Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Bekijk resultaten enquête: Burgeroorlog, een optie?
Nee, nog liever België dan een onafhankelijk Vlaanderen door geweld 9 19,57%
De optie van een gewapend conflict moet overwogen worden als andere opties uitgeput raken 14 30,43%
Ik ben niet voor een onafhankelijk Vlaanderen en tegen geweld 7 15,22%
Ik ben niet voor een onafhankelijk Vlaanderen en als dat gevaar dreigt moet er maar oorlog komen 3 6,52%
Laat maar komen, die oorlog! 13 28,26%
Aantal stemmers: 46. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussietools
Oud 26 augustus 2011, 20:24   #41
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Is een burgeroorlog een optie om het nationalistisch conflict in België op te lossen?
De Anders Behring van het forum laat ook eens iets van zich horen...

Leer nou maar eerst een een seriueze poll maken....
Svennies is offline  
Oud 26 augustus 2011, 20:29   #42
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat is niet wat ik stelde.
Dat klopt, het was wat ik stelde.
Oud 26 augustus 2011, 20:42   #43
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik heb hier op de ENIGE logisch juiste mogelijkheid geklikt:

Gewapend geweld moet overwogen worden als alle andere opties uitgeput zijn.

Niet voor de semantische inhoud, maar omdat het de enige tautologie in het lijstje is.

Uiteraard moet de enige overblijvende optie overwogen worden. Wat die ook is, he. Als er geen andere opties zijn, heb je geen keuze.
Lol, mooi gevonden

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Nebur is offline  
Oud 26 augustus 2011, 20:55   #44
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

.

Laatst gewijzigd door Svennies : 26 augustus 2011 om 20:56.
Svennies is offline  
Oud 26 augustus 2011, 21:04   #45
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Ik stel voor om nog deze avond te beginnen met het vierendelen van iedereen die er niet in slaagt het Belgisch volkslied te zingen in vier verschillende talen (waarbij het Antwerps en het West-Vlaams dialect als aparte talen worden beschouwd, maar uiteraard niet het Limburgs).

Het past evenwel om, naar aloude Belgische gewoonte, hierop een aantal uitzonderingen te voorzien, met name :

• van vierendelen worden vrijgesteld, degenen die de eerste twee regels van La Marseillaise kunnen zingen, zelfs vals, en zelfs als de tekst niet helemaal klopt.

• voor zij die het Wilhelmus kunnen zingen wordt het vierendelen vervangen door een boete van 12 euro of het viermaal na elkaar uitspreken van de woorden Skilt en Vrint met een duidelijk Frans accent, of met één van die straffen alleen.

• zij die op het forum van politics.be een enquête hebben opgestart onder de titel “Geweld, een optie ?” of “Burgeroorlog, een optie ?” dienen, vooraleer zij worden gevierendeeld, hun diploma’s terug te geven en gans hun opleiding opnieuw te doen, vanaf de kleuterschool.

• krijgen onbeperkt uitstel van vierendelen, degenen die het bewijs kunnen leveren dat zij gedurende hun leven minstens zeven maal persoonlijk op een Waal hebben gekakt. (nou ja, zes maal is ook al goed, eigenlijk).
Gwylan is offline  
Oud 26 augustus 2011, 21:05   #46
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

Laat maar komen. Eindelijk nog eens een oorlogje
Wat een saaie boel hier in Europa, op vlak van oorlog.
bgf324 is offline  
Oud 26 augustus 2011, 21:07   #47
bgf324
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zo vredelievend ben je toch niet...
Idd, net een vlieg doodgemept
bgf324 is offline  
Oud 26 augustus 2011, 21:11   #48
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
Idd, net een vlieg doodgemept
Voila,dat is de juiste weg,oefening baart kunst...

Klein beginnen én groot eindigen....
Svennies is offline  
Oud 26 augustus 2011, 21:38   #49
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Ik stel voor om nog deze avond te beginnen met het vierendelen van iedereen die er niet in slaagt het Belgisch volkslied te zingen in vier verschillende talen (waarbij het Antwerps en het West-Vlaams dialect als aparte talen worden beschouwd, maar uiteraard niet het Limburgs).

Het past evenwel om, naar aloude Belgische gewoonte, hierop een aantal uitzonderingen te voorzien, met name :

• van vierendelen worden vrijgesteld, degenen die de eerste twee regels van La Marseillaise kunnen zingen, zelfs vals, en zelfs als de tekst niet helemaal klopt.

• voor zij die het Wilhelmus kunnen zingen wordt het vierendelen vervangen door een boete van 12 euro of het viermaal na elkaar uitspreken van de woorden Skilt en Vrint met een duidelijk Frans accent, of met één van die straffen alleen.

• zij die op het forum van politics.be een enquête hebben opgestart onder de titel “Geweld, een optie ?” of “Burgeroorlog, een optie ?” dienen, vooraleer zij worden gevierendeeld, hun diploma’s terug te geven en gans hun opleiding opnieuw te doen, vanaf de kleuterschool.

• krijgen onbeperkt uitstel van vierendelen, degenen die het bewijs kunnen leveren dat zij gedurende hun leven minstens zeven maal persoonlijk op een Waal hebben gekakt. (nou ja, zes maal is ook al goed, eigenlijk).
Ik ga nog content moeten zijn zeker dat ik maar 12 euro moet betalen?

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Nebur is offline  
Oud 26 augustus 2011, 21:47   #50
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nebur Bekijk bericht
Ik ga nog content moeten zijn zeker dat ik maar 12 euro moet betalen?
Dat is enkel geldend als u het Wilhelmus kunt zingen. Bedenk daarbij dat alles relatief is in het leven : voor sommigen (mijnheer System, bijvoorbeeld) is het vierendelen een minder erg euvel dan het zingen van het Wilhelmus.

Laatst gewijzigd door Gwylan : 26 augustus 2011 om 21:48.
Gwylan is offline  
Oud 26 augustus 2011, 21:47   #51
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den ambetantsten Bekijk bericht
Maar waarom ge na dienen uitleg aan uw vingers moest rieken, snap ik toch eigenlijk nie zo goe...
Dat zegt dan meer over jou en jouw capaciteiten ...

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 26 augustus 2011, 21:49   #52
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Vredelievende flaminganten...

Dat is een "contradictio in terminis".
Wat staat er vermeld in koeien van letters, in vier talen waaronder het Frans, op de site van de Ijzertoren ?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 26 augustus 2011, 21:50   #53
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Juist als je denkt, we hebben alles gezien, nee hoor, Henri1 komt er nog een schepje bovenop doen.
Hebben ze ondertussen den Bruno misschien al 'afgeknald'? Hij is nergens meer te bespeuren!
Of zou hij toch beschaamd geworden zijn dat hij zo een schandelijke draad gestart is?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 26 augustus 2011, 21:54   #54
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Wat staat er vermeld in koeien van letters, in vier talen waaronder het Frans, op de site van de Ijzertoren ?
Is een 'stoere' belgicist als Henricus K&K (kak en kanker) totaal onbekend! Zijn wereld loopt maar tot de grenzen van Groot-Luik!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 26 augustus 2011, 21:56   #55
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is een burgeroorlog een optie om het nationalistisch conflict in België op te lossen?
Jazeker, geweld is een optie om de Belgische staat te beëindigen. Of ik het toejuich, hangt af van de omstandigheden. Maar ja dus: geweld is een optie.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline  
Oud 26 augustus 2011, 21:57   #56
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
In ons land zal er steeds meer geweld zijn bij winst & verlies tussen voetbalclubs dan omwille van politieke redenen.
Als flamingant, haat ik het kieken Marc Eyskens met al mijn spiervezels, met al mijn zenuwknopen, met al mijn organen en met heel mijn geest;
wat niet belet dat ik zijn zin voor humor waardeer, dus citeer ik hem:

in de B. politiek vloeit geen bloed, maar des te meer zever.

De schoofzak is offline  
Oud 26 augustus 2011, 21:57   #57
respublica
Minister

Standaard

Waarom is "ik ben voor een onafhankelijk Vlaanderen en tegen geweld" niet opgenomen en "ik ben niet voor een onafhankelijk Vlaanderen en tegen geweld" wél? Dit is zo'n "have you stopped beating your wive?"-vraagstelling!

Laatst gewijzigd door respublica : 26 augustus 2011 om 21:57.
respublica is offline  
Oud 26 augustus 2011, 21:59   #58
bgf324
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door respublica Bekijk bericht
Waarom is "ik ben voor een onafhankelijk Vlaanderen en tegen geweld" niet opgenomen en "ik ben niet voor een onafhankelijk Vlaanderen en tegen geweld" wél? Dit is zo'n "have you stopped beating your wive?"-vraagstelling!
Moet ge dat nog vragen? Kijk naar wie de poll op gesteld heeft. Had je iets serieuzer en minder zieligs en verwacht van de topicstarter?
bgf324 is offline  
Oud 26 augustus 2011, 22:01   #59
Lavox
Gouverneur

Lavox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door respublica Bekijk bericht
Belgicistische vraagstelling =/= neutraal

Heer, laat het prinsenvolk der oude Nederlanden, niet ondergaan in haat, in broedertwist en schande.
Lavox is offline  
Oud 26 augustus 2011, 22:07   #60
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Die poll is niet van belang.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be