![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet akkoord.
Hoewel hij me soms verrot scheldt, en een hoop onzin uitkraamt, voel ik een vreemd soort sympathie voor Harrie. Als ik het filmpje bekijk, dan komt hij mij heel oprecht over en zo eerlijk overtuigd van zijn eigen onzin. Ook als hij geridiculiseerd wordt, blijft hij heel minzaam en zachtaardig reageren, zonder te flippen. Bovendien vind ik het prachtig om op dit forum iemand te hebben die er rotsvast van overtuigd is, een nieuwe religie te scheppen, met zichzelf als een soort messias. PS: dit is geen slapstick, satire of pastiche: ik meen het.
![]() |
#42 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Denk maar dat er op aarde evenveel 'WILlen' zijn dan mensen zelf! Wat zou er te laat kunnen zijn: Toch niet het 'intelligentsia' welke het 'Goede woord' van 'God' verkondigen. Vredelievende en eervolle voortrekkers die slechts ijveren voor eenieders geluk hier op Aarde en straks ook: elders in de Kosmos. Een 'enkeling' die het niet op uw 'portemonnee' of 'leven' gemunt heeft. De spijtige gebeurtenissen in Zweden, alhoewel deze perfect te verantwoorden zijn, hebben met 'Harrie-Christus' niets gemeen. Van Harrie, mag gerust gezegd worden dat hij, minstens een intelligente, weldenkende brave man is. Hij meent (terecht of onterecht) belangrijke ontdekkingen te hebben gedaan in het kader van het 'Geloof' en heeft slechts een objectief of/en doel: Zijn bevindingen met zoveel mogelijk medemensen te delen, teneinde ze daarmee, allemaal gelukkiger te maken. Bravo Harrie. doe gerust voort hoor; uw verhaal is spannend en deugdelijk! ![]() |
|
![]() |
![]() |
#43 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Doe dit nu nog eens over door al het 'negatieve' door ' positief( te vervangen en: je zit op het passende spoor. ![]() |
|
![]() |
![]() |
#44 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De microwezentjes hebben blijkbaar meer dicipline. Ze verzetten zich zelfs niet tegen atoomsplitsing. Het eerste Macro Heelal? Wat zijn wij dan voor de microwezens? Het nulde? En de microwezens zijn toch ook het gevolg van hun microwezens? En die op hun beurt van de hunne? En die op hun beurt van de hunne? Dus de vraag nogmaals: de hoeveelste generatie zijn we?
![]() |
#45 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De linken beantwoorden volgende vragen: Meent hij het? Wie is hij? Waar staat hij voor? Het is inderdaad oprecht, rechtlijnig, min of meer eerlijk, maar ook beledigend, niet al te snugger en heeft nogal een one track mind.
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Heb je je fles champagne al op? ![]() |
||||
![]() |
![]() |
#48 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is helemaal geen wil, maar begeerte. De wil is zedelijk en ethisch van aarde en komt uit gods heilige geest voort. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dus over de wetenschap en de techniek en het kapitalisme die de macht heeft op deze aard, en de wereld naar de kloten helpt en niks van harriechristus wil weten. Citaat:
Echter is het Mij niet zozeer om het geluk te doen, maar om de waarheid van dit heelal en gods eeuwige en oneindige geest. Nochtans: het ware hogere geluk spruit daar uit voort. Ik dacht eerst dat je duivel zelf was, maar gezien het einde heb ik misschien een en ander niet juist geïnterpreteerd. Excuses daarvoor en het ga je wel. 3 bonuspunten verdiend (straks inleveren bij de hemelpoort) ![]() ![]() ![]() |
|||||
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is dus weer een dikke leugen en belediging, zoals ik al 37 lang hoor van de mensen. Iets intelligents wil er niet uit hun mond komen, dan de dogma's van de wetenschap. Waaraan deze wereld onder zal gaan. |
|
![]() |
![]() |
#50 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zijn wetten die eeuwig zijn en in de logica verankerd liggen en er zijn ook wetten die we zelf maken. Ook scheppen wij een wereld (dat doen de microwezentjes ook) die we niet zomaar even kunnen veranderen. Bovendien kan een atoomsplitsing helemaal geen kwaad. Ze gaan er echt niet dood van en hun systeem is daar op berekend. Citaat:
Hier is niet precies te bepalen waar de grens ligt. Eerst moeten we ruimtevaarders worden. Citaat:
Wel zijn de microwezentjes eerst mensen geweest als wij. Citaat:
Of als je het over generaties hebt, moet je het dan omkeren en zijn we de allerlaatste in een oneindige reeks zonder eerste, want die reeks is oneindig. Maar ik tel van ons af, dat is gemakkelijker tellen. |
||||
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Van ene Alboreto heb ik nog nooit een tegenargument gehoord, dan alleen maar leugens en beledigingen. Ook nu weer. Waar staat er iets inhoudelijks in zijn post? Antwoord: nergens. Hij begrijpt niks van mijn atoomtheorie, gaat er ook nooit op in, laat nooit van enige kennis blijken en doet niks anders dan liegen. En voor zover ie misschien eens in het verre verleden iets inhoudelijks heeft gezegd heb ik dat allemaal weerlegd, maar dan hoorde ik vervolgens niks meer van hem, omdat het te hoog gegrepen was voor zijn simpel verstand. Ik meen me te herinneren dat ie in Spinoza gelooft, die denkt dat het heelal zelf God is. Niet het heelal is God, want dat is slechts een levenloos mechaniek, maar de microwezentjes zijn God, want dat zijn hogere levende wezentjes. |
|
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een eeuwig heelal is beter dan een eindig heelal.
Een heelal uit levende wezens is beter dan een levenloos heelal. Zo is mijn heelal beter dan die van de wetenschap. Niet alleen beter, maar ook veel logischer, zowel in zichzelf als ook dat ik daarmede veel meer kan verklaren. Enig zinnig tegenargument ik heb nooit gehoord dan leugens en beledigingen. En dat al 37 jaar lang. |
![]() |
![]() |
#53 |
Europees Commissaris
|
![]() Definieer goed en slecht?
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Goed is het positieve en slecht het negatieve.
Eindig is slecht en oneindig goed. Leven is goed en de dood is slecht. Het uiterst slechte is hier het Niets. Het Niets waar een eindig heelal op uit loopt. En ook het Niets van de dood = de levenloze dingen, die immers geen bewustzijn hebben. Tenzij je natuurlijk liever dood bent dan levend, dan zou ik zeggen: wat let je, maak er een einde aan. Tenzij je natuurlijk het heelal liever onder ziet gaan en denkt: wat kan mij het schelen. |
![]() |
![]() |
#55 | |||||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
#56 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben goed, want ik ben eeuwig.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het heelal zal weer onder gaan. Alle ontwikkeling is dan zinloos geweest. Citaat:
Wel geen levenloze dingen en levende wezens samen, want microwezens wonen in ruimteschepen. Citaat:
Dat is wat jij ervan maakt. Citaat:
Het is wat de wetenschap gelooft, die ook hard bezig is de wereld naar de knoppen te helpen. |
|||||||
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() KORT OVERZICHT BEWIJSVOERING
1 - de microkosmos is een hogere wereld. (gezien het feit dat een atoom ingewikkelder in elkaar zit dan een zonnestelsel en daarbij ook nog eens de hogere natuurwetten van de microkosmos : elektromagnetisme, kwantummechanica, de kernenergie (sterkere kracht), enzovoort. ) 2 - in de toekomst gaan wij het heelal volbouwen met ruimteschepen tot een hogere wereld. 3 - dan is het best mogelijk dat de microkosmos als hogere wereld ook een ruimtevaartcultuur is en dan komt het heelal (bij verder doordenken) als een logisch systeem in elkaar te zitten. (Oftewel : en die mogelijkheid stijgt tot een zeer grote mate van zekerheid als daardoor het heelal als een logisch systeem in elkaar komt te zitten) Want de microkosmos is dan een eindeloze reeks van steeds hogere ruimtevaartculturen als ruimtelijke realiteit van een eeuwige evolutie. Een evolutie die wij dan ook zelf in de toekomst gaan doorlopen . 4 - En dan kun je ook verklaren hoe ons lichaam zo subliem kan functioneren, namelijk op basis van een hogere intelligente ruimtevaartcultuur in de microkosmos. 5 - Dan heb je ook een heelal uit levende wezens in plaats van een dood mechaniek van de wetenschap. 6 - En dan kun je ook nog het bestaan van GOD bewijzen. 7 - En omgekeerd kan ik uit het Godsidee ook mijn atoomtheorie bewijzen. |
![]() |
![]() |
#58 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Iemand gaat heel verast (sic) zijn op een bepaald (heel kort) moment.
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein) Laatst gewijzigd door Alboreto : 21 augustus 2011 om 16:26. |
![]() |
![]() |
#59 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Uw inkomkaarten voor de 'Hemeltent' mag U gerust voor uw eigen gebruik behouden omdat ik: hier op Aard, al geruime tijd mijn Hemel alsook mijn hel heb gevonden. Jezus, was ook maar een zondaar hij kon echter wel 'zijn vrienden' steeds herkennen. Op dezelfde manier dat hij 'De Duivel' blindelings zou hebben herkent. Nochtans leefde hij slechts ongeveer de helft van uw levensaandeel tot heden? (blijkbaar rest er nog wat werk aan de 'Godswinkel' hé, alvorens aan de 'Big Trip' te beginnen) Ten slotte, om toch maar 'on-topic' te blijven. Zou het best kunnen dat 'Captain Kirk' en zijn luitenant 'Spock' Jezus van dichter bij hebben gezien dit: = via hun 'nep' ruimteschip Enterprise'. ![]() |
|
![]() |
![]() |
#60 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |