Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 18 augustus 2011, 10:33   #41
Nyquist
Minister-President

Nyquist's schermafbeelding

Standaard

n.m.

Laatst gewijzigd door Nyquist : 18 augustus 2011 om 10:36.
Nyquist is offline  
Oud 18 augustus 2011, 10:34   #42
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Salvadorii's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
1 Franstalige toegeving vs. een 20-tal Vlaamse!
Onderaan staat een link naar de bijlage, een Word document met de volledige analyse.

En het ergste is: eenmaal dat de Franstaligen hun honger gestild hebben met de "zuivere splitsing" van BHV, kunnen ze rustig terug gaan dwarsliggen op de rest van het communautaire. Leve "Le Petit Chose" Wouter Beke, hij wordt ongetwijfeld de populairste Waalse politicus ooit.
We zullen nog zien of er een 2/3 meerderheid gevonden wordt - er is Maingain, de senaat, de liberalen en het economische etc etc. Maar wat het dwarsliggen van de franstaligen betreft: we kunnen maar hopen dat ze in hun loopgraven blijven, dat is verruit de snelste weg naar een Vlaamse staat. 400 dagen franstalige onredelijkheid heeft het aantal kiezers van de N-VA met 50% verhoogd, laat ze maar verder doen. Komt deze pseudo-staatshervorming er toch, de Vlaming zal vlug merken dat het niet eens borrelnootjes zijn. Het zal de hoger bij de Vlaming naar autonomie niet stillen maar net aanwakkeren. De extra belastingen en besparingen - die disproportioneel op Vlaamse schouders vallen, niet toevallig trouwens - zal de antipathie jegens Belgie en het zuiden ook verhogen. Alles loopt perfect - de FRs en de traditios zijn ongeloofelijk dom bezig, laat ze doen...
Oud 18 augustus 2011, 10:40   #43
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert Bekijk bericht
Zijn de Franstaligen een minderheid of niet volgens bovenstaande definitie? Ik dacht dat Vlamingen graag van rechtlijnigheid hielden?
waarom reken je dan de marokkanen en turken niet tot minderheid? de aziaten? de Tunesiers, Italianen, Spanjaarden? Allemaal "minderheden" toch?
Cynara Cardunculus is offline  
Oud 18 augustus 2011, 10:40   #44
gehuigert
Europees Commissaris

gehuigert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
Zou U er beter niet naar streven dat er voor ons land een meerderhedenverdrag wordt opgesteld?
Of vindt U het normaal dat meerderheden hier minder zijn dan bepaalde minderheden?
De meerderheden krijgen geen onderwijs in eigen taal en geen contact met de overheid in eigen taal?

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
gehuigert is offline  
Oud 18 augustus 2011, 10:44   #45
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De meerderheden krijgen geen onderwijs in eigen taal en geen contact met de overheid in eigen taal?
Als ze in Wallonie wonen en naar school gaan niet. Dat heb je heel goed gezien.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 18 augustus 2011, 10:44   #46
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

allé, 1 Franstalige toegeving tov 20 Nederlandstalige, dat is toch een eerbaar compromis in België?
Oud 18 augustus 2011, 10:45   #47
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
waarom reken je dan de marokkanen en turken niet tot minderheid? de aziaten? de Tunesiers, Italianen, Spanjaarden? Allemaal "minderheden" toch?
Waar heb ik gezegd dat ik hen niet tot minderheid reken? Ik zei 'laat de EU beslissen'. Blijkbaar zegt iemand hier dat het de Raad van Europa zou zijn die moet beslissen, het maakt mij niet uit. Het feit dat Vlaanderen het verdrag weigert te erkennen, betekent blijkbaar toch dat ze vrezen dat volgens het verdrag de Franstaligen meer rechten verdienen dan ze momenteel hebben.

Ik wil voornamelijk dat die communautaire problemen van de baan zijn, en als België er niet uit geraakt, dat ze dan objectieve waarnemers van buiten België laten beslissen. Er zijn belangrijker problemen dan wie in welke taal met de overheid in contact komt.

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
gehuigert is offline  
Oud 18 augustus 2011, 10:53   #48
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waar heb ik gezegd dat ik hen niet tot minderheid reken? Ik zei 'laat de EU beslissen'. Blijkbaar zegt iemand hier dat het de Raad van Europa zou zijn die moet beslissen, het maakt mij niet uit. Het feit dat Vlaanderen het verdrag weigert te erkennen, betekent blijkbaar toch dat ze vrezen dat volgens het verdrag de Franstaligen meer rechten verdienen dan ze momenteel hebben.

Ik wil voornamelijk dat die communautaire problemen van de baan zijn, en als België er niet uit geraakt, dat ze dan objectieve waarnemers van buiten België laten beslissen. Er zijn belangrijker problemen dan wie in welke taal met de overheid in contact komt.
dat vonden ze in de 19e eeuw en begin 20e eeuw niet hoor. er zijn zelf doden voor gevallen.

de taal waarmee je in contact met de overheid is zéér belangrijk, toch als je een beetje sociaalvoelend bent.
Oud 18 augustus 2011, 10:55   #49
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:

De Raad van Europa is niet hetzelfde als "de europese raad"
De Raad van Europa heeft totaal geen authoriteit.

Ik meende dat Frankrijk had goedgekeurd, maar blijkbaar ook niet. Welke landen dan wel?

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 18 augustus 2011 om 10:56.
Cynara Cardunculus is offline  
Oud 18 augustus 2011, 10:57   #50
matthias999
Minister

matthias999's schermafbeelding

Standaard

Zo, heb dit document in een mooie mail naar wouter Beke gestuurd. Eens zien of hij nu nog geen nattigheid voelt.
matthias999 is offline  
Oud 18 augustus 2011, 10:59   #51
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Buiten wat grensstreekjes, is er in Vlaanderen slechts één historische minderheid die bescherming verdiend - de Joden, en met name de jiddisch-sprekenden in Antwerpen. Antwerpen is één van de laatste plaatsen in de wereld waar jiddisch een levende, dagdagelijkse taal is. Dat verdient bescherming.
Oud 18 augustus 2011, 11:00   #52
Nyquist
Minister-President

Nyquist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik meende dat Frankrijk had goedgekeurd, maar blijkbaar ook niet. Welke landen dan wel?
Frankrijk heeft het goedgekeurd, maar met een clausule dat er simpelweg geen minderheden bestaan in Frankrijk. Kort daarna heeft het Franse grondwettelijk hof het hele verdrag in overtreding van het gelijkheidsbeginsel verklaard.

Morsdood, dus.
Nyquist is offline  
Oud 18 augustus 2011, 11:00   #53
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
allé, 1 Franstalige toegeving tov 20 Nederlandstalige, dat is toch een eerbaar compromis in België?
lol NEE!

Dat is een grote toegeving van de franstaligen!
Oud 18 augustus 2011, 11:07   #54
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salvadorii Bekijk bericht
lol NEE!

Dat is een grote toegeving van de franstaligen!
Oh, maar Michel heeft zich alvast - in tegenstelling tot vriend Ollie - akkoord verklaard om op basis van de nota-Di Rupo te onderhandelen. Hij zal dan wel zijn "amendementjes" op de onderhandelingstafel leggen... Kwestie van de toegeving wat te milderen waarschijnlijk.
den ambetantsten is offline  
Oud 18 augustus 2011, 11:10   #55
matthias999
Minister

Standaard

Ik zie het al gebeuren: De franstaligen gaan uithalen met uitbreiding brussel, een corridor en minderheden verdrag. Daarna laten ze die eisen vallen en gaan ze met de rest akkoord. En dan komen de vlaamse partijen fier buiten en zeggen ze: kijk we hebben de uitbreiding van Brussel kunnen tegenhouden. BHV is zuiver gesplitst. Iets dat NVA niet heeft gekunnen!!

Laatst gewijzigd door matthias999 : 18 augustus 2011 om 11:10.
matthias999 is offline  
Oud 18 augustus 2011, 11:12   #56
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den ambetantsten Bekijk bericht
Oh, maar Michel heeft zich alvast - in tegenstelling tot vriend Ollie - akkoord verklaard om op basis van de nota-Di Rupo te onderhandelen. Hij zal dan wel zijn "amendementjes" op de onderhandelingstafel leggen... Kwestie van de toegeving wat te milderen waarschijnlijk.
CD&V gaat serieus wat extras moeten slikken als Michel het FDF niet lost. Beide opties lijken me onwaarschijnlijk.

Laatst gewijzigd door Salvadorii : 18 augustus 2011 om 11:12.
Salvadorii is offline  
Oud 18 augustus 2011, 11:15   #57
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 Bekijk bericht
Zo, heb dit document in een mooie mail naar wouter Beke gestuurd. Eens zien of hij nu nog geen nattigheid voelt.
CD&V weigert mails te beantwoorden denk ik. Ze hebben toch al een vijftal mails van mij onbeantwoord gelaten.

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
gehuigert is offline  
Oud 18 augustus 2011, 11:16   #58
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
De Raad van Europa is niet hetzelfde als "de europese raad"
De Raad van Europa heeft totaal geen authoriteit.

http://www.livingintranslation.be/mi...denverdrag.php

HET MINDERHEDENVERDRAG IN ANDERE LANDEN

Behalve België ratificeerden ook Luxemburg, IJsland en Griekenland het verdrag niet. Andorra, Frankrijk, Monaco en Turkije ondertekenden noch ratificeerden het tot op heden.

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
gehuigert is offline  
Oud 18 augustus 2011, 11:16   #59
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 Bekijk bericht
Ik zie het al gebeuren: De franstaligen gaan uithalen met uitbreiding brussel, een corridor en minderheden verdrag. Daarna laten ze die eisen vallen en gaan ze met de rest akkoord. En dan komen de vlaamse partijen fier buiten en zeggen ze: kijk we hebben de uitbreiding van Brussel kunnen tegenhouden. BHV is zuiver gesplitst. Iets dat NVA niet heeft gekunnen!!
Juist, ik zie Martine Tanghe het heuglijke nieuws al kamerbreed glimlachend aankondigen op het VRT-journaal. En de doorsnee Vlaming, die gaat er mee weg zijn.
SDG is offline  
Oud 18 augustus 2011, 11:24   #60
matthias999
Minister

Standaard

Citaat:
CD&V weigert mails te beantwoorden denk ik. Ze hebben toch al een vijftal mails van mij onbeantwoord gelaten.
Maar ze zullen hun mails wel lezen, denk ik.
matthias999 is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be