Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 augustus 2011, 19:19   #41
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Russen zijn geen zielloos volk. Ze zijn wat ruw in de omgang, maar hebben wel degelijk een ziel. Ze vinden net Westerlingen zielloos en hard. Voor Russen is het bvb. ondenkbaar dat een familielid in nood niet geholpen wordt of dat je je moeder in een bejaardeninstituut dumpt zonder er nog naar om te kijken. Ze brengen eten naar familieleden of vrienden die in de gevangenis belandt zijn, in het Westen worden zulke mensen dikwijls verstoten.
Ze zijn onverbiddelijk voor mensen die het slecht met hen menen, en zien het nut niet in van vriendelijk zijn tegen mensen die je niet kent.
off topic maar....

Volledig, maar dan ook volledig mee akoord, ik herken het helemaal.

Alleen zou ik er dit aan willen toevoegen: ik heb nooit begrepen -en begrijp nog steeds niet- waarom het russisch volk, als volk, zich zo laat plunderen door een paar oligarchen, en dat blijft maar duren. Het is wel degelijk plunderen van staatsrijkdommen door een paar enkelingen die de controle over die grondstoffen op zeer bedrieglijke wijze verworven hebben om vervolgens het snel gemaakte fortuin buiten eigen economie te gaan wegpissen in het buitenland. En je kan hetzelfde zeggen wat betreft onderdrukking en zware repressie van de cheka en de nakomers daarvan. Soms vind ik de russen nogal depressief en te defaitistisch als volk.
straddle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2011, 20:17   #42
Bardamu
Vreemdeling

Bardamu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht
Vreemd, het filmpje dat nu op de liveleaks-link te zien is, is hetzelfde als het youtube-filmpje dat jij nu aanhaalt. Toen ik dit afgelopen nacht plaatste, stond er een ander, en korter filmpje op liveleaks.
Jaja

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koppijn Bekijk bericht
Dit is een mooi bewijs van hoe manipulatief 'media' is geworden. Nu kan niemand nog ontkennen dat 'media' dikwijls doelbewust informatie verdraait.
Grapjas.
Bardamu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2011, 13:49   #43
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Het meest logische zou toch zijn dat men die piraten hard aanpakt, bv. door ze deftig op te hangen.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2011, 17:10   #44
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straddle Bekijk bericht
off topic maar....

Volledig, maar dan ook volledig mee akoord, ik herken het helemaal.

Alleen zou ik er dit aan willen toevoegen: ik heb nooit begrepen -en begrijp nog steeds niet- waarom het russisch volk, als volk, zich zo laat plunderen door een paar oligarchen, en dat blijft maar duren. Het is wel degelijk plunderen van staatsrijkdommen door een paar enkelingen die de controle over die grondstoffen op zeer bedrieglijke wijze verworven hebben om vervolgens het snel gemaakte fortuin buiten eigen economie te gaan wegpissen in het buitenland. En je kan hetzelfde zeggen wat betreft onderdrukking en zware repressie van de cheka en de nakomers daarvan. Soms vind ik de russen nogal depressief en te defaitistisch als volk.
Putin is een dief, maar in andere Oost-Europese en ex-soviet landen is het niet veel beter. Hij is al een grote vooruitgang ten opzichte van Yeltsin. Tenminste een deel van het land gaat vooruit, en er is een groeiende middenklasse.
Nog belangrijker vinden velen is dat er orde heerst, dat was in de jaren 90 wel anders. Hij voert ook een sterk buitenlands beleid, in tegenstelling tot Yeltsin die het land uitverkocht.

Het probleem is dat mensen vergelijken met Yeltsin, veel slechter kon het toen niet. "Democratie" stellen ze gelijk aan "jaren 90" en dus aan armoede, afrekeningen, verpaupering, en een kleine elite die zich in snel tempo extreem verrijkt. Yeltsin werd gesteund door het Westen en de liberalen dus die hebben het definitief verkorven in de ogen va de Russische meerderheid.
De pro-Westerse oppositie maakt dus geen schijn van kans, zelfs niet moesten de verkiezingen eerlijk verlopen. Het enige alternatief voor de Kremlin-partij ("partij van dieven" herdoopt in de volksmond) zijn de communisten maar ook de KP is geïnfiltreerd door Kremlin mannetjes en ze krijgen bijna geen media aandacht en de elextorale commissie zijn allemaal mensen die uit de hand van het regime eten...

Corruptie maakt ook deel uit van "het nieuwe Rusland" sinds de jaren 90, je vind het op alle niveaus. Veel mensen zijn het als normaal beginnen beschouwen.
Dat is zo in een groot deel van de wereld.

De gemiddelde Sovjet-burger had niet veel last van de KGB of Cheka en geloofde in het systeem. In de jaren 80 was dat wel minder en kwam er meer protest, maar toch stemde in een referendum nog een meerderheid om de Sovjet-Unie te behouden.

Laatst gewijzigd door tomm : 17 augustus 2011 om 17:11.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2011, 17:35   #45
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Russen zijn geen zielloos volk. Ze zijn wat ruw in de omgang, maar hebben wel degelijk een ziel. Ze vinden net Westerlingen zielloos en hard. Voor Russen is het bvb. ondenkbaar dat een familielid in nood niet geholpen wordt of dat je je moeder in een bejaardeninstituut dumpt zonder er nog naar om te kijken. Ze brengen eten naar familieleden of vrienden die in de gevangenis belandt zijn, in het Westen worden zulke mensen dikwijls verstoten.
Ze zijn onverbiddelijk voor mensen die het slecht met hen menen, en zien het nut niet in van vriendelijk zijn tegen mensen die je niet kent.
Tja, Hans Boland is er nochtans van overtuigd dat die russische ziel helemaal niet bestaat.

Ik moet je echt zijn boek 'mijn russiche ziel' aanraden.
hij is redelijk kritisch, terecht volgens mijn opinie.

Zo heb ik bvb mijn (oekraiense) vrouw pas na 2 jaar kunnen overtuigen dat de amerikanen in WOII echt wel militair hebben bijgedragen tot de bevrijding van Europa. In haar versie was dat 100% een sovjet-aangelegenheid.

Dat ging dan ongeveer als volgt :

Citaat:
Parci : Darling, they show the movie 'the longest day' on tv today, let's see it.

Parci's madam na het bekijken van de landing van de geallieerden :
' It's an american made movie I guess?'

Parci : 'Yes, I think so'.

Parci's madam : 'ah, of course they make such a movie, why do you believe it so easily?'.

Parci : sprakeloos.

http://www.liberales.be/interviews/boland

Citaat:
Je verwijt de Russen een hang naar megalomanie, racisme en zelfs wreedheid. Waaruit blijkt dit?

Hans Boland: Een grappig voorbeeld van Russische megalomanie kwam ik recentelijk tegen in een reclameboodschap van de ‘Russian School of Arts’, een opleiding waarmee Rotterdam blijkbaar is verrijkt. Men beweert daar dat alle kunstopleidingen en kunstmanifestaties in Nederland ernstig ondermaats zijn, terwijl Rusland ‘sinds eeuwen’ een vooraanstaande rol in de podium- en andere kunsten speelt! Zo ook valt in de catalogus bij de Brusselse tentoonstelling ‘Van tsaar tot keizer’, die geheel was samengesteld door de Russische partners, te lezen dat de invloed van de Russische cultuur op de Europese van doorslaggevend belang is geweest en nog altijd is; op die tentoonstelling zie je dan heel veel iconen, die geen enkele invloed hebben gehad op de westerse kunst, en veel architectuur uit Sint-Petersburg, die zuiver en alleen geënt is op de West-Europese bouwkunst. Een ander komisch voorbeeld van Russische megalomanie is de verering voor Joeri Gagarin, de eerste ruimtevaarder, die de Russen beschouwen als een van de grootste mensen uit de wereldgeschiedenis. Over de Russische plaag van het racisme heb ik mij hierboven voldoende uitgelaten. Russische wreedheid komt het heftigst tot uitdrukking in de totale minachting voor het menselijk leven, die de Russische geschiedenis en samenleving altijd heeft gekenmerkt. Zo werden in de ‘Grote Vaderlandse Oorlog’ tienduizenden volledig ongewapende jongens het spervuur van de vijand ingejaagd. En zo ook vriezen er op het moment onbekende aantallen veelal dronken Russen dood, zoals in de zomer de verdrinkingsdood schering en inslag is onder dronken Russen en – het hele jaar door – bedrijfsongevallen jaarlijks duizenden
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2011, 18:57   #46
FDM
Banneling

Standaard

The Russian Navy Commandos moved the pirates back to the pirate vessel, searched it for weapons and explosives, then left and blew it up with all remaining pirates hand-cuffed to it.
Dat zou erg grof zijn moest dit waar zijn. Erkent Rusland dit gedaan te hebben?

schepen kapen , matrozen gijzelen en losgeld eisen mag blijkbaar , maar de kapers keihard aanpakken dan weer niet ? stop toch eens met dat onnozel knuffelgedoe
FDM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2011, 19:48   #47
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FDM Bekijk bericht
The Russian Navy Commandos moved the pirates back to the pirate vessel, searched it for weapons and explosives, then left and blew it up with all remaining pirates hand-cuffed to it.
Dat zou erg grof zijn moest dit waar zijn. Erkent Rusland dit gedaan te hebben?

schepen kapen , matrozen gijzelen en losgeld eisen mag blijkbaar , maar de kapers keihard aanpakken dan weer niet ? stop toch eens met dat onnozel knuffelgedoe
Het is 'knuffelen' als je die vermeende piraten niet wil koelbloedig afmaken ter plekke maar ze bv. een proces toewenst? Ik hoop dat in deze draad niet de gemiddelde Vlaming aan het woord is, want dan is het weer erg gesteld met Europa. Al dat naoorlogse werk om een verklaring van de mensenrechten op te stellen was wel degelijk nuttig en gebaseerd op de ervaringen van WO2 die tonen tot wat voor ontaarding we in staat zijn. Blijkbaar worden die wijze lessen in de daaropvolgende generaties niet meer zo serieus genomen. Men wil terug bloed zien lijkt het. Nee, ik hoop werkelijk dat dit geen doorsnee bevolking die hier aan het woord is.

Vergeet ook niet dat ook die piraten hun gelijk menen te hebben. Het is niet alsof zij de enigen zijn die daar stelen hé. Wat als er volgende keer een illegale grote vissersboot of dumpingschip gezonken en uitgemoord wordt in die wateren? Mag dat dan ook standaardpraktijk worden? Of toch liever het beschaafde voorbeeld pogen te geven in plaats van het risico op escalatie te lopen en ondertussen de mensenrechten met de voeten te treden?

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 17 augustus 2011 om 19:56.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2011, 20:17   #48
corse
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vito Bekijk bericht
Ik zou alle schepen die de Golf van Aden moeten passeren aanraden een Russische vlag op te hangen.

Russen zijn een zielloos volk zonder manieren en zo hoor je die piraten te behandelen. Waar is de tijd dat verkrachte Russische dames de penis van de Duitse soldaten afsneden en in hun mond stopten? Zo hoor je om te gaan met agressors.

Maar dus niet aan het buffet van je all-in restaurant voor de goede verstandhouding
Russen zijn een zielloos volk zonder manieren?

Tja..................
corse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2011, 21:34   #49
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Putin is een dief, maar in andere Oost-Europese en ex-soviet landen is het niet veel beter. Hij is al een grote vooruitgang ten opzichte van Yeltsin. Tenminste een deel van het land gaat vooruit, en er is een groeiende middenklasse.
Nog belangrijker vinden velen is dat er orde heerst, dat was in de jaren 90 wel anders. Hij voert ook een sterk buitenlands beleid, in tegenstelling tot Yeltsin die het land uitverkocht.

Het probleem is dat mensen vergelijken met Yeltsin, veel slechter kon het toen niet. "Democratie" stellen ze gelijk aan "jaren 90" en dus aan armoede, afrekeningen, verpaupering, en een kleine elite die zich in snel tempo extreem verrijkt. Yeltsin werd gesteund door het Westen en de liberalen dus die hebben het definitief verkorven in de ogen va de Russische meerderheid.
De pro-Westerse oppositie maakt dus geen schijn van kans, zelfs niet moesten de verkiezingen eerlijk verlopen. Het enige alternatief voor de Kremlin-partij ("partij van dieven" herdoopt in de volksmond) zijn de communisten maar ook de KP is geïnfiltreerd door Kremlin mannetjes en ze krijgen bijna geen media aandacht en de elextorale commissie zijn allemaal mensen die uit de hand van het regime eten...

Corruptie maakt ook deel uit van "het nieuwe Rusland" sinds de jaren 90, je vind het op alle niveaus. Veel mensen zijn het als normaal beginnen beschouwen.

De gemiddelde Sovjet-burger had niet veel last van de KGB of Cheka en geloofde in het systeem. In de jaren 80 was dat wel minder en kwam er meer protest, maar toch stemde in een referendum nog een meerderheid om de Sovjet-Unie te behouden.
De mensen willen echt maar niet beseffen hoe mooi het communisme is...
freelancer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2011, 10:21   #50
corse
Banneling

Standaard

Citaat:

HET UITBUITEN VAN MENS DOOR MENS:

· Het uitbuiten van mens door mens is de ondergang van onze beschaving, zolang de jacht op het geld open is zal er uitbuiting zijn.
· Uitbuiting is een dominant systeem om te leven op kosten van andere medemens.
· Het uitbuiten van mens door mens is onverenigbaar met de mensenrechten!
· Uitbuiting is een vorm van onverdraagzaamheid die de medemens schaad.
· De ideale maatschappij bestaat volgens de arrogante en dominante neoliberale elite uit superrijke en hardwerkende superarme.
· 2/3 van de jonge werknemers in Europa zijn working-poor (werkende armen of loonslaven)
corse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2011, 10:38   #51
freelancer
Banneling

Standaard

Er wordt weleens gezegd dat echte communisten papegaaien zijn...

Of dit waar is, weet ik niet...
freelancer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2011, 12:21   #52
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Als de lynchmeute geen respect kan opbrengen voor degenen die zich afzijdig wensen te houden is de tijd nabij dat hun bloedzucht zich op die afzijdigen zal richten. Het doet me danken aan een gedeterioreerde oorlogssituatie waar neutraliteit gezien wordt als het meeheulen met de vijand. Het doet me denken aan de arrogantie van leiders zoals Bush die schaamteloos eht middenveld durfden uitschakelen door te stellen dat 'wie niet met ons is is tegen ons'. Zijn dit de tekenen van een nieuwe tijd die we aan het ingaan zijn. is het geheugen van de Europeaan zo kort? Ik zal met trots het etiket 'knuffelaar' dragen indien het alternatief is meegesleurd te worden in een spiraal van geweld. die kant gaat het op als applaus voor lynchpartijen de norm beginnen worden en de bijstaanders daarbij ook nog eens veracht worden omwille van hun vermeende 'passiviteit'.
Oud 18 augustus 2011, 13:16   #53
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

@ Johan

Je draait de zaken om. Natuurlijk geef ik je gelijk als het om ongecontroleerde lynchpartijen gaat zoals in de VS begaan door de Klu Klux Klan contra de negers.

In het geval van de Somalische piraten en andere zeerovers uit China, India en Indonesie en West-Afrika (lees Nigeria - ook daar is geen schip veilig) is het eerder het geval dat de diverse controlerende Marines geen respect hebben voor de slachtoffers maar eerder voor de daders.
Zoals in Nederland het 't slachtoffer is dat terechtstaat in plaats van de dader - naar die situatie gaan we toe.

In een situatie dat een overheid de belangen van haar burgers minacht en politieke motieven laat prevaleren boven het recht, is een negatieve houding ten opzichte van die zelfde overheid zeer verklaarbaar. Het vigilantisme staat dan voor de deur, geprovoceerd door diezelfde nalatige overheid. Het is een natuurlijk verloop van de zaken.

Met enige politieke en militaire inspanning is met een enkele actie een einde te maken aan de voortdurende kapingen in de Hoorn van Afrika.
Dat het niet gebeurt maar de 'pappen en nathouden' politiek gehanteerd wordt heeft alleszins te maken met de politieke motieven van de EU.

Landen die met de EU niets te schaften hebben of naar eigen goeddunken kunnen handelen (Rusland, Frankrijk, USA) hebben in mindere mate te duchten van de negerpiraterij in Afrika. De angst voor de harde hand ligt er duimendik bovenop.
Alle andere nationaliteiten zijn een makkelijker slachtoffer, getuige de uitermate schunnige houding van het VK ten opzichte van de verdwenen slachtoffers.

Alleen een snoeihard optreden is hier gewettigd en gewenst. Had dit in de 19e eeuw plaatsgevonden, Somalië zou niet eens meer bestaan hebben.

Laatst gewijzigd door D'ARTOIS : 18 augustus 2011 om 13:16.
D'ARTOIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2011, 13:30   #54
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
Met enige politieke en militaire inspanning is met een enkele actie een einde te maken aan de voortdurende kapingen in de Hoorn van Afrika.
Dat het niet gebeurt maar de 'pappen en nathouden' politiek gehanteerd wordt heeft alleszins te maken met de politieke motieven van de EU.

Landen die met de EU niets te schaften hebben of naar eigen goeddunken kunnen handelen (Rusland, Frankrijk, USA) hebben in mindere mate te duchten van de negerpiraterij in Afrika. De angst voor de harde hand ligt er duimendik bovenop.
Alle andere nationaliteiten zijn een makkelijker slachtoffer, getuige de uitermate schunnige houding van het VK ten opzichte van de verdwenen slachtoffers.

Alleen een snoeihard optreden is hier gewettigd en gewenst. Had dit in de 19e eeuw plaatsgevonden, Somalië zou niet eens meer bestaan hebben.
Precies, men denke dan bijvoorbeeld aan de bombardementen op Algiers waarbij een Brits-Nederlandse vloot een eind maakte aan de praktijken van de Barbarijse zeerovers.

Ik zie dan ook niet in waarom zoiets nu niet zou kunnen, met al het materiëel dat al bij de Hoorn van Afrika aanwezig is. Hoe moeilijk kan het zijn om met wat hellfire- of exocet-raketten die piratenschepen naar de kelder te jagen en hun bases aan de kust tot as te doen wederkeren?
Oud 18 augustus 2011, 13:37   #55
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het gaat hier om gejuich over het vermeende afmaken van gevangenen, op de keper beschouwd niets meer of minder dan een lynchpartij, of die nu 'gecontroleerd' te noemen is of niet.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 18 augustus 2011 om 13:47.
Oud 18 augustus 2011, 13:42   #56
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Het gaat hier om gejuich over het vermeende afmaken van gevangenen, op de keper beschouwd niets meer of minder dan een lynchpartij op de keper beschouwd, of die nu 'gecontroleerd' te noemen is of niet.
ik geloof niet dat die "gevangenen" zich ook veel aantrekken van de conventie van Geneve, ... het gaat hier trouwens om piraterij op zee, en ik zou wel eens willen weten in hoeverre de wetgeving van veel oude zeevaarders naties ondertussen al is aangepast...

Ik zeg niet dat ze ze moeten kielhalen, ... al lijkt dat nog niet zo een slecht idee, het gaat hier om mensen die niks vrezen en ook niet zullen verpinken om de bemaning van een gekaapt schip desnoods dood te martelen.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2011, 13:47   #57
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Russische militairen kennende zou dat wel eens waar kunnen zijn, hoewel dit verhaal niet klopt. Ik ken Russen uiteraard en Somaliërs ook van in Kenya. Er zijn wel wat gelijkenissen. Beide hebben respect voor durf en zijn onverbiddelijk voor hun vijanden, maar zijn erg warm en eerlijk met mensen die ze als "vrienden" bechouwen. Wat ze in het Westen als "menselijkheid" of "compassie" zien wordt als zwakheid beschouwd.

Piraat zijn is een risicoberoep, dat weet je voor je eraan begint.

Ik herinner nog dat in de jaren 80 een Sovjet marine schip werd overvallen in de haven van Lagos, Nigeria. De boeven maakten een slechte keuze want ze werden allemaal afgeknald. Sindsdien werden geen Russische of Sovjetschepen meer overvallen in Nigeria.

Alleszins zullen de piraten hun tijd in Russische captivity waarschijnlijk nog lang herinneren.
Ge moet wel meer als gewoon gestoord zijn om een Ruski marine schip aan te vallen, ... zeker in de jaren 80 die gasten mogen nog van geluk spreken dat ze ze alleen maar afgeknald hebben.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2011, 13:49   #58
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
ik geloof niet dat die "gevangenen" zich ook veel aantrekken van de conventie van Geneve, ... het gaat hier trouwens om piraterij op zee, en ik zou wel eens willen weten in hoeverre de wetgeving van veel oude zeevaarders naties ondertussen al is aangepast...

Ik zeg niet dat ze ze moeten kielhalen, ... al lijkt dat nog niet zo een slecht idee, het gaat hier om mensen die niks vrezen en ook niet zullen verpinken om de bemaning van een gekaapt schip desnoods dood te martelen.
Daarom, we hebben het hier niet over een stel koorknapen, maar over doorgewinterde criminelen die genoeg op hun kerfstok hebben om in veel landen tien keer tot de doodstraf te worden veroordeeld.
Wie door het zwaard leeft, zal door het zwaard sterven.
Oud 19 augustus 2011, 11:58   #59
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Ge moet wel meer als gewoon gestoord zijn om een Ruski marine schip aan te vallen, ... zeker in de jaren 80 die gasten mogen nog van geluk spreken dat ze ze alleen maar afgeknald hebben.
Nigeriaanse boeven zijn dan ook meer dan gestoord.

Ze zouden trouwens gewoon willekeurig een buitenlands schip aangevallen hebben. Slechte keuze.
Oud 19 augustus 2011, 12:00   #60
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
Er wordt weleens gezegd dat echte communisten papegaaien zijn...

Of dit waar is, weet ik niet...
Er wordt wel eens gezegd dat spitsmuizen weinig interessante en zeer voorspelbare teksten schrijven. Of dit waar is weet ik niet...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be