende eeuw, waar het Nederlands maar een taal voor de boertjes was?
Laatst gewijzigd door SDG : 7 augustus 2011 om 09:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Minister-President
|
![]() Wat als facteuse (vrouwelijke facteur op z'n westvlaams) eentje is met Spaanse roots en hele dagen "pizza caca maka " roept?
http://youtu.be/XTaBqKiJQSM
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is (tegen mijn zin in daar niet van) een 3-talig land (officieel dan toch, in realiteit kan men daar nog een paar extra talen aan toevoegen gezien de verschillende bevolkingsgroepen). Eigenlijk zou iedereen die hier woont dus perfect 3-talig moeten zijn. En ook nog eens al die andere talen moeten kunnen spreken. Begin er maar aan éh! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() * smijt nen emmer koud water over Leeuwin ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zolang Vlaanderen geen eigen grondwet etc heeft, zijn wij een 3-talig land.
Laatst gewijzigd door Duupje : 7 augustus 2011 om 10:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Europees Commissaris
|
![]() Met ééntalige gebieden, buiten Brussel. En dat volgens de huidige grondwet.
![]() |
#57 |
Minister-President
|
![]() Al spreekt mijne facteur Eskimonees met een Gents accent....ik zie die vent/vrouw toch nooit. Of dat er nu ne Vlaming, ne Waal of ne weet-ik-veel-wat mijne belastingbrief in de brievenbus steekt......betalen moet ik toch se.
![]() |
#58 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#59 |
Europees Commissaris
|
![]() Bevolkingsgroepen die samen wonen maar elkaar niet begrijpen gaan mekaar wantrouwen. Of dat nu terecht is of niet doet er niet toe, het is zo. Daarom is het logisch en veel gezonder dat de nieuwkomers, of de kleinste bevolkingsgroep de taal van de meerderheid, of autochtonen leert en spreekt. Of de wettelijke taal van het grondgebied. Een samenleving zonder communicatie is sowieso niet mogelijk. Of het nu de postbode is of uw buurman.
![]() |
#60 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |