Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 augustus 2011, 23:08   #41
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
Wow, 20 keer?
Ik kan me nog niet 1 keer veroorloven. Ik moet teveel aan vaste kosten betalen.
Oud 29 augustus 2011, 00:22   #42
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

maddox;

Citaat:
En dat maakt beide gevallen beter ofzo?
nee, maar u stelde het voor alsof franstalige landen in Afrika het slechter doen.

Citaat:
Neen, daar zijn hardere acties voor nodig, om het "tij" te laten keren.
oorlog en deportatie?

Citaat:
Ik ben een 2de generatie migrant.
dan ben je voorwaar heel goed geïntegreerd. EN een grote uitzondering.

Citaat:
Er zijn maar 6 000 000 geniepige achterbakse verongelijkte vlamingen, op 7 000 000 000 mensen is dat niet echt veel. Misschien een idee voor U, laat die gewoon links liggen, negeer ze, ze bestaan niet meer, ge moet ze niet toelaten in uw wereld.[/
Er zijn er geen 6 miljoen, niet alle Vlamingen zijn zo. Helaas wel de meerderheid.
En voor zover ik kan negeer ik ze ook, ik heb eigenlijk relatief weinig Vlamingen in m'n vriendenkring, en deze die vrienden zijn zijn atypische Vlamingen.

Professioneel werk ik liever samen met Nederlanders, je WEET wat je aan hen hebt (of niet hebt).
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2011, 00:33   #43
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Bovendien zou ik Nederlanders als minder arrogant bestempelen dan veel Vlamingen. Positief arroganter, ja. In Vlaanderen heb je een 'negatieve arrogantie' die zich uit in 'valse bescheidenheid' en het opscheppen erover.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2011, 00:56   #44
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
U overschat de talenkennis van de gemiddelde Vlaming, volgens mij. Wellicht kan het zijn dat het kwaliteit van het onderwijs is veranderd. Verder meen ik dat u het succes van de Vlamingen in het bedrijfsleven iets is wat u uit uw duim gezogen hebt, net als het vermeende polyglotisme. Verder staat de taalvaardigheid van de Vlaming ongeveer op gelijke hoogte aan die van de Nederlander. Alleen staat onze taalvaardigheid voor het Frans hoger, ja dat wel. Eigenlijk zijn Nederlanders veel taalvaardiger dan ons. Voor veel Vlamingen is onze eigen taal met een zekere eloquentie beheersen al te veel gevraagd, dat kom je veel minder tegen in Nederland.
En met al mijn respect, maar Nederlanders hebben een veel sterkere bedrijfscultuur dan Vlamingen.

De enige verplichte talen hier zijn het Frans en het Engels. Het Duits komt bijvoorbeeld amper aan bod en indien het aan bod komt krijg je het amper op een respectabel niveau. Het budget staat het niet toe, wellicht. Alleen vind ik het belachelijk dat ASO'ers voorbereid worden een brief te kunnen schrijven in die taal. Erbarmelijk niveau kan ik zeggen. Ik heb nooit één les Duits gehad en heb al mijn Duits op zelfstudie moeten leren. Ik wilde die taal immers leren.
Veel mensen leren de talen die ze nodig hebben op eigen kracht of uit keuze op het onderwijs. Een menigte die allesbehalve zin heeft Frans te leren brengen potentieel het niveau omlaag. Dit was het geval met mijn lessen Frans. Mensen die het Frans echt beheersen zijn schaars in mijn leeftijdsgroep (twintigplussers).

Nee, dit gaat mij om het niveau van het onderwijs en niets anders. Mensen moeten taalvakken ernstiger nemen.
Een prachtige post.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sodomis Bekijk bericht
De bedrijfswereld heeft Vlamingen nodig die Frans, Engels & Nederlands spreken ofdat nu in België of Vlaanderen is.
Eh, nee hoor. Dat is echt en hele domme opmerking van je.
De bedrijfswereld heeft nl helemaal geen Vlamingen nodig per se.
Men heeft aan de bovenkant mensen nodig die zeer goed Engels beheersen (dan vallen heel veel Vlamen af) en aan de onderkant heeft men mensen nodig die de handen uit de mouwen willen steken en voor weinig geld zwaar werk willen verrichten (ook in deze sector vinden we voornamelijk vreemdelingen, die zijn daartoe nog bereid)

De meeste Vlamen hebben mediocre skills en zijn veroordeeld tot de kantoortuin. Tot de middenlagen een keer worden weggehakt natuurlijk.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2011, 01:14   #45
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
nee, maar u stelde het voor alsof franstalige landen in Afrika het slechter doen.
Nope , ik gaf alleen maar 1 voorbeeld, de Ivoorkust. Had ik er Zimbabwe moeten bijvoegen, ook zo'n prachtvoorbeeld.
Citaat:
oorlog en deportatie?
Veel te grote verspilling van mankracht. Goelachs en onvrijwillige orgaandonatie werkt veel efficienter.
Citaat:
dan ben je voorwaar heel goed geïntegreerd. EN een grote uitzondering.
Niet als je weet dat mijn vader een ingeweken Nederlander is. Dan vindt iedereen het zeer normaal.

Citaat:
Er zijn er geen 6 miljoen, niet alle Vlamingen zijn zo. Helaas wel de meerderheid.
En voor zover ik kan negeer ik ze ook, ik heb eigenlijk relatief weinig Vlamingen in m'n vriendenkring, en deze die vrienden zijn zijn atypische Vlamingen.
Dus U hebt mijn advies op voorhand gevolgd. Blijkbaar zijn "vlamingen" niet allemaal zo dom als een varken.
Citaat:
Professioneel werk ik liever samen met Nederlanders, je WEET wat je aan hen hebt (of niet hebt).
Ik ben helemaal niet zo kieskeurig, zolang de job binnen de gestelde tijd en normen gedaan is, is't ne goeie.
Oud 29 augustus 2011, 16:05   #46
Sodomis
Gouverneur

Sodomis's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Een prachtige post.
Eh, nee hoor. Dat is echt en hele domme opmerking van je.
De bedrijfswereld heeft nl helemaal geen Vlamingen nodig per se.
Men heeft aan de bovenkant mensen nodig die zeer goed Engels beheersen (dan vallen heel veel Vlamen af) en aan de onderkant heeft men mensen nodig die de handen uit de mouwen willen steken en voor weinig geld zwaar werk willen verrichten
Blijkbaar VEEL ervaring in het bedrijfsleven...
Hebben we soms geen Franstalige verkopers meer nodig?
Franstalige telefonisten?
Franstalige juristen?
Franstalige reisbegeleiders, gidsen?

Of halen Vlaamse bedrijven die in de toekomst in Frankrijk?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be