Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 augustus 2011, 00:34   #41
Moor
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Intussen elders in de wereld schieten drugmaffiosi elkaar op straat dood, met alle kwalijke neveneffecten & risiko's voor de collateraal voorbijgaande onschuldige burger...

Intussen is onze Patrick verantwoordelijk voor een falend nationaal justitiebeleid .. waarvan een vlaamsche minister de leiding heeft (een vlaams ipv een federaal belgisch beleid zou precies hetzelfde zijn punten en komma's niet meegerekend).

De "hard on drugs" partij VB heeft ook een oplossing : zorg ervoor dat drugverslaafden het minder gemakkelijk krijgen om "af te kicken" - criminalizeer ze en stop ze in overvolle gevangenissen zodat de drugstraffiek naar die gevangenissen wat uitbreiding kan nemen.

Zou het niet veel interessanter zijn eens naar "vakmensen" te luisteren en een europees beleid op te zdetten om drugtrafieken minder lucratief te maken en het verbruik, de vfraag radikaal af te remmen.

Alle illegalen, asielzoekers, daklozen, werklozen en OCMW steuntrekkenden naar de grote steden sturen om de villagemeenten proper te houden is wel een politiek, maar speel dan de zwarte piet niet door naar de burgemeesters van die grote steden...
Ik denk dat we Patrick Jannssen niet zo snel mogen afschieten hij heeft al wat andere dinges gerealiseerd die wel positief zijn we mogen niet vergeten Antwerpen is een grote stad

Maar ik vind dat men eens en voor altijd die handelstraat buurt eens moet aanpakken zoals men de falconbuurt heeft aangepakt nu is de Handelstraat aan de beurt

de rosse buurt werd ook hard aangepakt

Handelstraat moet opgekuist worden, en ook ze mogen daar gerust de straten eens grondig opkuisen of de stoep vernieuwen plus ook vragen aan de bewoners om hun huizen wat te renoveren enzo...
Moor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2011, 00:38   #42
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moor Bekijk bericht
Ja ja jij brengt me op het slechte pad
Ik denk niet dat ik daar moeite voor moet doen...
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2011, 00:41   #43
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik denk dat we Patrick Jannssen niet zo snel mogen afschieten hij heeft al wat andere dinges gerealiseerd die wel positief zijn we mogen niet vergeten Antwerpen is een grote stad

Maar ik vind dat men eens en voor altijd die handelstraat buurt eens moet aanpakken zoals men de falconbuurt heeft aangepakt nu is de Handelstraat aan de beurt

Handelstraat moet opgekuist worden, en ook ze mogen daar gerust de straten eens grondig opkuisen of de stoep vernieuwen plus ook vragen aan de bewoners om hun huizen wat te renoveren enzo...
En als ze uit de Handelsstraat verjaagd worden, dan gaan die een paar straten verder, hé, en dan begint het daar opnieuw...
Nee nee, je moet die terug naar hun Eigen Land sturen...
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2011, 11:04   #44
metten
Parlementslid

metten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dat was in de tijd van Bart Debie, en iedereen weet wat met Debie gebeurd is.
In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991.
metten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2011, 18:01   #45
Pin en Puk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door metten Bekijk bericht
Dat was in de tijd van Bart Debie, en iedereen weet wat met Debie gebeurd is.
Is verslaafd geraakt aan de champagne
Pin en Puk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2011, 19:05   #46
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Wat denkt ge zelf... of hoe ver zitten die ondertussen ook al niet in de reguliere economie, waardoor ze bvb ook politiekers in hun zak hebben...

Lees maar eens het een en ander over de Maffia bvb...

Het is bvb geweten dat er een drugslijn loopt via Turkije naar Afghanistan , Pakistan, waarlangs denk je dat die hun shit verder verschepen ...

Richting UK en bvb Richting US of A, ... de coke komt dan misschien wel van Colombia, de Heroine komt uit het VO en Azie, ...
Vliegtuigen cocaïne stiekem vervoerd vanuit Bolivia naar de VS door vliegtuigen van de DEA. En als Morales de DEA het land uitwijst is het grote verontwaardiging in de westerse media
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2011, 19:12   #47
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Ik herhaal: drugs legaliseren.

Ik denk dat er geen eenvoudigere manier is om een groot deel van de problemen in de wereld op te lossen/verminderen door simpelweg drugs in de westerse wereld te legaliseren.

Het grootste probleem zijn politici. Echt.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2011, 19:27   #48
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Ik herhaal: drugs legaliseren.
Ik denk dat er geen eenvoudigere manier is om een groot deel van de problemen in de wereld op te lossen/verminderen door simpelweg drugs in de westerse wereld te legaliseren.

Het grootste probleem zijn politici. Echt.
In theorie klinkt dat goed, de praktijk echter zal voor problemen zorgen waar we nu niet eens bij stilstaan.

Mensen denken soms dat het volstaat om de boeren toestemming te geven om goedkope wiet produceren. Zo werkt het echter niet, er zit niemand te wachten op buitenwiet die vol zit met zaad en een laag THC-gehalte heeft.

Maar zelfs die velden zullen leeggepikt worden als er geen cordon politie/security rondstaat 24 uur per dag. En als het 24 uur per dag bewaakt moet worden, dan wordt het allesbehalve goedkoop.

De zaadloze wiet, met een hoog THC-gehalte, zal dus binnenhuis onder lampen geteeld moeten worden, en ook daar zal dag en nacht security nodig zijn, of de wiet zal verdwijnen. Samen met de energierekening gaat dat voor hele dure wiet zorgen, begrijp je? Ik ken veel mensen die hem goedkoper gaan leveren.
Oud 22 augustus 2011, 11:13   #49
karo
Banneling

Standaard

Wat een hoop zever, zoals pin en puk aanhaalde zijn die dealers daar altijd al geweest. Voor elke dealer die men opsluit staan er 10 andere klaar! Wat wil je?? Wie geen geld heeft die steelt, dealt enz... De oorzaak van geen geld hebben is nu net de schuld van die bende eikels aan de macht.
De crisis in België eist elke dag meer slachtoffers, steeds meer gezinnen hebben moeite om rond te komen, een grote meerderheid van de bevolking leeft in onzekerheid over hun toekomst en die van hun kinderen. Onze regering besteed hun tijd en ons geld !! niet in het zoeken naar oplossingen voor de toenemende armoede, faillissementen, "herstructureringen", ontslagen, hoge huur en energieprijzen, of voor de versterking van de publieke dienstverlening en de gezondheidszorg (die nauwelijks toegankelijk is met een laag inkomen ). Nee, in plaats daarvan discussiëren ze al jaar en dag over BHV over onze sociale afbraak light of hard!

De grote criminelen.... zijn de grote bedrijven die legaal belastingen ontduiken geen van deze bende pummels die daar over preekt?? Vele van deze walgelijke eikels zetelen dan ook schuimbekkend naar geld in de raad van bestuur binnen veel van deze bedrijven.

De jeugd die in deze buurten opgroeide heeft men zo gemaakt! De jeugd van toen zijn de crimi's van nu, ipv de huidige jongeren te begeleiden, werkgroepen enz... op te richten gaat men hen nu weer bestempelen??

In de ontwikkelingslanden waar deze mensen van komen gaat het evengoed van kwaad naar erger. Kindjes in de handen van misbruikers ..,..de mensensmokelaars enz ... Wie geen geld heeft is de pineut in heel dit verhaal. Men kan het draaien en keren zoveel ze willen, het groot kapitaal is het het vergif in deze wereld. Drugs zijn een internationaal probleem en enkel door internationale samenwerking af te dwingen kan men dit voor een groot deel oplossen. Maar in de eerste plaats moet men stoppen hypocriet te doen en hun hoofdjes uit het zand halen, dit probleem is niet nieuw, het is er al jaren. De hoofzaak van het probleem bij hun is A- minder winst voor de plaatselijke middenstand en B-overlast. Voor mij persoonlijk blijft het probleem zoals het altijd al is geweest, ze geven geen zak om deze buurten en nog minder om de mensen.
karo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2011, 12:09   #50
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik kom juist van de Langestraat, centrum (Oostende).
Nergens politie te bespeuren...
We hebben een man nodig als Sarkozy: in Parijs zijn politie én zwaargewapende para's (bijna) overal ! Als er daar iets gebeurt, zijn ze onvoorstelbaar snel ter plaatse. Ook dankzij de medewerking van de bewoners. En ze maken er geen spelletje van.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be