![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Volledig, maar dan ook volledig mee akoord, ik herken het helemaal. Alleen zou ik er dit aan willen toevoegen: ik heb nooit begrepen -en begrijp nog steeds niet- waarom het russisch volk, als volk, zich zo laat plunderen door een paar oligarchen, en dat blijft maar duren. Het is wel degelijk plunderen van staatsrijkdommen door een paar enkelingen die de controle over die grondstoffen op zeer bedrieglijke wijze verworven hebben om vervolgens het snel gemaakte fortuin buiten eigen economie te gaan wegpissen in het buitenland. En je kan hetzelfde zeggen wat betreft onderdrukking en zware repressie van de cheka en de nakomers daarvan. Soms vind ik de russen nogal depressief en te defaitistisch als volk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het meest logische zou toch zijn dat men die piraten hard aanpakt, bv. door ze deftig op te hangen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nog belangrijker vinden velen is dat er orde heerst, dat was in de jaren 90 wel anders. Hij voert ook een sterk buitenlands beleid, in tegenstelling tot Yeltsin die het land uitverkocht. Het probleem is dat mensen vergelijken met Yeltsin, veel slechter kon het toen niet. "Democratie" stellen ze gelijk aan "jaren 90" en dus aan armoede, afrekeningen, verpaupering, en een kleine elite die zich in snel tempo extreem verrijkt. Yeltsin werd gesteund door het Westen en de liberalen dus die hebben het definitief verkorven in de ogen va de Russische meerderheid. De pro-Westerse oppositie maakt dus geen schijn van kans, zelfs niet moesten de verkiezingen eerlijk verlopen. Het enige alternatief voor de Kremlin-partij ("partij van dieven" herdoopt in de volksmond) zijn de communisten maar ook de KP is geïnfiltreerd door Kremlin mannetjes en ze krijgen bijna geen media aandacht en de elextorale commissie zijn allemaal mensen die uit de hand van het regime eten... Corruptie maakt ook deel uit van "het nieuwe Rusland" sinds de jaren 90, je vind het op alle niveaus. Veel mensen zijn het als normaal beginnen beschouwen. Dat is zo in een groot deel van de wereld. De gemiddelde Sovjet-burger had niet veel last van de KGB of Cheka en geloofde in het systeem. In de jaren 80 was dat wel minder en kwam er meer protest, maar toch stemde in een referendum nog een meerderheid om de Sovjet-Unie te behouden. Laatst gewijzigd door tomm : 17 augustus 2011 om 17:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik moet je echt zijn boek 'mijn russiche ziel' aanraden. ![]() hij is redelijk kritisch, terecht volgens mijn opinie. Zo heb ik bvb mijn (oekraiense) vrouw pas na 2 jaar kunnen overtuigen dat de amerikanen in WOII echt wel militair hebben bijgedragen tot de bevrijding van Europa. In haar versie was dat 100% een sovjet-aangelegenheid. Dat ging dan ongeveer als volgt : Citaat:
http://www.liberales.be/interviews/boland Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Banneling
|
![]() The Russian Navy Commandos moved the pirates back to the pirate vessel, searched it for weapons and explosives, then left and blew it up with all remaining pirates hand-cuffed to it.
Dat zou erg grof zijn moest dit waar zijn. Erkent Rusland dit gedaan te hebben? schepen kapen , matrozen gijzelen en losgeld eisen mag blijkbaar , maar de kapers keihard aanpakken dan weer niet ? stop toch eens met dat onnozel knuffelgedoe |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Vergeet ook niet dat ook die piraten hun gelijk menen te hebben. Het is niet alsof zij de enigen zijn die daar stelen hé. Wat als er volgende keer een illegale grote vissersboot of dumpingschip gezonken en uitgemoord wordt in die wateren? Mag dat dan ook standaardpraktijk worden? Of toch liever het beschaafde voorbeeld pogen te geven in plaats van het risico op escalatie te lopen en ondertussen de mensenrechten met de voeten te treden? Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 17 augustus 2011 om 19:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Tja.................. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
· Het uitbuiten van mens door mens is de ondergang van onze beschaving, zolang de jacht op het geld open is zal er uitbuiting zijn. · Uitbuiting is een dominant systeem om te leven op kosten van andere medemens. · Het uitbuiten van mens door mens is onverenigbaar met de mensenrechten! · Uitbuiting is een vorm van onverdraagzaamheid die de medemens schaad. · De ideale maatschappij bestaat volgens de arrogante en dominante neoliberale elite uit superrijke en hardwerkende superarme. · 2/3 van de jonge werknemers in Europa zijn working-poor (werkende armen of loonslaven) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Banneling
|
![]() Er wordt weleens gezegd dat echte communisten papegaaien zijn...
Of dit waar is, weet ik niet... |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als de lynchmeute geen respect kan opbrengen voor degenen die zich afzijdig wensen te houden is de tijd nabij dat hun bloedzucht zich op die afzijdigen zal richten. Het doet me danken aan een gedeterioreerde oorlogssituatie waar neutraliteit gezien wordt als het meeheulen met de vijand. Het doet me denken aan de arrogantie van leiders zoals Bush die schaamteloos eht middenveld durfden uitschakelen door te stellen dat 'wie niet met ons is is tegen ons'. Zijn dit de tekenen van een nieuwe tijd die we aan het ingaan zijn. is het geheugen van de Europeaan zo kort? Ik zal met trots het etiket 'knuffelaar' dragen indien het alternatief is meegesleurd te worden in een spiraal van geweld. die kant gaat het op als applaus voor lynchpartijen de norm beginnen worden en de bijstaanders daarbij ook nog eens veracht worden omwille van hun vermeende 'passiviteit'.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() @ Johan
Je draait de zaken om. Natuurlijk geef ik je gelijk als het om ongecontroleerde lynchpartijen gaat zoals in de VS begaan door de Klu Klux Klan contra de negers. In het geval van de Somalische piraten en andere zeerovers uit China, India en Indonesie en West-Afrika (lees Nigeria - ook daar is geen schip veilig) is het eerder het geval dat de diverse controlerende Marines geen respect hebben voor de slachtoffers maar eerder voor de daders. Zoals in Nederland het 't slachtoffer is dat terechtstaat in plaats van de dader - naar die situatie gaan we toe. In een situatie dat een overheid de belangen van haar burgers minacht en politieke motieven laat prevaleren boven het recht, is een negatieve houding ten opzichte van die zelfde overheid zeer verklaarbaar. Het vigilantisme staat dan voor de deur, geprovoceerd door diezelfde nalatige overheid. Het is een natuurlijk verloop van de zaken. Met enige politieke en militaire inspanning is met een enkele actie een einde te maken aan de voortdurende kapingen in de Hoorn van Afrika. Dat het niet gebeurt maar de 'pappen en nathouden' politiek gehanteerd wordt heeft alleszins te maken met de politieke motieven van de EU. Landen die met de EU niets te schaften hebben of naar eigen goeddunken kunnen handelen (Rusland, Frankrijk, USA) hebben in mindere mate te duchten van de negerpiraterij in Afrika. De angst voor de harde hand ligt er duimendik bovenop. Alle andere nationaliteiten zijn een makkelijker slachtoffer, getuige de uitermate schunnige houding van het VK ten opzichte van de verdwenen slachtoffers. Alleen een snoeihard optreden is hier gewettigd en gewenst. Had dit in de 19e eeuw plaatsgevonden, Somalië zou niet eens meer bestaan hebben.
Brussel regeert, Brussel dicteert, de burger gireert. Ondertussen neemt de Euroscepsis hand over hand toe. Laatst gewijzigd door D'ARTOIS : 18 augustus 2011 om 13:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik zie dan ook niet in waarom zoiets nu niet zou kunnen, met al het materiëel dat al bij de Hoorn van Afrika aanwezig is. Hoe moeilijk kan het zijn om met wat hellfire- of exocet-raketten die piratenschepen naar de kelder te jagen en hun bases aan de kust tot as te doen wederkeren?
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het gaat hier om gejuich over het vermeende afmaken van gevangenen, op de keper beschouwd niets meer of minder dan een lynchpartij, of die nu 'gecontroleerd' te noemen is of niet.
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 18 augustus 2011 om 13:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zeg niet dat ze ze moeten kielhalen, ... al lijkt dat nog niet zo een slecht idee, het gaat hier om mensen die niks vrezen en ook niet zullen verpinken om de bemaning van een gekaapt schip desnoods dood te martelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Wie door het zwaard leeft, zal door het zwaard sterven.
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze zouden trouwens gewoon willekeurig een buitenlands schip aangevallen hebben. Slechte keuze. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |